Vaz 2121, Rääbis, 1980
Vaz 2121, Rääbis, 1980
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vaz 2121, Rääbis, 1980
Sai siis soetatud endale järjekorras juba kolmas Vaz 2121. 1,6 karpaga mootor ja 4- käiguline kast, nagu nendel ikka on.Auto on korralik, kere on tugev ning tänu hiljuti tehtud keretöödele esineb pindmist roostet minimaalselt, samuti pole tehnikaga probleeme, kui mõni väike "aga" välja jätta. Kõik tuled-viled töötavad ning autoga on vaikne sõita (kindlasti ka tänu rehvidele). Masin on uskumatult komplektne: salongis on kõik plastikust paneelid terved ning viisaka väljanägemisega. Kõik on stock, peale rooli, istmete (saabi istmed sees) ja kärukonksu, mis on sinna ise aretatud.
Vigadest:
*Põhja all on üks koht, mis tahaks lappimist saada
*Tagumise reduktori õhutusnippel oli purunenud ning diffrist tuli sõitmisel natukene õli välja > see probleem leidis eile lahenduse. Vana nippli sain kuidagi välja ning asendasin selle uuega, samas viisin voolikuga õhuvõtu põhja alla. Vooliku otsas on veel bensufilter, et sügavamast veest saaks läbi sõita.
*tundub, et väntvõlli otsasimmer lekib natukene. Sidurikoja all kergelt leemendab. Vaatab, kui palju õli kaob mootorist. Kui see ei sega, siis esialgu ei tahaks näppima hakata.
*salongivalgustus ei taha ära kustuda. Probleem sai esialgu lahendatud pirnide väljavõtmisega.
Tulevikuplaanid: Plaanis on tehnika korda saada ja auto salong puhtaks visata ning vaadata mis põhi teeb. Vajadusel keevitada. Samuti tagaluuk tuleks korda teha (esineb kerget pindmist roostet) enne kui see täitsa kätte ära mädaneb. Kui vead on likvideeritud, siis ootavad autot eelmise Niva pealt torupamprid, keretõste ja korralikud porirehvid Mangelsi velgedel.
Natukene enda Nivade ajaloost: Esimese Niva tõin kunagi ammu Peipsi äärest. Autol oli kere tõstetud ning all olid mangelsi veljed. Kere oli suhteliselt räbal, seetõttu sai toodud uus keretoorik, kuhu sai autot ehitama hakatud. Mootorile tegime kapremondi, tehtud said ka keretööd. Alla korralik mudarehv ning pamprid said asendatud torudega. Salongi rändasid Recaro sportistmed (pärit Escort RS 2000 pealt). Mootorile oli ka natukene kangem nukkvõll pandud. Auto teenis hästi 6..7 aastat, kuni kere ära mädanes. Eks see on natukene enda süü ka, kuna eriti hoolas auto pesemisega ja kere kaitsmisega ei olnud. Nüüd saigi tuua uus "toorik", millest peab veel kurjema liikuri ehitama.
Natukene pilte ka: Uus toorik on siis kollane ning vana "raibe" on valge.
Hoian Teid toimuvaga kursis!
Vigadest:
*Põhja all on üks koht, mis tahaks lappimist saada
*Tagumise reduktori õhutusnippel oli purunenud ning diffrist tuli sõitmisel natukene õli välja > see probleem leidis eile lahenduse. Vana nippli sain kuidagi välja ning asendasin selle uuega, samas viisin voolikuga õhuvõtu põhja alla. Vooliku otsas on veel bensufilter, et sügavamast veest saaks läbi sõita.
*tundub, et väntvõlli otsasimmer lekib natukene. Sidurikoja all kergelt leemendab. Vaatab, kui palju õli kaob mootorist. Kui see ei sega, siis esialgu ei tahaks näppima hakata.
*salongivalgustus ei taha ära kustuda. Probleem sai esialgu lahendatud pirnide väljavõtmisega.
Tulevikuplaanid: Plaanis on tehnika korda saada ja auto salong puhtaks visata ning vaadata mis põhi teeb. Vajadusel keevitada. Samuti tagaluuk tuleks korda teha (esineb kerget pindmist roostet) enne kui see täitsa kätte ära mädaneb. Kui vead on likvideeritud, siis ootavad autot eelmise Niva pealt torupamprid, keretõste ja korralikud porirehvid Mangelsi velgedel.
Natukene enda Nivade ajaloost: Esimese Niva tõin kunagi ammu Peipsi äärest. Autol oli kere tõstetud ning all olid mangelsi veljed. Kere oli suhteliselt räbal, seetõttu sai toodud uus keretoorik, kuhu sai autot ehitama hakatud. Mootorile tegime kapremondi, tehtud said ka keretööd. Alla korralik mudarehv ning pamprid said asendatud torudega. Salongi rändasid Recaro sportistmed (pärit Escort RS 2000 pealt). Mootorile oli ka natukene kangem nukkvõll pandud. Auto teenis hästi 6..7 aastat, kuni kere ära mädanes. Eks see on natukene enda süü ka, kuna eriti hoolas auto pesemisega ja kere kaitsmisega ei olnud. Nüüd saigi tuua uus "toorik", millest peab veel kurjema liikuri ehitama.
Natukene pilte ka: Uus toorik on siis kollane ning vana "raibe" on valge.
Hoian Teid toimuvaga kursis!
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Niva on lahe masin, eriti esimese põlvkonna mudel..
Sellist juba originaalsena (eriti salong) naljalt ei leia ja ega modifitseerides teda paremaks ikka ei saa.
Seega võta maastiku jaoks patrol ja niva las jääb pühapäeval kokkutulekutel käimise masinaks.
Edu igatahes
Sellist juba originaalsena (eriti salong) naljalt ei leia ja ega modifitseerides teda paremaks ikka ei saa.
Seega võta maastiku jaoks patrol ja niva las jääb pühapäeval kokkutulekutel käimise masinaks.
Edu igatahes
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Otsisingi spetsiaalselt vanemat mudelit. Uuema taguosa ja salong ei sümpatiseeri mulle.olaaf kirjutas:Niva on lahe masin, eriti esimese põlvkonna mudel..
Sellist juba originaalsena (eriti salong) naljalt ei leia ja ega modifitseerides teda paremaks ikka ei saa.
Seega võta maastiku jaoks patrol ja niva las jääb pühapäeval kokkutulekutel käimise masinaks.
Edu igatahes
Olen Sinuga 100% nõus, et metsas käimiseks on paremaid masinaid, kuid Niva (eriti vanema) välimus mulle istub ning samuti on vene autot odav pidada. Saan isegi aru, et sellise auto "tjuuning" on kuritegu. Südamerahuks võin öelda, et mul on peres ka 4. niva, mis on vanavanemate käsutuses ja 100% stock korras. Masinat on lakutud siit ja sealt ning seisab ta garaazhis. Sõitu teeb korra- paar nädalas turule ja tagasi. Seega korralikumad stock osad ja vidinad, mida endal vaja ei lähe või välja vahetan tõstan sinna ümber. Katsun sellest vanavanemate autost ka pilti teha ja siia postitada.
Appgreidimine käib täie hooga. Terve nädala olen auto kallal maadelnud. Veermikust pole kaugemale jõudnud, kuna kõik poldid- mutrid on niivõrd korrodeerunud, et kogu see värk võtab kaua aega. Tagasilla juppide enamus polte sai pooleks lõigatud peale seda, kui sai selgeks, et ei aita ei ohtras roostesurmas leotamine ega kuumutamine. Positiivne on see, et kõik poldid- mutrid- seibid sai asendada uutega ning enne kokkupanekut ka vasemääret vahele panna, mis peaks ehk järgmisel lammutusel asja tunduvalt kergemaks tegema. Alla said sisuliselt uued Uaz i amordid, tugevdatud pikivardad ja üldse kõik mudru, mis paistis värskem kahe auto peale kokku. Samuti sai osasid pukse vahetatud. Vaja vaid põikivarda pikkus reguleeritavaks teha, või siis lihtsalt pikemaks. Veel ei ole otsust vastu võtnud.
Hetkel käib töö esisilla kallal. Plaanid samad, mis tagusillaga. Kõik värskemad jupid alla ning vajadusel kinnitusvahendid uued osta ning loomulikult igale poole vasemääret vahele. Esisild õnneks võrreldes tagusillaga on rohkem näppimist saanud ja ei ole vaja päris rellakaga kallale minna. Samuti vedelevad garaazhis uued veovõllid, mille tõstan vahele. Siis mõlemale poole ja nii välimised, kui ka sisemised. Lasin Kiievi autoturult tuua talvel, kuna seal on need praktiliselt poole odavamalt saadaval. Sellega seoses lähevab ka esireduktori õli vahetusse. Lisaks peab ka esisilla ära regullima.
Positiivse üllatusena tuli see, kui logarid küljest võtsin ja koopad seest täiesti roostevabad olid. Koobas seest mingit meesarnast möga täis, arvatavasti mingi roostekaitse.
Lisaks puhastasin vanad Mangelsi veljed roostest puhtaks ning peale krunt ning valge värv. Rehvideks 10k sõitnud BF Goodrich Mud Terrain id, mis õnneks asfalti vähe näinud ning piisava kärnaga veel.
Kui tõste alla kruvitud ja sillad üle käidud, siis plaanis nii igaks petteks ka mootoris õli vahetada. Kuigi mootor sõitnud peale remonti 5k, siis kindluse mõttes lööks ikkagi õli ümber. Samuti tahaks korraks salongi puhtaks kiskuda ja kõrvalistuja jalge all oleva 10x10cm pehme koha ära lappida. Kui salong lahti, siis vahetaks ka istmed ära.
Lisaks vajab ümbertõstmist Cobra kesklukk ning alarm ja tulede automaatlülituse relee. Mõlemad nii vana auto juures küllaltki tähtsusetud detalilid, kuid teevad elu mugavamaks.
Kui aega leian, siis lähevad külge ka torupamprid, mis ootavad hetkel värvimist. Samuti kostub kuskilt kohaltminekul kriginat. Hetkel veel ei ole selge, kust see tuleb, kuid kindel on see, et see probleem leiab lahenduse uute või siis kasutatud "uute" juppide näol.
Kui tõste alla krutitud, siis plaan ka pilte teha.
Hetkel käib töö esisilla kallal. Plaanid samad, mis tagusillaga. Kõik värskemad jupid alla ning vajadusel kinnitusvahendid uued osta ning loomulikult igale poole vasemääret vahele. Esisild õnneks võrreldes tagusillaga on rohkem näppimist saanud ja ei ole vaja päris rellakaga kallale minna. Samuti vedelevad garaazhis uued veovõllid, mille tõstan vahele. Siis mõlemale poole ja nii välimised, kui ka sisemised. Lasin Kiievi autoturult tuua talvel, kuna seal on need praktiliselt poole odavamalt saadaval. Sellega seoses lähevab ka esireduktori õli vahetusse. Lisaks peab ka esisilla ära regullima.
Positiivse üllatusena tuli see, kui logarid küljest võtsin ja koopad seest täiesti roostevabad olid. Koobas seest mingit meesarnast möga täis, arvatavasti mingi roostekaitse.
Lisaks puhastasin vanad Mangelsi veljed roostest puhtaks ning peale krunt ning valge värv. Rehvideks 10k sõitnud BF Goodrich Mud Terrain id, mis õnneks asfalti vähe näinud ning piisava kärnaga veel.
Kui tõste alla kruvitud ja sillad üle käidud, siis plaanis nii igaks petteks ka mootoris õli vahetada. Kuigi mootor sõitnud peale remonti 5k, siis kindluse mõttes lööks ikkagi õli ümber. Samuti tahaks korraks salongi puhtaks kiskuda ja kõrvalistuja jalge all oleva 10x10cm pehme koha ära lappida. Kui salong lahti, siis vahetaks ka istmed ära.
Lisaks vajab ümbertõstmist Cobra kesklukk ning alarm ja tulede automaatlülituse relee. Mõlemad nii vana auto juures küllaltki tähtsusetud detalilid, kuid teevad elu mugavamaks.
Kui aega leian, siis lähevad külge ka torupamprid, mis ootavad hetkel värvimist. Samuti kostub kuskilt kohaltminekul kriginat. Hetkel veel ei ole selge, kust see tuleb, kuid kindel on see, et see probleem leiab lahenduse uute või siis kasutatud "uute" juppide näol.
Kui tõste alla krutitud, siis plaan ka pilte teha.
Tekkisid väiksed tagasilöögid. Vedru toetub ülevalt kahele "kausile". Ülemised kausid on mõlemalt poolt läbi. Kinnituspoldid aga väga roostes ja lahti ei tule. Samuti on TÄIESTI ära roostetanud kahe "kausi" vaheline kinnitus. Polt siis alumise kausi küljes, mille külge kinnitub ülemine mutriga. Seega peab ära vahetama ka alumised. Lisaks on üks väike koht seal vedru toetuspunkti ja ülemise õõtsa kinnituskoha juures lansekal kergelt mäda. Alguses mõtlesin, et mis seal ikka, et kannab küll ja teen järgmine aasta millalgi, kui aega tekib ära. Aga rsk ei anna rahu. Poolteljed niikuinii juba küljest võetud ja muud segavad sillajupid samuti eemaldatud. Pealegi koht on selline, kuhu mõjuvad küllaltki suured jõud ja seda eriti mittesiledal teel sõites. Seega mootor maha, et oleks seal mugavam askeldada. Sellega seoses tekkisid ka mõned küsimused, millele võiks keegi targem võimalusel vastata:
*Kuidas on kiirem/mugavam Nivalt mootor maha saada? Kas koos käigukastiga või ilma? Praegusel hetkel tundub nii, et saab kasti moto küljest lahti lasta ja siis koos esisilla reduktoriga välja tõsta (mul poolteljed juba eemaldatud). Mille veel peaks eraldama ploki küljest enne kui väljatõstmiseks läheb? Kas starteri peaks ka eemaldama?
* Kas on kuskilt kaubandusvõrgust saada niva lansekaid mingil kujul, kust lõigata vastavad tükid pehmele kohale? Päris suva plekist sinna midagi aretama hakata tundub natukene keeruline. Teine asi, et ma ei ole eriline keretööde spetsialist ja ei tahaks minna seda teed, et hakata jalgratast leiutama. Oletan, et Lada juppide poes peaks olema ühtkomateist saada? Või äkki kellelgi vedeleb kuskil kuuriall vastavat osa?
*Kuidas on kiirem/mugavam Nivalt mootor maha saada? Kas koos käigukastiga või ilma? Praegusel hetkel tundub nii, et saab kasti moto küljest lahti lasta ja siis koos esisilla reduktoriga välja tõsta (mul poolteljed juba eemaldatud). Mille veel peaks eraldama ploki küljest enne kui väljatõstmiseks läheb? Kas starteri peaks ka eemaldama?
* Kas on kuskilt kaubandusvõrgust saada niva lansekaid mingil kujul, kust lõigata vastavad tükid pehmele kohale? Päris suva plekist sinna midagi aretama hakata tundub natukene keeruline. Teine asi, et ma ei ole eriline keretööde spetsialist ja ei tahaks minna seda teed, et hakata jalgratast leiutama. Oletan, et Lada juppide poes peaks olema ühtkomateist saada? Või äkki kellelgi vedeleb kuskil kuuriall vastavat osa?
Mootor ja esisilla konstruktsioonid maas autol. Sisuliselt oleks võinud ju ka laupäeval kone maha tõsta, aga puudus sellise tõstekõrguse ja - kaugusega tõstuk. Sebisin mingi tali moodi asjanduse ja sai natukese pusimise järel mootori kätte. Kiskusin alt ka kogu esisilla konstruktsiooni. Lugu ei olegi väga hull. Vähemalt esmapilgul vaadates. Eks peale rellakaga harjamist on pilt selgem, aga praeguse seisuga tundub, et pääseb ühe lapi paigaldamisega. Kuna mootor juba maas, siis käin ka kõik muud kobrutavad kohad mootoriruumis harja, roostemuunduri ja värviga üle.
Lansekate lappimisega ning "kausside" vahetusega sain juba paar nädalat tagasi ühelepoole. Pole lihtsalt olnud mahti siia kirjutada. Lühidalt kiskusin mootori välja ning terve esisilla maha. Eelmine omanik või siis keegi, kes ta autot timmis, oli silla kinnituspoltide mutritele peale lasknud täpi, et jumala eest midagi lahti ei tuleks. See tegi lammutamise natukene raskemaks. Ometigi vahet ei ole, kuna vahetusse läksid kõik poldid- mutrid.
Lansekast lõikasin mädad kohad välja ning asendasin 2mm plekiga. Kuna mootoriruum oli niikuinii paljas, siis käisin ka üle kobrutavad ja roostekarva kohad ning kruntisin ning värvisin ühe hooga kõik üle. Lisaks sai lansekale mastiksit pihustatud, et kestaks kauem. Töö käigus vahetasin ära ka survelaagri, mis kahises ja ei oleks tõenäoliselt kaua vastu pidanud. Üldiselt läks kõik valutult ning nüüd vähemalt süda rahul.
Pilte ka natukene:
Põhisüüdlased
Uued poolteljed, kusjuures vanad täiesti toimivad, kui ära vahetada kaitsekummid
Põhi täitsa OK seisukorras, eelnevalt kellegi poolt lapitud
Põhjas on 2 kohta, mis vajaksid lappimist mingi hetk (tõenäoliselt enne talve) ning samas peaks lahtise mastiksi eemaldama ning põhja korralikult sisse võõpama.
Lansekast lõikasin mädad kohad välja ning asendasin 2mm plekiga. Kuna mootoriruum oli niikuinii paljas, siis käisin ka üle kobrutavad ja roostekarva kohad ning kruntisin ning värvisin ühe hooga kõik üle. Lisaks sai lansekale mastiksit pihustatud, et kestaks kauem. Töö käigus vahetasin ära ka survelaagri, mis kahises ja ei oleks tõenäoliselt kaua vastu pidanud. Üldiselt läks kõik valutult ning nüüd vähemalt süda rahul.
Pilte ka natukene:
Põhisüüdlased
Uued poolteljed, kusjuures vanad täiesti toimivad, kui ära vahetada kaitsekummid
Põhi täitsa OK seisukorras, eelnevalt kellegi poolt lapitud
Põhjas on 2 kohta, mis vajaksid lappimist mingi hetk (tõenäoliselt enne talve) ning samas peaks lahtise mastiksi eemaldama ning põhja korralikult sisse võõpama.
Eks seal põhjaall on ka omad "kohad", mis vajaksid lappimist, nagu ma juba maininud olen. Kuigi üleüldiselt niva kohta on ikka super hea see seisukord seal. Põhi on mastiksi all ja siis veel mingi kahurimäärde sarnase asjaga üle võõbatud (nagu mesi).
Need papud on jah suht asjalikud. Istuvad Mangelsi plekkidel, mis sai eelnevalt roostest puhastatud, krunditud mingi roostekrundiga ning valgeks värvitud spets veljevärviga.
Need papud on jah suht asjalikud. Istuvad Mangelsi plekkidel, mis sai eelnevalt roostest puhastatud, krunditud mingi roostekrundiga ning valgeks värvitud spets veljevärviga.
Unustasin veel mainida, et vahetusse läksid ka kõik sharniirid. Iseenesest olid vanad toimivad, aga kaitsekummid olid ribadeks ja ega nendest kaua ei oleks sinna jagunud. Kui juba niikuinii oli käändmik pulkadeks, siis sai need ära vahetada miskite "tugevamate" vastu. Visuaalselt mingit vahet ei ole, käevahel tundusid paremast materjalist olema ning jäigemad. Samuti oli kaitsekumm natu tummisem.
Eile sai natukene nokitsetud auto kallal.
Esiteks sain lahti kohavõtul tekkinud kriginast. Asi oli tagumise kardaani ristides. Panin kollasele valge kardaani alla (millel suhteliselt värsked ristid) ning probleemi enam ei olnud.
Lisaks kontrollisin esisilla geomeetria üle koduste vahenditega. Olen seda alati ise teinud sisuliselt "loodi ja mõõdulindiga" ning probleeme juhitavuse ja rehvide kulumisega ei ole olnud.
Lisaks maadlesin kapotti kinnitusmehhanismiga, mis ei taha kapotti kinnilaskmisel lukustada. Juba nagu tundus, et on hea, aga siis algasid jälle jamad. Kuna kell oli palju ja närv must, siis jäi see asi sinnapaika.
Lisaks küsiks natukene kardaanide kohta kogemustega inimestelt. Mul neid kardaane leidub mingi 3 jooksu kindlasti. Ja olen tähele pannud, et nendel on erineva suurusega ristid. Osadel väiksed, mis on kinnitatud stopperseibidega ja teised suuremad, mille otstes on nö metallist korgid. Mis nende vahe on? Oletan, et suured on tugevamad, aga samas tekitavad suuremat vibratsiooni ja müra? Ja kuidas neid suuremaid vahetada saab. Ei hakanud vägisi asja ajama. Tundub, et need "korgid" peab kuidagi eemaldama ja siis pääseb ligi?
Esiteks sain lahti kohavõtul tekkinud kriginast. Asi oli tagumise kardaani ristides. Panin kollasele valge kardaani alla (millel suhteliselt värsked ristid) ning probleemi enam ei olnud.
Lisaks kontrollisin esisilla geomeetria üle koduste vahenditega. Olen seda alati ise teinud sisuliselt "loodi ja mõõdulindiga" ning probleeme juhitavuse ja rehvide kulumisega ei ole olnud.
Lisaks maadlesin kapotti kinnitusmehhanismiga, mis ei taha kapotti kinnilaskmisel lukustada. Juba nagu tundus, et on hea, aga siis algasid jälle jamad. Kuna kell oli palju ja närv must, siis jäi see asi sinnapaika.
Lisaks küsiks natukene kardaanide kohta kogemustega inimestelt. Mul neid kardaane leidub mingi 3 jooksu kindlasti. Ja olen tähele pannud, et nendel on erineva suurusega ristid. Osadel väiksed, mis on kinnitatud stopperseibidega ja teised suuremad, mille otstes on nö metallist korgid. Mis nende vahe on? Oletan, et suured on tugevamad, aga samas tekitavad suuremat vibratsiooni ja müra? Ja kuidas neid suuremaid vahetada saab. Ei hakanud vägisi asja ajama. Tundub, et need "korgid" peab kuidagi eemaldama ja siis pääseb ligi?