1. leht 7-st

21013, ImreR, 1986 MÜÜDUD!

Postitatud: 27 Sept 2012 23:43
Postitas ImreR
Sai siis surmast päästetud üks mitte nii vana sigull. Töötan ise rehvimajanduses ja ükspäev tuli naaber TÜV punktist mees, et tahab veljelt rehvi lihtsalt maha võtta. Vaatasime, et oi sigulli velg ja uurisime täpsemalt. Rääkis, et autol "dvigatel slamalsa" ja et keegi tuleb järgi ja annab 210 evrot ja viib Kuusakoski.
Tahtsin ka näha "imelooma", et mis mootoril siis ikkagi viga. Noh suurt polnudki, veepumbal laager umbes eelmine sajand juba otsa saanud ja see võll loperdas nii hullusti, et labade pool lõi korpusesse augu sisse:D Ma muidugi ütlesin vanale, et pea hoogu, ostan ära ja nii saigi diil tehtud. Lõikasin kiilrihma läbi(nagunii oli eelajalooline) ja panin masina käima, nagu kell:o Natuke toorest ja käis, ühtlaselt, ei mingeid anomaaliaid ega muud säärast.
Masinast endast ka: tegu siis 1294 ccm mootoriga isendigaja ja välja lastud 1986(suht poisike), Eestis esmane reg. 1994. Ega suurt rohkem ajaloost polegi rääkida. Värv on pleekinud, kohati tugeva pahtli all, aga kõik on originaal ja väga palju on masinal vedelat taavetit igalpool liidetel ja keevitustel ja põhjaall jne. Logarid ja jutud jne. Värv(sealt kus pole parandatud) on originaal, klaasid on originaalid, spidol ilutseb 53000. Eks see võib ka teine, kolmas või kes teab mitmes tiir olla, aga üleelmine vanake(eelmised omanikud eranditult vene keelt kõnelevad isikud olnud) väitis, et originaal :lol
Rohkem polegi midagi eriti kirjutada veel hetkel, ahjaa, pidurdab vaid üks ratas hetkel, samas kettad ees ilusad ja läigivad, ilma soonteta. Vaatab mis seal võib olla. Ülevaatus muidugi kuni 08.2013(vihjates eelmisele omanikule).

Postitatud: 27 Sept 2012 23:50
Postitas ImreR
Paar pilti ka(ühel pildil põhjus, miks masin pidi manala teele minema, ühel siis juba tutikas uus detail, tulemas on ka järgmine nädal uus tiivik, veepump ja kiilrihm, esialgu, et saada autole jahutusvedelik sisse, siis hoolduse asjad juba):
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 28 Sept 2012 00:31
Postitas MuKi14
Seda, et veepumbakorpus nii katki on läinud ei ole ennem küll näinud... :D Muidu tundub viisakas, edu!

Postitatud: 28 Sept 2012 08:11
Postitas veixx1907
On ikka igasugu inimesi:P,sellise tühise asja pärast pole mõtet juu emexisse saata!Parem müügu juba kellegile teisele,kes viitsib jamada veidi ja saab omale hea sõiduvahendi:D
Uuele omanikule jõudu jaksu ja autole pikka eluiga:)

Postitatud: 28 Sept 2012 19:15
Postitas zizzalik
Ma olen näinud, kui veepump nii saba annab. Ära rauda küll vii, lükka muidugi müüki, raua hinnad on üsna maas ka hetkel. Kui müügiplaanid siis u2u;)

Postitatud: 28 Sept 2012 19:52
Postitas ImreR
Tänud!
Noh, eks ta peab lõpuks katki minema kui ikka järjekindlalt läbi olevat asja ära ei vaheta :(
Müügi plaane hetkel veel ei ole(muidugi sa võid teha pakkumise, mida oleksid nõus maksma:P u2u-sse), sest plaan on sõidukorda teha ja jätta emale sõitmiseks. Kuna vanematel kodu kahes kohas, siis tal maal(Hiiumaal) hea sellega kardulast poest tuua ja muud kraami :)
Kere on täitsa üle keskmise, nagu kirjutasin, siis mingit plõga on kõvasti lastud igale poole. Muidugi esineb kobrutamist, aga auke minuarust pole:o See veel teenib küll...

Postitatud: 02 Okt 2012 18:48
Postitas ImreR
Täna käisin seal Tehnika tn. Lada kaupluses ja võtsin sealt: veepumba, kaks tihendit, õhufiltri, õlifiltri ja kütuse filtri. Lisaks on mingi hetk saabumas Smartpostiga uus jahutustiivik ja kiilrihm.
Mis õli te soovitate? Mul puudub igasugune kogemus. Olen kuulnud, et pesemisomadustega kaasaegset õli pole just väga arukas nõuka aegseid õlisi näinud mootorisse panna. Oskab keegi kommenteerida?

Postitatud: 02 Okt 2012 19:17
Postitas olaaf
Valvoline 10w40 mineraal on suht kindel valik teadmata ajalooga mootorisse, kuid kui õliaugust sisse vaadates mootor seest puhas on valaks mina mootorisse 5w40 poolsündi aastaringseks kasutamiseks.

Postitatud: 03 Okt 2012 20:00
Postitas ImreR
Nii, veepumba korpus ja veepump küljes. Mõtlesin, et valan ka tosooli sisse, aga nagu karta oligi, siis radikas ka täitsa puruks. Jookseb nagu mahlakask.
:bouncing Äkki kellegil vedeleb kuskil üks terve( ei pea olema tutikas) radikas?

Mõned pildid(sai siis oma igapäeva liikuri kõrvale aetud, suht. hea võrdlus:P). Tegin pilte pagassist ja muust(kui katted maha võtan, siis teen salongist ka pilte, niipalju kui katteid kergitasin, siis seal all on terve ja korralik pruun sisu:o)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 09 Okt 2012 22:48
Postitas ImreR
Nii, see vanake on ellu äratatud. Radikas ees, rihmad asjad küljes. Töötas pikalt kohapeal, kõik läks soojaks, isegi salongi hakkas sooja puhuma.
Tekkis aga uus mure. Temp. seier armatuuris ei kerkinud. Võib vist oletada, et andur tuksis? Kui jah, siis kus see asub? Ma leidsin vasakul(juhipool) plokis kaks andurit(üks üleval teine all, mõlemal üks juhe küljes). Kas neist kumbki on temp. andur?
Proovisin kõik asjad üle: tuled töötavad, tagurdus, suunad, salongi ja isegi kapoti all olev töö tuli. Järgmiseks peab siis pidurid proovima ära õhutada ja seejärel võib liiklusesse tuisata:cool:

Vasakul siis uus radikas, paremal vana ja seal ka küljes tuulekoda, seda ma seekord külge enam ei pannud(kas see on siksil väga oluline, ei lähe soojaks või vastupidi ei jahuta? Bmw vanematel mudelitel, see väga suurt rolli ei mänginud).
Pilt
Pilt

Postitatud: 09 Okt 2012 23:09
Postitas logman
Talveks viskab mõni mees, kes linnas ummikus ei kavatse istuda, ventika üldse eest.
Ploki küljes alumine on õli tule lüliti.
Kas temp. andur mitte ploki kaande ei kinnitunud? Vana pea, pole ammu lada mootorit näinud :D.
Võtad juhtme maha ja paned otsaga vastu plokki, saad teada mis mida teeb ja kas on andur, juhe või "kell" ise kutu.

Postitatud: 09 Okt 2012 23:10
Postitas Arvos
Anduri küljest tõmba juhe ja pane massi. mäletamise jörgi peaks olema ülemine. Proovi, mitte midagi ei juhtu. Seier peab põhja minema sel juhul. Kui läheb, on viga anduris. Vaja andur vahetada.

Postitatud: 09 Okt 2012 23:25
Postitas Qunts
Vanadel autodel võib armatuuris olev temp kellal olla taga mutrid lahti vibranud, minul mitu sihukest juhust.
Puhastasin kontakt pinnad ära ja keerasin korralikult kinni ja korras.

Postitatud: 10 Okt 2012 21:54
Postitas ImreR
Proovisin seda juhet massi lasta. Ei toimunud midagi. Kuidas kellad ära käivad, ei näinud mingisugustki kinnitust(ei hakkanud päris kruvikeerajaga ka esialgu vägistama)?
Jube muhe aparaat, lähed paned aku otsad külge, toorest ja käib poolest pöördest. Ulme:P Tahaks juba vähe ringi kulgeda, et saaks aimu, mis veel võib nõrgaks kohaks kujuneda.

Postitatud: 10 Okt 2012 21:59
Postitas Qunts
Pead ei anna aga kas mitte ainult tõmmates ei tulnud sendistel?
Targad mehed kindlalt aitavad kellel kopkad ja sendid :D

Postitatud: 10 Okt 2012 22:11
Postitas Arvos
Kelladel on taga (vähemalt minu 013-l oli) mõlemal pool servas keskel plekist küllaltki lai kõrv, mis hoiab kelladeplokki paigas. Armatuuri alt tuleb käsi nende kõrvadeni pressida ning kõrv ploki poole suruda, samal ajal kellade plokile kerge surve avaldada, et kokku surutud kõrva ots veidi koos plokiga väljapoole tuleks. Seejärel teise kõrvaga sama asi teha ning plokk välja suruda.
Siis juba näed kas on midagi lahti ning saad juhtme pistikust üles otsida ning ära kontrollida. Või ehk nagu Qunts märkis, mutter ära olla end kruttinud.

Postitatud: 11 Okt 2012 00:09
Postitas zajetz
kaldun arvama et seda kõrva tuleb kellablokist eemale suruda. samas jõuga võib asja tervelt kättesaamise võimatuks teha.
Võin mõnipäev läbi astuda ja selle ploki eemalda. võtab aega mõni minut. Selleks ei ole vaja ühtegi tööriista vaid hoopis väikeseid käsi.
kontakt profiilis.

Postitatud: 11 Okt 2012 01:59
Postitas Arvos
Kellaplokist eemale suruda? Sel juhul surub selle pesasse tuugamalt. Kui sa just ei pea silmas seal õlga.
Aga käte lõhkumine on see küll.

Postitatud: 11 Okt 2012 14:58
Postitas zajetz
arvos said õigesti aru jah. mõtlesin just seda õlga ,sest muud sa armatuuri all katsuda ei saa.

Postitatud: 11 Okt 2012 17:53
Postitas iisak
Peene plekist joonlauaga eest poolt vahele surudes peaks ka saama.