21013, ImreR, 1986 MÜÜDUD!
21013, ImreR, 1986 MÜÜDUD!
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
-
iImreR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
- Asukoht: Tallinn
- Autod: BMW E91 320d 2006a.
Pole vajadust. Sellessuhtes, et esimesed sai võetud puhtalt sellepärast, et rahvaspordis on nõue peatugedega istmetele. Originaalid jäävad alles ja neid kasutan ka kindlasti kui vaja, ilma kateteta, hetkel katted peal ja all väga ilusad ja siledad originaal vakstud/nahad
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
-
iImreR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
- Asukoht: Tallinn
- Autod: BMW E91 320d 2006a.
Eile sai natuke autoga testitud ja mind üllatas juhitavus(peale amortide vahetust) ja vastupidavus. Maanteel ka väga stabiilne ja normaalne sõita isegi 120km/h juures. Oleks veel läinud, aga polnud vajadust.
Käisin ka Männikul, üks auto tiirutas seal, otsustasin ka proovida. Vesine oli ja auto elas ka selle üle.
Eile tehtud tööd siis: amordid, pidurid veelkord õhutatud(ikka pole asi õige, parem tagumine silinder läheb ka uus), mootoris õli, õlifilter, õhufilter, bensiinifilter. Muidugi sai auto ka üle kleebitud. Kuigi ükski neist kleepsudel olevatest firmadest sponsoriks ei ole, siis üks neid tooteid edasimüüv firma pani siiski natuke käe alla(soodsamate juppide näol).
Pagassis veerevad kaasa Lemförderi rooli pulgad(otsad+keskmine varras). Proovin ka need ära vahetada ja siis sillastendi.
Pilti:
Käisin ka Männikul, üks auto tiirutas seal, otsustasin ka proovida. Vesine oli ja auto elas ka selle üle.
Eile tehtud tööd siis: amordid, pidurid veelkord õhutatud(ikka pole asi õige, parem tagumine silinder läheb ka uus), mootoris õli, õlifilter, õhufilter, bensiinifilter. Muidugi sai auto ka üle kleebitud. Kuigi ükski neist kleepsudel olevatest firmadest sponsoriks ei ole, siis üks neid tooteid edasimüüv firma pani siiski natuke käe alla(soodsamate juppide näol).
Pagassis veerevad kaasa Lemförderi rooli pulgad(otsad+keskmine varras). Proovin ka need ära vahetada ja siis sillastendi.
Pilti:
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
-
iImreR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
- Asukoht: Tallinn
- Autod: BMW E91 320d 2006a.
Täna sai vahetatud teiseltpoolt tagumine pidurisilinder+toru. Lisaks kogu roolisüsteem. Eest sain ka parema supordi lahti, kõik toimib, kolvid ei olnud kinni, klotsid ei liikunud oma kohal ja pidur jäi peale. Samas õhk vist ikkagi vahel ja peab veel üle õhutama.
Rooliotsade ja varda vahetusega läks juhitavus hullemaks, sest lisandus väga kole kolin esisillas ja veidi liialt otsib teed(see muidugi sellest, et panin silma järgi rattad jooksma ajutiselt). Vanad sharniirid olid kõik nii kinni, et käega ei jaksanud liigutada, üks liikus, aga nagu tallesaba. Ilmselt see, et nad kinni olid juba roostetanud ei lasknud muudel asjadel koliseda:o
Oskab keegi oletada, miks esimesed rattad "lääpas"?
Pilt vahetatud asjadest:
Rooliotsade ja varda vahetusega läks juhitavus hullemaks, sest lisandus väga kole kolin esisillas ja veidi liialt otsib teed(see muidugi sellest, et panin silma järgi rattad jooksma ajutiselt). Vanad sharniirid olid kõik nii kinni, et käega ei jaksanud liigutada, üks liikus, aga nagu tallesaba. Ilmselt see, et nad kinni olid juba roostetanud ei lasknud muudel asjadel koliseda:o
Oskab keegi oletada, miks esimesed rattad "lääpas"?
Pilt vahetatud asjadest:
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
-
iImreR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
- Asukoht: Tallinn
- Autod: BMW E91 320d 2006a.
Tuleb tähelepanelikumalt lugeda;)ImreR kirjutas:... ja veidi liialt otsib teed(see muidugi sellest, et panin silma järgi rattad jooksma ajutiselt).
Sai proovitud siis võistluste tarvis rattaid alla:
Veel vaja igasuguseid asju lisada varustusse(tropp, vilkuv lambike, labidas jne.) ja samuti mõelda kõikidele lahtistele asjadele kinnitused ning aku tuleb kinni panna. Lisaks peaks vist taha veidi raskust lisama?
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
-
iImreR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
- Asukoht: Tallinn
- Autod: BMW E91 320d 2006a.
Garaažist tulekud kipuvad päris hiliste tundi peale jääma, aga mis parata. Laupäev pole enam mägede tagada, üsna kohe teine.
Tänased tegemised. Aku sai ilusti kinnitatud, originaal varrastega ja metall plaadiga. Lasna Lada poest sai võetud ligi küünlajuhtmete kmpl.(Rossija Silicone) ja karbussi ja kollektorit ühendav kuumaõhu lõdvik(plätu, 4 evrot krt.). Lisaks tuli DPD-ga lõunaajal 4 õõtsa sharniiri kohale(Lemförderid). Sharniiridega läks nii, et kolm sain enam-vähem mõistlikult lahti, aga üks alumine tahtis korralikult malakat saada ja pikalt. Proovisõit tõi näole naeratuse, esisild vaikne nagu uuel autol. Nüüd häirib taga mingi kolks, aga tagasillas see on suht savi. Pagass sai kolust tühjaks visatud, tagavararatas leidis oma koha ja ilusti kinnitatud. Ratta sisse sai pandud tõkiskingad, tropp, helkurvest. Tung, rattarist ja labidas peavad saama kinnitatud koormarihmaga. Ühesõnaga stardiks põhimõtteliselt valmis:bouncing
Testsõidud lähevad aina julgemaks ja valli külastan igapäev, eks sellise aparaadi ohjamine hüpete peal ja lumes on omaette kunst, vajab harjumist. Harjutamiseks aga aega enam rohkem ei ole:puzzled
Küsimus ka jälle: kui raske/keeruline on vahetada kardaani keskmist tugilaagrit? On teine olemas, aga ei tea kas hakkan punnitama neljap. õhtul enam... reedel ei jõua enam midagi teha, siis õhtul Hiiumaa poole ajama juba.
Tänased tegemised. Aku sai ilusti kinnitatud, originaal varrastega ja metall plaadiga. Lasna Lada poest sai võetud ligi küünlajuhtmete kmpl.(Rossija Silicone) ja karbussi ja kollektorit ühendav kuumaõhu lõdvik(plätu, 4 evrot krt.). Lisaks tuli DPD-ga lõunaajal 4 õõtsa sharniiri kohale(Lemförderid). Sharniiridega läks nii, et kolm sain enam-vähem mõistlikult lahti, aga üks alumine tahtis korralikult malakat saada ja pikalt. Proovisõit tõi näole naeratuse, esisild vaikne nagu uuel autol. Nüüd häirib taga mingi kolks, aga tagasillas see on suht savi. Pagass sai kolust tühjaks visatud, tagavararatas leidis oma koha ja ilusti kinnitatud. Ratta sisse sai pandud tõkiskingad, tropp, helkurvest. Tung, rattarist ja labidas peavad saama kinnitatud koormarihmaga. Ühesõnaga stardiks põhimõtteliselt valmis:bouncing
Testsõidud lähevad aina julgemaks ja valli külastan igapäev, eks sellise aparaadi ohjamine hüpete peal ja lumes on omaette kunst, vajab harjumist. Harjutamiseks aga aega enam rohkem ei ole:puzzled
Küsimus ka jälle: kui raske/keeruline on vahetada kardaani keskmist tugilaagrit? On teine olemas, aga ei tea kas hakkan punnitama neljap. õhtul enam... reedel ei jõua enam midagi teha, siis õhtul Hiiumaa poole ajama juba.
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
- k6lu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 173
- Liitunud: 27 Veebr 2009 09:31
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2x2101, 2106, Nissan Murano, Fiat Barchetta
Rasket ja keerulist pole seal midagi. Minul läks 2-4h selle vahetamiseks (täpselt ei mäleta).ImreR kirjutas: Küsimus ka jälle: kui raske/keeruline on vahetada kardaani keskmist tugilaagrit? On teine olemas, aga ei tea kas hakkan punnitama neljap. õhtul enam... reedel ei jõua enam midagi teha, siis õhtul Hiiumaa poole ajama juba.
Võtad gardaani alt, risti lahti, stopper mutter maha, tõmmitsaga vana laager maha (mul ei olnud tõmmitsaid ja sain ta haamri ja meisliga maha), uus laager otsa ja lähed tagurpidi tagasi, ning ongi vahetatud.
Muidugi hea oleks siis kohe ka gardaani rist uus panna. Kõige eba meeldivam on risti kokku tagasi panna. Kipuvad need laagrid vahest sinna topsi põhja risti kukkuma. Ja laagrid määri tavotiga ära ka kui uuesti kokku paned.
Parimat K6lu
-
iImreR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
- Asukoht: Tallinn
- Autod: BMW E91 320d 2006a.
Käisin esimestkorda auto all ka ära. Kõik on all super, ei ühtegi auku(esmavaatlusel), kõva mastiksi kiht ka varjab palju muidugi. Kandev osa igatahes ilus. Kardaani laager jäi seekord vahetamata, sest ilmselt tuleb rist ka kohe ära vahetada, sest see tundus ka lõtkuga olema.
Käisin siis sillastendis ära, pole sõnu. Jõhkralt muutus juhitavus, rool sätiti ka otseks. 2kg tulekustuti sai ka oma asukohaks kõrvalistuja jalge aluse. Homme siis peale tööd peaks pikem tripp algama. Vaja veel teha: pluss klemm katta, hulgim patareisi osta(side ja lamp), pagassis ikka asjad lahtiselt, koormarihmaga vaja veidi mõllata. Elektri kala ka kummitab, temp. ja kütuse seier vahest on vahest ei ole. Aukudes lööb vahepeal tööle ja siis kohe surevad ära. Lisaks ei toimi hetkel ka millegipärast klaasipesu. Need asjad aga sõitmist ei sega ja ilmselt tuleb minna peale sellises konditsioonis masinaga.
Wish me luck
Käisin siis sillastendis ära, pole sõnu. Jõhkralt muutus juhitavus, rool sätiti ka otseks. 2kg tulekustuti sai ka oma asukohaks kõrvalistuja jalge aluse. Homme siis peale tööd peaks pikem tripp algama. Vaja veel teha: pluss klemm katta, hulgim patareisi osta(side ja lamp), pagassis ikka asjad lahtiselt, koormarihmaga vaja veidi mõllata. Elektri kala ka kummitab, temp. ja kütuse seier vahest on vahest ei ole. Aukudes lööb vahepeal tööle ja siis kohe surevad ära. Lisaks ei toimi hetkel ka millegipärast klaasipesu. Need asjad aga sõitmist ei sega ja ilmselt tuleb minna peale sellises konditsioonis masinaga.
Wish me luck
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
tulemused nähtavad siit : http://autosport.ee/rallyreg/?page=41&race_id=232&
-
iImreR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
- Asukoht: Tallinn
- Autod: BMW E91 320d 2006a.
Jah, seekord nii. Eks oli ikka keeruline seda põrgulist teepeal hoida. Vähemalt üle 4 aasta sai jälle proovitud ja eks elamuse sain kätte ka nii. Endale võetud eesmärgid said täidetud ja aegu polnudki plaanis kellegagi võrrelda või üldse jälgida.
Esimesel läbimisel sai jääpeal pool spinn tehtud ja tagurdatud. See hang oli suht. naljakas. Tean et see koht oligi triki, aga sellise hooga poleks küll pidanud hange laskma Õnneks ei läinud tänu sellele ka väga sügavale... Üks kinnijäämine oli veel, viimasel katsel teeristis läks natuke pikaks ja tahtsin tagurdada, aga jäin sõidujälge kinni:lol Rohkem õnneks selliseid jamasi polnud. Tehnika kestis/kestab suurepäraselt ja auto oli äge. Midagi paremaks ega ka hullemaks ei läinud.
Ei hakka siin vabandama ja arutama teemal, miks nii aeglane. Kui keegi prooviks sellega sõita, siis mõistaks mind:P
Esimesel läbimisel sai jääpeal pool spinn tehtud ja tagurdatud. See hang oli suht. naljakas. Tean et see koht oligi triki, aga sellise hooga poleks küll pidanud hange laskma Õnneks ei läinud tänu sellele ka väga sügavale... Üks kinnijäämine oli veel, viimasel katsel teeristis läks natuke pikaks ja tahtsin tagurdada, aga jäin sõidujälge kinni:lol Rohkem õnneks selliseid jamasi polnud. Tehnika kestis/kestab suurepäraselt ja auto oli äge. Midagi paremaks ega ka hullemaks ei läinud.
Ei hakka siin vabandama ja arutama teemal, miks nii aeglane. Kui keegi prooviks sellega sõita, siis mõistaks mind:P
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
-
iImreR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
- Asukoht: Tallinn
- Autod: BMW E91 320d 2006a.
Ilmselgelt ei olnud Conti:D Vallai, väga vale suurusega: 185/65 R14. Lisaks puudusid neil enamus naelad, jääpeal tuli ka suurim kaotus. Samas poleks mind ka Conti päästnud:lol
Eks ikka vaja harjuda, iseasi kas nüüd sellega edasi sõidan. See oli rohkem selline nostalgia ja muhe ajaviide(seda enam, et see toimus ju kodusaarel), kuid never say never.
Eks ikka vaja harjuda, iseasi kas nüüd sellega edasi sõidan. See oli rohkem selline nostalgia ja muhe ajaviide(seda enam, et see toimus ju kodusaarel), kuid never say never.
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
-
iImreR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
- Asukoht: Tallinn
- Autod: BMW E91 320d 2006a.
Paar pilti ka:
Jäin ka klassi võitjale ette ühel katsel(lasin muidugi mööda):
Plaane on, aga hetkel igatahes oli see sõitmine ühekordne projekt. Eks ole näha. Kere kiideti ja arvati, et siit on nüüd hea edasi liikuda. Samas kui teisi Vaz-e vaadata SU klassis, siis ilmselt oleks isegi BMW-ga odavam 2WD-s klassis sõita:P Eks ole näha. Esilagu jätkan autol originaal kuluosade välja vahetamist, sest pidureid ikka ei ole ja neid sõlmesi on seal palju, mida vaja uuendada/parendada.
Jäin ka klassi võitjale ette ühel katsel(lasin muidugi mööda):
Plaane on, aga hetkel igatahes oli see sõitmine ühekordne projekt. Eks ole näha. Kere kiideti ja arvati, et siit on nüüd hea edasi liikuda. Samas kui teisi Vaz-e vaadata SU klassis, siis ilmselt oleks isegi BMW-ga odavam 2WD-s klassis sõita:P Eks ole näha. Esilagu jätkan autol originaal kuluosade välja vahetamist, sest pidureid ikka ei ole ja neid sõlmesi on seal palju, mida vaja uuendada/parendada.
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
-
iImreR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
- Asukoht: Tallinn
- Autod: BMW E91 320d 2006a.
Proovisin ka siit foorumist läbikäinud Code varuosad teenust. Kaup käes ja võib vast rahule jääda. Kuigi ma ei tea kuidas keegi, kes vene keelt üldse ei räägi ja tahaks tellida kaupa kuskile mujale Eestis, hakkama saab nendega. Mina käisin ise kaubal järgi.
Ostetud sai siis uus pidurivedeliku tops koos korgi ja ujuki süsteemiga(mul seal mingi lühis sees). Lisaks võtsin veel ühe tagumise pidurisilindri ligi, 05 oma, et saaks ühesugused külge(nüüd jääb muidugi üks 01 oma üle, sõitnud 300km). Sealt on igatahes odavam osta kui Lasna keldripoest ja väga palju odavam kui Veerennist osta, mo arust.
Nüüd siis peab mingi õhtu jälle tegelema. Lisaks plaanin selle piduri regulaatori ikkagi vahelt ära võtta. Suveks hakkab ka plaane vaikselt tekkima, aga nendest juba siis kui asi sealmaal.
Ostetud sai siis uus pidurivedeliku tops koos korgi ja ujuki süsteemiga(mul seal mingi lühis sees). Lisaks võtsin veel ühe tagumise pidurisilindri ligi, 05 oma, et saaks ühesugused külge(nüüd jääb muidugi üks 01 oma üle, sõitnud 300km). Sealt on igatahes odavam osta kui Lasna keldripoest ja väga palju odavam kui Veerennist osta, mo arust.
Nüüd siis peab mingi õhtu jälle tegelema. Lisaks plaanin selle piduri regulaatori ikkagi vahelt ära võtta. Suveks hakkab ka plaane vaikselt tekkima, aga nendest juba siis kui asi sealmaal.
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
-
iImreR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
- Asukoht: Tallinn
- Autod: BMW E91 320d 2006a.
Ladal on pidurid:o
Ehk et esimest korda sain esiemsed rattad võrdselt plokki suurema hoo pealt kuival asfaldil. Täna võtsin ära tutika 01 pidurisilindri tagant, ning asedndasin 05 omaga nagu seda on ka teinepool. Nüüd ühesugused vähemalt. Lisaks võtsin vahelt ära regulaatori ja panin toru otse piduritele jooksma(lõikasin maha ja jätkasin vahetükiga, mille soetasin pidurimeistrist).
PS. Kui kellegil soovi, siis on 01 tutikas tagumine pidurisilinder saadaval(uus maksab 12, ma annan 5-ga ära)!
Ehk et esimest korda sain esiemsed rattad võrdselt plokki suurema hoo pealt kuival asfaldil. Täna võtsin ära tutika 01 pidurisilindri tagant, ning asedndasin 05 omaga nagu seda on ka teinepool. Nüüd ühesugused vähemalt. Lisaks võtsin vahelt ära regulaatori ja panin toru otse piduritele jooksma(lõikasin maha ja jätkasin vahetükiga, mille soetasin pidurimeistrist).
PS. Kui kellegil soovi, siis on 01 tutikas tagumine pidurisilinder saadaval(uus maksab 12, ma annan 5-ga ära)!
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...