1. leht 2-st

2102, hornet, 1981

Postitatud: 19 Mai 2010 14:21
Postitas hornet
Juba mõnda ega oli mõttes mõlkunud n.ö. pühapäevaauto muretsemine ja kui avanes võimalus anda uus hingamine ühele korralikult 2102-le siis pikalt mõtlemist ei olnud.
Autol originaalläbisõit 95000 ja ühelgi talvel sõitnud ei ole vaid on hoopis seisnud kuivas garaazis. Auto peaks olema vähemalt 90% originaalkonditsioonis ja siiani pole mingeid keretöid vajanud. Paar viimast aastat pole see auto üldse sõitnud ja seega puudub hetkel TÜV kuid see probleem plaanis lähiajal lahendada. Paremad pildid üritan lähiajal teha. Plaanis on auto võimalikult originaalilähedasena ka edaspidi säilitada.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

[Muudetud: 5-19-2010 Priidic]

Postitatud: 19 Mai 2010 14:33
Postitas lada
Pead pildi aadressi võtma, mitte selle lehe oma kus see asub...teed parema hiirekliki pildi peal ja sealt võtad properties ning sealt saad URLi


Tundub kena ja heas korras olema, edu korras hoidmisel.



[Muudetud: 5-19-2010 Priidic]

Postitatud: 20 Mai 2010 13:43
Postitas Vaznik
Piltidelt tundub küll päris mustikas olema. Edu sulle temakesega!

Mihkel.

Postitatud: 20 Mai 2010 16:08
Postitas hautz
Suht tihti seisab Tartus Tallinna ringi lähedal garaazide juures.:spin

Täna sõitsin sealt 3x mööda.

Täitsa värske auto paistab. Mõtlesin, et äsja keretööd tehtud, kuid selgub, et originaalvärv:o

Kõike head!

Postitatud: 20 Mai 2010 17:46
Postitas hornet
Olen ise Tartus täpselt samasugust kollast isegi näinud aga minu autoga siiski tegu ei ole. Minu auto pole garaaziuste vahelt paar aastat juba välja saanud (see viga saab küll lähimal ajal parandatud).
Mõningaid roostetäppe ikka leidub. Autoga sain kaasa ka autoga ostes kaasas olnud värvitopsi aga seda enam tõenäoliselt kasutada ei kannata. Seega vaja vist mingil hetkel mõnda kaasaegsemat autovärvimüüjat külastada ja mingi väiksem kogus võimalikult originaalilähedast värvi endale muretseda, et mõningatele väikestele värvikahjustuskohtadele kerge kaitsekiht anda. Või oskab keegi midagi paremat soovitada, kuidas väikeste värvikahjustustäppidega ette võtta?

Postitatud: 25 Mai 2010 03:05
Postitas 06VAZ
Kadedaks teevad niisugused autod....

Postitatud: 25 Mai 2010 09:18
Postitas corrado
Masu ajal tulevad ikka igasugu pärlid lagedale ma vaatan:wow
Palju edu siis auto hooldamisel ja hoidmisel :)

Postitatud: 25 Mai 2010 19:22
Postitas päss
palju edu ja jaksu sulle siis auto hoidmisel

Postitatud: 25 Mai 2010 20:16
Postitas roheline03
Õnnitlused kena 02 puhul, ega neid korralikke on kahjuks väheks jäänud. Ammu pole nii korralikku 02-e näinud, hoia seda autot hästi. EDU!!;)

PS: milleks need värgid seal vasakul ukseposti juures head on?

Postitatud: 25 Mai 2010 20:25
Postitas apsu
topsihoidjad ;)

Postitatud: 25 Mai 2010 20:29
Postitas hornet
Aitäh kõigile õnnitlejatele :)
to roheline03. Kui neid punase sisuga ümmargusi asju mõtled siis need eelmise omaniku pool paigaldatud pudelihoidjad, et pudel oleks kohe käepärast võtta. Tõenäoliselt olid seal enamuse ajast limonaadi või värskavee pudelid, sest eelmine omanik minu teada suur õllesõber ei olnud ja 100% kindlalt ta roolis olles küll õllet ei rüübanud.

Oskab keegi kommenteerida kas 02 summuti tagumise osa hindu (uus). Kuskil nägin mingit hinnanumbrit pea 500.- Kas see ongi n.ö. keskmine turuhind? Hetkel autol küljes 01 summuti tagumine osa ja see 02 osast natuke erinev ja soov oleks autole originaalsummuti mingil hetkel külge panna.

Postitatud: 25 Mai 2010 23:00
Postitas Kytt
väga kena dvoika tõesti aga rohkem pilte ei teeks paha ;)
500.- on keskmine turuhind tagumisele pütile

Postitatud: 25 Mai 2010 23:04
Postitas ToM
Miks kapoti küljes massi juhe käib? Mõnel teisel autol ka täheldanud....:puzzled

Postitatud: 26 Mai 2010 00:01
Postitas roheline03
Algselt postitas: hornet

to roheline03. Kui neid punase sisuga ümmargusi asju mõtled siis need eelmise omaniku pool paigaldatud pudelihoidjad...
Endal käis ka see mõte alguses peast läbi, aga sellises kohas pole nagu ühelgi autol neid enne näinud, seepärast üle küsisin:P

Postitatud: 26 Mai 2010 07:38
Postitas SexSix
See auto on ehe näide kuidas Nõukogude ajal suhtuti higi ja pisaratega soetatud autosse. Oskate te ette kujutada, et tahad osta Toyota Corollat ja sa pead aastaid autoostuloa järjekorras ootama! Tegelikult see polnud järjekord vaid kellegi kõrgema natsalniku hetkeemotsioon. Kas said 7. aastal ostuloa või ei saanud üldse.
Korralik ja ilus auto. Seda enam, et 2102. 2102- te ju kasutati palju vastavalt auto otstarbele. Näiteks veeti kurke Leningradi turule. Seega aeti ruttu läbi.

Postitatud: 08 Juun 2010 14:41
Postitas Aspelund
Et 02 omanik viibib hetkel kodugaraa?ist kaugel, siis värskendus teemasse tuleb külalisesinejalt.

Seisvate nõukogude päritolu sõiduautode üheks hädaks on kinni kleepuvad sidurid. Erandiks polnud ka konkreetne masin: kaks aastat seismist oli siduri töö nullinud. Üks võimalus on käigukast alt rookida ja siis sidur lahti nokitseda. Oluliselt lihtsam on aga meetod, kus auto käivitatakse käik sees ning seejärel tehakse mõned äkkpidurdused. Üldjuhul alustab sidur nende survemeetodite järel kiiresti tööd. Erandit ei teinud ta ka seekord.

Käivitumisega pole sellel autol kunagi probleeme olnud, isegi hoolimata kahe aasta vanusest mootorikütusest paagis. Küll tõestas vaatlus päevavalgel, et vahetamist vajavad küünlad ja küünlajuhtmed, samuti mootoriruumis olev ja bensiinipumbale eelnev kütusevooliku jupp. Hetkel on seal veoautode voolikutest ning vanakooli kütusefiltrist kombineeritud lahendus, mille "parim enne" aeg on juba ammu möödas.

Kiire kontroll tõestas ka, et kõik vajaliku tuled auto ümber põlevad tõrgeteta.

Paar probleemi tõid välja aga tiirud auklikul garaa?iteel (ülevaatuse puudumisel ei saa hetkel kaugemal kulgeda). Esiteks annab kolksudes endast märku esimene vasak ratas. Tõenäoliselt põhjuseks mõni väsinud puks. Kohati tundub, et ka paremal kolksatab vahel "miski", kuid see nõuab veel uurimist.

Lisaks selgus, et jalgpiduri kasutamisel ei taha vasak tagumine ratas tegutseda nii efektiivselt kui ülejäänud. Käsipidur samas toimib tõrgeteta. Nii et ka siin on väike kirurgiline vahelesegamine vältimatu.

Rõõmustasid autoga kaasa tulnud varuosad ning üks uus tagatuli, samuti täiskomplekt tehase tööriistu koos mõningate Ziguli ekspluatatsiooni eripärasid tingivate lisadega. Ka on alles auto algne garantiiraamat, tehaseinstruktsioon ning selle vahel ka tehase auto külge kleebitud paber värviinfoga. Ka on alles auto algkomplekti kuulunud mõnesaja grammine värvitops.

Autol all on Nokia M+S rehvid, millel mustrit kaugelt üle lubatud miiniumpiiri.

Allolevaid pilte vaadates võib imetleda ka omaaegsete tehasemeeste töö kvaliteeti: ukse ja tiiva vaheline pragu paneks iga kvaliteedikontrolli tegeva meistri kaasajal enesetappu sooritama. 1981 oli see aga nõukogude kvaliteedi tunnus.

Värskeimaid pilte imagshacki vahendusel näeb siit:

http://yfrog.com/j7lada9jx

A.

[Muudetud: 8-6-2010 Aspelund]

Postitatud: 13 Juun 2010 20:26
Postitas Aspelund
Sel nädalavahetusel auto taaselustamine jätkus. Et õhufilter sai vahetatud juba eelmine kord, siis seekord oli järg küünlajuhtmete, küünalde ja bensiinitorustiku/filtri käes.

Esimene üllatus vaatas vastu jagaja kaane all: selged jäljed valet rada jooksnud kõrgepingest. Mootori töös väljendus see tõenäoliselt tühikäigul kõrvu jõudva vahelejätuna. Et asendusdetaili hetkel kaasa polnud, seisab kaane pensionile saatmine veel enne ülevaatust ees.

Pilt

Järgmisena oli käes küünlajuhtmete/küünalde aeg. Üllatusena tuli see, et peal olid 16mm'sed küünlad, mitte klassikalised originaalid. Kaks kirjade järgi NGK oma, kaks hoopis Volvolt. Huvitav rosolje. Elektroodi värvid oli üpris tumedates toonides, põhjuseks tõenäoliselt see, et mootor pole viimase paari aasta jooksul oma kõri piisavalt puhtaks saanud köhida.

Pilt

Uued küünlad ja juhtmed sai poest kätte vähimagi tõrketa, hinnad pole ka sellised, et peaks SMS-laenu poole vaatama.

Veel sai vahetatud mootoriruumis pumba ees olev voolik, mis oli kombineeritud vene veoauto voolikutest koos samast allikast pärinev filtriga. Voolik oli nii vana, et suisa krõpsus, kui seda murti.

Filtri avamisel tuli aga üllatus: filtreeriv element oli millalgi sealt eemaldatud.

Pilt

Seega jõudis bensiinis olev saast pea tõrgeteta karburaatorisse. Mingi osa siiski jäi pidama ka "filtrisse": selliseks muutus pabertaskurätik pärast "filtri" sisu valamist:

Pilt

Uus filter on moodne läbipaistev, seega peaks üpris kiirelt aru saama, kas tuleb ka paagi puhastamine ette võtta või mitte.

Igatahes on mootoriruumis nüüd nii mõnigi puhas detail.

Pilt

Ees seisab veermiku kontroll, ehk õnnestub järgmisel nädalavahetusel proovisõidu korras külastada üht toredat vanatehnikaüritust.

A.

Postitatud: 13 Juun 2010 21:31
Postitas -lada-
Väga kena ja korralik 02:D, nii et jõudu ja jaksu!

Postitatud: 17 Juun 2010 09:22
Postitas Aspelund
Pärast kahe esimese pidurivooliku profülaktilist vahetust ning tagumise vasaku piduri järeleaitamist purjetas kollane 02 edukalt läbi ülevaatuspunkti. Isegi kaks aastat vana bensiini ei mõjutaud olulisel määral heitgaaside mõõtmistulemust, auto mahtus suure varuga normidest läbi.

Ziguli ekspluatatsiooni mõjutavaid vigu ei tuvastatud ning ülevaatuspunkti kontroll tunnistas auto nii kerelt kui vaimult väga heas seisus olevaks.

Seega nädalavahetuse vanatehnikaüritusele saab proovisõidu korras mindud 02'ga. Saab enda värskeks autojuhiks olemise päevi meenutatud, kui liiklusvahendiks oli naabrimehe põõsast välja kaevatud 2101, mis pärast mõningast keevitamist kolm aastat mind mööda Maarjamaad sõidutas.

Ühtlasi on oodata pärisperemehe peatset naasmist, kel on autoga plaanis üks ilusalongis käik koos komplekti korralike passipiltide tegemisega.

A

Postitatud: 27 Juun 2010 15:24
Postitas hornet
Nüüd siis oli lõpuks natuke rohkem vaba aega selle autoga tegelda. Tänud aspelund-ile vahepealse teema uuendamise eest. Autol TÜV ja kindlustus ilusasti olemas ja seega oli võimalus auto välimus käsile võtta. Autot polnud vist korralikult pestud juba aastaid (rääkimata vahatamisest). Auto värv oli päris tuhm ja ilma läiketa.
Siin mõned pildid autost vahetult enne iluprotseduure:

Pilt

Pilt

Aegsasti enne iluprotseduure sai päris palju "keemiat" muretsetud.
Alustatud sai auto loputamisest veega. Peale seda sai kaks korda kasutatud pigieemaldit, et pigiplekid autolt kätte saada (see nõudis päris palju vaeva, sest pigiplekid olid auto värvi küljes ikka väga kinni).
Peale seda tuli taaskord auto loputus veega. Siis läks käiku leotuspesuvahend ja seda tuli kasutada kolm ringi, sest pleekinud ja poorse värvipinna seest ei õnnestunud kuidagi kõike mustust kätte saada (päris puhtaks värvipinda kahjuks ei saanudki).
Siis taas loputus ja 2x ?ampoonipesu ning kõige lõpuks veelkord põhjalik loputus.
Kui auto oli ära kuivanud läks autole kaks eri kihti värvitut vaha, mis siis muutis auto värvitooni päris palju ja vaha aitas muuta värvkatte läikivaks ja libedaks.
Peale seda läksid hoolduse alla auto välised kroom ja plastikosad.
Kokku võtsid auto välised iluprotseduurid aega 6 tundi.
Peale iluprotseduure nägi auto välja selline:

Pilt

Pilt

Hoolduse käigus tulid välja nii mõnedki kivitäkete ja muude värvikahjustuste kohad. Esimesel võimalusel plaanis mõnel pädeval automaalril väike kogus õige tooniga värvi kokku segada, et vähemalt kivitäkete kohtadele mõningane roostevastane kaitse anda. Veljed vajaksid ka kindlasti hoolt. Tegelikult plaanis teine komplekt originaalvelgesid muretseda ja need siis korralikult korda teha.

Paar päeva peale iluprotseduure paistais õnneks ka päike ja siis sai veel mõned pildid tehtud:

Pilt


Pilt

Pilt

Pilt

Ilm oli jaanipäeva paiku päris muutlik ja selle tõttu jäi lubatud korralike "passipiltide" tegemine ära aga see probleem saab sobivate pildistamistingimuste saabumisel kindlasti lahenduse.