Tervitus
Talv möödas, aeg jälle valget noolt garaažist välja ajama hakata. Plaan oli kevadeks esisilla remont tehtud saada, aga nagu üliõpilasele kombeks, jääb kõik viimasele hetkele ehk eelmisele kahele nädalale.
Ehk lühidalt lahingplaan oli järgmine: esisild täielikult küljest ning ehitada uutest tükkidest üles.
Ootused: saada lahti kulunud õõtsapuksidest ning rooliloksudest, tõsta auto nina kõrgemale.
Õõtsa puksideks valitud polüuretaanist isendid, lootuses, et kestavad kummist kauem. Seni olen rahul, võimalik, et need on üheks põhjuseks, miks roolimine üsna palju konkreetsemaks muutus.
Vedrudeks valisin jäigema jäikusklassiga originaalid (kui mälu ei peta, siis kollase märkega). Ühes foorumi postituses küsisin arvamust, mida peaksin tegema, et saada auto nina kõrgemale (ei salli visuaalselt autosid, millel tagumikud püsti kui munga seesamune). Kõlas arvamus, et ehk vedrud lihtsalt väsinud. Paistab, et see osutus tõeks. Hetkel nina lausa tagaosast kõrgemal (ühtmõõtu rehvid alla saab, siis peaks auto täpselt horisontaalselt istuma). Eesmärk saavutatud.
Rooliotsad, šarniirid, lõpuks ka käändteljed, rattalaagrid, amortisaatorid, pidurikettad läksid kõik uued. Kulud kokku u. 250-300 eur.
Paistab, et ainus loks mis jäänud, on roolikarbi loks. Hetkel kahe vahel, kas hakata uut ostma (päris kallis) või mõni toorik osta ja taastada.
Remondiprotsess ise täielik seiklus. Esmalt, esisild paljaks. Kahjuks ei taibanud teha pilti hetkest, millal polnud ühtegi tükki küljes.
Pilt: Esimesed tükid küljes
Nagu ikka, kuna alguses oli plaan osad tükid taaskasutada, siis läks kolm päeva tööd ajataha sest, šarniir ei tahtnud mitte kuidagi käändmiku küljest lahti tulla.
Pilt: Peavalu
Kokkuvõttes on ikkagi odavam uued detailid osta, hinnalt kallim, ent pigem maksan selle raha kui kaotan oma elust aega mõttetu jauramise peale.
Pilt: Moraal - osta uued detailid
Vedrutõmmitsat kui sellist eraldi mul ei olnud. Kasutasin kunagi Soomest Biltemast ostetud "madaldus" KIT-i, mille idee oli selles, et kahe taldriku ja poldi abil vedru kokku tõmmata. Poltide asemel kasutasin keerme latti ning kui vedru mutrite ja taldrikute abil piisavalt koos, siis pärast auto alla asetamist lõikasin rauasaega latid läbi. KIT hind 4 euri, lati hind 1 eur, lihtne ja odav.
Pilt: DIY vedrutõmmits
Ilus ikka vaadata kui uued detailid autol küljes. Pilt tehtud pärast seda, kui läksin proovisõitu ilma amordita tegema. Õõtsus kahtlaselt
Ja lõpetuseks vanadaam kevadilma nautimas.
Järgmine projekt ilmselt tagasilla ehitus, samuti uutest tükkidest. Ülekanne 3.9, võimalik, et piiratud libisemisega, uued vardad, uued laagrid, uued pidurid jne.
Mootor küll lekib õli iga kuuga aina rohkem, võimalik, et tuleb see enne teha.
Värvkatte uuendamine ja salongi korrastus jääb ilmselt viimaseks.