2106 1.3T, zerosix, 1982
2106 1.3T, zerosix, 1982
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Sirgeks saab aga siis suhteliselt vedel see asi juba jääb...juss kirjutas:Tavaliselt jah hakkab flantsi pakksus 10mm ja üles poole (lähevad ka nood kõveraks)
Aga annab ka seda flantsi veel sirgu saada kas lihvpingis või siis freespingis.
Kõige kindlam on kohe teha uus flants 10mm materjalist ning seejärel enne keevitama asumist kinnitada flants plokikaane külge kenasti..
Sellele suurele kobakale peab veel üles sisselaske portide kohale lisatikud panema - muidu hakkab tihendit väntsutama.
Ärge unustage, et teil on sisselaske traktis surve mitte alarõhk - seega iga väiksemgi kõverus ja ripakil tihend tulistatakse sealt minema lihtsalt...
edu!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
6mm flants on paber, eriti turbokate kolledele. Akule soovitaksin eraldi karbi ümber teha. Niimoodi lahtiselt kütusesüsteemi kõrval küll eriti sõbralik vaatepilt pole. Keevitatud on roostevaba traadiga? Väga huvitav õmblus näeb välja.
Tagumine pidurimagistraal viiakse läbi kässarisilindri. Sealt, kust enne oli (siduri)silindrile vedeliku pealevool, sealt siseneb ja endisest väljavoolust jätkub tagumiste silindriteni. On soovitatud paigaldada ka 01 silindrid ja ekstsentrikuga pidurikilbid, aga seda ei oska täpsustada praegu, kas ikka on vaja.matzz kirjutas: Kas saad väikese õpetuse lisada kuidas sa selle hüdrokässari teed.
Siin oled pisut valesti aru saanud. Kolb ei saa väljapoole sõita, sest puhkeasend on tal ju sisuliselt plussasend, kust edasi kuhugi pole minna. Kui kässarit tõmmata, liigutad silindris kolbi miinusasendi poole.matzz kirjutas:Kas nii lihtsalt tehes ei teki sellega probleeme, et kui pidureid vajutab sõidab silinder välja (käsipidur tõuseb ülese )?
Jalgpidurit vajutades toimub kässarisilindrist vaid läbivool ja selle asendit see kuidagi ei mõjuta.
-
mmatzz
- Postitusi: 329
- Liitunud: 14 Mär 2008 18:26
- Asukoht: Saue vald
- Autod: 21013 1.7Ti, Nissan 200sx 1.8Ti, BMW e60 545i, BMW e39 520i 98
- Kontakt:
Selge, tänud sulle selgituse eest.
Miks zerosix kasutab honda silindrit mitte lada oma nt ? Kas neil on mingit olulist vahet ?
Miks sul lambda andur turbole nii lähedal on ? Kui andur turbole nii lähedal on, viskab andur peagi sussid püsti. Lisaks sellele näitab ta valet infot. Lambda soovitatakse paigutada 45-25cm turbost.
Miks zerosix kasutab honda silindrit mitte lada oma nt ? Kas neil on mingit olulist vahet ?
Miks sul lambda andur turbole nii lähedal on ? Kui andur turbole nii lähedal on, viskab andur peagi sussid püsti. Lisaks sellele näitab ta valet infot. Lambda soovitatakse paigutada 45-25cm turbost.
Meboosta
Life is too short to drive slow cars
Life is too short to drive slow cars
Risustan siis veel teemat:Dmatzz kirjutas:Selge, tänud sulle selgituse eest.
Miks zerosix kasutab honda silindrit mitte lada oma nt ? Kas neil on mingit olulist vahet ?
Honda silinder paistab vähemalt pildi pealt oluliselt väiksema mahuga, kui Lada oma (väiksem silinder=vähem jõudu kässari tõmbamisel, kuid suurem käigupikkus). Lisaks veel paistab, et Hondal on ka vedeliku pealevool keermestatud tutsiga. Karta võib, et ka parem töökindlus.
Akule tegelikult pole karpi ümber vaja kuna aku lükatakse põhimõtteliselt nagu sahtlise kasutades tema alumisi ääri ja mõlemale poole käib ka fikseerimis polt lisaks. Ma pole varem kuulnud et teoreetiline piir lõppeb kusagil 220hp, isiklikult usun et see on palju kaugemal. Kuid see piir ei sa ju ometi võtta arvese kõiki töömahte 1.2 - 1.7 mis on väga erinevad ning üks vajab palju suuremat ülerõhku et teha sama hp kui teine aga sama väänet ei saa enivei kätte. võibolla tõesti originaal sisuga 1.2L mootorist ei võta enam lihtsalt 220 kuid 1.7L mootor teeb selle 220 palju lihtsamini ära, kasutades vähem rõhku mis tõttu võib kaugemale ronida kui 220 kuid samas hakkab vastupidavus kannatama ning suht kompromisside jada see ongi kas võimsus või vastupidavus koos kõike tavaliselt ei saa. samas kui on raha siis on palju asju võimalikud.
-
mmatzz
- Postitusi: 329
- Liitunud: 14 Mär 2008 18:26
- Asukoht: Saue vald
- Autod: 21013 1.7Ti, Nissan 200sx 1.8Ti, BMW e60 545i, BMW e39 520i 98
- Kontakt:
200hp pidi keps hakkama järgi andma, sealt ülese pidavat vänt läbi hakkama painduma jne. Konkreetselt mingist mootorist pole räägitud, olen kuulnud sellist juttu, võid olaafilt uurida, ta on nende asjadega paremini kursis.
Raha eest saab kõike, koduste vahendite ja kätega on võimalik muidugi asjadele lahendus leida, st tugevdada vms.
Raha eest saab kõike, koduste vahendite ja kätega on võimalik muidugi asjadele lahendus leida, st tugevdada vms.
Meboosta
Life is too short to drive slow cars
Life is too short to drive slow cars
Esialgu ei saa vast veel mõeldagi 200Hp peale kuna turbo on liialt väike sellise töö jaoks. ta võiks küll puhuda sellise numbri aga efektiivsus kompressoril kukuks väga ära ja ajaks sisselaske õhu tempi kõrgele ning kaasa arvatud TIP (Turbine Inlet Pressure) näidu. Ennem kui T3T4 (.50a/r külm .42a/r kuum) turbot ei ole siis vast 200 ära ei tule aga usun et praeguse isendi 1bar juures toimetama panna on ka suht lõbus, mis võiks teoreetiliselt kusagil 150-160hp anda. järgmine pidur mootoris oleks juba nukkvõll mis originaal andmete põhjal lõppeb seal kusagil 5400rpm kandis ning väga ei toeta kuni 6500rpm pöördeid. kahjuks müügil igalpool ka ainult vabalthingatava eriti karmid 270+ kraadi võllid. Muidu oleme hetkeks korraks aja maha võtnud ning tuleb puhata mõned päevad.
- zerosix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 155
- Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
- Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
- Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI
Tere jälle. Natuke uudiseid ka toimunust. Lõpuks sai käsipiduri rakis ja kang valmis. Sinna ostetud siis uued piduritorud vastavalt vaz ja civiku otstega hübriid. Nüüd alates eest pidurisilindrist kuni tagapidurisilindriteni kõik uus. Sõitnud küll veel pole, aga peale õhutamist tundus et asi toimib, st garaažis lükates võttis rattad kinni küll. Peale selle sai ette võetud kõver sisselaske flants, torud küljest maha lõigatud, flants kaane külge keeratud ja siis uuesti kõik kinni keevitatud. Tulemusega võib peaaegu rahule jääda. Igaljuhul kõvasti sirgem on küll. Silmaga vaadates enam kõverust ei märka. Kindluse mõttes sai võetud 2 paari kollektori tihendeid, need kõvasti hermeetikuga kokku tehtud ja siis kaane vahele pandud koos kollektoriga. Ehk niiviisi tõmbab end lohkudesse kinni. Järgnevalt leidis pritsepea omale koha turbo ees ja valmis sai meisterdatud ühendus turbo ja pritsepea vahele. Kahjuks filtriga tuleb tegeleda hiljem, hetkel jääb pritsepea alune tühjaks.
17 august vedasin ära bensiinitrassi tagant filtrist ette pritsepeani. Kuidagi mahtusid ka pihustid oma pesadesse ja ka survevoolikud nendeni. Igaljuhul kell 3:45 sai auto esimesi hääli kuuldud. Tõsi küll palju väiksemaid töid on veel tegemata ja sõita ei saa, kuid tööle ta läks. Algul vaid viieks sekundiks ja sedagi 4000 rpmi juures. Kuid see viga lahenes ühe lahtise vooliku kinnipanekul ja auto jäi tuksuma 1000 rpmi juurde. Throttle response tundus olema hea, kuid segu on väga vaene. Tühikäigul 15-21 . Seda ei saa ennem muuta ka kui tuleb ise teha 3mm kuuskantvõti mis peab olema u 15 cm pikk, et saaks reguleerida sügaval pritsepea sees asuvat segukruvi. Põhjusi miks veel sõita ei saa on palju. Nt pole autol veel rooli peal, kuna vana roolisammas oli jubeda loksuga. Lähipäevil saan uue. Puudub ka veel varras klapikambrikaane ja kere vahel. Kõrvad on juba klapikambrikaanel valmis tehtud. Igaljuhul tööd on veel palju. Aga pildimaterjali ka.
17 august vedasin ära bensiinitrassi tagant filtrist ette pritsepeani. Kuidagi mahtusid ka pihustid oma pesadesse ja ka survevoolikud nendeni. Igaljuhul kell 3:45 sai auto esimesi hääli kuuldud. Tõsi küll palju väiksemaid töid on veel tegemata ja sõita ei saa, kuid tööle ta läks. Algul vaid viieks sekundiks ja sedagi 4000 rpmi juures. Kuid see viga lahenes ühe lahtise vooliku kinnipanekul ja auto jäi tuksuma 1000 rpmi juurde. Throttle response tundus olema hea, kuid segu on väga vaene. Tühikäigul 15-21 . Seda ei saa ennem muuta ka kui tuleb ise teha 3mm kuuskantvõti mis peab olema u 15 cm pikk, et saaks reguleerida sügaval pritsepea sees asuvat segukruvi. Põhjusi miks veel sõita ei saa on palju. Nt pole autol veel rooli peal, kuna vana roolisammas oli jubeda loksuga. Lähipäevil saan uue. Puudub ka veel varras klapikambrikaane ja kere vahel. Kõrvad on juba klapikambrikaanel valmis tehtud. Igaljuhul tööd on veel palju. Aga pildimaterjali ka.
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1734
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Annan Sulle kohe ühe hea soovituse. Kui tahad, et kapotialune õli täis ei oleks, siis tuleks karterituulutus koheselt "catch tank'i" ühendada ning sinna otsa paagi tuulutuseks panna see pisike "breather". Lihtsalt enda praktikast tulenevalt hakkab sealt ilma ülelaadimisetagi piisavalt õli pritsima kui pööre kõrge ja õhk mootoris kogu raha eest ringi lidub. Ning teiseks kui see filter juba korra õliseks saab, siis imekiiresti jääb ka tolm sinna külge kinni ning kui selle tulemusena enam elemendi vahelt õhk läbi ei mahu, siis hakkab simmerlinge ja muid õliga seotud tihendeid lendama.
Kõige lihtsam "catch tank" oleks tavaline 1,5 liitrine plast pudel. Sealt näha kohe kui palju õli tuulutusest välja viskab. Ajutiselt ajab asja ära, aga kuumas mootoriruumis ei ole tema õige koht just tuleohtlikkuse ja inimliku unustusvõime tõttu kus unustatakse kontrollimast pudeli täituvust ning sõitma minnes saab pudel lihtsalt täis.
Teine variant alumiinium paak mille ülemisse otsa sisendina karterituulutus ning paagi korpus kindlasti filtreerida. Müüakse "kitaiski" päritolu "catch tank'e" millel on juba külje peal kiirkinnitusotstega läbipaistev toru mille pealt saad jälgida anuma täituvust.
Kolmas variant on nagu teine, kuid paagis endas on juba vaheseinad ning sõelad mille tulemusena kondenseerub õliaur õlina paagi põhja ning sealt juhitakse mootorisse tagasi. Soovituslikult karterisse
Kõige lihtsam "catch tank" oleks tavaline 1,5 liitrine plast pudel. Sealt näha kohe kui palju õli tuulutusest välja viskab. Ajutiselt ajab asja ära, aga kuumas mootoriruumis ei ole tema õige koht just tuleohtlikkuse ja inimliku unustusvõime tõttu kus unustatakse kontrollimast pudeli täituvust ning sõitma minnes saab pudel lihtsalt täis.
Teine variant alumiinium paak mille ülemisse otsa sisendina karterituulutus ning paagi korpus kindlasti filtreerida. Müüakse "kitaiski" päritolu "catch tank'e" millel on juba külje peal kiirkinnitusotstega läbipaistev toru mille pealt saad jälgida anuma täituvust.
Kolmas variant on nagu teine, kuid paagis endas on juba vaheseinad ning sõelad mille tulemusena kondenseerub õliaur õlina paagi põhja ning sealt juhitakse mootorisse tagasi. Soovituslikult karterisse
Tänud hea soovituse eest, kuid catch tank on juba viimased 3a olnud päevakorras kui kunagi esimese projektiga lõigi kõik õliseks mis peale sai sinna pandud üks põlveline lohv vaatama maha. On isegi valmis disainitud 3Ds-maxis täpselt selline nagu vaja kuna isiklikult arvan et seda osta on suht mõtetu, liiga krõbe hind. Teeb kunagi ise selle valmis aga hetkel pole aega veel, eelis järjekorras on engine torque damper mis peale saab cooleri tagasi paigutada ja kõik süsteemid kokku laduda ilusti. Muidugi tänan veelkord, kuna andsid hea mõtte breather üle kontrollida kas tuleb sealt läbi ka midagi.
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1734
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Catch tank'i isetegemise juures saad veel ise kujundada vaheseinu, sest sellest oleneb kui palju õlist auru sul atmosfääri paisatakse. Kui on korralikud tsentrinihkes aukudega plaadid, et õli jääks nende külge pidama ning langeks paagi põhja, siis pole hullu midagi.
Kindlasti soovitan disainida sellise, mille saad vajadusel pulkadeks võtta ja ära puhastada, sest ülelaadimisega mootor transpordib kõvasti rohkem tahma ja muid põlemisjääks õli sisse, seega pärast saad paagi põhjast vaadata kui palju seda sinna paagi põhja jääb.
Kindlasti soovitan disainida sellise, mille saad vajadusel pulkadeks võtta ja ära puhastada, sest ülelaadimisega mootor transpordib kõvasti rohkem tahma ja muid põlemisjääks õli sisse, seega pärast saad paagi põhjast vaadata kui palju seda sinna paagi põhja jääb.
Tänud, ausalt öeldes siiamaani on kõik veel vastu pidanud kuid ei looda et kestab igavesti, enamus aegadel ikka kruusatee peal testinud ja seal asjad terveks jäänud kuid nüüd ehitame pigem asfalti suunitlusega autot, ennem teada ei saa nõrkusest kui pole läbi proovitud. Tagasillale on ka alati swapi võimalus olemas mõne teise margi vastu kuid käigukastile asendust leida mõne kõvema vastu on natukene raskem. Hetkel on auto ka originaal siduriga. Enamus energiat ongi rõhutud just mootorile ja alles see aasta sai hakatud tegelema ka veermikuga, mille uus setup täitsa proovimata kas need Niva kahepoolse töötamisega amordid õigustavad end ning lühemaks lõigatud ning jäigemad vedrud ning topelt stabikas.
-
uuzzac
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 859
- Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
- Asukoht: prn/tln
- Autod: Volvo S40
No sidurit saad näiteks kasvõi netipoest tellida. Link siin. Kastina saad kasutada näiteks Sierra/Scorpio oma. Meil olemas vaheplaat tagaveduse Lada sidurikoja külge tuunimiseks Ford T9 kastile. Neid leiab romulast 50€-ga ja peaks kuni 200hj kenasti kestma. Amorte ja värke saab samuti teisi kasutada. Meil tellitud Nitronist 2-way regullitav kit, mis algupäraselt mõeldud Lotus Elisele ja sobis ilma suurema ümberehituseta. Igatahes edasist arengut jälgin huviga...
Tänud selle lingi eest muidu oli alternatiiviks plaan kasutada sachs-i oma, kuid Black Diamond tundub ka väga hea option. leidsin ühe lingi kus pakuti sachsi bolt on lahendust nivale. Kunagi teeb kindlasti parema setupi veermikus kui hetkel ajutine, inspiratsiooni saab kõige rohkem ikka uzzac-i 2101 pealt.
- zerosix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 155
- Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
- Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
- Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI
Niisiis, autol rool peal ja küljes ka kere ning mootori vaheline varras. Valmis sai tehtud ka vastav võti millega saaks segu muuta. Nüüd tühikäigul segu enamvähem. Esimene testisõit ka tehtud, kuid auto ei tahtnud pöördesse minna, seega boosti all veel õigesti sõita pole saanud. Enne garaaži ajamist sai õnneks vea kätte. Nimelt jagajakaane kinnitusklamber oli vastu klapikambrikaant kreenis ja ei hoidnud ilusi kaant kinni. Kreenis sellepärast, et tegu vaakumreferentsiga jagajaga ja ruumipuuduse tõttu saab see seal istuda vaid ühes asendis - klambriga vastu kaant. Kindluse mõttes panen tavalise jagaja tagasi peale. Vähemalt istub see ilusti ja ei käi kuhugi vastu. Nüüd testitud ka käsipidurit ja asfalti peal võtab ilma vaevata tagarattad blokki . Veermik on ka päris jäik võrreldes vanaga. Ei ole harjunudki nii madala autoga sõitma, igaljuhul metsateel kraapis päris mitmes kohas põhja. Aga jah, testipäevad veel ootavad ees.. Praegu võin ainult näidata pilte, ja videot mootori tühikäigust . http://www.youtube.com/watch?v=jFyI2FXdG_Q
Tähelepanelik vaataja leiab suure augu esimeses juhipoolses poritiivas. Kuna koguaeg on tegeldud mootoriga siis sel aastal pole aega jäänud keretöödeks, ning kuna plaanis on ka ette samasugused laiendid teha nagu taga, siis ma ei näe praegu mõtet augu lappimiseks, kuna koopa äär tuleb niikuinii ära lõigata.
Engine bay:
Tähelepanelik vaataja leiab suure augu esimeses juhipoolses poritiivas. Kuna koguaeg on tegeldud mootoriga siis sel aastal pole aega jäänud keretöödeks, ning kuna plaanis on ka ette samasugused laiendid teha nagu taga, siis ma ei näe praegu mõtet augu lappimiseks, kuna koopa äär tuleb niikuinii ära lõigata.
Engine bay: