1. leht 1-st

Lada Niva, Siim_S, 1995

Postitatud: 07 Mär 2010 13:50
Postitas Siim_S
Kuna see talv pole just kõige lumevaesem olnud, siis pole ma ilmselt ainuke, kes on nelikveduliste usku pöördunud. Siiamaani olen sõitnud vaid tagaveolistega. Poole talve pealt sai hakatud Nivasid uurima/otsima ning nüüd lõpuks leidsin sobiva masina.

Tegu siis 1995 aastal välja lastud Nivaga. Mootor on 1,7 karbussikas. Mootori poolest on masin väga hea. Käivitub kenasti, vaja vaid kett pingule saada. Vahekast toimib ka ilusti nii aeglusti kui ka keskdiffrilukk. Käigukast on vigane. Tagurpidi käik ragiseb, kuid välja ei loobi ega üle ei lase. Plaanis on panna viiese kasti asemel 01 kast. Samuti on plaanis vahetada kõik mahlad ära. Nii sildades, käigukastis, vahekastis kui ka mootoris. Edasine selgub tulevikus. Kõigepealt teen tehniliselt nii korda kui võimalik ja siis vaatan edasi mis plaanid tekivad.
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Postitatud: 07 Mär 2010 16:42
Postitas rene07
Väga viis aparaat. Kas need iluvidinad olid autoga kaasas või oled ise külge pannud?

Postitatud: 07 Mär 2010 17:13
Postitas Siim_S
Kui sa iluvidinate all mõtled neid kroomist pedaalikatteid ja kroomist kirju, siis need olid kohe küljes. Pedaalikatted olen juba eemaldanud, ilmselt rändavad ka kroomkirjad prügikasti.

Postitatud: 07 Mär 2010 17:16
Postitas rene07
Algselt postitas: Siim_S
Kui sa iluvidinate all mõtled neid kroomist pedaalikatteid ja kroomist kirju, siis need olid kohe küljes. Pedaalikatted olen juba eemaldanud, ilmselt rändavad ka kroomkirjad prügikasti.
:lol ma mõtlen neid torusid mis külgedel ja plastikust vidinaid mis ümber tagumiste tulede

[Muudetud: 7-3-2010 rene07]

Postitatud: 07 Mär 2010 17:19
Postitas twist
Kui panedki neljase kasti, siis pane pigem 05 kast. Kannatab pärast maanteed ka sõita. 01 oma on liialt aeglane.

Postitatud: 07 Mär 2010 17:23
Postitas Siim_S
rene07: torud ja plastikud kõik sain kaasa. Samuti koopalaiendid.

twist: kuskilt kuulsin et neljas käik on kõigil otsekäik, ehk siis ei pidavat vahet olema mille kast panna. Samas 01 kastiga on maastikul sõites rohkem jõudu tänu ta aeglasematele ülekannetele. Ma võin siinkohal ka eksida, sest see mul esimene kokkupuude ladaga.

Postitatud: 07 Mär 2010 17:24
Postitas lada
Algselt postitas: twist
Kui panedki neljase kasti, siis pane pigem 05 kast. Kannatab pärast maanteed ka sõita. 01 oma on liialt aeglane.
Neljastel kastidel on kõigil neljas käik sama ülekandearvuga 1.00, sama peaks ka viie käigulistel olema neljas käik.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=16142

Postitatud: 07 Mär 2010 17:35
Postitas rene07
Kui neist äkki loobuda tahad siis anna teada;)

Postitatud: 07 Mär 2010 19:00
Postitas twist
Ajasin diffri ja käima ülekanded praegu segamini :sein.
Maastikul sõiduks on aeglusti. 05 kastil on üks pluss ka: 3. ja 4. käigu vahe on väiksem, kui 01 omal. See peaks tähendama sujuvamat sõitu.

Postitatud: 07 Mär 2010 19:10
Postitas Siim_S
Maastikul sõiduks aeglusti küll, kuid aeglasema ülekandega käigukast aitab asjale veelgi kaasa. Vähemalt minu loogika järgi.

Postitatud: 07 Mär 2010 20:13
Postitas twist
Ma jällegi kipun arvama, et ei ole suurt vahet. Kui aeglusti sees, on ülekanne juba nii aeglane, et pole vahet, mis kast seal all on. Kuid aeglustita sõites pead kolmanda "peeneks laskma" et neljandat lülitada. Usun, et annab kütusekulus tunda. See on minu loogika. Kui keegi on Nivale kunagi 01 kasti alla pistnud, võiks sõna võtta.

[Muudetud: 7-3-2010 twist]

Postitatud: 03 Apr 2010 22:05
Postitas Siim_S
Aega võttis aga asja sai. Alla sai pandud 01 käigukast. Millegipärast tuli käigukasti tala relakaga sobivaks lõigata, sest esimene kardaan käis vastu(eelmise kasti talaga oli samuti tehtud). Samuti sai mootori kett pingutatud. Nüüd kõik toimib nii nagu peab. Järgmine samm on tehnoülevaatusele minna ning siis saab juba ametlikult sõitma.

Postitatud: 11 Apr 2010 00:08
Postitas Siim_S
Nonii, ülevaatus tehtud ja seda sai tähistatud kalapüügi ja grilliga jõe ääres. Korraks õnnestus põllupeal kinni ka jääda :P
Pilt

Postitatud: 29 Aug 2010 06:08
Postitas Siim_S
Nii auto kui ka teema on vahepeal unarusse jäänud. Täna sai Niva jälle liikvele. Vahetatud sai mootori kett koos hammakatega ning süüdet oli vaja ka natuke paika timmida. Nüüd töötab mootor ilusti ühtlaselt ning tundub kuidagi teravam minek ka.

Postitatud: 29 Aug 2010 10:13
Postitas samara1500
noh talveks valmis?,varsti tuleb jubaöökülm.

Postitatud: 29 Aug 2010 22:46
Postitas Siim_S
Talveks peaaegu valmis jah. Peaks veel salongisoojenduse tihedaks saama, siis võib julgelt talvele vastu minna.