2103, OliverO, 1974

2103, OliverO, 1974

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
OliverO
Foorumi kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 24 Nov 2012 21:30
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2103

2103, OliverO, 1974

#1

Postitus Postitas OliverO » 29 Jaan 2013 23:39

Üritan siis ka kusagilt otsast teemat alustada. Tegemist siis Vaz 2103-ga, mis ehitatud osalemiseks rahvakrossidel ning Läti VazTuss sarjas.
Auto soetati 4-5 aastat tagasi ning pandi sõidukorras auto seisma ühte küüni. Sel suvel aga taheti selle masinaga minna tripile Jaltasse, kuid kui auto hoovile jõudis siis oli vaatepilt küllaltki masendav. Põhi auguline, salong omadega läbi ning see tõttu jäi see auto nimekirjast välja. Auto jäi seisma hoovile kuni enne talve tekkis idee autost teha siis niiöelda rallikas, millega osaleda jääraja sõitudel ning rahvakrossis.
Veidike pildimaterjali siis autost:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Plaan auto välimusest peale garaazist väljumist:

Pilt

Auto jõudis garaazi 28.oktoober ning pidi sealt väljuma sealt 5.jaanuaril.
Vaikselt läks siis masina lammutamiseks, vahepeal sai käidud vaatamas Žiguļu kaussi, kus tutvusime reeglitega.
Peale puuri keevitamist autosse, polnud auto küljes enam ainsadki juppi ega isegi polti oli vaid paljas kere.

Pilt
Pilt tehtud 5.detsembril ehk täpselt kuu enne esimest starti.
Sel ajal aga tegeles Ligur Motors juba mootori komplekteerimisega. Sorditi välja siis parimad jupid, kuid kõik sisemus pidi jääma originaal.Väljaarvatud siis kolvid mis läksid sisse 79,8mm ning Niva nukkvõll. Kontaktidega süüte asemel elektronsüüde. Need muudatused on lubatud teha ka Läti sarjas.
Auto komplekteeriti peamiselt vaid uutest juppidest mis toodud Venemaalt. Tagasilda läks sisse siis Torsen blokk.
Pilt siis auto seisust 29.detsembril, nädal esimese võistluseni. Paigaldati autole siis elektrisüsteemi nin auto tegi ka oma esimesed hääled.
Pilt

Pilt
Video link esimesest käivitusest:
http://www.youtube.com/watch?v=XDDSnY0g ... e=youtu.be
Samal ajal valmis töö mis pidi hakkama kaunistama auto katust. Elukaks siis skorpion kuna see ka minu tähtkuju.

Pilt
Auto sai värvikatte 2.jaanuaril ning 3.jaanuaril läks juba teele Valge Karu Reklaamibüroosse. Masin jõudis tagasi koduhoovi 4.jaanuari lõunaks ning siis kinnitati veel viimased vidinad masinale.
Enne esimest starti oli autoga sõidetud vaid umbkaudu 100 meetrit. Samuti olin ise Lada rooli istnud vaid mõned korrad.
Auto siis oma esimesi ringe läbimas.

Pilt

Pilt

Eestis sõitmisel kasutan rehvidest Continental IceContact ja Hakkapeliitta 7. Lätis on lubatud ainult lamellrehv Dunlop Graspic DS-3.

Esimene võistlus lõppes mulle siis 4.kohaga ning kokku oli kümme osavõtjat. Tulemusega olen väga rahul. Oli veidike küll pleki mõlkimist, kuid see käib kõik selle juurde. Väike probleem oli kütusepaagiga kust tuli pidevalt prahti karbussi ning ummistas karbussi oleva filtri ära. Kuigi oli vahel ka eraldi kütusefilter.
Väike videokokkuvõte siis:
http://www.youtube.com/watch?v=21uvrvi2 ... Lg&index=6

Peale võistlust sai läbi käidud ka Liguri stendist ning veidike timmitud teda. Seekord veel masina jõunäitajadest ei räägi.
http://www.youtube.com/watch?v=36Jksrsh ... Lg&index=4

Auto ehitamise au jääb siiski minu isale ning tema abilistele. Paaril korral sain isegi veidi aidata.Samuti tahan tänada oma sponsoreid.

Tommirent(www.tommirent.ee)
Valgekaru(www.valgekaru.ee)
Klaasiprofid(www.klaasiprofid.ee)


ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1149
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2102*2;2101, FSO; Niva; Skif; Ford

#2

Postitus Postitas ando » 30 Jaan 2013 08:22

Väga vinge esimene postitus ja mõnus lugemine hommikukohvi kõrvale. Eriti lahe on asjaolu, et võtsite mitte kõige briljantsema kere ja aitasite ta uuele elule. Edu auto ehitamisel ja võistlustel!
Jõud taga, peab minema.

Kasutaja avatar
OliverO
Foorumi kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 24 Nov 2012 21:30
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2103

#3

Postitus Postitas OliverO » 30 Jaan 2013 21:21

Eile jäi siis jutt veidike poolikus.
Järgmine etapp kus 2103 stardis oli toimus 20.jaanuaril Matsi Jäärajal Varstus. Enne seda sai kaks päeva ka veidike sõitu harjutatud.
Seekord oli veidike rohkem õnne ning õnnestus saada juba II etapil, poodiumi II astmele. Kuid auto jaoks seekord asi nii õnnelikult ei lõppenud. Mõlemad pooled said päris korralikult mõlgitud.
Video kokkuvõte ka siis:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 9uD0B2PaLg



Pilt

Pilt

Pilt
Nüüdseks auto taas veidike sirgemaks aetud, kuid päris mõlgivabaks teda vist praegu polegi mõttet ajada.
Järgmine etapp toimub 9.veebruaril Nursis, kuid olen stardis ka sel nädalavahetusel Tsooru jäärajal.
Niiet ajage kõik oma Ladad välja ning kohtume rajal!

Kasutaja avatar
Sander
Foorumi kasutaja
Postitusi: 379
Liitunud: 28 Apr 2011 19:09
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 2101, VAZ 21011
Kontakt:

#4

Postitus Postitas Sander » 30 Jaan 2013 23:08

Neid rallikrossi autosid ei ole mõtet ennem hooaja lõppu üldse täiesti sirgeks lüüa minuarust, nkn järgmine ralli saad jälle kellegiga kokku.

Auto on ägeda disainiga, mulle meeldib. Neljas koht pole ka sugugi paha, tundub, et potensiaali on sul :)
Igatahes soovin edu autoga ja rallidel!
www.autokleebised.ee - Läbi minu saab kleepse soodsamalt ja võite saada ka oma kujundatud kleepse jne.

Kasutaja avatar
OliverO
Foorumi kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 24 Nov 2012 21:30
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2103

#5

Postitus Postitas OliverO » 08 Veebr 2013 07:20

Äkki vaatab keegi ka siia teemasse seega lisan siia ka väikse kuulutuse. Võib olla leidub kellelgi garaazi nurgas siukseid rehve:
RALLYE И-Л257
185/60R13 79S RADIAL TUBE TYPE
Endal kõigest üks, kuid soov oleks veel üks saada kusagilt, kuid ega rohkemast ka vist ära ütleks.Kui kellelgi infot siis u2u.
Pilt



karel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 148
Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
Asukoht: Tartu või Setumaa
Autod: krossi 01

#6

Postitus Postitas karel » 11 Veebr 2013 09:59

 
OliverO kirjutas:Peale võistlust sai läbi käidud ka Liguri stendist ning veidike timmitud teda. Seekord veel masina jõunäitajadest ei räägi.
http://www.youtube.com/watch?v=36Jksrsh ... Lg&index=4


No ära salatse:) Läti sarja teemas on juba küllalt oletusi välja käidud korralikult koostatud originaalmootori võimsusest. Mulle pakub see temaatika samuti huvi, aga nii optimistlik ma ei oleks, kui seal välja käidud 115hj. Julgeks panuse panna pigem 90 hj peale.:)

Kasutaja avatar
erx141
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 10 Nov 2009 11:21
Asukoht: Türi/Tallinn
Autod: 2105

#7

Postitus Postitas erx141 » 11 Veebr 2013 11:43

Sõidud on päris rajuks läinud (videodelt vaadates), kui esimesel etapil vist ei olnud ühtegi kontakti, siis kahe viimase etapi lõpuks on mõni auto sarnane rommuralli masinatega :rolleyes Ehk ikka võetakse midagi enne ette, kui asi päris rommuralliks läheb.

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#8

Postitus Postitas olaaf » 11 Veebr 2013 11:55

Kui eelmine aasta lätis asja sai vaadatud ennast samuti tagasi ei hoitud - kross on kross nimeta kuidas tahad, kuid iga aasta uus plekiring ja kerevenitus on omal kohal...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

Kasutaja avatar
OliverO
Foorumi kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 24 Nov 2012 21:30
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2103

#9

Postitus Postitas OliverO » 11 Veebr 2013 16:01

Läti sarjas tõesti enam-vähem sama teema. Esimesed etapid on kõik väga sõbralikud, kuid siis läheb asi ikka plekimõlkimiseks. Eks ikka üritame vältida komavahelisi kontakte aga noh, eriti see ei õnnestu. Seekord peale sõitu hoiatati, et järgmine kord kes peale keerab võetakse ikka musta lipuga maha. Aga eks see ole üks vaieldav teema.

Kolm etapp siis nüüdseks sõidetud. Nädalavahetusel õnnestus jällegi astuda poodiumi II koha astmele. Kolme Kandi Karika üldarvestuses hetkel III koht. Esimest ja teist kohta jagavad praegust võrdesete punktidega Ardo Kuus ja Sigmar Tammemägi, neil koos 53 punkti. Endal aga 47 punkti. Esikolmikut enam keegi nüüd enam ei ohusta, nüüd ainult esikolmiku kohtade jagamine jäänud.
Väike videokokkuvõte toimunust:
http://www.youtube.com/watch?v=YfQxAoxl4v0&feature=youtu.be

Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1022
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Järvamaa/Tallinn
Autod: vaz 21063

#10

Postitus Postitas Mikk » 11 Veebr 2013 17:08

Väga ilusti koostatud teema.

Tekkisid paar küsimust auto kohta. Mina ei lugenud välja, kes tegi puuri - kui see saladus ei ole? Samuti miks puur on just sellise ehitusega? Näiteks kui peaks tahtmine tekkida mõnda muud sarja sõita, siis see puur ei vasta nõuetele. Osasid torusid pole ka hiljem raske juurde keevitada, aga katuse omi on siis juba raskem juurde lisada.
Huvitaks mindki palju siis korralikult koostatud mootor hobujõudusid ja väänet näitab.

Kasutaja avatar
OliverO
Foorumi kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 24 Nov 2012 21:30
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2103

#11

Postitus Postitas OliverO » 11 Veebr 2013 18:02

Puuri peakaar ja uksekaared on painutatud Viljandi lähistel, kuid sissekeevitatud ise. Puur sai tehtud just selline, kuna sellega pääseb sõitma Läti VazTuss sarja.
Aga äkki mõni targem oskab öelda kuidas Superkrossi sarjas puuriga lood on? Peab olema mingisuguse dokumendiga see puur? Uurisin niipalju, et katusele oleks risti vaja või üht diagonaali ning samuti ka diagonaali ka peakaarele.

Oleks võinud ka puuri teistsuguse teha, kuid tol hetkel mõtlesime et milleks kui nii või naa peab teistes sarjades olema puuril mingisugune dokument, kui aga seda pole vaja siis saab kunagi vajadusel puuri muuta.


Kasutaja avatar
erx141
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 10 Nov 2009 11:21
Asukoht: Türi/Tallinn
Autod: 2105

#12

Postitus Postitas erx141 » 12 Veebr 2013 12:08

Superkrossis on ka rahvakrossi klass, kus peaks selle puuriga sõita saama. Aga kui tahad näiteks minna klassi RWD Klassik, siis minu meelest peab puur olema dokumentidega ja selliste nõuetega:
2.1 Ohutuspuur
2.1.1 Kõik materjalide, paigaldamise ja dokumentatsiooni nõuded
vastavalt FIA Appendix J artikkel 253 p.8 nõuetele. Nimetatud jooniste
numbrid on antud FIA dokumendi 02.04.2007 versiooni (www.fia.com ;
sama numeratsioon on ka 2007 a. EAL Autospordi Aastaraamatus).
2.1.2 Baassõrestik: vastavalt FIA Appendix J artikkel 253 p. 8.3.1
(joonised 253-1, 253-2, 253-3)
2.1.3 Diagonaaltoed: vähemalt 2 diagonaaltuge on kohustuslikud (kas
joonis 253-4 ja 253-5 koos või 253-7). Paigaldamine vastavalt p.8.3.2.1.1
juhistele.
2.1.4 Külgkaitse: "X"-kujulised mõlemal küljel (joonis 253-9).
Paigaldamine vastavalt p.8.3.2.1.2 juhistele.
2.1.5 Katusetugevdus: vastavalt p.8.3.2.1.3 juhistele (joonised 253-12;
253-13 või 253-14). Lubatud on ka 253-12 joonise põhjal ühe
diagonaaliga variant kui selle esiots kinnitub peakaarega juhi poolt.

Siit saad igasugu dokumente (FIA appendix J ja ka erinevate klasside nõudeid): http://superkross.ee/?a=dok

Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1022
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Järvamaa/Tallinn
Autod: vaz 21063

#13

Postitus Postitas Mikk » 14 Veebr 2013 09:22

Just see katuse oma mind nagu häiriski, sest hiljem neid tagumisi diagonaale lisada ei ole eriline probleem, aga katuse diagonaali või risti teha on juba suurem töö. Autole tehnilise kaardi tegemine ei ole aga eriline pingutus, kui puur ja istme kinnitused tehtud FIA nõuete järgi.
Puuri muidu reeglitele vastavuse kohta ei oska midagi lisada erx141 on selle kohta juba piisavalt hea postituse teinud. Aa ja tegelikult soovitan lugeda FIA inglise keelseid juhendeid, sest kohati on eesti keelde tõlkimisel tehtud vigu ja ei tea, kas igal pool need alati hiljem ära on parandatud.

Edu tegemistes.

Kasutaja avatar
OliverO
Foorumi kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 24 Nov 2012 21:30
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2103

#14

Postitus Postitas OliverO » 14 Veebr 2013 18:44

Võin küll need diagonaalid kunagi juurde teha aga tehnilise kaardi tegemisel on vist ikkagi see dokumentideta ja ise keevitatud puur null?Kes ja kus üleüldse Eestis dokumentidega puure valmistab ning mis alusel see õigus neile antakse?

Kasutaja avatar
OliverO
Foorumi kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 24 Nov 2012 21:30
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2103

#15

Postitus Postitas OliverO » 27 Veebr 2013 15:21

viimane Kolme Kandi Karika etapp peetud ning III koht nii üldkokkuvõttes kui ka etapil. Võib rahule jääda.
Loodan veel sel talvel mõne sõidu teha ning siis peab auto ootma mõnda suve sõitu.

http://www.youtube.com/watch?v=ux9hwfhxH68

Kasutaja avatar
OliverO
Foorumi kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 24 Nov 2012 21:30
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2103

#16

Postitus Postitas OliverO » 14 Apr 2013 13:05

Lumi ja jää praktiliselt läinud ning nüüd tuleb keskenduda suvistele sõitudele. Eile said siis asfaldi rehvid velgedele, millega kavas 20. aprillil Läti etapist osavõtta. Rehvideks siis Kleber Viaxer 175/70 R13

Pilt

Pilt

Samuti peaks igaksjuhuks kaasavõtma ka lamellrehvid. Dunlop Graspic DS3

Pilt

Kasutaja avatar
OliverO
Foorumi kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 24 Nov 2012 21:30
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2103

#17

Postitus Postitas OliverO » 18 Apr 2013 21:15

Mõned pildid veel autost

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kasutaja avatar
OliverO
Foorumi kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 24 Nov 2012 21:30
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2103

#18

Postitus Postitas OliverO » 16 Mai 2013 15:21

Väike videokokkuvõte siis Pühapäeval Auto24ringil toimunud võiduajamisest. Seekord pidi leppima jällegi lätlaste paremusega ning vastuvõtma 7.koha. Ajasõidus tegin mõned vead ning stardipositsiooniks jäi esimeses sõidus 14.koht.
Esimeses sõidus suutsin tõusta 11.kohale, kuid kiire ringiaeg tagas mulle järgmises stardis 7. stardipositsiooni. Teise sõidu finišijoone ületasin 5.kohal, kuid kahe sõidu kokkuvõtes siiski seitsmes.


https://vimeo.com/66295435

Kasutaja avatar
OliverO
Foorumi kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 24 Nov 2012 21:30
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2103

#19

Postitus Postitas OliverO » 18 Dets 2013 07:33

Polegi kaua siia teemasse postitanud. Peatselt algava talvehooaja jaoks on autole aja jooksul tehtud mõningad muudatused.
Kõigepealt sai üle mindud elektrilisele ventilaatorile ning alumiin radiaatoril. Samuti said viimaseks Läti Vaztussi sõiduks vahetatud vanad esiamordid Plaza Sport amortide vastu. Nüüd on nii ees kui taga Plaza Sport amordid.
Viimaste töödena, sai vahetatud originaal sumbutaja toru veidike jämedama, umbes 50mm vastu, seejuures kuni "püksteni" on ikkagi originaal, kuna seesugused on reeglid. Samuti valmis ka uus bensiinipaak, kuna vanal paagil, isegi peale mitmeid puhastusi, tuli põhjast mingisugust puru, mis ummistas karburaatori sees asuva filtri. Seetõttu kaotasin startides pideval kohti, kuna auto hakkas stardi momendil turtsuma.

Kalendri järgi peaks esimene sõit toimuma 28.detsembril Misso rallikrossi rajal, kuid tundub, et peale vihma ei kavatsegi taevast midagi muud sadada.



Pilt


Pilt

Ervn
Foorumi kasutaja
Postitusi: 205
Liitunud: 26 Mär 2009 16:17
Asukoht: Tõrva/Tartu
Autod: Ford Sierra
Kontakt:

#20

Postitus Postitas Ervn » 12 Jaan 2014 20:02

Nähtud täna Tõrva tanklas mitme teise ladaga, igati kena aparaat!


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist