4. leht 4-st

Postitatud: 26 Okt 2012 15:16
Postitas erki9
Kuidas ma veljelt näen mis suunas? Ma võin ju velje teisele poole ka panna, siis käib teist pidi ringi, mingeid noolekesi ka ei leidnud kuskilt. Tegu jah ikkagi luazi rehvidega.

Postitatud: 26 Okt 2012 16:11
Postitas ToM
Nooleke B peaks jääma sõidusuunda.

Postitatud: 05 Jaan 2013 21:11
Postitas erki9
Tere,
Polegi siia ammu kirjutanud. Auto töötab uue mootoriga nüüd normaalselt, sai pandud üks korralik karburaator, peale seda kadus ära müstiline tühikäigu kõikumine. 1. õlivahetus ka tehtud uuel mootoril ja kokkujooks paigas. Nüüd aga plaan selline, et tahaks difrilukku. Olen aru saanud et neid on kahte põhilist tüüpi, torsen ja lsd. Ka sellele olen pihta saanud et lsd on ketaslukk ja torsen siis mehaanilise tiguülekandega kuidagimoodi toimib, aga siit ka küsimus. Mis vahe neil kahel siis rajal on? Kuidas käitub auto lsd-ga ja kuidas torseniga, milline on lumerajal kasulikum? Praegu see probleem et kui üks ratas teisest vähe libadamale kohale satub on hoog maas. 100% lukku ei taha, sama lukuga tahaks ka suvel põllupeal läbi ajada. Mis on nende kahe luku vahe rajal?

Postitatud: 13 Jaan 2013 19:24
Postitas erki9
Nii, üks lumeraja etapp kaasa tehtud, tehnika pidas kenasti vastu, mootor töötab hästi, stabiilselt, kuid küttesegu on vedi liiga rikas, ei ole nii asjatundja ka sellel alal et oskaks need õiged düüsed sisse panna, enne detoneeris, sai düüsed suuremad pandud, aga said vist natuke liiga suured. Eks lairiba lambda järgi oleks kõige parem segu paika ajada aga sellist asja kuskilt võtta pole hetkel. Aga tahaks vastust difri küsimusele, mis on torseni ja lsd vahe, kumb oleks lume-/jäärajale parem?
üks pilt ka:
Pilt

Postitatud: 13 Jaan 2013 21:03
Postitas Mikk
lsd ehk siis piiratud libisemisega differentsiaal, lühend inglise keelest. Sinu küsimus on mõeldud pigem sedasi, et kumb on jäärajale parem, kas torsen või ketaslukk. Uute lukkude hinnaklassi saat siit teada http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=19895, samuti oskab müüja ilmselt soovitada, mida kus kasutada või näiteks kui suure eelpingega lukk oleks vaja.

Postitatud: 13 Jaan 2013 21:05
Postitas Stern
Torsen ongi lsd...Sigullile pigem ikka, et mis on ketasploki ja torseni vahe. Ise saan aru, kuid kahjuks seletada ei mõista väga. Jää peale pigem torsen, minu arust...ketasplok kippus vähe vaiksema hooga otse nügima.

Postitatud: 13 Jaan 2013 21:33
Postitas erki9
Aitäh vastuste eest, hinnad olen omale juba selgeks teinud, eks uurin siis milline lukk mulle kõige paremini sobib:)

Postitatud: 27 Jaan 2013 19:27
Postitas erki9
Nii, vallaid said uute nn kandiliste naastudega continentalite vastu vahetatud ja pidamine jääl on super nüüd:) nii laup. kui ka pühap. võistemas käidud, 3 inimest ühe autoga ja mõlemad päevad olime kõik kolmekesi poodiumil. Reedel sai vahetatud tagasilla ühe pika varda mõlemad puksid ja laupäeva õhtul kardaani rist. Kuidagi jube kiiresti saavad otsa need puksid :D 1 šarniir sai ka otsa täna. Tehnikasport:D

Postitatud: 04 Juul 2013 11:53
Postitas erki9
Pole ammu midagi kirjutanud aga autot on tehtud küll :) Kõigepealt sai siis alustatud esisilla ette toomisest. Sild on nüüd 20 mm eespool ja esimene polt 10mm kõrgemal - toimib küll :)

Pilt
Ette läksid ka Bilsteini amordid, auto nüüd tunduvalt jäigem ja kõrgem. Rattad keeravad nüüd nii:
Pilt

Siis sai ostetud Dellorto DHLA40l karburaatorid (tulid lada pealt) koos sisselase kollega ja torukollektor ning ülejäänud väljalase, mis on veidi jämedam.

Pilt

Siis algas uute asjade auto külge aretamine :)
Väljalase istus kohe ilma probleemideta väga täpselt peale, sisselaske jaoks sai natuke plokikaane avasid korrigeeritud, aga et tea kas sellest mingit kasu ka oli :D Gaas muidugi trossi peale tehtud.
Jäi nii:

Pilt

Lootused olid head, et nüüd autol jõud taga ja kõik töötab nagu peab aga ei :(

Asi oli siis nii et tühikäik oli ikka väga ebastabiilne, lainetas, korra lõi tuurid peale, siis tiksus suremise piiril ning gaasi andes oli tugev "koht" sees, ehk siis justkui poos mootori kinni, pidi veidi gaasiga meelitama et pöörded ülesse saada, aga aeglasel rajal maksis see kätte. Kui pöörded peal siis liikus nagu loom :lol
Aga ei sobinud see asi, mootor peab korralikult töötama igas olukorras. Sai siis hakatud asja uurima. Oli aru saada et "koht" tekkis liigrikkast segus mida mootor ei jõudnud ära põletada. Kõigepealt proovisime timmida tühikäigu segu kruvisid, aga ei andnud mingit tulemust, kruvid isegi ei allunud, välja arvatud üks, 4. silindri oma mis ainukesena mõjus. Selle kohta ei oskanud alguses midagi arvata ja hakkasime proovima teisi meetodeid. Kahtlustasime tühikäigu ülemineku režiimi (ei tea kuidas seda õigesti nimetatakse, progression holes i.k). Selle all mõtlen ühte kanalit karburaatoris kust tuleb kütust peale kui segusiiber hakkab avanema ja peadüüsest veel imeda ei jõuta. seal pole düüsesid vaid lihtsalt augud. uurima hakates oli ehmatus päris suur :D
http://twincarbs.com/photo/dhla%2040L/p ... oles_2.jpg
Pildi võtsin internetist kuid asi on täpselt sama. Kütust tuleb pealt viiest august mis on ikka väga suured. Arvasime et viga leitud, panime 2 kinni - mitte mingit märgatavat muutust, siis 4 kinni, 1 jäi lahti, no midagi nagu toimus aga õige see asi ei olnud. Imelik oli see et segusiiber pidi olema lahti et tühikäik töötaks, aga siis tuli juba sealt aukudest kütet peale ja veidikese ajaga jooksis täis. No ei leidnud lahendust ja sai rallil ära käidus sellise tõbise autoga. seal tuli välja uus viga. ~2 minutit sõitu ja 2 silindrit kaovad tagant ära :( Kuna ära kadusid 3. ja 4. silinder ja antud karburaator oli väljalaskele lähemal kui teine olime 100% kindlad et läheb kuumaks ja bensiin hakkab karburaatoris aurustuma, oli kord originaal karbussiga sama jama. Noh mis siis ikka, sisselaske kolled tuleb ümber ehitada, veidi kõrgemaks ja mingit paksemad plaadid karbussi ja kolle vahele tekitada, et kuumus edasi ei kanduks - saigi nii tehtud.
Kolled nurga alla, uus värv selga:
Pilt
plaadid vahele:
Pilt
Ja asi kokku tagasi:
Pilt

Nii, hakkasime uuest otsima viga miks see "koht" sees on. Tühikäigu düüsid: 57 :o 1600cc mootorile ette nähtud 40 või 45. Tellimus sisse ja tulid Inglismaalt 40 ja 45 düüsed, veel veidi suurem tühikäigu õhk kombineerimiseks, asjad sisse ja läks hullemaks veel, auto töötas ainult siis kui tooreklapp peal oli. Sellel karburaatoril ei piira toores õhku vaid annab lisakütet! Sai siis mõeldud ja arutatud et miks ja kuidas, järelikult saab vähe kätte, miks tühikäigu segu kruvid ei allu, kuni lõpuks jõutudsime ujuki tasapinna juurde. Loll viga :rolleyes
Ujuki tasapind ~6mm madalam kui olema peab... tühikäigu kanalisse pole kütus korralikult jõudnudki, sellest ka kruvide allumatus. Tuli veel välja et sellel karbussil mis meie arvates aurustuma läks oli ujuki käik niivõrd väike et nõel ei avanenud täielikult ja arvatavasti ei saanud see pööretel lihtsalt piisavalt kütet kätte (põletas rohkem kui peale tuli) ja sellepärast kadusudki 2 silindrit ära. Tasapind ja käigud õigeks ja auto käis poolest pöördest ;) Siis sai sätitud tühikäigu segu kruvisid nii kuidas mootor kõige paremini käis, proovitud sõita aga koht ikka sees :( siis sai uuesti mindud nende viie augu juurde - 2 kinni, asi parem, 4 kinni, asi korras :bouncing natuke kruvusid keeratud ja "koht" kadunud, kuigi, kui pikalt tühikäigul töötab siis ikkagi jookseb natuke täis ja tuleb see "koht" esile, aga rada tühikäigul ei sõideta ja sõitmist see enam segada ei tohiks, samuti pole ka seda 2 silindri kadumist enam esinenud. Pühapäeval sõit, juu siis näeb mis saama hakkab, aga esialgu võib vist rahule jääda. Sisse jäid tühikäigu düüsed 45. Summutist lööb vahest musta välja - liigrikas segu ikkagi, küllap peadüüs ka liiga suur, peab katsetama, kindlasti saaks autot veel ergemaks kui timmida.

Postitatud: 29 Dets 2013 19:24
Postitas erki9
Nonii, vahepeal rohkem aretanud pole, ainult kuluosi vahetanud ja sõitnud. Nädal tagasi sai kaasa sõidetud esimene väike kruusa ralli, sprint õigemini :) Kahjuks küll korralikke rehve polnud ja ka sellist minekut polnud nagu sellelt mootorilt ootasin, aga ikka parem kui originaal ;) Nüüd tuleb veel sõitma õppida :D Aga tegelikult seekord klassiga vedas, niiet vabaklassis, kus oli 4 autot jäin esimeseks, aga noh, ajad küll midagi head ei näidanud...
Vahepeal, väljaspool võistlust juhtus selline asi et rattad paremale väljakeeratud sõitsin rööpasse ja siis lõi midagi kuskilt üle, rool paremale lukku, enam tagasi ei tulnud. Kuna oli autot sinna niimoodi jätta ei saanud siis teise autoga veokõis ratta taha ja sikutasime otseks tagasi, tuli sellise kerge raksuga ja jälle toimis kõik nii nagu peab. Pärast kanalil uurides ühtegi vigast detaili ei leidnud, jooksud jäid ka paika teed hoiab ilusti. Kas kellelgi on äkki kogemusi ja oskaks seletada mis siis juhtus?