Kui istmed said valmis, tundus, et nüüd on kõik edasine ainult vormistamise küsimus. Et lapin auto päevaga kokku ja ongi OK. Tegelikult võttis kõik muidugi üüratu aja. Et ma ka kunagi ei õpi seda tõde, et auto võtad luukereks lahti umbes 2 päevaga, kuid kokku paned sama asja paar kuud. Igal juhul alustasin kasitud põrandamatist. Sellel tuli veidi asendit muuta, et käigukangi ümbrus enam pingule ei jääks. Nimetatud väike liigutus muutis kogu edasise töö põrguks. Sest enam ei leidnud mitte ühtegi vana kinnituskruvi auku üles. Tundide kaupa sai naaskliga potentsiaalseid augu kohti toksitud lootuses tabada õnarust kuhu plekikruvi keerata. Ma ei mõista, kuidas neid autosid tehases komplekteeriti??? Siis selgus, et pärast asukoha nihutamist vaip ikka üldse enam põrandale ei sobi. Jääb kohati lokkima, kisub pingule ja üldiselt oli selline mulje nagu see vaip poleks kunagi selles autos käinudki. Mingil hetkel sai ta lõpuks nii maha, et võis teema lõpetatuks lugeda.
Edasi hakkasin tegelema väiksemate detailidega, millest ülejäänud salong koosnes. Näiteks ei olnud ma rahul eelmise omaniku puitliistu tuuninguga. Kuigi kõik oli väga hästi teostatud, otsustasin siiski loobuda väärispuidust salongikaunistustest. Esmalt riiul. Kuna liistu jaoks oli augud läbi puuritud, tuli leida uus. Õnneks täiesti kogemata kurtsin seda probleemi ühele sõbrale, kes teatas, et Veerenni poes oli uus riiul olemas. Järgmine päev tõin selle ära. Ilusti 03 varuosakoodiga detail oli. Siin siis esialgne variant.
Siis raadio konsool. Olin kunagi ammu Tagadi laadalt soetanud ühe kasutatud konsooli koos mingi nässaka raadioga. Pärast kasimist oli konsool siiski endiselt kulunud olemisega ja ei sobinud kuidagi autosse paigaldada.
Ei osanudki muud teha kui minna sama teed nagu aastaid tagasi Gaz 2410 armatuuriga - julmalt üle värvida. See mõte sai teoks tehtud ja tulemusega olen rahul. Edasi jäi raadio. Vedasin riiulitelt kokku kõik oma raadiod, et sobitada neist üks sisse. Aga mitte ükski ei kvalifitseerunud. Esiteks ei sobinud kõigil ajastu, teiseks olid osadel nupud koledad, teistel jälle displei kole, enamustel oli esipaneel kõveraks väändunud. Töökorras olek polnud üldse mingi argument. Viimaks lammutasin mitu raadiot eest elementaarosadeks, värvisin uuesti skaala tausta mustaks, pesin nupud ja skaala osad puhtaks ja komplekteerisin ühe kokku. Nuppe veel pildil pole, sest need tahtsid ka puhastamist. Nupud on kah tegelikult eriti vana Bõlina omad - õhukesed ja üleni metallist servadega.
Vahepeal õnnestus komplekteerida ka auto vääriline varuratas. Velg on minu auto algupärane varuratas, originaalvärviga ja ilmselt väga harvad korrad all käinud. Sinna peale sai hangitud tutikas 03 originaalrehv. Jällegi suured tänud sõpradele, kes ikka silmad lahti on hoidnud ja õigel hetkel alarmeerinud. Selle rehvi kuulutuse leidis sõber Andrus, kes viivitamatult teatas mulle. Minul kulus kohale jõudmiseks 20 minutit ning selle ajaga oli juba kolm inimest veel kuulutusele reageerinud. Ühesõnaga vedas.
Järgmiseks vajas lahendamist turvavööde küsimus. Minul olid autos mingid eriti ibarad vööd, mis tundusid olevat ise ümber tehtud. Nimelt polnud nad nõuetekohased kolmepunktivööd, vaid ainult kahe punkti omad. Ülemine kinnitus oli, kuid alumist põrandakinnitust mitte. Seega vööd peale pannes moodustus ainult üle õla minev diagonaal, kuid üle puusade vööd ei olnud. Asusin otsima uusi vöid. Ülesanne polnud kerge, sest vajasin vana tüübi rihmasid - halli värvi ja ilma inertsrullideta.
Lasin jutu lahti ja jälle aitasid hädast sõbrad. Ülari juures välismaa autoga ülevaatusel käies ulatas ta mulle komplekti tutikaid helehalle rihmasid. Isegi paigaldus- ja kasutusjuhend oli alles. Pesin nad kodus profülaktika mõttes veel puhtaks ja installeerisin autosse. Sellised nad lõpuks said, olen väga rahul. Niivõrd ilusad on mu meelest.
Sõprade abiga lahenevad üldiselt kõik probleemid. Robi käis viimasel Ladaklubi summer-camp'il ning juhuse tahtel soetas mulle sealt originaal kella. Loomulikult harutasin kohe oma vana kvartskella sealt välja ning paigaldasin originaali. Kuigi garaazis "testpingil" töötas ta ilusti, siis autossse paigaldades jäi ta umbes 5 minuti pärast seisma. Vahet pole, ilus on ikkagi. Siin siis pilt juba koos paigaldatud konsooliga ja puidutuuningust ilma jäänud käigukangiga. Vanamehe tehtud roostevaba rõngas käigukangi loti all on liiga silmatorkav ja ei ole küll sama hea kui originaal, kuid kogu selle roostevaba tuuningu otsustasin ma vana treiali mälestuseks säilitada.
... järgneb