2101, Raxo, 1972

2101, Raxo, 1972

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Mul siin ka vaikselt ehitus käib.

Reedel tahtsin käsipidurit peale keerata ja ajasin auto kanalile. Kuid ainult sellega asi ei piirdunud.

Vahetusse läksid: reduktori tihend, kardaanirist, vasak poolass, tagumised alumised amordipuksid. Ning peale selle oli läbi ussitanud põiktala (kui see on selle nimetus :puzzled). Kurja juur peitub sellessamuses paljude probleemis, et vesi tuleb polstri vahelt sisse. Kunagi oli juttu mingist kilest, mis polstri siseküljel käib. Äkki räägiks keegi sellest lähemalt.

Homseks aeg keevitaja juurde kokku lepitud ning auto seest tühjaks tehtud. Täna käisin kohalikus lada romulas ja tõin sealt isolatsioonimatid, mis just ühelt 05'lt maha kisti. Homme veel mastiksit ka osta ja läeb suuremaks pigitamiseks ja mattide paigaldamiseks.

P.S. Kui kellelgi on odavalt pakkuda korralikku musta vaipa, ei ütle ära :cool:
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Niisiis....eelmises postituses mainitud tööd juba ammu tehtud. Auto muutus vaiksemaks ja hubasemaks.

Lisaks sai veel tehtud esinduslikumaks pagass, tänud priidicule, kes mulle plastkatted müüs :cool:

Harrastasin kah siis paljuräägitud kellade "tuunimist". Nimelt sai sisse pandud õlirõhunäidik, millel taust valge.

Tükk aega tagasi tegin väikest eksperimenti kroomspray'ga. Ärge seda kodus järgi tehke! :D
Üle sai värvitud õhupuhasti kopsik. Tulemuse kohta saab öelda, et see värv ei kannata nühkimist ja kuumust.

Ära sai vahetatud esimesed veljed ja rehvid. Endiste 01 velgede asemele läksid 06 veljed ning sinna peale Michelini 175/60 rehv, mis paistab haruldane olevat (vähemalt siinkandis). Isegi kummitöökoja mees tahtis seda oma silmaga näha.

Pildid http://www.zone.ee/raxo
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Päris kena Lada, värv mulle ei meeldi ainult. Tore, et teda edasi arendanud ikka oled. Velgede värvilahendus meeldib.
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Ega see värv suurem asi ei ole jah.

Ise mõtlesin, et äkki sobiks must metallik ;)
Kroom ja must värv lähevad hästi kokku.

Kuid selline muutus nõuab ropult raha ja aega, mida mul ei ole :(


Edasised plaanid:

1. Kojameeste lüliti tuua armatuuri küljest rooli juurde.
2. Ohutuled
3. Odavalt saada kuskilt mootoriga aknapesu ja külge panna, et ei peaks pumpama mingit kummijullat :D
4. Vahetada mootor, käigukast ja reduktor 061 omade vastu

Kui nüüd nendega ühele poole saaks, siis oleks juba enam-vähem ;)
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Reduktori sain vahetatud. Ülekandearvuks nüüd siis 4,1.

Käigukast ei olnudki kahjuks 06 oma nagu arvasin, vaid 01 oma. Nii et alla jääb sama, mis praegu.

Homme saab siis selgeks, kuidas mu auto oma uue südame vastu võtab...viimased vidinad veel vaja külge kruvida....loodame, et ei tule komplikatsioone ;)
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Mida rohkem seda masinat vaatan, seda rohkem hakkab tunduma, et kopikas on ikka üks ilus masin.

Jõudu tööle!
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Tänud!

Njah, lootsin homme juba sõitma saada, aga nüüd tuleb hakata õlirõhuprobleemiga maadlema..... :mad:

Tühikäigul jumal-teab-mis-pööretel tuli mõnikord on kustus, siis jälle vilgub õrnalt, siis põleb korraks, siis jälle kustus..... Kas sellise mootoriga sõita tasub?

Kust siis kõige targem oleks pihta hakata?
Õlipumba sõel, õli, õlifliter.....ehk on veel midagi. Ühesõnaga üritan mööda saada igasugustest lihvimistest ja saalede vahetamistest....vähemalt ma loodan, et viga ei ole nii suur.

Mismoodi ma õli vahetan, kui ma ei tea, mis õli seal sees juba on? Erinevaid õlisid ju segada ei tohi....
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Kui sa ei tea, mis õli sees on, või kui kaua ta seal juba on, siis kähku vana õli välja ning uus sisse. Õlifilter kindlasti ka ära vahetada. Kui tahad hoolas olla et mitte uut õli vana p***ga segada, siis võid küsida poest ka mootori pesuõli, millega loputad enne uue õli sisse panekut mootori seestpoolt ära.

Tihti selle toimingu järel õlirõhuprobleemid kaovad. Kui alles jäävad, siis mõistagi viga tõsisem ja tuleb hakata õlipumpa ning mootori üldist tihedust kontrollima.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Nii, õlivahetus tehtud. Sisse läks OMV Start-F mineraalõli, sama mis eelmises mootoris.
Mootoripesu ei teinud, kuna tuttav mehhaanik ei soovitanud seda teha.
Kuid ega see vana õli ei olnudki nii must. Õlivanni ja õlipumba sõela tõmmasin ka kaltsuga puhtaks.
Õlirõhk läks paremaks küll.

Varsti peab vahetama tagumise vändakaela tihendi (on vist õige nimetus?), reguleerima klapid, süüte ja karburaatori. Kaks viimast on praegu nagu enam-vähem paigas omaarust, kuid eks peab ikka asjatundja juures ära käima.
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Jälle sai garaazis mütatud ning tagumine vändakaela tihend vahetatud. Nüüd seisab õli kauem mootoris ;)

Aknapesu kohapealt sai välja vahetatud see kotike, asemele läks sellest tunduvalt suurem paak. Järgnevalt tuleb vedada juhe salongi, ning see seal kuhugi lüliti alla panna.

Siit ka probleem. Kuidas saaks 06 lülitid (rooli kõrval need kangid) panna 01'le? Üks-ühele nad ei hakanud, kuna 01 omal on see lülitussüsteem mingi vähe pikema toru otsas. Kuid 06 süsteemil seda toru ei ole. Loodan, et saite aru.
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Laupäeval tulin mõttele, et realiseeriks kaua idanenud plaani panna külge ohutuled. Mõeldud-tehtud. Armatuur välja ja ühendama. Ohutulelüliti istus ideaalselt endisele aknapesu kummijulla-pumba kohale.

Kuid kuna keretöid pidi niikuinii kunagi tegema hakkama, siis tänaseks on auto juba selline:

Kunagi Overspeed kirjutas, et karpides võib olla ajaga kogunenud kuni 100 kg tolmu. Tol ajal ma seda eriti uskuda ei tahtnud, kuid lammutamine tõestas tema juttu. Ehkki 100 kg seda ei tulnud, oli see mudahunnik siiski päris palju ühe väikse õõnsuse kohta (esirattakoopa tagapoolne nurk):

Lammutamise käigus tuli nagu ikka välja halbu üllatusi, nagu see tagavararatta koht, tagavedru ülemine toetuskoht ja nurgake pagaasnikust:

Tööd on kõvasti. Ei teagi, millal jälle sõita saab. Kuid suveks olen juba igaks-juhuks valmistunud :D

Pildid http://www.zone.ee/raxo
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Filter on päris ilus ;)
Kuidas uksed eest said, kas neid saab ainult löökkruvikeerajaga keerata lahti või saab ka tavalsega?
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Filtrielement on vana ;)

Ustel tulid üksikud kruvid lihtsalt kruvikeerajaga keerates ära, kuid enamuse puhul tuli kasutada tehnikat haamer+torn...kuna löökkruvikeerajat lihtsalt polnud.
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Haamer+torn teise nimega on "vene võti" :)
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Oeh, raske on Ladamehe elu. Ma siin juba 4 päeva vist rellaka ja drelliga möllanud.
Krt, igale poole ei pääse ju, mis seal teha? Uste sisemused näiteks.

Kere on enam-vähem roostest puhas ja Dinitroliga üle lastud, mis sellise kareda lillaka kihi jätab. Samamoodi ka uksed ja kapott ning pagaasnik.

Esmaspäeval läheb auto keevitusse ning peale seda saab hakata kruntide ja pahtlitega mökerdama.

Ostetud on Hagmansi happekrunt, DuPonti täitekrunt ja Dinitroli pahtel ning posu liivapabereid. Nii et kõige hirmsam ja vastutusrikkam töö on ees.

Kes on enda autod ise värvinud, võivad lahkelt igas asjas soovitusi jagada värvimise tehnikast kuni ükskõik milleni ;)
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Nii, kuna isa siin igasuguste juttudega hirmutab, on mul küsimus - kas on targem auto kuskil värvida lasta või võiks ise värvida?

Silmas on peetud odavuse ja kvaliteedi suhet. Selles suhtes, et kui auto värvida lasta, tuleb küll kvaliteetsem, kuid oluliselt kallim.

Kes on oma garaazis värvinud, siis kuidas olete tolmust lahti saanud? Täitsa tolmuvabaks ju ei saa, kas kvaliteet kannatab selle all väga palju? Või on keegi üldse õues värvinud?

Hirmus asi see värvimine... :kuri
l
leps
Suletud kasutaja
Postitusi: 52
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas leps »

Omadest kogemustest soovitan,et lase ikka mingil teadjamal vennal värvida...kvaliteedi vahe on ikka suur ja kui veel tavalises garaazis värvida siis ei saa kunagi päris tolmuvabaks.Lõpp kokkuvattes kui teed ise ja midagi untsu läheb siis võib asi kallim tulla kui olex kohe algul lasknud proffil teha.
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Kuid happekruntimise, täitekruntimise ja pahteldamise saaksin ise oma garaazis teha?
z
Zero
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 09 Aug 2003 21:37
Asukoht: Viimsi
Autod: E46

Postitus Postitas Zero »

Algselt postitas: Raxo
Kuid happekruntimise, täitekruntimise ja pahteldamise saaksin ise oma garaazis teha?

Jah, minagi ehitan oma autot sellise töömõttega, et eeltööd jne teen ise ära, aga värvida lasen korralikus värvitöökojas.
Vasta