2109, siimp, 2001
Postitatud: 26 Apr 2011 16:11
Tere Eesti ladaklubi rahvas!
Mõtlesin, et näitan ka teile enda masinat. Peamine idee oleks siiski blogi stiilis teemat pidada nagu mul kõigi teiste masinatega kombeks on.
Igatahes eellugu oleks siis selline, et tegelikult olen põline Renaulti mees ja üks Eesti Renault Klubi (MTÜ Club Renault) eestvedajatest. Tegelesin mõnda aega kiirendusvõistlusega kuniks korraks sai käidud Rapla kardirajal ja nii see kiirete kurvide pisik külge jäi. Oma kaks aasta olen ka jäärada nühkinud ja pikapeale on selgeks saanud, et ilma blokkdifrita pole jääpeale eriti asja. Seega otsisin juba pikemat aega uut projekti, millel oleks kindlasti blokkdiffer ja küllalt odavad varuosad. Kuna kolm Renault Clio`t on juba olemas, siis soovisin ka uueks projektiks kindlasti Clio võtta. Kui ma aga antud mudeli blokkdifrite hindasid nägin, pidin selili kukkuma.
Vahepalaks üks pilt minu prantslastest:
(vasakpoolne siis Renault Clio I - 1.4 RT 58kw 1991a., parempoolne Renault Clio Sport 172 124kw 2000a., lisaks on veel üks Clio I, mis kahjuks pildil pole)
Sport mudeliga olen siis alates eelmisest aastast ringrada nühkinud ja vanema masinaga sõitsin jääradasid/lumeradasid.
Nüüd siis teemasse:
Kuna juba ammu oli plaan rahvasporti liikuda ja kuna sellest aastast alates on blokkdiffer lubatud, siis sai hakatud odavamat alternatiivi otsima. Igatahes mingi aja pärast sai noorem vend endale uue auto ja tema VAZ 2109 jäi üle, millel oli blokkdifriga kast juba all, sportlikum rool peal ja vedrustuse poolelt täisring bilsteine. Samuti oli auto aasta üsna uus - 2001. Hing ihkas küll mõnda Hondat või siis äärmisel juhul 2108`t, aga mis teha, tuli võtta see, mis olemas on.
Masinast siis nii palju, et peal 1.5l mootor ja edasi liigub päris hästi. Sai kiiruga kohandatud rahvaralli/sprindi nõuetele vastavaks (istmed korrastatud, metallvitsadega kustuti lisatud jne). Samuti said velgede kinnitused spilkade peale ümber tehtud. Käigukastiks on 4.7 ülekandega hammasratastega blokkdifriga kast, millel 1,2,3,4 käigud on lühikesed ja 5. käik on n.ö. tehas (pikk). Esimese ametliku võistluse sõitsin siis selle masinaga Raplas (Rapla rahvasprint) ja muljed päris head, muidugi teha on veel päris palju ja arenguruumi ka omajagu.
Talvel sai Angelar Garage talvekarika Ilmatsalu etapil autot proovitud:
Talv 2010/2011
13.03.2011 - AG Talvekarika V etapp (Ilmatsalu, FWD 3. koht)
Suvi 2011
23.04.2011 - Rapla rahvasprint (Rapla, 2WD-A 13. koht - parim 2. ringi aeg 2,00,55)
14.05.2011 - FFE Rajapäev (Piiroja, A-klass 1. koht - parim 3. ringi aeg 2,59,00)
15.05.2011 - Ladaklubi Rajapäev (Rapla, LadaFWD 2. koht - parim ringiaeg 58,80)
22.05.2011 - Jõhvi rahvasprint (Jõhvi, 2WD-A 17. koht - parim aeg 2,09,48)
04.06.2011 - Rapla rahvasprint (Rapla linn, 2WD-A 10. koht - parim aeg 2,13,57)
11.06.2011 - Lääne-Eesti rahvaralli (Lääne-Eesti, 2WD-A 8. koht, ABS 33. koht)
13.08.2011 - Läänemaa rahvaralli (Läänemaa, 2WD-A 11. koht, ABS 41. koht)
29.10.2011 - Pärnumaa rahvaralli
03.12.2011 - Lada klubi rajapäev (Taali, FWD 1. koht)
Talv 2012
28.01.2012 - Simuna rahvasprint (Simuna, 2WD-A 6. koht)
11.02.2012 - Kamariku karikas, I etapp (Kamariku, 2WD esivedu 2. koht)
12.02.2012 - Tarvastu jäärada (Tarvastu, 2WD esivedu 4. koht)
Mõtlesin, et näitan ka teile enda masinat. Peamine idee oleks siiski blogi stiilis teemat pidada nagu mul kõigi teiste masinatega kombeks on.
Igatahes eellugu oleks siis selline, et tegelikult olen põline Renaulti mees ja üks Eesti Renault Klubi (MTÜ Club Renault) eestvedajatest. Tegelesin mõnda aega kiirendusvõistlusega kuniks korraks sai käidud Rapla kardirajal ja nii see kiirete kurvide pisik külge jäi. Oma kaks aasta olen ka jäärada nühkinud ja pikapeale on selgeks saanud, et ilma blokkdifrita pole jääpeale eriti asja. Seega otsisin juba pikemat aega uut projekti, millel oleks kindlasti blokkdiffer ja küllalt odavad varuosad. Kuna kolm Renault Clio`t on juba olemas, siis soovisin ka uueks projektiks kindlasti Clio võtta. Kui ma aga antud mudeli blokkdifrite hindasid nägin, pidin selili kukkuma.
Vahepalaks üks pilt minu prantslastest:
(vasakpoolne siis Renault Clio I - 1.4 RT 58kw 1991a., parempoolne Renault Clio Sport 172 124kw 2000a., lisaks on veel üks Clio I, mis kahjuks pildil pole)
Sport mudeliga olen siis alates eelmisest aastast ringrada nühkinud ja vanema masinaga sõitsin jääradasid/lumeradasid.
Nüüd siis teemasse:
Kuna juba ammu oli plaan rahvasporti liikuda ja kuna sellest aastast alates on blokkdiffer lubatud, siis sai hakatud odavamat alternatiivi otsima. Igatahes mingi aja pärast sai noorem vend endale uue auto ja tema VAZ 2109 jäi üle, millel oli blokkdifriga kast juba all, sportlikum rool peal ja vedrustuse poolelt täisring bilsteine. Samuti oli auto aasta üsna uus - 2001. Hing ihkas küll mõnda Hondat või siis äärmisel juhul 2108`t, aga mis teha, tuli võtta see, mis olemas on.
Masinast siis nii palju, et peal 1.5l mootor ja edasi liigub päris hästi. Sai kiiruga kohandatud rahvaralli/sprindi nõuetele vastavaks (istmed korrastatud, metallvitsadega kustuti lisatud jne). Samuti said velgede kinnitused spilkade peale ümber tehtud. Käigukastiks on 4.7 ülekandega hammasratastega blokkdifriga kast, millel 1,2,3,4 käigud on lühikesed ja 5. käik on n.ö. tehas (pikk). Esimese ametliku võistluse sõitsin siis selle masinaga Raplas (Rapla rahvasprint) ja muljed päris head, muidugi teha on veel päris palju ja arenguruumi ka omajagu.
Talvel sai Angelar Garage talvekarika Ilmatsalu etapil autot proovitud:
Talv 2010/2011
13.03.2011 - AG Talvekarika V etapp (Ilmatsalu, FWD 3. koht)
Suvi 2011
23.04.2011 - Rapla rahvasprint (Rapla, 2WD-A 13. koht - parim 2. ringi aeg 2,00,55)
14.05.2011 - FFE Rajapäev (Piiroja, A-klass 1. koht - parim 3. ringi aeg 2,59,00)
15.05.2011 - Ladaklubi Rajapäev (Rapla, LadaFWD 2. koht - parim ringiaeg 58,80)
22.05.2011 - Jõhvi rahvasprint (Jõhvi, 2WD-A 17. koht - parim aeg 2,09,48)
04.06.2011 - Rapla rahvasprint (Rapla linn, 2WD-A 10. koht - parim aeg 2,13,57)
11.06.2011 - Lääne-Eesti rahvaralli (Lääne-Eesti, 2WD-A 8. koht, ABS 33. koht)
13.08.2011 - Läänemaa rahvaralli (Läänemaa, 2WD-A 11. koht, ABS 41. koht)
29.10.2011 - Pärnumaa rahvaralli
03.12.2011 - Lada klubi rajapäev (Taali, FWD 1. koht)
Talv 2012
28.01.2012 - Simuna rahvasprint (Simuna, 2WD-A 6. koht)
11.02.2012 - Kamariku karikas, I etapp (Kamariku, 2WD esivedu 2. koht)
12.02.2012 - Tarvastu jäärada (Tarvastu, 2WD esivedu 4. koht)