21093 i"Geomobiil", Alex, 1996
Postitatud: 29 Okt 2010 01:50
Et kõik ausalt ära rääkida tekkis sel suvel mul uus hobi millega siiani sai tsikli seljas tegeledud.Kahjuks on meie kliima omapära see, et vähemalt kuus kuud on kehva suusailma ja kaaludes-vaagides võimalike neljarattalisi otsustasin soetada VW Passati.Tegeledes eesmärgi otsimisega ja igavusest surfates ka Osta.ee lehel, jäi silma-Tema!Kuna elus on olnud ka tutikas 21083, 2104 ja kaks Nivatja viimasest projektist ka üle kolme aasta möödas, tundus, et rahakott on valmis "odava"auto jaoks.Eelmise omanikuga rääkides tuli välja, et masin kuulus juba nö.põllukate kategooriasse(tean, et need ei ole siin teretulnud ega ka romud:sein)aga kuna reaalselt arvestades oma hobi ja vajadust, kulus otsustamiseks napp 10 minutit.Algselt on masin suurelt Venemaalt rännanud naabervabariiki Soome ja seal on ainult...takka antud(käiguosa, pidurid, kere).Tehing tehtud, tuli tulevane "majakaaslane" koju tuua.Eelnevalt oli teada, et asjal sidur otsas aga muidu liikuv(2011 aasta lõpu ülevaatusega lausa:lol )saigi ühistranspordiga seigeldes pealinna suundutud.Ostmine toimus puhtalt neti teel nagu ka "Amandaga"(http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid104834)
Loomulikult keeldus kaunitar kohale jõudes käivitumast kuna aku oli...ammu unustanud oma "parim enne"(mida aus müüja ka eelneval tunnistas)Väike krokuabi ja ta Elas-jubeda kiunumise saatel aga siiski.Seega võis teekond uue kodu poole alata!
Uues kodus
Kodus uurides-puurides ei suutnud ma mõista kuidas saavad roostetada kohad mis peaks igati kaitstud olema.Õnneks on põhi,karbid ja rattakoopad ideaali lähedased kuid kerel on palju kivikestest? tekkinud täppe ja see pani mõtte liikuma ka edaspidise värvilahenduse osas.
See kõik toimus siis nädal tagasi ja aega on olnud mõelda kuid hetkel ei teagi kuhu poole edasi tormata ja mida teha:P
Ostetud sai masin ainult selleks talveks aga...mingi geneetiline või psühholoogiline viga vist küljes ja pool pehmed asjad mulle hästi ei istu.Esimese hooga sai Geomobiil endale uue siduri(korv, ketas, survelaager, välimised veovõllid)Tulles tagasi töökojast hakkas temp 130 ligi ronima!Hmmm...eelmisel päeval olin just jahutusvedeliku vahetanud ja kõik oli ok.Kallasin siis tagavaraks olnud liitrikese sisse ja kodu poole...krt...5 km pärast taas temp üleval...väike poekülastus(jahutus eesmärgil)ja taas edasi.Koju jõudes kohe masin garaazi ja seisma.Kapotti avades oli hämmeldus...alt tilgub rohekat vedelikku!Üle lahe veli oli kapron radikat paiganud miski kummja ainega ja ilmselt siduri vahetuse käigus oli seda liigutatud.Egas midagi...tuli ronida pööningule ja 17 aastat oma aega oodanud tutikas radikas alla tuua ning oma kohale asetada-Tehtud!Kuna eile metsas hakkas käigukast närvidele oma ohkimise- ulumise-vingumisega, otsin ka sellele ravi.Suur mure oli ventilatsiooni-soojenduse teemal, mis on veel lahenduselt poolik aga:ventilaatorist on 2l ! purgi jagu kuivanud lehti eemaldatud ja see puhub(v.a. juhi vaatevälja:mad:)kuna temp ei tõusnud kella peal nii kaugele-kõrgele kui mulle meeldinuks sai ka termostaat välja vahetatud.Esipiduri voolikud on liiga lõhelised ja vedelik sarnaneb rohkem tad-i kui dot-ga(homme kõik vahetusse)tagapidurite hoolduse käigus sai selgeks , et koera saba tuleb korraga maha raiuda ehk, siis ka tagaamordid lähevad vahetusse ja arvata võib...esimesed samuti:D
mootor koos pritsungiga tundub...enam-vähem olema v.a. väike lainetus tühikäigul aga tühikäigu mootor jäi minul täna maha võtmata-puhastamata kuna töntsakad sõrmed ei olnud võimelised eraldama sisselaske poolset kruvi:kuri
Meeldiv osa tundub olevat küttekulu aga peale termostaadi(ilmselt ka küünlad lähevad vahetusse) ja peale jäänud esipidurite vabastamist saab ehk sellegi väiksemaks...praegu näib linna-metsa kulu kuskile 6l juurde jäävat(nagu tsiklil:lol).Järjekorras ootab konksu paigaldus(elutähtis organ, et paralleel hobidega tegeleda),plastiku naginate likvideerimine kui käiguosas vaikus saabub, lisa täistuled, korraliku karterikaitsme otsimine ja install ning aukude keevitus-pahteldus tööd.
Istudes täna garaazis auto kõrval ma siis mõtlesin:ei ole normaalne võtta sõitev auto-lammutada ja muudkui vahetada ja vahetada ja vahetada...
Eks näis mis tulevik toob aga kui muud ei saa, siis keegi saab korralike juppidega "põlluka"endale ehk ja on õnnelik!
Hetkel käib mõttelõng ka korraliku sisu ja värvitöödegi ümber aga selge on see, et selleks on majanduslikult mõtekam vahetada(taastamise asemel nii kapott kui tagaluuk)Kui mõni osavnäpp värvimise alal ilmutab tahtmist aidata masinale kamuflaazi joonistamisel, siis oleks kontaktist ja hinnast huvitatud(beez taust-kõrbe variant)ning töö ei toimu kindlasti mitte enne kevadet.
[Muudetud: 28-10-2010 Alex]
Loomulikult keeldus kaunitar kohale jõudes käivitumast kuna aku oli...ammu unustanud oma "parim enne"(mida aus müüja ka eelneval tunnistas)Väike krokuabi ja ta Elas-jubeda kiunumise saatel aga siiski.Seega võis teekond uue kodu poole alata!
Uues kodus
Kodus uurides-puurides ei suutnud ma mõista kuidas saavad roostetada kohad mis peaks igati kaitstud olema.Õnneks on põhi,karbid ja rattakoopad ideaali lähedased kuid kerel on palju kivikestest? tekkinud täppe ja see pani mõtte liikuma ka edaspidise värvilahenduse osas.
See kõik toimus siis nädal tagasi ja aega on olnud mõelda kuid hetkel ei teagi kuhu poole edasi tormata ja mida teha:P
Ostetud sai masin ainult selleks talveks aga...mingi geneetiline või psühholoogiline viga vist küljes ja pool pehmed asjad mulle hästi ei istu.Esimese hooga sai Geomobiil endale uue siduri(korv, ketas, survelaager, välimised veovõllid)Tulles tagasi töökojast hakkas temp 130 ligi ronima!Hmmm...eelmisel päeval olin just jahutusvedeliku vahetanud ja kõik oli ok.Kallasin siis tagavaraks olnud liitrikese sisse ja kodu poole...krt...5 km pärast taas temp üleval...väike poekülastus(jahutus eesmärgil)ja taas edasi.Koju jõudes kohe masin garaazi ja seisma.Kapotti avades oli hämmeldus...alt tilgub rohekat vedelikku!Üle lahe veli oli kapron radikat paiganud miski kummja ainega ja ilmselt siduri vahetuse käigus oli seda liigutatud.Egas midagi...tuli ronida pööningule ja 17 aastat oma aega oodanud tutikas radikas alla tuua ning oma kohale asetada-Tehtud!Kuna eile metsas hakkas käigukast närvidele oma ohkimise- ulumise-vingumisega, otsin ka sellele ravi.Suur mure oli ventilatsiooni-soojenduse teemal, mis on veel lahenduselt poolik aga:ventilaatorist on 2l ! purgi jagu kuivanud lehti eemaldatud ja see puhub(v.a. juhi vaatevälja:mad:)kuna temp ei tõusnud kella peal nii kaugele-kõrgele kui mulle meeldinuks sai ka termostaat välja vahetatud.Esipiduri voolikud on liiga lõhelised ja vedelik sarnaneb rohkem tad-i kui dot-ga(homme kõik vahetusse)tagapidurite hoolduse käigus sai selgeks , et koera saba tuleb korraga maha raiuda ehk, siis ka tagaamordid lähevad vahetusse ja arvata võib...esimesed samuti:D
mootor koos pritsungiga tundub...enam-vähem olema v.a. väike lainetus tühikäigul aga tühikäigu mootor jäi minul täna maha võtmata-puhastamata kuna töntsakad sõrmed ei olnud võimelised eraldama sisselaske poolset kruvi:kuri
Meeldiv osa tundub olevat küttekulu aga peale termostaadi(ilmselt ka küünlad lähevad vahetusse) ja peale jäänud esipidurite vabastamist saab ehk sellegi väiksemaks...praegu näib linna-metsa kulu kuskile 6l juurde jäävat(nagu tsiklil:lol).Järjekorras ootab konksu paigaldus(elutähtis organ, et paralleel hobidega tegeleda),plastiku naginate likvideerimine kui käiguosas vaikus saabub, lisa täistuled, korraliku karterikaitsme otsimine ja install ning aukude keevitus-pahteldus tööd.
Istudes täna garaazis auto kõrval ma siis mõtlesin:ei ole normaalne võtta sõitev auto-lammutada ja muudkui vahetada ja vahetada ja vahetada...
Eks näis mis tulevik toob aga kui muud ei saa, siis keegi saab korralike juppidega "põlluka"endale ehk ja on õnnelik!
Hetkel käib mõttelõng ka korraliku sisu ja värvitöödegi ümber aga selge on see, et selleks on majanduslikult mõtekam vahetada(taastamise asemel nii kapott kui tagaluuk)Kui mõni osavnäpp värvimise alal ilmutab tahtmist aidata masinale kamuflaazi joonistamisel, siis oleks kontaktist ja hinnast huvitatud(beez taust-kõrbe variant)ning töö ei toimu kindlasti mitte enne kevadet.
[Muudetud: 28-10-2010 Alex]