Vaz 2121, nifferdis [Jürgen], 1985

Vaz 2121, nifferdis [Jürgen], 1985

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
n
nifferdis
Foorumi kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 18 Juul 2010 18:39
Asukoht: Tallinn
Autod: VW Passat TDI '05, Audi 100 2.8q '91, Audi 100 2.2 '83, Vaz 2121 '85, Moskvich 400 '49 ja 401 '51

Vaz 2121, nifferdis [Jürgen], 1985

Postitus Postitas nifferdis »

Pilt
Vaz 2121, 1985a väljalase.

Ostuaeg 2007 suve algus.
Tegelikult polnud üldse plaanis otseselt mingit järgnevat sõidukit soetada. Mitte sõitvaid hobiautosid oli tol ajal pool õue täis, aga tingituna võhikutest v6 mootorile hammasrihma paigaldajatest, ootas tol ajal igapäevasest sõidukist 2.8 quattro Audi ülemise otsa remonti. Kuna millegagi oli liikuda vaja, siis sai võetud suund Muhumaale pärandvarana seisma jäänud Fiat Ritmo 85 järele. Normaalne inimene läheks Tallinnast ju otse Virtsu.. Aga mingi kiiksu ajendil ning lootuses, et viitsib metsast puid ka kunagi välja vedada, jäi ette Pärnu ning antud isend.
Lühidalt - mõned vead kohapeal tuvastatud, kuid ei midagi ületamatut, avastasime end isaga kahe autoga Lihula ristist Risti-Virtsu maanteel ja Ritmo asemel oli Niva. Muhusse küll jõudsime, aga Ritmo jõudis mandrile juba järgmise ringiga ning Niva oli selleks ajaks õuele veerenud.

Tänane situatsioon on selline, et 2007 lõpuni (sh. talv) sai Niva põmst igapäevast tarbimist ja jäi siis seisma kuni tänaseni. Vahepeal olen aeg-ajalt teinud ringi ümber kvartali, vahetanud mõned jubinad (soojenduskraan, õlirõhuandur, küünlad jms).
Selle suve lõpul sai siis lõpuks siiber õue nurgas vedelevast ja kasutust atribuudist - sai hakatud diagnostima vigasid ja vaikselt liigun lahenduste suunas.

Esimene tegemine selles seerias on plokikaane vahetus (tänud olaafile kriitika kõlbuliku kaane ja ohtra info eest :)), mis ei ise-enesest mõne tunni tegemine. Antud tegevuse tingis 3. cyl põlenud väljalaske klapp.
Paraku on mõningad tagasilöögid tulnud, mis vajasid väheke abivahendeid ja seni kulutatud 2h tulemusena on võimalik kolvidele ainult päikest näidata, aga uut katust pole peale jõudnud panna.

Kuigi olaaf'i soovitus hõlmas nii kaane lihvi, kui sisselaske kanalite üle käimist, siis vot see on küll asi, mida ma hetkel Niva kallal teha ei viitsi. Selleks on mul teised autod. ;)

Järgmised tegevused on laias laastus kogu pidurisüsteemi uuendamine (ketatest dot4-ni + juurde kuuluv) ja sildade üle käimine (puksid ja õlid). Jubinad ja vahendid on juba aastapäevad ootel, ainult tegemise vaev...

PS! Kui keegi oleks valmis Tallinnas või lähiümbruses natuke keretöid tegema, siis võtke palun ühendust. Teen küll vahet keevitusel ja s*ttumisel, aga enda kvaliteet paraku selles vallas üle viimase ei küündi :puzzled

edit: mõned kirjavead
edit2: Nagu mu kallis proua abikaasa kommenteeris, on mul liiga venivad ümmargused laused. Sorry, aga saage üle :D

[Muudetud: 10-9-2010 nifferdis]
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

need kanalid võib ümara viiliga umbes 5 sekundiga sisselaskega kokku voolama panna, midagi ei juhtu kui sa selle tegemata jätad :)
tolmuimeja ja ümarviil ja saab asja ära teha ka kapotiall tulevikus ;)

mõnus masin muidu :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
a
ahtung
Foorumi kasutaja
Postitusi: 110
Liitunud: 01 Juun 2010 23:20
Asukoht: Pärnumaa, Lõpe
Autod: Puudub
Kontakt:

Postitus Postitas ahtung »

Täitsa kena masin;)
Edu!
Traksid peale!;)
n
nifferdis
Foorumi kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 18 Juul 2010 18:39
Asukoht: Tallinn
Autod: VW Passat TDI '05, Audi 100 2.8q '91, Audi 100 2.2 '83, Vaz 2121 '85, Moskvich 400 '49 ja 401 '51

Postitus Postitas nifferdis »

Miski kurjam ajas une ära - kell on miski 5:45 praegu :sein

Aga üldiselt kuna kogu aeg on miljon asja tegevust (pere, töö, kodu, kool, teised autod, ehitustööd jne), siis alles eile õhtul sain nii kaugele, et Niva tegi pauku.
Täielik möödapanek oli naiivselt loota, et sügisel saab peale tööd rohkem, kui 1h õues tegutseda ja selge on see, et järgmiseid tegevusi sel aastal teeb ainult garaazis. Paraku on garaaz veel mõnda aega ja kindlasti lume tulekuni okupeeritud neljarõngaga nelikveolise poolt.

Üldiselt on asi varem, kui parem ja antud operatsiooni võib edukaks nimetada, aga mõningad tagasilöögid siiski olid:
* ketitald juppideks, teine pool on kuskil karteris ja seal on ta ilmselt kurat teab juba kaua olnud. Võtan "lähipäevil" koos õlivahetusega kaane maha ja vaatab, mis huvitavat sealt veel leiab :D
* kompressioon külmalt oli stabiilne ühekohaline number ja töötaval mootoril tuli osa pauku ja tossu läbi karteri tuulutuse. Kuid selline oli ta ka varem ja las siis talvel olla, kuniks toimib.
Mis on vahemikus üldse lada mootorid veel toimivad?
* Süüte paika saamine röövis tubli nädala (reaalset aega vast 1,5-2h) - ma ei tea, kuidas see mul õnnestus, aga küll oli jagaja takisti läbi (uut saab ainult koos rootoriga ja 30 EEK :o) ja siis õnnestus säde 180kraadi valeks panna ja veel paar idiootsust... ju siis pime ja külm oli varem mõistuse võtnud..
* Ei tasu imestada, et tühikäik on 2200+ RPM, kui klapikambrikaane mutikad on ainult osaliselt kinni :D
* Radika lahti keeramise korgil kandid maas ja mingi tore mees oli seda vist näpu harjutuseks jootnud, aga igaljuhul pihku kogu kupatus koos nö. vastuhoidmise mutriga mulle jäi. Õnneks tuvastasin kodu lähedalt radikate paranduse ja mehed leidsid veel paar kohta, kust vedelik varem jalga lasi. Asi nüüd nagu uus :)
* Vist ainus koht, kust ma vee ringluses lahti ei teinud ja uusi tihendeid ei pannud oli see igat pidi jalus olev toru, mis veepumbast salongiradikasse läheb... 3x võib arvata, kust jahutusvedelik ajama pani.


Üldiselt, loll pea on ihu nuhtlus ja nii mõnigi tund poleks kaotsi läinud, kui tegevust oleks teinud soojas ning valges garaazis.

Mõni PILT, kui kaas maas oli.

Selle vaatuse võib enam-vähem lõpetatuks kuulutada ja järge ootavad siis pidurid, sillad, uut sumpsi vaja täies pikkuses ja kere tahab mõnest kohast keevitajaga tuttavaks saada.
r
rene07
Foorumi kasutaja
Postitusi: 271
Liitunud: 07 Jaan 2005 11:35
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2107, Niva 2121, Jaapani masuudipress...Pajero...

Postitus Postitas rene07 »

Täitsa ilus. Kui uskuda sinu andmeid, siis teeb rõõmu kui päälinna tänavatel sellist liikumas näha saab.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kompressiooniga 8-9 õnnestus kunagi veel normaalselt liigelda. külma mootoriga kipub suur osa pauku karterisse minema kulunud kolvigrupiga - sellest ka kõikvõimalikud hädad et paugub ja plödiseb.
soojalt käib nagu vana mees enamasti - lonkab ja puterdab kohati...

ma ei taha mõeldagi mis selle mootori karteris ja õlikanalites võib toimuda :D
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
n
nifferdis
Foorumi kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 18 Juul 2010 18:39
Asukoht: Tallinn
Autod: VW Passat TDI '05, Audi 100 2.8q '91, Audi 100 2.2 '83, Vaz 2121 '85, Moskvich 400 '49 ja 401 '51

Postitus Postitas nifferdis »

Algselt postitas: olaaf
kompressiooniga 8-9 õnnestus kunagi veel normaalselt liigelda. külma mootoriga kipub suur osa pauku karterisse minema kulunud kolvigrupiga - sellest ka kõikvõimalikud hädad et paugub ja plödiseb.
soojalt käib nagu vana mees enamasti - lonkab ja puterdab kohati...

ma ei taha mõeldagi mis selle mootori karteris ja õlikanalites võib toimuda :D
1. Täpselt nii ongi...
2. Ma ka ei tahaks sellele mõelda, aga krt mingi päev peab südame rindu võtma :D
Vasta