2103, Sm.Tihhonov, 1974

2103, Sm.Tihhonov, 1974

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

#41

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 16 Aug 2010 16:18

Algselt postitas: SexSix
VAZ 2101 varuosadekataloogis on lõpus tabel. Seal kirjas kuu ja aasta millal mingi osa muutus.


Ma ei oska taas midagi muud tarka kosta kui seda, et minu autol pole ühtegi viidet kunagisele põranda pedaalile. Samas ei väida ma kindlalt mitte midagi. Võib olla on tõesti vaipa vahetatud või midagi veel ümber muudetud. Sellele peaks saama ehk selgust omaniku hooldusraamatust. Enamus ümberehitusi on seal kenasti ära toodud.

Näiteks Volgadel puhul olen kohanud seda palju, et muudatused ei juhtu kindlal kuupäeval. Detailide vahetused viiakse sisse mingi aja jooksul ja dateeritud muudatused võivad tähendada lõplikku üleminekut. Volgade puhul tuli neid küll jumala suvaliselt konveierilt.
Terve aasta poole aastaga

Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

#42

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 17 Aug 2010 23:51

Üldiselt hakkan oma auto esteetilise poolega ühele poolse saama. Eks tehnika hooldus on veel omaette teema. Mõned päevad tagasi sai temaga pisut ringi sõidetud ja tegelikult väga midagi kurta polegi. Pidurid on veidi imelikud, veeremise kahinaid on ehk liiga palju (tahab määrimist) ja mootori tööd peaks seadistama. Sõber Robi aitas keti ära pingutada (ebanormaalselt lihtne oli) ning mootor hakkas ikka hoopis teise häälega käima. Mõnikord on ka lihtsaid lahendusi. Õli peaks veel ära vahetama. Täna kingiti mulle ka vana kooli originaal õlifilter.

Aga siiski. Rääkides detailidest, siis ei ole ma veel rahul mõningate pisidetailidega. Näiteks juhiukse käepide on katki ja isoleerpaelaga parandatud.
Pilt

Siis roolihoovastikul on üks kang ära murdunud ja liimitud. Kuidagi kole on. Seda ei saa vist uuemaga ka asendada? Mul on ju vana ilma kojameeste kangita süsteem.
Pilt

Ning tagaistmel peaks vist käetoe sisu ka üle käima. Imelikult kortsus on kate.
Pilt

Pakiruumis pole mul endiselt midagi põrandale panna. Käisin autoturul ka, kuid vajalik müüja puudus sel päeval. Seega olen jätkuvalt valmis soeatama kobeda pakiruumi mati.

Vana treiali mälestuseks otsustasin säilitada kogu roostevaba tuuningu. Lihtsalt sellepärast, et see kõik on nii hästi tehtud. Näiteks kapoti all vedeliku mahuti kork.
Pilt

Siis see salapärane kopsik, millele Olavi vist ka rahuldava selgituse andis.
Pilt

Samuti säilitan ise valmistatud porilapatsid nii ees kui taga. Filigraanne töö. Kummilindi üleval ja all servas roostevabad toed, lisaks koopaserva kaitseks üles kaarduvad kaitsed ning ärgem unustagem ka helkurit. Igal kõval mehel oli nõuka ajal helkur lapaka peal.
Pilt Pilt

Selle roostevaba värgi eest läheb punkte maha, kuid usun, et auto üldine seisukord on piisavalt hea, et unikaalse sõiduki number välja kirjutada. Minu käsi ei tõuse seda eemaldama.

Sõitsin pühapäeva pealelõunal Robi juurde ja püüdsin olla vääriline järeltulija auto esimesele omanikule. Midagi pole parata, minu kohustus on jätkata seda rada, mille vana mees sisse oli tallanud. Tatikas nagu ma olen, sai ju veidi mauramas käidud ja korra isegi vihma kätte jäädud. Sõitsin laadakal täiesti süüdimatult rattakoopad sitaseks. Eks vanamees oli seda kogu aja teadnud, et peale tema surma trööpavad pärdikud ikkagi auto ära. Sedasorti autopesu muidugi vähe tüütu on, kuid üritame ikka lippu kõrgel hoida. Või siis vähem sõita.
Pilt

Päris hulluks ei hakanud minema, kuid parem sai kindlasti. Nüüd peaks veel põhja pesu ka ette võtma.
Pilt Pilt

Pilt Pilt

Uskumatu milliseid kannapöördeid elu toob. Hoov on täis heledaid autosid. Päris harjumatu ja õõvastav vaatepilt. Minu isikut seostatakse siiski rohkem tumeda kerevärviga.
Pilt Pilt

Aasta tagasi, sama aeg ja sama koht:
Pilt Pilt
Terve aasta poole aastaga

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2329
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Vedrud.

#43

Postitus Postitas SexSix » 18 Aug 2010 08:41

Esivedrul näha kollane märgistus. Aga tagavedrul ei näe seda? Kas tagavedrudel on ka kollane märgistus olemas?
Kui roolilülitit ei leia siis mul on üks üle.

Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 260
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

#44

Postitus Postitas teitur » 19 Aug 2010 00:42

Üks nõukaaja tuuning on puudu, punane kunstnahast roolikate. Selline nagu oli minu masinas. See teeks minu silmis salongi kõvasti ilusamaks.:rolleyes

Pilt

[Muudetud: 18-8-2010 teitur]

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1370
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

#45

Postitus Postitas Mel » 19 Aug 2010 08:51

Mul jääb esimesest rattakopast tehtud pildil silma, et õõtsakäiku piirava kummipuksi kinnituse küljel olev ava on kinni. Mina olen näinud seni, et see on kõigil lahtine. Seega kas see on omalooming või tehasest ka selline variant tulnud?

Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

#46

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 19 Aug 2010 10:28

Algselt postitas: SexSix
Esivedrul näha kollane märgistus. Aga tagavedrul ei näe seda? Kas tagavedrudel on ka kollane märgistus olemas?


Ma millalgi püüan neid vedrusid vaadata. Miskipärast olid esivedrud musta värvi ja tagavedrud kere värvi. Minus tekitas see kerget hämmingut. Või on tagavedrus kõigil hallid?

Sind enne huvitas krunt. Mulle näib, et kohati paistab mõnest servast mingit tumedamat punast krunti.

Algselt postitas: Mel
Mul jääb esimesest rattakopast tehtud pildil silma, et õõtsakäiku piirava kummipuksi kinnituse küljel olev ava on kinni. Mina olen näinud seni, et see on kõigil lahtine. Seega kas see on omalooming või tehasest ka selline variant tulnud?


See on omalooming. Olen nüüd lugenud huviga peremehe omakäelist hooldusraamatut ja olen saanud vastused enamustele küsimustele, mis puudutavad põhjaaluse säilimist nii korralikuna. Millalgi toon teini kogu hooldusraamatu sisu, sest see võib olla huvitav lugemine ka teistele. Aga tõde on see, et auto põhja all on teostetud aeg ajalt värviparandusi ja rattakoopad vähemalt korra tervenisti üle värvitud. Kui seda sinu mainitud potentsiaalse ava kohta sõrmega toksida, võib tunda, kuidas augule on mingi õhuke teip peale tõmmatud ja siis üle värvitud. Miks? Ei tea.


Algselt postitas: teitur
Üks nõukaaja tuuning on puudu, punane kunstnahast roolikate. Selline nagu oli minu masinas. See teeks minu silmis salongi kõvasti ilusamaks.


Mul eelmisel 03-el oli see ostes peal. Mulle miskipärast väga ei meeldinud ja võtsin maha. Mu meelest see ülipeenike ja libe vits on palju lahedam käes hoida. Nahkkate teeb rooli käes palju toekamaks ja siis pole enam nii friik tunne sõita. Aga pean tunnistama, et see punane kate on stiilne.
Terve aasta poole aastaga

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2329
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Vedrud.

#47

Postitus Postitas SexSix » 19 Aug 2010 10:45

Esivedrud on mustad ja tagavedrud on hallikad. Nii peab ta olema. See kollane märgistus tähendab, et on kõvemad vedrud (rohelise märgistusega on pehmemad vedrud).

Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

#48

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 19 Aug 2010 11:05

Mõnikord mulle meeldib mõelda, et mul on oma auto ostuga vedanud. Noh et sai siiski päris hästi säilinud eksemplar leitud ja et ei pea liiga palju ise taastama. Siiski on siin ilmas alati nii, et ükskõik kui hästi sul ka ei läheks, kuskil on ikka keegi, kellel läheb paremini. Ja see kehtib ka vanade autode maailmas. Näiteks ükspäev jälitasin väikest treilerit, mille peal oli tutikas Vaz 2106. Täitsa vana kooli auto, ilus tumebeezi värvi ja kroom kiiskas päikse käes kui kurrat, endal veel erkpunane znakk ka nina otsas. Sellised nägemused ärritavad mind, kuid ma olen üle. Sest tegemist on ikkagi 80-te 06-ga mis on minu jaoks vähem huvitav auto kui esimese otsa 03. Samamoodi ei sega mind väga need tuttuued helerohelised Moskvitsid, mis ka meite maal siit ja sealt kui vähjad kivi alt välja ronivad.

Aga on asju, mis teevad relvituks. Ikka aeg ajalt vaatan oma arvutis pilte ühest 73 aasta 03-st, mis mõned aastad tagasi kuskil Venemaal välja tuli. Siin on tegu täpselt samasuguse autoga kui minul, aga läbisõiduga 400 km. Ja tal on veel see aku kinnitus ka olemas (vedelemas pakiruumis), millest mina unistadagi ei oska.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Selle kõrval tundub minu auto ikka ilge kaun.

Samast mulgust oli välja tõmmatud ka üks 01. See polnud vist niigi palju sõitnud.

Pilt

Pilt

Pilt
Terve aasta poole aastaga

Kasutaja avatar
MAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 237
Liitunud: 13 Juun 2008 17:30
Asukoht: Elva
Autod: VAZ 2103 75,

#49

Postitus Postitas MAZ » 19 Aug 2010 12:03

Peale Sm.Tihhonovi postituste lugemist asusin ka oma 21031 uurima, just seda vaipa ja gaasipedaali. Minu omal on vaiba sees tõepoolest koht kuhu saab seda
pedaali kinnitada põhjas on ka kinnitused olemas.Pedaal ise ka alles.
Ma julgen arvata,et see pedaal Tihhonovi autol ei pruugi vale isegi olla, nimelt asuti mõnda uuemat detaili (mõnele uuele mudelile)juba aasta varem tootma ja,kes teab võib olla juhtus just sellel autol nii minema,et paigaldati hoopis uuem pedaal kuna vana polnud enam võtta(lõppes otsa) ning ettenähtud pedaali puudumine ei tohi liini seisata seepärast leiti alternatiiv lahendus!

Seda venemaa 2103 vaadates tundub endal,et oma auto on ka paras räim seega milleks vaeva näha siis üldse, olen vahest omaette mõelnud. Aga võib olla ongi just selles võlu,et saad midagi oma kätega luua? Siiani pole see mind vähemalt ära tüüdanud ja kuna
selliste peeaegu kasutamata või lausa uue auto leidmine on ka ikka vahest vedamise ja hea raha küsimus siis selge see,et kõik seda endale lubada ei saa. Ise olen oma 21031 üsna rahul olgugi,et vigu leidub aga mind see ei sega.

Lõpetuseks ,kas Sm.Tihhonov soostuks tegema hea resolutsooniga foto oma 2103 kabraiidi tuleklaasist ja suuna tulesklaasist esitiival?

[Muudetud: 19-8-2010 MAZ]
Lada, remondi ja ehitamise rõõmud aastast 1971

Kasutaja avatar
marzer
Foorumi kasutaja
Postitusi: 162
Liitunud: 06 Aug 2006 21:13
Asukoht: võru-tartu
Autod: vaz2103,74a

#50

Postitus Postitas marzer » 19 Aug 2010 13:04

Kas see 03-me originaal akukinnitusplekk on siis nii haruldane asi? Mul see plekk olemas, kuid ei ole peal. Soovikorral võin 03 embleemi vastu vahetada.

Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

#51

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 19 Aug 2010 14:02

Algselt postitas: marzer
Kas see 03-me originaal akukinnitusplekk on siis nii haruldane asi?


Ma ei tea kas ta on haruldane. Minu autol seda lihtsalt pole.



[Muudetud: 19-8-2010 Sm.Tihhonov]
Terve aasta poole aastaga

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2329
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Venemaa.

#52

Postitus Postitas SexSix » 19 Aug 2010 15:12

VAZ 2103-73 on vist omaniku vahetanud (kriis). Kui kuulutada, et maksad ... USD (müüjad on küsinud ka ligi kahekortset hinda), siis arvatavasti tuleb ka mõni pakkumine kus autol läbisõitu 400 km. Ja see VAZ 2101 on ju ka 80-test.
Seda aku kinnitust koos poltide ja mutritega peaks liikuma. Täitsa uut kohe. Aga tänapäevased akud on madalamad ja orginaal kinnitus ei hoia akut kinni.
MAZ- i VAZ 21031 on ju väga väiksel arvul toodetud mudel.

Kasutaja avatar
MAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 237
Liitunud: 13 Juun 2008 17:30
Asukoht: Elva
Autod: VAZ 2103 75,

#53

Postitus Postitas MAZ » 19 Aug 2010 16:14

Ma lada aku kinnitus raami osas ei oska sõna võtta, pole eriti tähelepanu sellele detailile pööranud aga teistel vene masinatel kipub see asi küll kadunud olema või pigem omaniku poolt eemaldatud,sest juba tülikas on ikka akut pidevalt maha ja peale panna kui see vidin on ees. Selle põhimõtte järgi need akukatted ja kinnitusraamid ka minema loobiti ma usun. Teine võimalus on,et roostetas lihtsalt ära.

@MAZ 21031 aku kinnitus raam olemas ja tuli koos autoga.
Lada, remondi ja ehitamise rõõmud aastast 1971

Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

#54

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 23 Aug 2010 23:08

Eriti midagi tarka kirjutada ei olegi tegelikult. Palju on nokitud väikeste detailide kallal, mis piltidelt üldpilti kuigivõrd ei muuda. Näiteks pesin puhtaks originaal tööriistade koti ja komplekteerisin täpselt samamoodi nagi vana omanik oli seda teinud. Ta oli oma sinised derssipüksid ribadeks tõmmanud (ei tea kas naina kah teadis) ning nendest igale tööriistale oma kesta vorminud. Noh, et ei koliseks. Sai päris hää.
Pilt Pilt

Samamoodi on olemas väike karbike. Ma küll ei mõista, milleks oli Ladal kaks tööriistakomplekti. Miks ei mahutatud kõike suurde kotti?
Pilt Pilt

Uus varuratas sai omale kohale tõstetud. Iga värske detaili autole paigaldamise järel võib teda jälle oma 10 minutit niisama vahtida. Mingi peaviga ilmselt, aga niivõrd ilus tundub.
Pilt

Seejärel sai sõidetud ülevaatuspunkti. Reaalselt ma ülevaatust teha ei tahtnudki, kuid huvitas mis seisus on pidurid, mis seisus veermik jne. Selgus, et parem tagumine pidur on kinni. Seda oli sõites tunda ka, et piduritega mingi jama on. Eriauhinna soovis ülevaataja anda summutile. See oli tõesti ilus töö isegi lähedalt vaadates. Topelt seintega, aspest vahel, servadest puhtalt kinni valtsitud jne. Pärast tööpäeva lõppu vahetas sõber "ülevaataja" autol veel mootori- ja käigukastiõli ka ära. Siis on julgem sõita.
Pilt Pilt

Sõber Peeter kinkis mulle vana kooli originaal õlifiltri. Tundub esmapilgul justkui tühine detail, kuid mul oli selle üle tõeliselt hea meel. Niivõrd ilus asi on ja sulab selle auto mootoriruumi justkui valatult. No kuidas ma paneksin mingi Champion filtri siia?
Pilt Pilt
Terve aasta poole aastaga

Kasutaja avatar
nymmik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 532
Liitunud: 26 Dets 2006 00:04
Asukoht: Hüüru
Autod: 21061 2xZaz965
Kontakt:

#55

Postitus Postitas nymmik » 23 Aug 2010 23:44

sm. Tihhonov, nüüd öösel kui lõpetasin kesvamärjukese nautimise, tuli meelde mida pidin veel otsima. Seda aku kinnitust.
kuna kola on palju siis selle leidmisega on raskusi aga otsime.

Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

#56

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 23 Aug 2010 23:49

Noh ja selline ta siis lõpuks sai. Kõik ei saanud ideaalne ja eks jõuab veel pisiasju ka hiljem nokkida, kuid ega hetkel midagi enamat ka teha ei oska. Usun, et soovitud musta numbri peaks kätte saama, kuigi mõned tahtlikud ja sunnitud möödalaskmised originaalist võtavad maha väärtuslikke punkte.
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Armatuur sai komplekteeritud originaalina. Eemaldatud sai puidutuuning, vale kell ja kõige keskelt metalliplätakas mingi magnetiga kinnituva jura jaoks. Samuti sai tehtud uus konsool, valmistatud ette ilus originaalraadio ja põhjalik puhastuskuur. Gaasipedaali saladus on endiselt lahendamata. Võimalik, et seal on olnud pikk pedaal. Kindlasti oleksin ma nõus selle pika sinna panema kui ma kunagi sellise detaili otsa komistan, kuid hetkel jääb nii nagu on.
Pilt Pilt

Esiistmed sai elementaarosadeks lammutatud ja korda tehtud. Tagaiste jäi nii nagu on. Isegi käetuge ei ole viitsinud korda teha. Tegelikult võiks ka selle katte maha võtta ja ära pesta. Piltidelt paistavad ka tutikad helehallid turvavööd, mille etiketilt leidsin valmistamiskuupäevaks mai 1974. Seega sobivad nad mu autosse suurepäraselt. Justkui olekski originaalid.
Pilt Pilt

Pakiruum jäi nii nagu oli. Roheline matt põrandale, sest kobedat halli originaal matti pole seni leidnud. Kuid küll ta millalgi tuleb. Lada pakiruumi matt ei saa olla kuigi võimatu varuosa. Samuti tahan võimalusel välja vahetada varuratta katte.
Pilt Pilt

Mootoriruumi pesin ära ja käisin poleerpastaga üle kõik värvitud plekipinnad. Selleks eemaldasin kõik releed ja muud asjad, mis kinnituvad mootoriruumi küljeplekkid külge. Veel pesin seestpoolt puhtaks jahutusvedeliku paisupaagi ja värskendasin aknapesu vedeliku kotikese ilmet. Sai hulka ilusam kui enne, kuigi pildilt vahet näha pole.
Pilt Pilt

Tuled jäid kõik endised külge. Tean, et nad ei ole originaalid, sest tulede vahetusele on märkusi ka hooldusvihikus. Kuid üldiselt on kõik valgususseadmed korralikud, CCCP toodang ja häbeneda pole midagi. Hea meel on sellegi üle, et auto seisukord võimaldab teda ka lähedalt vaadata ilma et halb hakkaks.
Pilt Pilt

Kokkuvõttes - oleme komisjoni tulekuks valmis.
Pilt
Terve aasta poole aastaga

Kasutaja avatar
Sm.Tihhonov
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 01 Mär 2009 15:01
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2103 '74
Kontakt:

#57

Postitus Postitas Sm.Tihhonov » 23 Aug 2010 23:52

Algselt postitas: nymmik
sm. Tihhonov, nüüd öösel kui lõpetasin kesvamärjukese nautimise, tuli meelde mida pidin veel otsima. Seda aku kinnitust.
kuna kola on palju siis selle leidmisega on raskusi aga otsime.


Ah jaa. Hetkel kui sa helistasid olin ma õunapuu otsas ja mõtlemisvõime oli raskendatud. Kui homseks ei leia, pole miskit katki. Küll jõuab seda hiljem ka lisada. Seda enam et õiget akut mul tegelikutl ju ka veel pole.
Terve aasta poole aastaga

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#58

Postitus Postitas logman » 24 Aug 2010 15:30

Mis tribunks too sääl parema esilaterna juures ilutseb?Pilt

strom99
Foorumi kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 20 Mär 2006 22:00
Asukoht: tallinn-harjumaa
Autod: passat,vaz 05,06,07

#59

Postitus Postitas strom99 » 24 Aug 2010 21:08

tõenäoliselt on see massilüliti.

VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 514
Liitunud: 22 Nov 2006 20:21
Asukoht: pole paikne
Autod: 21063

#60

Postitus Postitas VAZ » 24 Aug 2010 21:17

Soovitan mootoril klapid ära reguleerida. Hakkab veel paremini tööle, kui seda hiljuti tehtud pole.
Uutest CCCP aegsetest BA3-i varuosadest huvitatud.


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 18 külalist