2. leht 4-st

Postitatud: 04 Aug 2010 23:43
Postitas Sm.Tihhonov
Jätkame istmete remondiga. Alustasin seljatugedega, sest need vajavad tavaliselt põhjalikumat lähenemist. Lõikasin katte alla uued tükid porolooni. Tehases on see asi küll marli sarnase riidega istme külge õmmeldud, kuid kodus vana istme taastamisel on seda raske järgi teha. Siis peaks kogu istme lappideks lahti harutama ja uuesti kokku õmblema. Seda tasub teha ainult pealsete õmbluste, ehk vormikohaste sissetõmmete juurest. Mina jätsin targu sellel autol need õmblused puutumata. Volgadel on segagi korduvalt tehtud. Muidu on selle alusriide peamine eesmärk see, et hoida porolooni katteriide all paigal. Mina kasutasin selleks spetsiaalselt polstriliimi. Küll ta kinni püsib.
Pilt Pilt

Samamoodi taastasin porolooni kihid seljatoe aluskattel. Kohati pidi seda panema ka kaks kihti ja veidi alt sobitama, et seljatugi uuesti vormi saaks. Kile tõmbasin peale tagasi, et kõik libedamalt kokku läheks. Seljatoe "hingava" osa peale kinnitasin kihi vatiini. Sai selline üsna vormitu ja kole tükk.
Pilt

Iga auto on erinev. Volgal tuleb seljatoe katteriie esmalt aluskihile peale vedada ja alles siis paigaldada kogu krempel istme raamile. Ladal ei õnnestunud niimoodi mitte kuidagi. Seega paigaldasin kõigepealt aluse raami külge ja alles siis hakkasin katet peale vedama.
Pilt Pilt

Esimene töövõit:
Pilt

Postitatud: 05 Aug 2010 00:00
Postitas Sm.Tihhonov
Istme padjaosaga on täpselt sama lugu. Katsin parema vormi huvides ka istme aluspadja 10mm porolooniga üle. Kuigi seda poleks otseselt vaja olnud. Ning istme alla samamoodi uus täitekiht liimida.
Pilt Pilt

Padja polstri peale vedamine on Ladal päris vastik, kuna kinnituskonksude kohad asuvad ilgelt sügaval padja sees. Mõistlik on keerata polster pahempidi ja alles siis kui kõik aasad on kinni, pingutada ümber istmepadja. Alguses jääb temagi selline kortsus ja vormitu tükk.
Pilt Pilt

Aga kui polster nüüd õiges järjekorras raamile peale pingutada saab tulemus korralik. Peaaegu sama hea nagu uuena. Üldiselt olen oma uue juhiistmega rahul. Umbes 100000 km sai justkui turjalt maha.
Pilt

Olles teise istmega samad protseduurid läbi teinud, võisin oma esiistmete agoonia lõpetatuks lugeda.
Pilt Pilt

Postitatud: 05 Aug 2010 16:17
Postitas 03
väga hästi tehtud respekt kuid kas tagumised istmed vajavad ka sellist värskendust?

Postitatud: 05 Aug 2010 16:46
Postitas iisak
Sm. Tihhonov-il pole vist ühtegi (Nõukogude päritolu) autot olnud, kus istmeid laiali lammutatud poleks. Sellel masinal jääb roolikarp vist külge :P ?
Tubli töö muidugi.

Postitatud: 09 Aug 2010 00:23
Postitas Lithium
Ma ei oska tõesti enam midagi öelda. Kuhjaga respekti. Loodame, et saad oma teenitud musta numbri. ;)
Ootan huviga mis edasi saab.

[Muudetud: 8-8-2010 Lithium]

Postitatud: 11 Aug 2010 23:21
Postitas Sm.Tihhonov
Olles autost eemaldanud esiistmed ja konsooli, vaatasin mõrult oma auto põrandavaipa. Vaip on ju vana ja kole, siiski 36 aastat ja 150000km. Kõikjalt nähtavatest kohtadest on ta hirmus topiliseks kulunud ja peale selle võikalt määrdunud.
Pilt

Lisaks oli mul probleeme käigukangi nahkümbrise kinnitusega. Originaalis on selleks vaibale kinnitatud plekist kinnitus, mille ümber veetakse ka nahk lott. Minu autol seda loomulikult enam polnud. Kate tilpnes niisama käigukangi küljes, põranda küljest lahti ja vaiba serv narmendas. Selgus, et vaip oli aastatega ca 2cm tahapoole liikunud (või juba tehases halvasti pandud) ja seega kangi ümbert nii pinges, et nahka korralikult tagasi panna ei saa. Tuleb vaip ära liigutada.
Pilt

Muidu originaal kinnituse kadumise järel oli vana omanik teinud ise uue. Väga peen töö jällegi. Loomulikult roostevaba, päris keeruline kahe kolme rõngaga ja keermestikuga süsteem. See pole küll originaal ja jääb pealegi näha, kuid ma kavatsen seda kasutada. Üldse kavatsen säilitada enamuse vana omaniku tuuningunippidest, sest just vana omanik ja tema 110% pühendumine on aidanud sel autol säilida tänaseni. Ma tean, et musta numbri komisjon võtab selle tuuningu eest punkte maha. Kuid mulle ikkagi meeldib. Sest see pole lihtne tuuning. See on kohati ikka täiesti filigraanne töö, kui keerulisi detaile on mees ise valmistanud oma auto jaoks. Mis teha. See pole päris originaal auto, vaid see on "see Pärnu auto" mida paljud teavad. Jupp näeb ise välja muidu niisugune.
Pilt

Pärast mõningast võimlemist lebas garaazi ees selline tükk. Öelge nüüd, et seda pole vaja pesta.
Pilt

Jälle pidin imestama Lada kvaliteedi üle. Ladameeste jaoks pole siin midagi uut, kuid minu (Volgamehe) jaoks on sellisel tasemel mürasummutus seninägematu. Sama aja Volgal on siin lihtsalt plekk, tuleseinal lisaks veidi soome pappi porolooniga ja põrandal kummimatt mille alla on liimitud imeõhuke poroloon. Piilusin alla ka, kõik tundub ideaalses korras.
Pilt Pilt

Taga enam nii udupeent mürasummutust polnud., Oli lihtsalt mingi imelik saanitekk maha visatud. Tundub siiski originaal.
Pilt Pilt

Pakiruumiga on kah üks kitsaskoht. Minu autol pole säilinud originaal pakiruumi põranda vaipa. Selle asemele on lõigatud roheline mistra vaip. Kui kellelgi oleks pakkuda, võtaksin tänuga vastu.
Pilt Pilt

Harutasin pakiruumi ka alasti. Sest siis saan plastikud puhtaks pesta ja ühtlasi hinnata kere olukorda. Üldiselt polnud ka siin mingeid üllatusi.
Pilt Pilt

Vana omaniku ülipõhjalikust lähenemisest annab aimu seegi, kuidas mees oli tungraua kinnitusi viimistlenud, et nad ei koliseks. Mõlemasse otsa igale poole vahele tõmmanud kummilinti ja isoleeri.
Pilt

Postitatud: 11 Aug 2010 23:38
Postitas spectaxz
Tore vaadata, et Eestis varsti veel mõni haruldane 03 liiklema hakkab ;)
Palju edu !

Postitatud: 11 Aug 2010 23:57
Postitas nymmik
vaatan laka peale, mul peaks seal üks 03 pagasi põhjamatt lebama.
Kui on siis kingin selle sulle, sest isegi piidlesin seda Pärnu 03-e

[Muudetud: 11-8-2010 nymmik]

Postitatud: 12 Aug 2010 00:33
Postitas Mel
Möödunud laupäeval käisin autoturul ja seal ühel müüjal oli väga viiskas 03 pagassi komplekt (plastikud + põhi + ratta kate). Kasutatud küll, aga nägi nagu uus välja. Kogu komplekti hinnaks küsis ümmarguse 500. Äkki sama müüja koos kaubaga ka sellel nädalal platsis.

Info mis näha piltidel.

Postitatud: 12 Aug 2010 10:46
Postitas SexSix
Selle aastakäigu autol peab olema gaasipedaal pikk ja kinnituma põrandale. Armatuurlauas olevad ümargused õhusuunajad peaksid olema kõrvakestega. Peaksid sellepärast, et ei ole kindel. Leedust toodud VAZ 21011- 75 on nad kõrvakestega. Tagaistme all ja tagaistujate jalgeall olev matt on õiged (matid on erinevast materjalist:istme all linakiud aga jalgeall on sünteetilisest kiust). Kas kuskilt on näha kruntvärvi? Mis värvi see on? VAZ 21011-75 on punakas pruun. Kas uksetihendite jätkukohas on plastikuga kaetud metallklambrid? Ja esi- ja tagaklaasi kiilud on ilusad meevärvi!
Mistra on muidugi kõige suurem roostetekitaja mis üldse olla saab! See nimelt mingi kemikaaliga immutatud.
Ja sellel autol on kindlasti näha mis kohad on ülevõõbatud musta värviga. Kas siis püstoliga või lihtsalt pintsliga.

Postitatud: 12 Aug 2010 10:53
Postitas logman
Algselt postitas: SexSix
Armatuurlauas olevad ümargused õhusuunajad peaksid olema kõrvakestega. Peaksid sellepärast, et ei ole kindel. Leedust toodud VAZ 21011- 75 on nad kõrvakestega.
03-l tulid ilma kõrvadeta (keskel on vaidkõrgem triip), 06 samuti.
01 ja 011 on kõrvadega.

Postitatud: 12 Aug 2010 23:31
Postitas Sm.Tihhonov
Tänud kõigile, kes abi on pakkunud. Lähen vaatan igaks juhuks laupäeval autoturule. Äkki tõesti on parem komplekt kui minu oma. Mul on pleekinud ja kollakad. Ent kui Nymmik leiab selle põhjamati, olen kah päästetud.
Algselt postitas: SexSix
Selle aastakäigu autol peab olema gaasipedaal pikk ja kinnituma põrandale.
Ma ei oska sellel teemal argumenteerida. Volgadega on faktid minu jaoks selgemad. Tean ka et kopikatel olid alguses pikad pedaalid, kuid 03 osas pole ma enam kindel. Sest kui ma vaipa välja võtsin, ei olnud sellel mitte mingit jälge (auke vms) mis oleks viidanud pedaali lapatsi põrandakinnitusele. Näha oli ainult see kummipunni koht, mis põrandas on pedaali all.
Algselt postitas: SexSix
Armatuurlauas olevad ümargused õhusuunajad peaksid olema kõrvakestega.
Õhusuunajad on keskelt mingi kerge kõrgendusega (nagu Logaman kirjeldas).
Algselt postitas: SexSix
Kas kuskilt on näha kruntvärvi? Mis värvi see on? VAZ 21011-75 on punakas pruun.
Krunti pole silma hakanud, kuid võin millalgi otsida. Kusagilt peaks seda ikka näha olema.
Algselt postitas: SexSix
Kas uksetihendite jätkukohas on plastikuga kaetud metallklambrid?

Ja sellel autol on kindlasti näha mis kohad on ülevõõbatud musta värviga. Kas siis püstoliga või lihtsalt pintsliga.
Vaatan ka selle asja üle. Ma pole muidugi üldse kindel, et mu autol igasugused pisidetailid säilinud on. Sest arvestades vana omaniku pühendumist, on see masin ilmselt kokku-lahti käinud nagu konstruktor. Näiteks kapoti all mul enam pole neid süütejuhtmete kummist kinnitusi ja muid väikseimaid asju. Samuti pole mul säilinud originaal aku kinnitust. Sellegi on mees roostevabast teinud.

Musta värviga mökerdamist olen seni kohanud vaid esiistmete kinnituste kohalt. Esivõre tagune ala on ka must. Mujalt pole silma hakanud. Või mida sa täpsemalt silmas pidasid selle musta värvi all? Et kuhu ma peaks vaatama?

Postitatud: 15 Aug 2010 19:00
Postitas twist
Väga tubli töö. Olles jälginud Sm. Tihhonovi varasemaid projekte, poleks vähemat oodanudki.
Mind huvitab, mis eesmärki täidab see roostevabast torust kõrgendus karterituulutuse vahel? On seal miskine lisafilter peidus?

Postitatud: 15 Aug 2010 22:01
Postitas olaaf
Algselt postitas: twist
...mis eesmärki täidab see roostevabast torust kõrgendus karterituulutuse vahel? On seal miskine lisafilter peidus?
See väike abivahend aitab kulunud kolvigrupi korral vähendada õliuputust õhufiltri korpuses. Mingit lisafiltrit seal harilikult pole, virgemad meisterdasid metallist sõela sisse, laisemad panid lihtsalt toru.
Tegu oli tubli abimehega lõputu defitsiidi ajastul...

[Muudetud: 15-8-2010 olaaf]

Postitatud: 15 Aug 2010 23:22
Postitas Sm.Tihhonov
Kui istmed said valmis, tundus, et nüüd on kõik edasine ainult vormistamise küsimus. Et lapin auto päevaga kokku ja ongi OK. Tegelikult võttis kõik muidugi üüratu aja. Et ma ka kunagi ei õpi seda tõde, et auto võtad luukereks lahti umbes 2 päevaga, kuid kokku paned sama asja paar kuud. Igal juhul alustasin kasitud põrandamatist. Sellel tuli veidi asendit muuta, et käigukangi ümbrus enam pingule ei jääks. Nimetatud väike liigutus muutis kogu edasise töö põrguks. Sest enam ei leidnud mitte ühtegi vana kinnituskruvi auku üles. Tundide kaupa sai naaskliga potentsiaalseid augu kohti toksitud lootuses tabada õnarust kuhu plekikruvi keerata. Ma ei mõista, kuidas neid autosid tehases komplekteeriti??? Siis selgus, et pärast asukoha nihutamist vaip ikka üldse enam põrandale ei sobi. Jääb kohati lokkima, kisub pingule ja üldiselt oli selline mulje nagu see vaip poleks kunagi selles autos käinudki. Mingil hetkel sai ta lõpuks nii maha, et võis teema lõpetatuks lugeda.
Pilt

Edasi hakkasin tegelema väiksemate detailidega, millest ülejäänud salong koosnes. Näiteks ei olnud ma rahul eelmise omaniku puitliistu tuuninguga. Kuigi kõik oli väga hästi teostatud, otsustasin siiski loobuda väärispuidust salongikaunistustest. Esmalt riiul. Kuna liistu jaoks oli augud läbi puuritud, tuli leida uus. Õnneks täiesti kogemata kurtsin seda probleemi ühele sõbrale, kes teatas, et Veerenni poes oli uus riiul olemas. Järgmine päev tõin selle ära. Ilusti 03 varuosakoodiga detail oli. Siin siis esialgne variant.
Pilt

Siis raadio konsool. Olin kunagi ammu Tagadi laadalt soetanud ühe kasutatud konsooli koos mingi nässaka raadioga. Pärast kasimist oli konsool siiski endiselt kulunud olemisega ja ei sobinud kuidagi autosse paigaldada.
Pilt

Ei osanudki muud teha kui minna sama teed nagu aastaid tagasi Gaz 2410 armatuuriga - julmalt üle värvida. See mõte sai teoks tehtud ja tulemusega olen rahul. Edasi jäi raadio. Vedasin riiulitelt kokku kõik oma raadiod, et sobitada neist üks sisse. Aga mitte ükski ei kvalifitseerunud. Esiteks ei sobinud kõigil ajastu, teiseks olid osadel nupud koledad, teistel jälle displei kole, enamustel oli esipaneel kõveraks väändunud. Töökorras olek polnud üldse mingi argument. Viimaks lammutasin mitu raadiot eest elementaarosadeks, värvisin uuesti skaala tausta mustaks, pesin nupud ja skaala osad puhtaks ja komplekteerisin ühe kokku. Nuppe veel pildil pole, sest need tahtsid ka puhastamist. Nupud on kah tegelikult eriti vana Bõlina omad - õhukesed ja üleni metallist servadega.
Pilt Pilt

Vahepeal õnnestus komplekteerida ka auto vääriline varuratas. Velg on minu auto algupärane varuratas, originaalvärviga ja ilmselt väga harvad korrad all käinud. Sinna peale sai hangitud tutikas 03 originaalrehv. Jällegi suured tänud sõpradele, kes ikka silmad lahti on hoidnud ja õigel hetkel alarmeerinud. Selle rehvi kuulutuse leidis sõber Andrus, kes viivitamatult teatas mulle. Minul kulus kohale jõudmiseks 20 minutit ning selle ajaga oli juba kolm inimest veel kuulutusele reageerinud. Ühesõnaga vedas.
Pilt Pilt

Järgmiseks vajas lahendamist turvavööde küsimus. Minul olid autos mingid eriti ibarad vööd, mis tundusid olevat ise ümber tehtud. Nimelt polnud nad nõuetekohased kolmepunktivööd, vaid ainult kahe punkti omad. Ülemine kinnitus oli, kuid alumist põrandakinnitust mitte. Seega vööd peale pannes moodustus ainult üle õla minev diagonaal, kuid üle puusade vööd ei olnud. Asusin otsima uusi vöid. Ülesanne polnud kerge, sest vajasin vana tüübi rihmasid - halli värvi ja ilma inertsrullideta.
Pilt

Lasin jutu lahti ja jälle aitasid hädast sõbrad. Ülari juures välismaa autoga ülevaatusel käies ulatas ta mulle komplekti tutikaid helehalle rihmasid. Isegi paigaldus- ja kasutusjuhend oli alles. Pesin nad kodus profülaktika mõttes veel puhtaks ja installeerisin autosse. Sellised nad lõpuks said, olen väga rahul. Niivõrd ilusad on mu meelest.
Pilt Pilt

Sõprade abiga lahenevad üldiselt kõik probleemid. Robi käis viimasel Ladaklubi summer-camp'il ning juhuse tahtel soetas mulle sealt originaal kella. Loomulikult harutasin kohe oma vana kvartskella sealt välja ning paigaldasin originaali. Kuigi garaazis "testpingil" töötas ta ilusti, siis autossse paigaldades jäi ta umbes 5 minuti pärast seisma. Vahet pole, ilus on ikkagi. Siin siis pilt juba koos paigaldatud konsooliga ja puidutuuningust ilma jäänud käigukangiga. Vanamehe tehtud roostevaba rõngas käigukangi loti all on liiga silmatorkav ja ei ole küll sama hea kui originaal, kuid kogu selle roostevaba tuuningu otsustasin ma vana treiali mälestuseks säilitada.
Pilt

... järgneb

Vaip ei sobi?

Postitatud: 16 Aug 2010 09:23
Postitas SexSix
Põranda külge kinnituva gaasipedaali jaoks ei ole auku vaibas? Ehk on vaip vahetatud? Kas kõrvalistuja pool oli riiuli all suur penoplasti tükk? See silub tuleseina kumerused siledaks. Selle käigukangi ümbrise kinnitus on võimalik orginaal ju panna. See on lihtsalt kokku pressitud. Ei ole keevitatud ega valtsitud.
Ehk on kellegil VAZ- 2103 varuosade kataloogi kust vaadata osa nr. (0)2101-1108010 olemasolu ja dateeringut raamatu lõpust mis ajal kasutati?

Postitatud: 16 Aug 2010 09:55
Postitas marzer
Minu 74.a 03-mel polnud ka pikka gaasipedaali, vaiba all ei olnud ka kinnituskohta.

Postitatud: 16 Aug 2010 10:10
Postitas motamees
Algselt postitas: Sm.Tihhonov
...Tundide kaupa sai naaskliga potentsiaalseid augu kohti toksitud lootuses tabada õnarust kuhu plekikruvi keerata. Ma ei mõista, kuidas neid autosid tehases komplekteeriti??? ...
Egas siis tehases polnud vaja vanasid aukusid sihtida. Sinna, kus kruvi pandi, moodustus ka auk.
03 on olnud ikke luksuse verstapost, sest tol ajal paremaid asju rahvale ei näidatud. Pärastised luksused polnud enam nii rabavad nõukogude inimese jaoks. Sellepärast ka suure huviga jälgin seda värskendavat tuulepuhangut siin foorumis. On veel mõni tuuline koht, mille paitusi olen siiani vaikides nautinud. ;)

[Muudetud: 16-8-2010 motamees]

Postitatud: 16 Aug 2010 11:23
Postitas logman
Algselt postitas: marzer
Minu 74.a 03-mel polnud ka pikka gaasipedaali, vaiba all ei olnud ka kinnituskohta.
Kusjuures see fakt on minu jaoks paras müsteerium.
2103 põhi ei oma eraldi markeeringut, vaid ta on 2101 oma. Samalt liinilt, sama konstruktsioon, ei mingeid muutusi ega eripärasid.

Vaiba kohta ei mäleta, et kas lõigatud ava oli palistatud servadega või mitte.
Kummist porimattidesse oli õhemast materjalist vastav koht valatud, mille sai noaga ise välja lõigata.

75.aasta 03-l oli pedaal põrandal. Kinnitus ussitas ajapikku läbi ja keegi perest koristas ta kuskil 80.-te keskel sealt ära.
Minu 78.aasta 011-l oli ta samuti põrandal kunagi olnud.

Pedaal.

Postitatud: 16 Aug 2010 13:47
Postitas SexSix
VAZ 2101 varuosadekataloogis on lõpus tabel. Seal kirjas kuu ja aasta millal mingi osa muutus. Muudatuse nr. 02363 ja 2363. Kuu ja aasta: 07.75. Ja varuosa number enne ja pärast : 02101-11008010=2101-1108014-10.

Tabel.

02363 2363 02101-1108010=2101-1108014-10
>07.75 07.75>