2103, inimloom, 1977

2103, inimloom, 1977

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
inimloom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 51
Liitunud: 10 Juul 2012 16:45
Asukoht: Põhja-Tallinn
Autod: Vaz 2103

2103, inimloom, 1977

#1

Postitus Postitas inimloom » 10 Juul 2012 18:23

Tere!

Olen värske Ladaklubi Foorumi kasutaja. Esmalt kirjutan natuke taustast, seejärel autost täpsemalt ning lõpetuseks põhjus, miks foorumisse registreerusin.


Taust (ei pahanda, kui selle osa vahele jätate)

Olen sündinud ning elanud koos Žigulitega. Alustades peres olnud 01, 06 ja 05ga, lõpetades vanaisade 03 ning 07 ja onu 02-ga. Tõenäoliselt oli see alles 2005 aasta, kui perest viimane Žiguli lahkus. Seega venelaste valmistatud autode pisik on sees olnud päris pikalt. 15 aastasena ostsin Volga, hiljem omasin Moskvitš 412-t. Kahjuks ei ole keegi mul nende autode kohta kunagi õpetanud rohkem kui see, mis lapsepõlves üle isa õla nägin ja aru sain, kõik ülejäänu pidanud oma vigadest õppima. Olude poolsunnil ning samas õnneks on juhtunud nõnda, et olen saanud oma vanaisa 03 omanikuks, millega on seotud palju mälestusi. Soov viimast autot hoida ja omada kuniks võimalik. Ladaklubi Foorumit lugenud viimased 5 aastat.


Autost

Tegu on 1977 aasta Vaz 2103-ga, mis esmalt olnud, kui õigesti mäletan, Pärnu politseiülema auto. Mootor tundub olevat 21011 oma, töötab, ent vajab kunagi hiljem kas vahetust või remonti. Kere on korras, talvel sõidetud ei ole ning korralikult keremäärdega koos (karbid ja servad määrdunud sellest), küll aga on tehtud omajagu värviparandusi. Salong korralik, punaste katete alt paistsid korralikud istmed. Üldiselt ilus ning tore isend.


Pilt
Pilt

Teostatud viimastel nädalatel palju erinevaid töid: süütesüsteem ning õhufilter uuendatud, õlid vahetatud, hulga pisivigu eemaldatud.

Kolm korda teelegi jäädud juba. Kahel korral sai bensiinitaseme anduri rikke tõttu (nüüdseks kõrvaldatud, üks mõõdik varukski) kütus otsa ning ühel õnnetul juhul läks kell 2 öösel tagumine rehv kõige kaduva teed. Garaažis nokitsemise käigus on ka jagajakaas pauguga laiali lennanud.


Registreerumise põhjus ja probleem

Kuna otseselt autoga eputamise soovi ei ole, siis registreerumise põhjus on just nimelt see, milleks foorum loodud, info ja tarkuse leidmine suhtluse teel.

Probleem järgmine:

Eelnevalt on kirjeldatud kuidas kaks korda kütte lõppemise tõttu teele jäädud. Need vahejuhtumid on aga tuksi keeranud karburaatori. Mootor turtsus, jättis vahele ning aeg-ajalt suri üldse välja, teisel hetkel aga töötas ideaalselt. Võtsin karburaatori lahti, viimane oli loomulikult korralikult sodi täis. Toimisin karburaatori puhastamisel nõnda nagu Žiguli raamatus kirjas, ent nüüd ei käi mootor enam ühtlaselt (ühtegi düüsi, kruvi üritasin segi mitte ajada). Kuna karburaatori parandamisel eelnev kogemus üsna napp, siis pöördungi Teie poole, foorumlased.

Kas oskaks keegi Tallinna kandis nõu anda?
Millised on Žiguli karburaatori remondil põhiprotseduurid?
Kuidas aru saada, kas on tarvidus düüse vms. detaile vahetada?
Mida jälgida?


Pilt


Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 422
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Jüri
Autod: VAZ-21061`84, VAZ-2102`74, Moskvits-2140`81, Honda Civic 1,4` 97
Kontakt:

#2

Postitus Postitas Edel » 10 Juul 2012 21:49

Karburaatori poolte tasapinnad kõik ilusti sirged? Tihendid korras?
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?

inimloom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 51
Liitunud: 10 Juul 2012 16:45
Asukoht: Põhja-Tallinn
Autod: Vaz 2103

#3

Postitus Postitas inimloom » 11 Juul 2012 00:12

Vaadake, enne töötas ilusti, pärast seda, kui bensiin oli teist korda lõppenud, hakkas jant pihta. Pärast puhastamist enam ta küll päris umbe ei läinud (lugeda: mootor ei surnud mõneks ajaks päris ära), ent seevastu töötas väga ebaühtlaselt. Kõik ujukid ning muud seaded üritasin raamatu andmete põhjal paika sättida. Ehk on asi ujukis? Kuigi enne sättimist oli tema käik kambri põhjast laeni. Raamatus jällegi kirjas, et peaks olema pilu 7,5 mm lae ja ujuki vahel, omal sättisin igaks juhuks natuke vähem.

Tegelikult küll, tegu on üpris kaua hooldamata karburaatoriga. Liigub mõte ka selles suunas, et ehk peaks olemasolevale kas suurema remondi tegema või uue karburaatori koostama.

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#4

Postitus Postitas olaaf » 11 Juul 2012 11:02

Kui tahad ise nikerdada siis karpa osadeks ja keskmise osa tasapinnad (pealmine+alumine) tuleb sirgeks lihvida, kontrollida ega segusiibrite võllid väga ei loksu.
Tühikäigu elektromagnet klapp ja düüs tasuks samuti üle vaadata ning tühikäigu õhukanal karburaatori korpuses.
Samuti, et 2k segusiiber kenasti lõpuni sulgub ja et kütus segukoonusest segusiibri peale ei tilguks kummastki lõõrist..
Vanal seisnud autol võib olla veel kõikvõimalikke hädasid, mis koostöös autoomaniku elu põhjalikult tuksi keeravad.

Kui murele lahendust ei leia, siis võib mingi õhtu männikul selle karburaatori mure üle vaadata. (pildi järgi vaadates omab Sinu autol olev karburaator kõigest keskmist kõverusastet, seega võiks eeldada positiivset resultaati peale remonttöid.)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

inimloom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 51
Liitunud: 10 Juul 2012 16:45
Asukoht: Põhja-Tallinn
Autod: Vaz 2103

#5

Postitus Postitas inimloom » 11 Juul 2012 22:03

Alumine osa oli joonlauaga proovides sirge, ülemine üht külge pidi sirge, kolmest küljest kõver. Kui lihvimise all mõelda kõveruste tasapinda freesimist, siis seda peaks olema võimalik endalgi teostada. Siibrite loksu kohta ei oska väga arvata, ei tundu eriti palju teist. Ujuki proovisin paika sättida ning sai selgeks, et nõelklapp peab. Alumise ja keskmise osa ning karburaatori ja kollektori vahelised tihendid tuleks vist kindlasti vahetada. Ülemise kohta ei oska arvata. Kui tüli ei tee, siis mõni õhtu võtaks tolle Männikul käigu ette.

inimloom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 51
Liitunud: 10 Juul 2012 16:45
Asukoht: Põhja-Tallinn
Autod: Vaz 2103

#6

Postitus Postitas inimloom » 25 Aug 2012 20:38

Tervitused

Pole varem olnud aega kirjutada. Karburaatori remont kestis terve kuu ning kulutas pool paaki kütust. Kusjuures viga oli samal ajal ka süütes. Päris hea kokkusattumus. Küllap auto soovis uut omanikku proovile panna. Igal juhul...

Tähelepanekuid karburaatori remondi kohta:

1) Nõelklapp tasub hankida kummist otsaga.
Pilt

2) Vaadata üle kiirenduspumba ja vaakummembraan.

3) Kontrollida magnetklapi toimimist ning vahetada tihend.

4) Vahetada tihendid. Kasutasin mõnel pool tihendite või membraanide vahel lisaks ka silikooni.

5) Veenduda, et silikoon bensiiniga ei lahustu. Lasin korra kogemata karburaatori korralikult bensiinis sulanud silikooni täis.

6) Puhastada kõik kanalid harjade, atsetooni, suruõhu ning kõige muuga, mis kätte satub.

7) Paigaldada reguleerkruvi ümber tihend.

8) Ajada näpuga raamatust järge, kuidas peaks remonti läbi viima ning proovima teha paremini.

9) Freesida karburaatori pinnad siledaks. Suurem osa pindu freesisin 40 mm diameetriga freesiga.

Pilt
Antud pinna freesimisel saab lihtsasti kinnitamiseks kasutada poldi avasid.

Pilt
Pinna freesimisel kinnitamiseks kasutatud ujukikambrit.

Pilt
Tolle pinna kinnitamine oli natuke tülikam, sain ta paika neljast nurgast surumisega.

Pilt
Antud osa kannatab freesida 6 mm freesiga.

Pilt
Koostatud karburaator.

Lisaks ülal toodud pindadele freesisin siledaks ka kiirenduspumba kaane.




Pilt
Pilt autost, esimesed ilukilbid poleeritud, kihvad eemaldatud, kuna kord tuli autot pukseerida.

Täna käidud autoga ülevaatusel, viimase ta läbis, ent mõned vead olid küljes.

1) Esituli vajab korrastamist
2) Vasak juhipoolne pidurivoolik ajab natuke läbi
3) Tagumised amortisaatorid vahetada, kusjuures üks amort käis vastu tagumist sillatala.
4) Üks silinder jätab vahele.

Lisaks sai selgeks, et sildadel on tarvis päris palju pukse vahetada



Plaanid edaspidiseks:

1) Sõita oktoobrini ning jätta auto talveks puhkama.
2) Järgmine kevad-suvi remontida veermik.
3) Ülejärgmine kevad-suvi värskendada värvikatet ning paigaldada korralikumad kroom- ning salongidetaid.

Mõlgub mõttes ka jagajast vabaneda ning paigaldada Fordi EDIS-4 süütesüsteem koos MegaJolt Lite Jr. programmeeritava süütega. Viimane peaks olema ka DIY (do it yourself) stiilis valmistatav. Ainus, mis natuke otsimist vajab, on mikrokontroller MC68HC908QB8. Megajolt seetõttu, et Megasquirt on kallis ning ei ole plaanis pritsungile üle minna. Kui romulast EDIS leida, siis peaks umbes 50 euriga tehtud saama. Lisaks plaan hankida 5 käiguga käigukast. Salongis käib pidev võitlus esinevate naginatega... hakkab vaikseks saama. Värvitöödega samal ajal paigaldab tõenäoliselt mõned müramatid. Seega eesmärk on ehitada usaldusväärne auto, millega saab suviti ehk üsna muretult sõita.



Avaldan tänu foorumlasele olaaf, kelle nõu oli suureks abiks karburaatori remondil.

inimloom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 51
Liitunud: 10 Juul 2012 16:45
Asukoht: Põhja-Tallinn
Autod: Vaz 2103

#7

Postitus Postitas inimloom » 26 Aug 2012 14:02

Küsimused.

1) Kus asub 2103 puhul täistulede relee? Kapoti all, armatuuris või mujal?
2) Kus kohast on Tallinnas mõistlik silladetaile osta (puksid, vardad, õõtsad)? Ma mõtlen, kas eksisteerib poodides vms. pakutaval kvaliteedi erinevusi.
3) Milliseid pidurikettaid ja trumleid soovitate? Või vahet pole.

Kasutaja avatar
k6lu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 173
Liitunud: 27 Veebr 2009 09:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2x2101, 2106, Nissan Murano, Fiat Barchetta

#8

Postitus Postitas k6lu » 26 Aug 2012 18:29

 
inimloom kirjutas:Küsimused.

1) Kus asub 2103 puhul täistulede relee? Kapoti all, armatuuris või mujal?
2) Kus kohast on Tallinnas mõistlik silladetaile osta (puksid, vardad, õõtsad)? Ma mõtlen, kas eksisteerib poodides vms. pakutaval kvaliteedi erinevusi.
3) Milliseid pidurikettaid ja trumleid soovitate? Või vahet pole.


Tulede relee asub kapotiall paremal tiival.
Oleneb kas sa tahad originaal detaile või mitte? Originaale ja koperatiivi toodangut saad Nõmmelt/Pääskülast Lauliku tn lada poest ja hinnad on soodsad, Veerennis asuva poe hinnad vähe kallimad. Saksa toodangut saad Kristiinest "Volga" kauplusest, Hinnad krõbedad aga asjad kvaliteetsed.

Terv K6lu :)

Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1034
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

#9

Postitus Postitas ToM » 27 Aug 2012 12:31

Kas peale karburaatori remonti läks mootori töö paremaks ka?
m'kay

inimloom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 51
Liitunud: 10 Juul 2012 16:45
Asukoht: Põhja-Tallinn
Autod: Vaz 2103

#10

Postitus Postitas inimloom » 27 Aug 2012 13:40

Tere K6lu, too Nõmme pood on mulle tundmatu. Tavaliselt kasutan Veerenni ja "Volgat". Mõnikord tunduvad "Volgas" pakutavad detailid ebakvaliteetsemad, sestap küsisingi. Näiteks ujukile nõelklappi "Volgast" korralikku ei saa, Veerennist seevastu saab. Tavaliselt olen valinud sakslaste kaupa, kuigi kunagi pole otseselt valida osanud :). Vaatan, mis kenam ja parem tundub.

Tere ToM, karburaatori remondi põhjus oli see, et asi lõpetas töö, kui ta igasugu sodi täis oli end tõmmanud. Järgmine mure tekkis sellest, et kuna karburaator oli end kõveraks tõmmanud, siis ei istunud enam kord lahti võetud aparaadi tihendid sama koha peale tagasi ning seetõttu ei olnud ka ta pärast taaskoostamist töövõimeline. Seega freesimine parandas tihedusprobleemid. Kummist otsaga nõelklapp andis töökindluse selles osas, et enam ei ole kordagi tekkinud uputamist. Pigem on ujuk vist natuke madalale saanud, ent pole olnud hetke/tahtmist teda näppida rohkem. Töötab. Järjest keeran segukruvi lahjemaks ning kütusekulu väheneb.

Kokkuvõtteks, mootoritöö läks paremaks, kuna karburaator on tihe ning nõelklapp ei uputa. Mis kõigetähtsam, mootor hakkas tööle. Ainus, mis veel tundub natuke jukerdavat, on süüde. Tõenäoliselt paistab karburaatori tõeline pale välja siis, kui peaksin elektroonilise süüte projekti lõpule viima (tõenäoliselt selle talve jooksul üritab kokku joota). Kehvem, kui enne jamade algust, ta igal juhul ei ole.

Kui keegi soovib riskida, siis tõenäoliselt on mul võimalik freesimist veel teha. See aga kokkuleppel ning pean uurima, kuidas töökojas lood on. (Pinnad said tasapinda ning parema pinnakvaliteediga kui originaalid)

Parimat


EDIT: Kütusekulu linnas on alla 10 liitri sajale kilomeetrile. Seega mootori töö on küll parem. (Süüde on üsna rahulikuks saadud)

inimloom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 51
Liitunud: 10 Juul 2012 16:45
Asukoht: Põhja-Tallinn
Autod: Vaz 2103

#11

Postitus Postitas inimloom » 31 Juul 2013 16:06

Tere

Ei ole siia ammu kirjutanud. 03-e on tabanud viga, millest minu mõistus enam üle ei käi. Kahtlustan, et viga süütes.

Sümptomid: Sõites hakkab jukerdama, ehk sõidu suunas loksutama. Paukuma päris pole hakanud (kunagi ammu on seda juhtunud, kui samamoodi jõnksutama hakkas).

Mida olen teha proovinud: Tegu on vana tüübi jagajaga, millel vaakum korrektor puudub. Vahetasin tollel korpuse (kuna kuullaagri asemel on see jagaja puksi peal), vahetatud kontaktid. Proovisin kontakte lihvida ja 0,4 mm peale paika sättida. Lisaks küünalde vahed 0,5-0,6 peale sätitud. Huvitav eripära on olnud see, et kui midagi olen näppinud, siis lõpuks hakkab ta tööle ja päris korralikult. Veel täna hommikulgi sain väga hästi sõita. Ent ei saa väga kaua sõita enne kui uuesti jukerdama hakkab... u 10-15 km.

Mida teha?

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#12

Postitus Postitas olaaf » 31 Juul 2013 16:42

Vaheta kondensaator töökorras detaili (mitte lihtsalt uue) vastu.
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

inimloom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 51
Liitunud: 10 Juul 2012 16:45
Asukoht: Põhja-Tallinn
Autod: Vaz 2103

#13

Postitus Postitas inimloom » 25 Jaan 2014 15:47

Tere

Alustuseks tuleb tunnistada, et viimatine mootori probleem tulenes tõepoolest kondensaatorist. Trampisin poodi ja küsisin kondensaatoreid kohe kolm, tehti küll suured silmad, et miks nii palju, aga alles teine töötas (kokkuvõttes siis neljas, kui arvestada olemasolevaid). Paistab, et nende kvaliteet pole just kiita.

Kuna miskipärast on auto süütesüsteemid huvitama hakanud, sai hangitud säärane riistapuu:
Pilt
Pilt: Transistorsüüde

Kit+karp+juhe+klemmid läks kokku 20 EUR, aga tulemusega võib rahule jääda, mootor läheb paremini käima, kergemini pöördesse ja võtab vähem kütet, jõudugi justkui oleks rohkem. Kui asi õhtale peaks minema, siis vana konfiguratsiooni taastamine ülimalt lihtne.

Tulevikus plaan ikkagi kas päris jagajavaba või kahekontuurne jagajaga süüde meisterdada. Kas see sellele masinale peale panna, ei ole veel otsustanud. Esimese puhul paistab, et tarvis ise juhtaju programmeerida, kui kulutusi liiga kõrgeks ajada ei taha.


Kas tuleval või järgmisel suvel plaan auto värvkatet parendada, sest tuleb tunnistada, et värske värviga auto näeb ikkagi palju parem välja kui tehase värviga, ent juba üsna kulunud, värviparandustega ning olmemõlkidega. Kenasti korras 03 tõmbab ikka korralikult pilku :cool:. Sellest plaanist tulenevalt kogub ka tasapisi kroomdetaile, mis vahetamist vajaks. Midagi on juba kogunenud.
Pilt
Pilt: Iluvõre koos embleemiga

Näeb ikka pagana äss välja see uus läikiv pind :D. See on see vana auto kaiff.

Detailid, mida veel leida sooviks:

+Iluliistud koopa äärtele ja küljekarbile
+Korralik ja ilus žiguli kiri pagaasiluugile
+Uksepolstrid (olemasolevad värviga koos, kui värvi ei õnnestu eemaldada, siis uusi tarvis)
+Ilukilpe 01-03 variandis vähemalt 2tk, võin vahetada korralike 06 omade vastu
+Stanged korralikumad
+Pagasiluuk ilma mõlgita keskosas
+Kapott ilma mõlkideta
+Korralik fiiberantenn, mis painutati tagasi ja kinnitati katuse renni külge otsapidi, mis oma autol pooleks lõigatud.
+Pleekimata punased istmekatted


Võimalik, et tuleb doonorauto osta.



Velgi soovin väikse tuuningu jaoks:
Pilt
Pilt
Pildid: Sinine või punane, selles on küsimus

Pole veel otsustanud, kas sinine või punane lahendus. Mis Te arvate? White wall on aga lihtsalt tõsine kaiff. :cool:



Oli mõte, et ehitaks autole korraliku mootori koos 5k.kastiga. Kast on olemas, vajab veel natuke puhastamist ja sisse piilumist. Mootori ehitust ka alustatud, toorikuks uus 03 blokk. Doonor mootor tuleb veel kõrvale hankida, millelt mitmed jupid võtta, mida pole mõtet uuena osta. Mõned mõtted, mida rakendada:

+Niva nukkvõll
+Pinnatud kolvid (teflon külgedele ja keraamika peale)
+Korralikult tasakaalustatud vändaosa
+Hammasrattaga ketipingutus
+Surveastet tõsta natuke
+Väljalaske kollektor pinnata (vb. üldse uus teha)
+Sisselaskekollektor uus teha (vb. 21214-1008015 baasil)
+Kahekontuurne süüde
+Natuke modifitseeritud mehaanilise teise kambriga karburaator.
+Niva sidur (pole veel otsustanud, kas annab suurt efekti)
+Ujuva sõrmega kepsud
+Reguleeritav nukaratas

Kellelgi ideid, kiitust, laitust viimase nimekirja osas? Eesmärk on põlemisprotsessi natuke efektiivsemaks teha ning mõne modifikatsiooniga ka töökindlust tõsta... ehk. Racingut taga ei aja, aga ehk saab mõned hobused juurde koos väiksema kütusekuluga.

Kas kogu see kompott leiab koha ka 03 aiste vahel, pole enam kindel, sest plaan igapäevaliikuriks üks Lada hankida. Viimase aiste vahel annaks too kompott ehk suuremat kaiffi. Säilibki 03 originaalsemana.

Pilt
Pilt: Mootor - hetkel käib tihe küürimine ja nühkimine, et seismisel kogunenud kõnts maha saaks

Pilt
Pilt: Tila - et kiirendusel kütus ikka õigesse kohta läheks, mitte igale poole laiali. Puks treitud, tila 2108 karburaatorist.

Kellelgi huvi on, saab neid tilasid veel teha.


Üldiselt on need paar aastat selle autoga olnud ikka hindamatud õppetunnid. Mingist otsast peab ju alustama. Pole need masinateadmised ka emapiimaga kellelegi kaasa antud.

osaw
Foorumi kasutaja
Postitusi: 61
Liitunud: 23 Dets 2010 00:18
Asukoht: Türi
Autod: 21033

#14

Postitus Postitas osaw » 25 Jaan 2014 19:12

Kui sa pead värviga minema, siis punane, sest salongi kated on punased.

Värvitu veljelahendus oleks tegelikul kõige parem, sest su auto ise on selles mõttes värvita. Teised variandid jätavad antud olukorras kirju mulje.
Seega: hõbe või must... või valge.
hõbe: http://www.pixoto.com/images-photograph ... 698368.jpg
must: http://mblwb.pisemnet.users.photofile.r ... 487937.jpg http://mblwb.pisemnet.users.photofile.r ... 687471.jpg
valge: http://31.media.tumblr.com/407ced19c618 ... 1_1280.jpg

veel elavamaks saab ühetoonilisi velgi teha näiteks rohkema kroomiga, (auto kollane)mustad: http://i732.photobucket.com/albums/ww32 ... G_3365.jpg
kroom võredega (mis ma kujutan ette et on räige defitsiit): http://retronom.hu/files/images/lada-002.preview.jpg

Lõpuks on siiski sinu auto ning võid veljed ka oraanzid teha.

Valge 03, üliboss :cool:. Vaata et sa kõikide tulede klaasid puhtaks teed, valge auto puhul säravad need eriti silma.

inimloom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 51
Liitunud: 10 Juul 2012 16:45
Asukoht: Põhja-Tallinn
Autod: Vaz 2103

#15

Postitus Postitas inimloom » 25 Jaan 2014 20:30

Kusjuures too auto, millel on must velg koos kroom äärega, näeb päris hea välja, huvitav, kus säärast ranti pakutakse. Värvitoonilt ei ole auto tegelikult päris valge vaid hallikas. Oskab keegi öelda, mis värvitooniga võiks tegu olla. Miskit DuPonti brožüüri uurides on aastatel 1977-1980 kasutusel toon 207 White, mis on pigem beežikat alatooni nagu seda oli mu Iž 412. 1973-1976 seevastu on väidetavalt kasutatud toone 233 White ja White II, mille puhul viimane on justkui kõige ligem.

Värvikoodidega teema



Pilt
Pilt: Mustad veljed

Kohati annab see must lahendus ka oma laksu.



Tuleklaaside puhtaks tegemise all on peetud silmas uut/puhast klaasi või kollase tooni vahetamist valge vastu?

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#16

Postitus Postitas olaaf » 26 Jaan 2014 09:30

Mootori kohapealt ei saa jätta esile toomata kolvigrupi ja liikuvate masside vähendamise vajalikkust!
mina valiks mootorisse kergendatud ujuva sõrmega 21213 kepsud, 76mm samara kolvid (6,5cc süvend kolvis) blokist -2,1mm + kaanest nii,
et põlemiskamber jääb 27,5cc - kokkuvõttes surveaste ~10:1 mis võiks olla hobiautole täiesti paras.

Lisaks sellele, et alati on võimalik kaanest juurde võtta ning surveastet lisaks tõsta...
(1,75mm kaanest lisaks koos veidi parema põlemiskambri kujuga andis ~24cc - koos samara 76mm kolbidega tuleks surveaste siis juba ~11:1)
Samara kolbide kasutamisega muutuks paremaks ka põlemiskambri kuju (süüteküünla all on rohkem küttesegu =põlemine peaks olema ühtlasem)

Väntvõlli võiks siis valida 21213 oma - see on täisvastukaalustatud ning peaks tagama parema käiguühtluse ning ühtlasema väändemomendi madalal

Teine asi millele kindlasti tasub tähelepanu pöörata on plokikaane klapipesade töötlemine
ning klappide töötlemine parema voolavuse saavutamiseks väikeste klapitõusudega (kuna nukkvõll on valitud 213 oma= reaalne klapitõus ~10mm üsna kitsas vahemikus - faas ~242*)

Originaalsel masinal veidi kaasajastatud ja ökonoomsem mootor on minumeelest täiesti normaalne asi, kui just musta numbrit taga ei aja..

Kui visuaalselt või usuliselt ei kannata Solex karburaatorit paigaldada paneks mina sellisele mootorile veidi teiste düüsidega 2107 Ozoon karpa mis on ka korras!!!

Süütesüsteemi peaks valima map anduriga versiooni, et eelsüüte nurka saaks mootori koormuse muutumisega korrigeerida!
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

inimloom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 51
Liitunud: 10 Juul 2012 16:45
Asukoht: Põhja-Tallinn
Autod: Vaz 2103

#17

Postitus Postitas inimloom » 26 Jaan 2014 12:12

Just need 21213 kepsud olid mõttes jah. Väntvõlli kohalt oli vist 21213 omi saada erineva käiguga 82 mm, 84 mm. Või panen puusse või sattusin lihtsalt tuuninglehele. Kas Samaral olid 76 mm kolvid 1,3 mootoris? Kas ujuva sõrme puhul oli vaja kolvid ka ümber teha või istus otse? Süütesüsteem MAP-iga loomulikult.

Link



Vabal ajal omajagu seda kanalit vaadatud... kuigi venekeel pole just parim (link). Asjalikku infot sealt leiab.

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#18

Postitus Postitas olaaf » 26 Jaan 2014 13:20

kolbidele tuleb sooned teha ja tõesti 1300 samara mootorist pärit.
kaalusin huvi pärast vahe ära ka millalgi
2108 tehase kolb uus 280g
2101 tehase kolb uus 340-345g

21213 väntvõll - 2103 analoog, 80mm käik, täisvastukaalustatud - kõige odavam, sisuliselt veidi kallim uuena kui vända lihvimine tallinnas..
2130 väntvõll - 84mm, täisvastukaalustatud
86mm, 88mm, 90/92mm - sport
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

inimloom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 51
Liitunud: 10 Juul 2012 16:45
Asukoht: Põhja-Tallinn
Autod: Vaz 2103

#19

Postitus Postitas inimloom » 07 Veebr 2014 22:16

Tervitus kaasvõitlejad

Täna mõõtsin üle oma mootoriprojekti ploki, huvi pärast. Mis selgus, ei olegi silindri läbimõõt 76 mm vaid 79.05 mm(+-0,02 mm). Mõõtsin silindri enda kõrguse u. 144 mm ja seina paksuse 5 mm.

Peal on plokil tähised: 2103, 18-0676N

Oskab keegi öelda, millega siis ikkagi tegu on? Kas tõesti 2103 mootoriplokiga, mis on puuritud suuremaks 1.5 liitrilt 1.6 peale, lihtlabane 1.3 plokk, algusotsa 2106 plokk või midagi muud.

ladamjees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 19 Juul 2013 01:19
Asukoht: Läänemaa
Autod: vaz 2121
Kontakt:

#20

Postitus Postitas ladamjees » 07 Veebr 2014 22:37

kui ikka veel vaja ss pakkuda kapot ja pakiruumi luuk valget värvi
Nivaga saab metsas küll


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist