1. leht 2-st

2106, Kaalikas, 1983

Postitatud: 09 Jaan 2013 19:39
Postitas Kaalikas
Tervist, kaasfoorumlased.

Pärast pikka foorumi jälgimist võtsin lõpuks julguse kokku, et rääkida natuke enda Žigulist.

Auto esmane registreerimine Eestis oli 02.01.1983 ehk paar päeva tagasi sai masin 30-aastaseks. Mudeliks on muidugi 2106, nagu ka pealkirjas on mainitud. Algselt kuulus see auto mu tulevase ämma isale, kelle jaoks olid kestvad asjad olulised. Tänu temale on see auto ka nii hästi säilinud. Sai väga korralik roostetõrje tehtud. Siiani hingitseb ka liistude vahelt "tõrva" välja. 1990. aastate algul lahkus ämma isa ja autot hakkas kasutama ämm. Ei olnud küll nii hoolas, aga siiski pole see auto veel siiamaani lund näinud. Juhtus ka õnnetusi, mis senini paistavad piltide pealt välja - juhiuks käis tagurpidi ja muud kriimud. Eks need ongi need kõige prioriteetsemad lahendamist vajavad probleemid. Tulevane ämm lõpetas autoga sõitmise 2004. aastal ja pärast seda seisis ta suvilas, talviti garaažis ja suvel õues. Sealt tuli ka see suur pleekimine.

Aga jõudes nüüd praegusesse hetke. Enda käsutusse sain ma auto 2012. aasta suvel. Olin põnevil. Sai ostetud uus aku, kuna vana suutis isegi pärast laadimist vaid korra mootorit ringi ajada. Aga enda üllatuseks läks uue akuga praktiliselt kohe käima (kohene käivitumine vene masinate arvestuses :)). Mootor käis vaikselt, kuid varsti hakkas kapoti alt suitsu tulema. Esimene ehmatus oli suur, aga kapotti avades selgus, et igasugune õli ja prügi segu otsustas põlema hakata. Probleem nüüdseks lahendatud. Järgmise probleemina avastasin, et sidur on kinni roostetanud. Selle vastu aitas Ladaklubi foorum: tagaratas üles, 2 käik sisse, käima, sidur-pidur-gaas korraga. Suur tänu teile :)

Pärast väikest testsõitu, tulede ja vilede kontrolli, oli masinaga vaja sõita garaaži Tartusse. Reis Peedu suvilast Tartusse kulges vihmase ilma ja autoga, mis polnud 8 aastat sõitnud, üsna ärevas meeleolus. Aga rahulikult 70-ga sõites pidas kõik kenasti vastu.
Järgmiseks oli vaja lasta masin üle kontrollida ja tutvuste kaudu leidsime pensioniealise mehe, kes varem oli töötanud Žiguli teeninduses. Tema juures sai siis õlid vahetatud, süüde sätitud, filtrid vahetatud, pidurid ja sidurid õhutatud, klappide vahed sätitud (?), käsipiduri tross pingutatud - kindlasti oli midagi veel, aga praegu rohkem ei meenu. Igatahes sai väike hooldus tehtud. Hiljem sai oma garaažis veel vahetatud jahutusvedelik ning esimesed piduriklotsid, mis olid üsna õhukeseks sõidetud. Sai ka istmekatted eemaldatud ja välja tuli ilus punane sisu :)

Ning nüüd põhilise juurde, miks ma üldse teile praegu kirjutan.

5. augustil küsisin pruudilt suure küsimuse ning pärast jah-sõna otsustasime üsna kiiresti, et just see Žiguli on auto, millega tahaksime oma senise elu kõige tähtsamal päeval ringi kihutada :) Aga et seda teha, oleks vaja autoga natuke tööd teha. Pulmad toimuvad sügisel 2013 ning enne seda on minu ülesandeks pulmamasin korda saada. Et see mul paremini õnnestuks, hakkangi teilt edaspidi abi paluma igasuguste erinevate küsimustega.

Sai nüüd küll räägitud. Natuke pilte ka.

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Mõned küsimused ka.

Mis teie teeksite sellise isendiga, kui oleks vaja ise sellisega oma pulmas sõita? :)

Postitatud: 09 Jaan 2013 19:50
Postitas Kytt
Mõlkis ja pleekinud autoga ikka ju pulmasõitu ei teeks, seega kere korda ja uus värv selga.

Postitatud: 09 Jaan 2013 23:32
Postitas MuKi14
Juhi ukse sirgeks ajamisega ise vaeva nägema ei hakkaks, uus uks ette lihtsalt. Edu korrastamisel! :)

Postitatud: 10 Jaan 2013 18:58
Postitas Kaalikas
Õhtust !

Nonii, nüüd saadud mitmed žiguli raamatud läbi lapatud ja googeldatud aga ma ei leia vastust küsimusele -

Kas 2106 uksed ühtivad veel mõne teise mudeli omaga?

Oskab äkki keegi aidata :)

Ette tänades ;)

Postitatud: 10 Jaan 2013 19:06
Postitas Kytt
 
Kaalikas kirjutas:Õhtust !

Nonii, nüüd saadud mitmed žiguli raamatud läbi lapatud ja googeldatud aga ma ei leia vastust küsimusele -

Kas 2106 uksed ühtivad veel mõne teise mudeli omaga?

Oskab äkki keegi aidata :)

Ette tänades ;)
100% sama on 03 uks, 01 ja 02 omad istuvad samuti ette kuid neile tuleb mõned lisaaugud tekitada

Postitatud: 10 Jaan 2013 19:14
Postitas Kaalikas
Tänud.

See kergendab oluliselt otsimise asjaolusid :)

seega -

(Kui kellegil on pakkuda 03 või 06 juhipoolset ust. Andke aga julgelt teada:) )

Postitatud: 10 Jaan 2013 19:20
Postitas sansa
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid202336

Siin täitsa juhiuks müüa, ei asu Tartust eriti kaugel ka.;)

Postitatud: 11 Jaan 2013 17:13
Postitas Kaalikas
Kahjuks temal esiust enam pakkuda ei olnud.

Tuleb silmad ja kõrvad lahti hoida. ;)

Postitatud: 17 Jaan 2013 20:48
Postitas Kaalikas
Tervist, kaasfoorumlased.

Mõned küsimused.

Esteks.
Kas on kedagi Tartu kandis, kes oleks võimeline välja vahetama juhiukse pleki? Vaja oleks puurida vanad pleki keevitused lahti ja keevitada uus plekk külge. Koos sellega oleks muidugi vaja see tagurpidi sõidetud uks ka paika panna.

Teisaks.
Kui nüüd minna mõtetes auto värvimise juurde - mõtted on mul vastandlikud. Hea meelega teeksin ma eeltööd kõik ise (tulede ja vilede eemaldamine ja vana värvi pinna matistamine), pärast seda pahteldada võiks ka ise, kui oleks sellist meest, kes tuleks appi nõu andma, kuidas seda teha. Sest see ei ole kindlasti seinte ja lagede pahteldamine. Kuna kruntimiseks ja värvimiseks puuduvad mul nii kompressor kui ka püstol, siis selle tegemiseks oleks mul vaja keegi palgata.
Kas keegi teab Tartus mõnda mõistlikku maalrit, kes oleks nõus andma ühele Žigulile uue hingamise?:)

Kolmandaks.
Kas keegi oskab öelda mu masina värvikoodi (ühtegi lipikut mootoriruumis ega bensiinikorgi kandis pole säilinud)?
Ise mõtlesin standox`i kaardilt tooni 268 aga igaksjuhuks küsin üle.

Kaunist õhtu jätku!

Postitatud: 17 Jaan 2013 20:56
Postitas Sander
Eeltööd tee muidugi ise ära, sest kui viid kellegi juurde tegemisse siis läheb päris kalliks. Maaler küsib eeltöö eest palju rohkem kui värvimise eest :) Ei ole nii raske ka see eeltöö tegemine tegelikult, lihtsalt pahtlit on vaja veidi segama õppida, kõvendit ei tohi liiga vähe ja liiga palju panna.

Ja kui rahalised võimalused on olemas, siis osta omale mingi 200L kompressor, igati väärt asi :)

Postitatud: 07 Juun 2013 22:55
Postitas Kaalikas
Varjusurma pole see Žiguli surnud. Ütleme nii, et ootas kevadet ja siis läks tõsisemaks plaanide tegemiseks. Aeg ei anna armu - sügis ja pulmad tulekul.

Esiteks sai muretsetud endale uus juhiuks (no mitte uus, aga piisavalt korralik, et kasutusse võtta). Selle otsimine oligi kõige suurem peavalu. Pood küsis 129 eurot, millega kuidagi ei saanud leppida. Aga lõpuks sai muheda Põlvamaa mehe käest 25 eest suhteliselt heas korras ukse ning muid vidinaid.

Kui lumi oli sulanud, algas kere demontaaž. Elukaaslase vanaisa oli lasknud kellelgi ikka korraliku roostetõrje teha. Kõik kohad olid tavotti täis. Muidugi tänu jumalale, et ta seda oli lasknud teha. Hoidis kere korraliku, aga seda puhastada....

Esmalt, siis algus
Pilt
Pärast demonteerimist - seda tavotti oli kõikide liistude all.
Pilt
Ja pärast pesu
Pilt
Ei saa nagu panna järjekorda, mis oli kõige keerulisem, aga ühed rõvedamad olid kindlasti logarid. Esiteks olid kuskile x-kohtadesse kruvid lastud, mida esmalt ei suutnud selle s-kihi alt tuvastada ja teiseks - rattakoopad on ikka üsna paksult pehmet tavotti täis. Veel ei saanud jagu kojameestest, lõpuks pidin kogu mootoriga eemaldama. Ning kunagi paigaldatud antenn, selle eemaldamiseks läks vaja peeglit, näpitsaid, 10 võtit, wd40-t ja hulk närvirakke. No muidugi demontaaži meeldivamaks osaks oli ikka väga hästi säilinud kere. Välja arvatud see -
Pilt
Lisaks avastasin kaks varastamist raskendavat seadeldist. Esmalt lisamassijuhe, mis oli toodud otsaga pardatšoki sisemusse, kus käega keerates sai hõlpsalt miinuse massi ühendada ja teiseks süütelukust süütepooli minevasse juhtmesse oli pistik vahele pandud. Kui need mõlemad "aktiveerida" on varastel mõneks ajaks tegevust.

Üks pilt salungist - kus on näha uksi, mis on samuti tavotti täis lastud ja see on päiksega sulanud ukse põhja - meeldiv.
Pilt

Pärast demontaaži sai ette võetud mootoripesu - eks ta riskiga ikka ole. Sai surfatud foorumis, et kuidas täpselt teha. Kas katta midagi kinni või mitte. Lõpuks otsustasin kinni katta ainult süütepooli. Pärast hulka keemiat ja mitmekordset loputamist sai ta enamvähem okeiks. Lasin natuke kuivada ja käivitasin - käias, aga ei käivitunud. Vaatasin jagaja alla - vett täis. Kuivatasin ära ja läks käima. Pääsesin kergelt.
Õppetund nr. 1 - mootoripesu tehes kata kinni nii süütepool, kui ka jagaja.
Järgmiseks lasin tal mõned päevad rahus olla ja kui garaaži läksin, oli käivitades üllatus suur. Nimelt võtit keerates oli kõikjal vaikus välja arvatud armatuuri kell tiksus. Esmalt muidugi vaatasin kaitsmed üle, siis akujuhtmed. Kõik paistis timm olevat. Koju tagasi ja foorumisse. Otsisin, mis ma otsisin. Kõik paistis viitavat kas suurele pistikule paremal lansekal või süüteluku põhjale. Pistik paistis toimivat, aga süüteluku põhi mitte. Sai jälle Ülo äri külastatud ning 3,9 eest oli jälle uus jupp olemas. Enne paigaldamist sai massijuhe ka ära puhastatud. Järgnevalt süüteluku kätte saamine. Õpetusi oli küll siin foorumis, aga kas mina vaatasin sellest mööda või midagi, kuid kusagil polnud kirjas, et peaks ka võtit keerama. Läks tükk aega, kuni siis jõudsin oma mõistusega sinnamaale. Vahetasin süüteluku põhja ära ja masin ärkas taas.

Enne ja pärast mootoripesu. Vahe on meeldivalt märgatav.
Pilt
Pilt

Järgmiseks etapiks oli tagurpidi ukse vahetamine. Selleks sai muretsetud löökkruvikeeraja. Profülaktika mõttes ujutasin enne wd40-nega kruvisid ja kaks matsu peale ning lahti nad tulid.

Kas on pool miilitsat?
Pilt

Järgmiseks algas värvi eemaldamine. Kui algselt paistavad mõned roostetäpid, siis värvieemaldajaga värvi eemaldades on hästi näha, kuhu ta oma käpad ajanud on.
Pilt

Praeguseks olen siis jõudnud nii kaugele, et ühelt küljelt on kere haljas. Plekksepa juures on masin käinud. Kõik suuremad ja väiksemad mõlgid on eemaldatud ning esimese rattakoopa auk on kinni keevitatud. Selleks sai Ülo ärist remontplekk muretsetud.
Edasised plaanid siis: värv eemaldada ka teise külje pealt ning muudelt kriitilistelt kohtadelt, roostesurm peale ning siis läheb juba maalri käsutusse.

Tänan lugemast ning kõike head!

Postitatud: 10 Juun 2013 20:08
Postitas Kaalikas
Õhtust, seltsimehed.

Kuna asjad on Žiguli juures jõudsalt edasi liikunud, siis on vaja need üles märkida. Pärast endal ka hea meenutada ja lugeda.

Kuna nädalavahetus on selline aeg, kus saab tegeleda nende asjadega, millega nädala sees ei saa, siis algas Žiguli jaoks suur hetk. Sai maalriga poest ostetud esmased vajaminevad asjad ning saigi tööga pihta hakatud. Laupäev kulus suures jaos teise poole värvi eemaldamiseks. Värvi eemaldamisel lähtusime põhimõttest, et kus on „roosteämblik“, sealt puhtaks, sest kui värv on mõnes kohas juba 30 aastat kenasti vastu pidanud, ei tundunud otstarbekas teda paljaks kiskuda. Las kaitseb edasi.

Pärast selle lõpetamist alustasime auto küürimisega. Jällegi oli tore, et autot oli mastiksiga üle uputatud, aga seda eemaldada polnud nii meeldiv. Ütleme nii, et mina kui algaja sain lahusti aurudest ikka korraliku mahvi kätte. Laupäeva õhtu ja pühapäeva hommikul jätkus veel puhastamine. Üks hetk tundus juba päris puhas, aga võtsid lapi kätte ning jällegi oli lapp must ja roppusi lendas igas suunas. Laias laastus läks auto puhastamise peale 8 tundi. Maaler ütles, et järgmine omanik küürigu oma auto enne puhtaks, sest tal sai sellest mastiksist natuke rohkem kui kõrini.

Pühapäeval olime auto kinni katmise lainel. Katmata jäid haljad kohad. Kinni katmine on samuti üks aeganõudev töö. See võttis kindlasti paar tundi aega. Kui oli kinni kaetud, läks haljastele kohtadele kaks tummist kihti happekrunti ja peale kaks kihti 2-komponendilist täitevkrunti.

Esmaspäeval (ehk täna) sai maaler alustada nii-öelda päris tööga. Algas pahteldamine, lihvimine, pahteldamine ja lihvimine. 30 aastaga oli tekkinud ikka kõikidele keredetailidele erinevaid olmemõlke. Ükski detail ei jäänud pahtli vabaks. Aga nüüd räägitud küll. Natukene
pilte ka.

Esmalt siis mõned haljad pildid.
Kõige rohkem pindmise rooste poolt näritud kohad jäid allapoole alumist viiki. Mõistlik oli see üleni haljaks lasta. Ülevalpool oli olukord viisakas ja ei vajanud suuremat sekkumist

Pilt

Karbid olid tänu mastiksile väga viisaka välimusega, aga vajasid samuti täielikku värvi eemaldamist

Pilt

Siin siis näitlik õppematerjal. Sa võid küll koha haljaks lasta ja lamellkettaga natuke siledamaks, aga täitsa põhjani sa neid roosteusse ei eemalda. Selleks siis tulebki peale kanda roostesurma, mis pääseks ka kõige sügavamate aukudeni.

Pilt

Järgnevalt siis pildid tänasest. Kahjuks laupäevast ja pühapäevast pilte ei saanud.
Kõige rohkem igasuguseid kriime ja mõlke oli saanud kõrvalistuja poolne külg. Seda on näha ka pildilt.

Pilt
Pilt

Ja muidugi tagaluuk „mis kinni ei jää, saab kinni löödud“ ja niimoodi see tagaluuk saigi üsna sügavad mõlgid.

Pilt

Mõned niisama pildid siis –

Pilt
Pilt
Pilt

Eest juhipoolsest nurka on kunagi keevitatud. Esialgu ei saanud arugi, aga värvi eemaldades tuli pahtlikiht välja. On tehtud korralik töö, kuid oli vaja siiski üle teha

Pilt

Varsti juba uute uudistega siin tagasi :)
Kena õhtut!

Postitatud: 13 Juun 2013 22:40
Postitas Kaalikas
Jõudu härrased!

Kuna eile õhtul läks auto juures kaua, siis ei jõudnud kohe uut materjali siia postida. Teen seda täna.

Auto oli eile jõudnud sinnamaale, et võiks üleni kruntima hakata. Kõige pealt siis mõned pildid peale kinni katmist ja enne kruntimist.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Peale 2 tunnist paberi kortsutamist hakkas tulistamine peale. Kõigepealt läks haljastele kohtadele veel happekrunti ja siis või kruntima hakata. Peale läks 2 tummist kihti 2-komponendilist täitevkrunti. Mõne koha peale, mis vajasid rohkem lihvimist läks 3 kihti.

Pärast kruntimist nägi masin juba väga hea välja. Tuled-viled külge ja liiklusesse!

Tulemused:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Ja lõpetuseks, siis pilt vanameeste õllejoomispukist, mis oli 30-ne aastaga ikka väga künklikuks toetatud ning nüüd on juba täitsa viisakas.

Pilt

Lootus on nädalavahetusel kambrisse saada. Eks siis tulevad juba veri-värske-värvilised fotod auto uuest kuuest.

Seniks kõike kena!

Postitatud: 15 Sept 2013 20:32
Postitas Kaalikas
Tere pühapäeva õhtut!

Nüüd siis lõpuks võiks öelda, et auto on valmis selleks milleks teda ehitama sai hakatud - Pulmadeks!

Ütleme nii, et auto komplekteerimine osutus keerulisemaks ja vandesõnade rohkemaks kui ma eales arvanud oleksin. Küll oli mingi jupp must ja teine jällegist puruks ja kolmas üldse tehase praak. Aga kokku ta lõpuks sai ja need on siis esimesed pildid esimesest sõidust.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Mina olen väga rahul. Loodan, et teile meeldib ka;)

Postitatud: 15 Sept 2013 21:05
Postitas twist
Väga tubli töö.
Mõnus lugeda, kuidas püstitatud eesmärk piisava pealehakkamise ja vaevaga eeskujulikult täidetakse.
Müts maha!

Postitatud: 16 Nov 2013 17:38
Postitas Kaalikas
Tere õhtust kaaskodanikud!

Nagu teate, sai suuresti seda 06-te putitatud pulmasõidu eesmärgil ja selle täitis ta ideaalselt. Nüüd on pulm peetud ja pildid saime ka just täna kätte. Eks siis mõtlesin, et miks ka mitte teiega jagada mõningasi. Saate oma tulevasele näidata, miks just žiguli sobiks hästi pulmasõiduks, mitte mõni uhke lexus, bmw või audi. ;)

Kõike head!

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 16 Nov 2013 22:38
Postitas osaw
Väga head pildid.

Edu.

Postitatud: 24 Jaan 2014 01:30
Postitas 06VAZ
Terv.

Omalt poolt tahaks kogu sellele teemale juurde lisada ehk niipalju, et olles selle auto keretöödega mingil määral kokku puutunud, siis ei saa mainimata jätta seda, et olgu mõni konkreetne hobiauto(vahet pole, on ta NSV Liidu või USA päritolu) nii paduoriginaal kui tahes(eriti värvkate), siiski pole sellest nõndanimetatud "täisoriginaalsusest" mingit tolku, kui keredetailidel on "roosteämblikute kontuur" või -mullid läbi värvi vastu vaatamas.

Elu on näidanud, et kui nad on juba kord tekkinud, siis tuleks nad ka esimesel võimalusel likvideerida, mis sest et osade tegelaste silmis võib see nende arust auto.... ma ei tea.... mingisugust väärtust vms. vähendada. Mida aeg edasi, seda rohkem need roostekolded värvi all "laienevad" ning ükskord tuleb see keretööde teema ikkagi päevakorda võtta. Tahetakse siis seda endale tunnistada või mitte.
Tänapäeval on võimalik peaaegu igasuguseid värvitoone kokku segada, mis 95%-lise tõenäosusega kattuvad algsega.

No ja mis seal salata, värske värvikuue saanud hobiauto näeb ikka kordi rohkem esteetiline ning pilkupüüdvam välja, kui tehasevärvi all, kuid siit-sealt olmemõlkide ning roostetäppide ja "ämblikutega" palistatud sõiduk :rolleyes

Postitatud: 28 Jaan 2014 18:07
Postitas iiv6l
Kena auto, erilisust lisab tavapildist erinev värv.

Postitatud: 28 Jaan 2014 23:53
Postitas 06VAZ
 
iiv6l kirjutas:Kena auto, erilisust lisab tavapildist erinev värv.
Ookerkollast värvi olid mitmed tolleaegsed VAZ mudelid, kuigi jah, mitte eriti tavaline nähtus tänavapildis.

Ma nendest Ladadest suurt s...gi ei jaga, aga mind isiklikult hämmastas, et sellel ookerkollasel autol on punane salong.
Ses mõttes hämmastas, et tavaliselt on levinumad salongitoonid sellise ookerkollase kere puhul (vist) kas must, hall, beež või tumepruun.

Eks targemad teavad rohkem pajatada, mis rariteetsuse värk selle punasest riidest või dermatiinist salongiga vene tavakodaniku autos(VAZ-i erinevates mudelites) oli.