21093 i"Geomobiil", Alex, 1996

21093 i"Geomobiil", Alex, 1996

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
a
Alex
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Okt 2010 17:31
Asukoht: Tabasalu
Autod: Samara 21093

21093 i"Geomobiil", Alex, 1996

Postitus Postitas Alex »

Et kõik ausalt ära rääkida tekkis sel suvel mul uus hobi millega siiani sai tsikli seljas tegeledud.Kahjuks on meie kliima omapära see, et vähemalt kuus kuud on kehva suusailma ja kaaludes-vaagides võimalike neljarattalisi otsustasin soetada VW Passati.Tegeledes eesmärgi otsimisega ja igavusest surfates ka Osta.ee lehel, jäi silma-Tema!Kuna elus on olnud ka tutikas 21083, 2104 ja kaks Nivatja viimasest projektist ka üle kolme aasta möödas, tundus, et rahakott on valmis "odava"auto jaoks.Eelmise omanikuga rääkides tuli välja, et masin kuulus juba nö.põllukate kategooriasse(tean, et need ei ole siin teretulnud ega ka romud:sein)aga kuna reaalselt arvestades oma hobi ja vajadust, kulus otsustamiseks napp 10 minutit.Algselt on masin suurelt Venemaalt rännanud naabervabariiki Soome ja seal on ainult...takka antud(käiguosa, pidurid, kere).Tehing tehtud, tuli tulevane "majakaaslane" koju tuua.Eelnevalt oli teada, et asjal sidur otsas aga muidu liikuv(2011 aasta lõpu ülevaatusega lausa:lol )saigi ühistranspordiga seigeldes pealinna suundutud.Ostmine toimus puhtalt neti teel nagu ka "Amandaga"(http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid104834)
Loomulikult keeldus kaunitar kohale jõudes käivitumast kuna aku oli...ammu unustanud oma "parim enne"(mida aus müüja ka eelneval tunnistas)Väike krokuabi ja ta Elas-jubeda kiunumise saatel aga siiski.Seega võis teekond uue kodu poole alata!
Uues kodus
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Kodus uurides-puurides ei suutnud ma mõista kuidas saavad roostetada kohad mis peaks igati kaitstud olema.Õnneks on põhi,karbid ja rattakoopad ideaali lähedased kuid kerel on palju kivikestest? tekkinud täppe ja see pani mõtte liikuma ka edaspidise värvilahenduse osas.
See kõik toimus siis nädal tagasi ja aega on olnud mõelda kuid hetkel ei teagi kuhu poole edasi tormata ja mida teha:P
Ostetud sai masin ainult selleks talveks aga...mingi geneetiline või psühholoogiline viga vist küljes ja pool pehmed asjad mulle hästi ei istu.Esimese hooga sai Geomobiil endale uue siduri(korv, ketas, survelaager, välimised veovõllid)Tulles tagasi töökojast hakkas temp 130 ligi ronima!Hmmm...eelmisel päeval olin just jahutusvedeliku vahetanud ja kõik oli ok.Kallasin siis tagavaraks olnud liitrikese sisse ja kodu poole...krt...5 km pärast taas temp üleval...väike poekülastus(jahutus eesmärgil)ja taas edasi.Koju jõudes kohe masin garaazi ja seisma.Kapotti avades oli hämmeldus...alt tilgub rohekat vedelikku!Üle lahe veli oli kapron radikat paiganud miski kummja ainega ja ilmselt siduri vahetuse käigus oli seda liigutatud.Egas midagi...tuli ronida pööningule ja 17 aastat oma aega oodanud tutikas radikas alla tuua ning oma kohale asetada-Tehtud!Kuna eile metsas hakkas käigukast närvidele oma ohkimise- ulumise-vingumisega, otsin ka sellele ravi.Suur mure oli ventilatsiooni-soojenduse teemal, mis on veel lahenduselt poolik aga:ventilaatorist on 2l ! purgi jagu kuivanud lehti eemaldatud ja see puhub(v.a. juhi vaatevälja:mad:)kuna temp ei tõusnud kella peal nii kaugele-kõrgele kui mulle meeldinuks sai ka termostaat välja vahetatud.Esipiduri voolikud on liiga lõhelised ja vedelik sarnaneb rohkem tad-i kui dot-ga(homme kõik vahetusse)tagapidurite hoolduse käigus sai selgeks , et koera saba tuleb korraga maha raiuda ehk, siis ka tagaamordid lähevad vahetusse ja arvata võib...esimesed samuti:D
mootor koos pritsungiga tundub...enam-vähem olema v.a. väike lainetus tühikäigul aga tühikäigu mootor jäi minul täna maha võtmata-puhastamata kuna töntsakad sõrmed ei olnud võimelised eraldama sisselaske poolset kruvi:kuri
Meeldiv osa tundub olevat küttekulu aga peale termostaadi(ilmselt ka küünlad lähevad vahetusse) ja peale jäänud esipidurite vabastamist saab ehk sellegi väiksemaks...praegu näib linna-metsa kulu kuskile 6l juurde jäävat(nagu tsiklil:lol).Järjekorras ootab konksu paigaldus(elutähtis organ, et paralleel hobidega tegeleda),plastiku naginate likvideerimine kui käiguosas vaikus saabub, lisa täistuled, korraliku karterikaitsme otsimine ja install ning aukude keevitus-pahteldus tööd.
Istudes täna garaazis auto kõrval ma siis mõtlesin:ei ole normaalne võtta sõitev auto-lammutada ja muudkui vahetada ja vahetada ja vahetada...
Eks näis mis tulevik toob aga kui muud ei saa, siis keegi saab korralike juppidega "põlluka"endale ehk ja on õnnelik!


Hetkel käib mõttelõng ka korraliku sisu ja värvitöödegi ümber aga selge on see, et selleks on majanduslikult mõtekam vahetada(taastamise asemel nii kapott kui tagaluuk)Kui mõni osavnäpp värvimise alal ilmutab tahtmist aidata masinale kamuflaazi joonistamisel, siis oleks kontaktist ja hinnast huvitatud(beez taust-kõrbe variant)ning töö ei toimu kindlasti mitte enne kevadet.

[Muudetud: 28-10-2010 Alex]
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Haakekonks.

Postitus Postitas SexSix »

Huvitav, kui raske täismassiga käru lubab ARK Temale haakesse panna? Imelikul kombel on see number suurem eksport autodel, kui kodustel.
a
Alex
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Okt 2010 17:31
Asukoht: Tabasalu
Autod: Samara 21093

Postitus Postitas Alex »

Algselt postitas: SexSix
Huvitav, kui raske täismassiga käru lubab ARK Temale haakesse panna? Imelikul kombel on see number suurem eksport autodel, kui kodustel.
Vaevalt, et see number erineb :piduriteta haagis 500kg, piduritega 1000kg.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Võtan oma moraalseks kohustuseks hoiatada seltsimeest kaaskannatajat, et 09 õnnestub suurepäraselt välja venitada korraliku käruga ja peab hoolega vaatama mida ja kuipalju taha riputada - muidu võib teinekord tagaustest sisenemata jääda :) minu eksportmasinal on strateegilised numbrid 350/890 (toodud soomest 2005)

Pritse kohapealt oled sattunud esimese põlvkonna GM pritsega masina otsa - silma paistavad need suure töökindlusega - ainuke häda on õhulugejaga mida väga raske hankida ning sõites mustunud õhufiltriga kipub vägisi katki minema!!
seega õhufiltril tuleks silma peal hoida..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
a
Alex
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Okt 2010 17:31
Asukoht: Tabasalu
Autod: Samara 21093

Postitus Postitas Alex »

Niih...tugev kümme päeva on edasi läinud ja kuna oli aega ning ka ilmad lubasid toimetada ja teine sõiduk kasutada, siis oli vaja natuke sügavuti minna...takkajärgi muidugi ei olnud asi primaarne ega hädavajalik kuid nüüd on vähemalt süda rahul ja mis tehtud, see tehtud.Algas asi auto pukkidele asetamisega ja kogu pidurisüsteemi "osastamisega"v.a. peapump.Veidi vaatamist, kaalumist ja meditatsiooni oli selge, et eelnevalt lisatud asjadele läheb vahetusse ka parem esimene piduri silinder ja saigi poodi sibatud uute asjade järgi
Pilt


Kuna amordid sai foorumikaaslase käest tellitud, siis neid oodates sai ka salong puhtaks roogitud plastist,istmetest, uksepolstritest ning eemaldatud kõik logarid ning tagastange, et saada täieliku pilti seisukorrast
Pilt

Pilt

Pilt


Viimasel pildil olevad augud on siis ainukesed miinuspoole kantavad leiud õnneks.Pidurite-amortide vahetus, õhutus ja muud "võlumised"said tehtud nädala sees koos mitmekümne muu pisiasjaga mis puudutas salongi, istmeid jms.Avastasin ka istmesoojendused aga mitte nende lülitid...veetud olid suhteliselt robustselt ja kuna naabermaale tehtud autoga tegu, siis tundus, et need peaksid üürga aastaringselt.(vaatan ja mõtlen kas neid on vaja ning jaatava vastuse puhul tuleb lisa relee koos lülititega paigaldada)Tänu foorumikaaslasele sai leitud ka konks ja kibekähku see ka installeeritud.Täna said ka augud keevitatud ja nüüd on jäänud kõige vastikum töö(vähemalt minu jaoks kuna pole seda kunagi enne teinud)pahteldamine ja kruntimine.Värvimise(ehk siis maskeerimislaigud)jätan kevadeks kui veel huvi on.Uste polstrite mahavõtmine näitas(et kaua kasutamata olnud linke puhastada-määrida), et masinal on kõrvalistuja poolne uks vahetatud ja hetkel ka kõige rohkem roostes.Kere tundus täielikult avarii kahjustusteta ja see teeb vaid headmeelt kui meenutada kuda varasemal ajal kiruti 09-d ja nende kergelt looka minevaid keresi.Tundub nüüd nii, et selle nädala lõpust kuni kevadeni saab rohkem rõhku pühendada sõitmisele ja käigukasti vahetuse panen hetkel ka stand by reziimile.Vahepealse aja saab pühendada kapotti ja tagaluugi otsingutele kuna olemasolevad ei kannata ikka taastamist(hinna ja töökulu poolest)Käigukasti jaoks sai soetatud Hado"imevahend" aga sellest loodan vaid pisut vaiksemat interjööri...eks näis.Küll on kahju, et ülevaatus alles aasta pärast...täna oleks kohe julge sinna minna:)

[Muudetud: 8-11-2010 Alex]

[Muudetud: 8-11-2010 Alex]
p
pesupoiss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 30
Liitunud: 19 Okt 2010 15:41
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada Samara 1500(2109)
Kontakt:

Postitus Postitas pesupoiss »

Haha, sama auto.
Kurat, ka plaanis korda tegema hakata. Ootan huviga, mis edasi saab
a
Alex
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Okt 2010 17:31
Asukoht: Tabasalu
Autod: Samara 21093

Postitus Postitas Alex »

Vot ega väga palju polegi saanud...
Kõvasti sai maadeldud, et masinat soojaks saada ja tulemus oli 50-50.
Ütleme, et mootor läheb väga kärmelt soojaks aga salong...kuidas kunagi.Fakt on see, et soenduse mootori juurest sisse sattunud lehti on ka radikas täis ja puhuri efektiivsus jääb kuskile 50% juurde.Krt, -10 tuli noorus meelde kus mossega sõites tuli käpik käes hoida ja aeg ajalt esiklaasi seestpoolt kraabitsaga puhastada.Kuna vldavad otsas on kuni 5km siis selle ajaga igaljuhul klaase puhtaks ei saa.Nii palju kui mina seal armatuuri taga roomasin, siis soenduskraani mulle silma ei hakanud sellel isendil.Hado ühetuubine ravi tegi kõrvu kostva heli igaljuhul meeldivamaks aga eks ta pikendab ainult agooniat.Edaspidi seisavad kõik käigud sees ka rapsides aga tagurdades viskab raske koormuse all välja.Miski kala on kuskil anduris kuna sõites hakkab tiba jõnksutama aegajalt ja seda just siis kui pole tihedat vedu taga.Küünalde vahetus igaljuhul ei aidanud.Esialgu loobun ka kapoti ja tagaluugi vahetusest...jäi lihtsalt pahtlit üle ja mökerdasin nad kokku...las roostetab nüüd rahus kuna päästa ei ole seal midagi enam ning kivikaitse varjab silma eest.Kui kevade poole veel huvi jagub, siis vahetan ka esiamordid ära aga hetkel pole see primaarne kuna siiani läbisõit kolme kuuga alla 1000km:lol
a
aargo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 164
Liitunud: 31 Mai 2010 16:02
Asukoht: Viljandimaa / Tuhalaane
Autod: Vaz 2107 83a 1,6 / Mazda 626 93a 1,8 78kw

Postitus Postitas aargo »

ausaltöeldes pole suurem asi esiveoliste fänn, aga ikkagi.. lada on lada ;) nii et ega midagi kui edu uue "elukaaslasega" ! :D
Aga žiguli on ka auto :)
a
Alex
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Okt 2010 17:31
Asukoht: Tabasalu
Autod: Samara 21093

Postitus Postitas Alex »

Kuidagi on pea aasta möödunud soetamisest ja peab tunnistama, et suhteliselt rõõmus aasta.Läbisõiduks tuli ca 13 tuhat ja peale esmast kõpitsemist on vahetust vajanud vaid temp andur.Kurjaks teeb vaid suur kütusekulu(ja selle põhjus teadmata kuna diagnostika andis vaid temp anduri vea)Talvel polnud külmade ja lumega 7,8 palju aga sama oli ka suvel:(
Peale usinat ning sihipärast kasutamist ning Lõuna-Eesti teedel hüppamist ja metsas ronimist said ainult rehvid otsa: Pilt

Uploaded with ImageShack.us
Neljas lõpetas lepingu kaks nädalat varem.Suure vibraga oli tunda, et ka roolilatis ilmselt kolks aga sellega tegeleb jooksvalt.Vaja ülevaatusel ära käia ja siis talveks asi ette valmistada.Ventilatsioon on endiselt kehvake aga sooja tuleb kiirelt ja palju.Ehk saab päeval ka mõne klõpsu teha aga seisukord sisuliselt sama mis aasta tagasi :D
a
Alex
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Okt 2010 17:31
Asukoht: Tabasalu
Autod: Samara 21093

Postitus Postitas Alex »

Jälle läks aasta mööda ning võib ilmselt joone alla tõmmata kooslusele mina ja Geomobiil.Eelmise aasta hirmud olid liigsed ning masin läbis detsembris ülevaatuse puhtalt!Ka see aasta oli täiesti kuluvaba kui mitte arvestada bensiini kulu.Küll aga hakkas kummitama suve algusest müstiline elektri probleem ehk kõrvetas kojameeste-suundade kaitset läbi.Täiesti arusaamatult ning aegadel.Meie "kooselu"teisel aastapäeval sai mõistus otsa ja tahtmine ka.Hetkel seisab garaazis ning kevadel läheb ilmselt tõotatud maale elik emexisse.Kokku läbisime 28 tuhat km ja peale algset turgutust vajas vaid temperatuuri anduri vahetust ning uut resonaatorit(mis sõitis 900 km)Minu poolest võib teema ajalukku saata ja kui keegi tahab põllul rallida...aga palun...ka ülevaatus on aasta lõpuni :) ainus häda on kaitsme läbi peksmine suvalisel hetkel.
Kasutaja avatar
Sander
Foorumi kasutaja
Postitusi: 379
Liitunud: 28 Apr 2011 19:09
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 2101, VAZ 21011
Kontakt:

Postitus Postitas Sander »

Kahju :(
Kas plaanid soetada veel omale mingit siksi või tõmbad nendele autodele kriipsu alla?
www.autokleebised.ee - Läbi minu saab kleepse soodsamalt ja võite saada ka oma kujundatud kleepse jne.
a
Alex
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Okt 2010 17:31
Asukoht: Tabasalu
Autod: Samara 21093

Postitus Postitas Alex »

 
Sander kirjutas:Kahju :(
Kas plaanid soetada veel omale mingit siksi või tõmbad nendele autodele kriipsu alla?
Mis seal ikka kahetseda :) Niva on üles ehitatud, üheksa on ära kasutatud...nüüd oleks vaja ühte korralikku pritsega Samarat(o8 funi jaoks)Klassikalised vaz-id on läbi käidud ja nendega on tõesti kõik...kuid esiveoline funmobiil on pargis alati teretulnud!(eriti peale hiljutist proovimist korraliku vedrustuse jms....kui plokkdiffer saab ka paigale siis isu ainult suureneb)Lada pole auto aga temast saab ehitada mõnusa asja!
Vasta