Pole ammu midagi kirjutanud aga autot on tehtud küll
Kõigepealt sai siis alustatud esisilla ette toomisest. Sild on nüüd 20 mm eespool ja esimene polt 10mm kõrgemal - toimib küll
Ette läksid ka Bilsteini amordid, auto nüüd tunduvalt jäigem ja kõrgem. Rattad keeravad nüüd nii:
Siis sai ostetud Dellorto DHLA40l karburaatorid (tulid lada pealt) koos sisselase kollega ja torukollektor ning ülejäänud väljalase, mis on veidi jämedam.
Siis algas uute asjade auto külge aretamine
Väljalase istus kohe ilma probleemideta väga täpselt peale, sisselaske jaoks sai natuke plokikaane avasid korrigeeritud, aga et tea kas sellest mingit kasu ka oli
Gaas muidugi trossi peale tehtud.
Jäi nii:
Lootused olid head, et nüüd autol jõud taga ja kõik töötab nagu peab aga ei
Asi oli siis nii et tühikäik oli ikka väga ebastabiilne, lainetas, korra lõi tuurid peale, siis tiksus suremise piiril ning gaasi andes oli tugev "koht" sees, ehk siis justkui poos mootori kinni, pidi veidi gaasiga meelitama et pöörded ülesse saada, aga aeglasel rajal maksis see kätte. Kui pöörded peal siis liikus nagu loom
Aga ei sobinud see asi, mootor peab korralikult töötama igas olukorras. Sai siis hakatud asja uurima. Oli aru saada et "koht" tekkis liigrikkast segus mida mootor ei jõudnud ära põletada. Kõigepealt proovisime timmida tühikäigu segu kruvisid, aga ei andnud mingit tulemust, kruvid isegi ei allunud, välja arvatud üks, 4. silindri oma mis ainukesena mõjus. Selle kohta ei oskanud alguses midagi arvata ja hakkasime proovima teisi meetodeid. Kahtlustasime tühikäigu ülemineku režiimi (ei tea kuidas seda õigesti nimetatakse, progression holes i.k). Selle all mõtlen ühte kanalit karburaatoris kust tuleb kütust peale kui segusiiber hakkab avanema ja peadüüsest veel imeda ei jõuta. seal pole düüsesid vaid lihtsalt augud. uurima hakates oli ehmatus päris suur
http://twincarbs.com/photo/dhla%2040L/p ... oles_2.jpg
Pildi võtsin internetist kuid asi on täpselt sama. Kütust tuleb pealt viiest august mis on ikka väga suured. Arvasime et viga leitud, panime 2 kinni - mitte mingit märgatavat muutust, siis 4 kinni, 1 jäi lahti, no midagi nagu toimus aga õige see asi ei olnud. Imelik oli see et segusiiber pidi olema lahti et tühikäik töötaks, aga siis tuli juba sealt aukudest kütet peale ja veidikese ajaga jooksis täis. No ei leidnud lahendust ja sai rallil ära käidus sellise tõbise autoga. seal tuli välja uus viga. ~2 minutit sõitu ja 2 silindrit kaovad tagant ära
Kuna ära kadusid 3. ja 4. silinder ja antud karburaator oli väljalaskele lähemal kui teine olime 100% kindlad et läheb kuumaks ja bensiin hakkab karburaatoris aurustuma, oli kord originaal karbussiga sama jama. Noh mis siis ikka, sisselaske kolled tuleb ümber ehitada, veidi kõrgemaks ja mingit paksemad plaadid karbussi ja kolle vahele tekitada, et kuumus edasi ei kanduks - saigi nii tehtud.
Kolled nurga alla, uus värv selga:
plaadid vahele:
Ja asi kokku tagasi:
Nii, hakkasime uuest otsima viga miks see "koht" sees on. Tühikäigu düüsid: 57
1600cc mootorile ette nähtud 40 või 45. Tellimus sisse ja tulid Inglismaalt 40 ja 45 düüsed, veel veidi suurem tühikäigu õhk kombineerimiseks, asjad sisse ja läks hullemaks veel, auto töötas ainult siis kui tooreklapp peal oli. Sellel karburaatoril ei piira toores õhku vaid annab lisakütet! Sai siis mõeldud ja arutatud et miks ja kuidas, järelikult saab vähe kätte, miks tühikäigu segu kruvid ei allu, kuni lõpuks jõutudsime ujuki tasapinna juurde. Loll viga
Ujuki tasapind ~6mm madalam kui olema peab... tühikäigu kanalisse pole kütus korralikult jõudnudki, sellest ka kruvide allumatus. Tuli veel välja et sellel karbussil mis meie arvates aurustuma läks oli ujuki käik niivõrd väike et nõel ei avanenud täielikult ja arvatavasti ei saanud see pööretel lihtsalt piisavalt kütet kätte (põletas rohkem kui peale tuli) ja sellepärast kadusudki 2 silindrit ära. Tasapind ja käigud õigeks ja auto käis poolest pöördest
Siis sai sätitud tühikäigu segu kruvisid nii kuidas mootor kõige paremini käis, proovitud sõita aga koht ikka sees
siis sai uuesti mindud nende viie augu juurde - 2 kinni, asi parem, 4 kinni, asi korras
natuke kruvusid keeratud ja "koht" kadunud, kuigi, kui pikalt tühikäigul töötab siis ikkagi jookseb natuke täis ja tuleb see "koht" esile, aga rada tühikäigul ei sõideta ja sõitmist see enam segada ei tohiks, samuti pole ka seda 2 silindri kadumist enam esinenud. Pühapäeval sõit, juu siis näeb mis saama hakkab, aga esialgu võib vist rahule jääda. Sisse jäid tühikäigu düüsed 45. Summutist lööb vahest musta välja - liigrikas segu ikkagi, küllap peadüüs ka liiga suur, peab katsetama, kindlasti saaks autot veel ergemaks kui timmida.