2109, siimp, 2001

2109, siimp, 2001

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
siimp
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 21 Dets 2009 19:07
Asukoht: Tartu
Autod: 3 x Renault Clio ja VAZ 2109

2109, siimp, 2001

#1

Postitus Postitas siimp » 26 Apr 2011 16:11

Tere Eesti ladaklubi rahvas!
Mõtlesin, et näitan ka teile enda masinat. Peamine idee oleks siiski blogi stiilis teemat pidada nagu mul kõigi teiste masinatega kombeks on.

Igatahes eellugu oleks siis selline, et tegelikult olen põline Renaulti mees ja üks Eesti Renault Klubi (MTÜ Club Renault) eestvedajatest. Tegelesin mõnda aega kiirendusvõistlusega kuniks korraks sai käidud Rapla kardirajal ja nii see kiirete kurvide pisik külge jäi. Oma kaks aasta olen ka jäärada nühkinud ja pikapeale on selgeks saanud, et ilma blokkdifrita pole jääpeale eriti asja. Seega otsisin juba pikemat aega uut projekti, millel oleks kindlasti blokkdiffer ja küllalt odavad varuosad. Kuna kolm Renault Clio`t on juba olemas, siis soovisin ka uueks projektiks kindlasti Clio võtta. Kui ma aga antud mudeli blokkdifrite hindasid nägin, pidin selili kukkuma.
Vahepalaks üks pilt minu prantslastest:
Pilt
(vasakpoolne siis Renault Clio I - 1.4 RT 58kw 1991a., parempoolne Renault Clio Sport 172 124kw 2000a., lisaks on veel üks Clio I, mis kahjuks pildil pole)
Sport mudeliga olen siis alates eelmisest aastast ringrada nühkinud ja vanema masinaga sõitsin jääradasid/lumeradasid.

Nüüd siis teemasse:
Kuna juba ammu oli plaan rahvasporti liikuda ja kuna sellest aastast alates on blokkdiffer lubatud, siis sai hakatud odavamat alternatiivi otsima. Igatahes mingi aja pärast sai noorem vend endale uue auto ja tema VAZ 2109 jäi üle, millel oli blokkdifriga kast juba all, sportlikum rool peal ja vedrustuse poolelt täisring bilsteine. Samuti oli auto aasta üsna uus - 2001. Hing ihkas küll mõnda Hondat või siis äärmisel juhul 2108`t, aga mis teha, tuli võtta see, mis olemas on.
Masinast siis nii palju, et peal 1.5l mootor ja edasi liigub päris hästi. Sai kiiruga kohandatud rahvaralli/sprindi nõuetele vastavaks (istmed korrastatud, metallvitsadega kustuti lisatud jne). Samuti said velgede kinnitused spilkade peale ümber tehtud. Käigukastiks on 4.7 ülekandega hammasratastega blokkdifriga kast, millel 1,2,3,4 käigud on lühikesed ja 5. käik on n.ö. tehas (pikk). Esimese ametliku võistluse sõitsin siis selle masinaga Raplas (Rapla rahvasprint) ja muljed päris head, muidugi teha on veel päris palju ja arenguruumi ka omajagu.

Talvel sai Angelar Garage talvekarika Ilmatsalu etapil autot proovitud:
Pilt

Talv 2010/2011
13.03.2011 - AG Talvekarika V etapp (Ilmatsalu, FWD 3. koht)

Suvi 2011
23.04.2011 - Rapla rahvasprint (Rapla, 2WD-A 13. koht - parim 2. ringi aeg 2,00,55)
14.05.2011 - FFE Rajapäev (Piiroja, A-klass 1. koht - parim 3. ringi aeg 2,59,00)
15.05.2011 - Ladaklubi Rajapäev (Rapla, LadaFWD 2. koht - parim ringiaeg 58,80)
22.05.2011 - Jõhvi rahvasprint (Jõhvi, 2WD-A 17. koht - parim aeg 2,09,48)
04.06.2011 - Rapla rahvasprint (Rapla linn, 2WD-A 10. koht - parim aeg 2,13,57)
11.06.2011 - Lääne-Eesti rahvaralli (Lääne-Eesti, 2WD-A 8. koht, ABS 33. koht)
13.08.2011 - Läänemaa rahvaralli (Läänemaa, 2WD-A 11. koht, ABS 41. koht)
29.10.2011 - Pärnumaa rahvaralli
03.12.2011 - Lada klubi rajapäev (Taali, FWD 1. koht)

Talv 2012
28.01.2012 - Simuna rahvasprint (Simuna, 2WD-A 6. koht)
11.02.2012 - Kamariku karikas, I etapp (Kamariku, 2WD esivedu 2. koht)
12.02.2012 - Tarvastu jäärada (Tarvastu, 2WD esivedu 4. koht)


Kasutaja avatar
veljo15
Foorumi kasutaja
Postitusi: 379
Liitunud: 25 Juul 2010 17:47
Asukoht: Harjumaa,maidla
Autod: 2101 - 210V8 - 2105 - 2106 - 2x2107 - Niva - Vis

#2

Postitus Postitas veljo15 » 26 Apr 2011 16:17

Pildid ei teeks paha küll jah:D
Aga siisgi edu masinaga:)
Ladapisik--PISIK KOGU ELUKS !!!

siimp
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 21 Dets 2009 19:07
Asukoht: Tartu
Autod: 3 x Renault Clio ja VAZ 2109

#3

Postitus Postitas siimp » 12 Mai 2011 22:54

Nagu ma alguses juba mainisin, siis hing ihkas ikkagi 2108-t ja täna sai neid suisa kaks tükki toodud (mõlemad tulid vanametalli hinnaga kätte). Üks on päris raibe ja sealt saab siis klaasid ja võibolla veel pudipadi ära võtta (mainin siinkohal ära, et mõlemad masinad käivituvad ja liiguvad). Teine masin on ka enda üllatuseks üliheas seisus - numbrialused reetsid, et ostetud kunagisest Tartu Lada esindusest. Ei kujuta ette, kes sellise masina lammutusse lohistas... Igatahes tagumine klaas oli puruks löödud, juhiiste kõveraks väänatud ja sellega vead ka piirdusid. Arvatavasti olid mehed selle auto signapuldi ära kaotanud ja siis kuidagi püüdnud autosse sisse saada. Pärast sisse saamist selgus aga tõsiasi, et masin ikkagi ilma tööle ei lähe ja seega veeti jalust minema. Ühe õnnetus on teise õnn ja meil läks see masin kohe tööle (väikene lühistamine). Nüüd siis uus masin projektiks olemas. Selle hooaja sõidaks 2109-ga ära ja kui hästi läheb, siis võibolla juba jääradadele uue masinaga vastu. Natukene pildimaterjali ka:

Pilt
(Doonor ja uus projekt)

Pilt
(Uus projekt puhtaks küüritult)

Pilt
(Praegune rajamasin)

Algselt oli plaanis see nädalavahetus Laitse rahvasprindile peale jõuda aga kuna suutsin varbaluu teisipäeval ära murda, siis lähen kulgen vaid ühe Piirojal toimuva rajapäeva kaasa ja pühapäeval tulen sõidan kuidagi Raplas Lada Klubi rajapäeva ka kaasa.

siimp
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 21 Dets 2009 19:07
Asukoht: Tartu
Autod: 3 x Renault Clio ja VAZ 2109

#4

Postitus Postitas siimp » 06 Juun 2011 22:40

Vahepeal käidud võistlemas Jõhvi rahvasprindil ja Rapla rahvasprindil, mis mõlemad toimusid linnatänavatel. Väga raske on palju kaaluva ja jõuetu vene autoga üle poole võimsamate jaapanlaste vastu asfaltil sõita, aga kogemuste saamiseks tuleb võimalikult palju võistelda. Jõhvis oli distantsiks 1,3km ja seal siis tulemuseks 17.koht 21 võistleja seast (kaks viimast katset 15. koht aga kuna auto uus ja enne polnud üldse ühtegi sprinti linnatänaval sõitnud, siis esimeses sõidus tuli piisavalt suur kaotus ajaliselt). Mainin veel ära, et tagumise vedrustuse olen jõudnud ära vahetada aga esimene osa on täiesti standart, seega üks huvitav pilt ka juurde:
Pilt
Asjad kõik küll olemas, aga kuna juba tuleval nädalavahetusel plaanis Lääne-Eesti rahvarallil sõita, siis ei ole hakanud autot kapitaalselt veel ümber ehitama. Igatahes sellel nädalavahetusel sai käidud Rapla rahvasprindil, mis toimub linnatänavatel. Distantsiks 2km ja tulemuseks 10. koht masinaklassis 13. võistleja seast. Näha on, et väike areng on toimunud, kuna suutsin sarnaselt Jõhvile sõita tõusvas tempos ja kõigi sõitudega ajad paranesid. 2. ja 3. sõidus olin 6.kohal aga kuna võtsin kasutusele uue kiivri (täiesti kinnine), uued slikid (sellest aastast krossis kasutusele võetud MaxSport) ja uue rooli (OMP Corsa), siis sõitsin esimese sõidu n.ö. mõistusega ja kaotus oli päris korralik, mis viis mind kokkuvõttes alles 10.kohale. Vähemalt jäi auto ühte tükki ja kogemusi kuhjaga juures. Hetkel siis vajab vedrustus kindlasti vahetamist (kõik olemas) ja mootor natukene seadmist.
Järgmine võistlus on siis Lääne-Eesti rahvaralli, kuhu õnnestus legendi lugema saada enda väga suure rallikogemusega vanem vend. Minu jaoks tegemist esimese rahvaralliga (kui välja jätta need korrad, kui olen kunagi ammu vennale legendi lugenud samuti Lada Samara kõrvalistmel) ja peamiseks eesmärgiks näha, kas kruusal on võimalik jaapanlastega sammu pidada.

kristjan666
Foorumi kasutaja
Postitusi: 245
Liitunud: 15 Dets 2009 23:23
Asukoht: Haapsalu
Autod: Lada 2106

#5

Postitus Postitas kristjan666 » 06 Juun 2011 23:42

Lugemist väärt teema:cool: Soovin edu Läänemaa rahvarallil! Teed on siin üsna ettearvamatud;)

siimp
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 21 Dets 2009 19:07
Asukoht: Tartu
Autod: 3 x Renault Clio ja VAZ 2109

#6

Postitus Postitas siimp » 13 Juun 2011 09:45

Esimene rahvaralli seljataga ja olen väga positiivselt üllatunud, et milline tank Lada ikkagi on.

Kõik algas auto ettevalmistusega. Õnnestus saada venna ühed üle jäänud Matadori uued kruusarehvid, mille küljed lõikasime natukene rohkem lahti. Samuti sai taha pandud Bilsteini progresseeruv vedrustus. Samuti sai paigaldatud õigele ralliautole kohaselt sideboks ja kontrollitud, et kõik ikka toimiks.
Pilt

Ralli ise tundus alguses päris keeruline. Ajasüsteemidest ei saanud mitte midagi aru aga õnneks oli rallikogemusega vennas kaarti lugemas ja õpetussõnu jagamas, tänu millele sai asi päris kiiresti selgeks. Kuna igasugused rahvaralli punktid puudusid, siis saime stardinumbriks 80 (kuna kokku startis 85 ekipaaži, siis oli see ikka päris lõpust). Esimese katse alguses selgus kohe, et kunde poolne turvavöö kinnitus ei tööta ja olime sunnitud sõitma väga rahulikult. Samuti oli raja märgistus väga halb (sellest juttu rally.ee lehel) ja legendist polnud üldiselt esimesel katsel mitte mingisugust abi. Teine katse oli meie stardi ajaks väga halvas seisus ja paljud masinad jäid sinna maha. Ladaga õnnestus aga see läbida ja endalegi üllatuseks saime kõik katsed sõidetud ja koht esimese korra kohta väga hea. Absoluudi 33 ja oma klassis (2WD-A) 8. koht. Arvestades, et esimest korda elus sõitsin kruusarehviga ja üldse kruusakatseid, olen ise väga rahul. Venna juhendamisest oli väga palju kasu ja viimastel katsetel saime juba oma klassi 6. ja 5. aja.
Pilt

Pilt

Pilt

Järgmiseks prooviks peal olla ECCTuningu II etapil ja pärast seda Jaanimäe rahvasprindil.

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#7

Postitus Postitas olaaf » 13 Juun 2011 11:59

Kas mootoril on midagi paremaks ka tehtud, või kimate originaal mootori ja veelhullem originaal pritsega?
Vaadates viimase rahvaralli ajatabelit sõitis Sisas oma kaheksakopikalisega ikka väga kõvasti...

Muidu ilus vaadata, et keegi ka lada rooli keerab katsetel...
Edu!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

#8

Postitus Postitas viaccess » 13 Juun 2011 12:22

Ja veel ilusam vaadata kuidas teema koostatud on. Kohe tekib huvi lugeda ja vaadata.
Edu autoga ja kõrgemaid kohti autospordis!
Jupid Venemaalt!

siimp
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 21 Dets 2009 19:07
Asukoht: Tartu
Autod: 3 x Renault Clio ja VAZ 2109

#9

Postitus Postitas siimp » 13 Juun 2011 12:42

 
olaaf kirjutas:Kas mootoril on midagi paremaks ka tehtud, või kimate originaal mootori ja veelhullem originaal pritsega?
Vaadates viimase rahvaralli ajatabelit sõitis Sisas oma kaheksakopikalisega ikka väga kõvasti...

Muidu ilus vaadata, et keegi ka lada rooli keerab katsetel...
Edu!


Hetkel on vaid kaan tehtud ja tõesti on see "veelhullem" originaal pritsega mootor :spin
Enne kui midagi väga kapitaalselt muutma hakata, tuleb sõitma õppida ja Lääne-Eesti RR oli minu jaoks esimeseks kõvemaks treeninguks. Plaanis ei olnud kiiresti sõita, vaid stabiilselt ja elusalt lõpuni tulla, et saaks võimalikult palju katsekilomeetreid.

Aegamööda täiustame masinat ja kui 2108 saab dokumendid korda, siis läheb kogu tehnika sinna peale ümber ja pritse asendub karpaga.

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#10

Postitus Postitas olaaf » 13 Juun 2011 13:23

siis saate 1500 pööret ülespoole juurde ja vahe on märgatav :d

Turvavöö kohapealt on meilgi seltskonnas juhtunud, et vajalikul hetkel kinnitus jukerdab - lahenduseks on kasutada teise istme kinnitust (üks turvavöö panna teise tagant). Samaraga ilma turvavööta kaardilugeja istmes püsimine on saavutatav ainult imeliigutusi tehes, juhil on vähemalt rool käes :)

Selgelt on meeles veel kuidas enne katset tõmbad vöö lukku ja siis keerad istmel seljatoe üles et oleks pidev pinge peal. Teine hea nipp on stardist istuda sellises asendis, et õlad oleks sturmaniga koos:D siis jääb ühes suunas liikumine piiratumaks :D
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: hevi ja 13 külalist