8. leht 10-st

Postitatud: 24 Okt 2011 13:00
Postitas olaaf
Pildilt pole näha, et sa esimest tikku tõstnud oleks??? 2,5cm peale peaks ca 1cm ülespoole esimest tikku tõstma, muidu hakkab sarniire murdma!

Postitatud: 24 Okt 2011 13:23
Postitas -lada-
Mina olen asjast niimoodi aru saanud, et kui 2,5cm ette nihutada, siis pole vaja esimest tikku ülespoole tõsta ,aga kui vähem siis küll.
Kui see paika ei pea siis on natuke jama küll, ei viitsiks eriti uuesti lahti kiskuda.

Postitatud: 24 Okt 2011 22:01
Postitas ToM
 
-lada- kirjutas:Mina olen asjast niimoodi aru saanud, et kui 2,5cm ette nihutada, siis pole vaja esimest tikku ülespoole tõsta ,aga kui vähem siis küll.
Kui see paika ei pea siis on natuke jama küll, ei viitsiks eriti uuesti lahti kiskuda.
Loogiliselt oleks nii, et mida rohkem nihutad, seda suurema nurga alla sarniir jääb ja rohkem lõhkuma hakkab.

Postitatud: 25 Okt 2011 09:37
Postitas -lada-
 
VäikeMägilane kirjutas:
Algselt postitas: SOS001
jah panin ise ka esimesega nihu.teise tegin kellegi targa jutu järele.jälle jama .siis helistasin marko mättikule ja tema ytles 1,5 cm ette ja esimene ots 1 cm ülesse ja toimib.
Toimib ka ilma tõstmata ja 25mm ette nihutatuna - sõltub ka vist kes ja kuidas teeb...

Kui amordi kann on õigesti tugevdatud, ei tasu küll kummipukside jms. pärast muretseda - enne kui midagi ära kulub on auto juba maha kantud:) või amordid vahetatud uute toimib küll.vastu
VäikeMägilane väidab ka, et 25mm ette ilma tõstmata toimib ka. Ja kui peaks mingi jama mul sellle sillatalaga tulema, teen lihtsalt uue, pole ju nii raske tegevus:)

Postitatud: 25 Okt 2011 10:17
Postitas olaaf
Mägilase autol hakkaski murdma 20mm ette toodud sillal - kenasti olid sarniiri korpused pragulised ja paar hüpet oli puudu, ilmselt kus oleks sarniiri jala pealt ära murdnud :)

Endal tõin 14mm ette ja 0,6 üles - sai väga hea ja midagi ei murra :)

Kõige lihtsam on sul komplekteerida kogu krempel ilma vedru ja sarniiri kaitsekummideta - siis näed kuidas käitub amort ja kui palju on ruumi sarniiridel liikumiseks..

Juba puht loogiliselt võttes ei saa paika pidada see, et kui viid natuke siis peab esimest tõstma aga, kui viid poole rohkem siis järsku enam ei pea. Mõtle kuidas on sarniirid kinnitatud õõtsade külge, alumise sarniiri (millel on külgsuunas liikumine piiratud) viisid 2,5cm ettepoole, kuid käändteljel on sarniiri koonused ikka ühel teljel!
Mingiks lahenduseks on ka sarniiri korpused paigaldada nurga alla - siis pääsed sillatala lahti lõikamisest.

PS! Kas poldid, mis õõtsa hoidma hakkavad on ikka kenasti läbi sisemise ja välimise pleki - torupuks vahel? Pildilt on kehvasti näha. Ainult välimine plekk seal kaua ei kesta.

Postitatud: 25 Okt 2011 10:56
Postitas -lada-
Krt peab vist ikka uue tala tegema, või siis mingid vahetükid sarniiridele vahele panema, et nurga alla jääksid?
Mul on pm samamoodi tehtud, kandiline puks vahele ja sealt lähevad poldid läbi.

Pilt

Postitatud: 25 Okt 2011 15:06
Postitas -lada-
Nii, jätsin oma jonni ja lõikasin tala uuesti lahti.
Küsin nüüd kõigi targemate meeste käest: Palju ma seda siis ette nihutan ja esimest tikku tõstan, kas 14mm ette ja 06 üles nagu olaaf ütles?

Postitatud: 25 Okt 2011 16:04
Postitas olaaf
Selle kohta on igal mehel oma teooria :D
Üldiselt minule on soovitatud mitte üle 2cm ette - ja vastavalt kuni 1,5 ette veidi alla sendi üles ja 2,0 ette üle sendi üles - kui palju täpselt saad mõõta nagu soovitasin - komplekteerides kiirelt asja..

edu!

Postitatud: 25 Okt 2011 16:41
Postitas ToM
Keevitus on palju ilusamaks muutunud võrreldes algusega. Kas on teine aparaat või on midagi muud.

Postitatud: 25 Okt 2011 16:44
Postitas VäikeMägilane
Isiklikult sõitsin lihtsalt 15mm ette viidud sillaga (või siis lihstalt poldijagu ette, kuidas kellegile), šarniirid kõik terved jne.

Laipaik/Ahu väitsid et 25mm ette ja kõik töötab (järeljooks läheb suht suureks=rool raskeks, aga ju siis nemad jõuavad keerata.

Hetkel on R'il 28mm ette viidud - Olavi, sina mõõtsid?, ma ise pole süvenenud. Tahtsime aga 25mm, mis oli ka ennem õnnetust 2010 (Laipaigu poolt tehtud), enne seda olid asjad korras (kui seda et amordi kiinnitusi peab natuke muutma - hakkab ka seda väänama)

Tavalisele ladale, ka rallikale oleks turvaline 15mm ette viia ja kõik. Venemaal on selle jaoks rohi olemas - toru õõtsade näol, kus alumist on tehtud pikemaks, et saavutada see "BMW" effekt, et järeljooks 7-8 ja ratas keerab nurga alla välja (pöörab paremini) - polupuksidega komplekt maksab 3500eeki

Postitatud: 25 Okt 2011 17:25
Postitas -lada-
Hästi, viin 15mm ette ja 8mm ülesse

 
ToM kirjutas:Keevitus on palju ilusamaks muutunud võrreldes algusega. Kas on teine aparaat või on midagi muud.
Aparaat on sama, enda oskused on ilmselt natuke paremaks muutunud ja traadi kiirus olen ka alati enne keevitamist ilusti paika pannud.

Postitatud: 25 Okt 2011 17:52
Postitas Mikk
Olavi ei mõõtnud. Mina mõõtsin ja võtsin erinevatest kohtadest ning harju keskmine oli ikka 25 mm, mitte 28 mm nagu algul tundus. Miks nn keskmine ja miks ma selles kindel ei ole, seda sellepärast, et kui väga ma ka ei tahaks, siis esiteks auto all, seda üsna keeruline mõõta kui kõik muud poldid ja vidinad ettejäävad. Ning samuti ei ole varuosa detailid kõik sarnased. Vaid kohati võivad mõned mõõdud isegi rohkem kui mm erineda. Seega kui juba sillal poldid etteviidud ja algseid mõõtmeid ei tea on raske täpset mõõtmist teha.
Aga kindlasti soovitan juba üle 20 mm ette viies ka ülesse poole liigutama hakata. Sest juba arvutuslikult jääks kuulliigendi käik muidu väikseks. Ja piiripeal asjad ei ole kunagi head.

Postitatud: 25 Okt 2011 23:43
Postitas Walter
Minu tulemus selline.
Sellel silla oli ette viidud 2,5cm ja ei midagi ülesse. Midagi ei lõhkunud. Pildil vaadatedes ei ole rehv ikka täis tallaga vastu maad. Arvan et liiga palju on ettejooks. Minumäletamist mööda oli umbes 10 minutit ette. Viimaselajal olen ajanud 8 minuti peale ja hetke sillatala 1,5cm etteviidud ja 1cm ülesse. Soovitused veel sellised pane õõtsa kinnitus poldid piisavalt pikad et sillapingis saaks piisavalt regullida, lühemaks saab alati teha. Ja alumise õõtshoova küljes olevat piiramis klotsi ei tohi küljest ära lõigata, et rattad rohkem keeraksid ( kurvis väga raske tagasi keerata)

Postitatud: 26 Okt 2011 00:19
Postitas -lada-
Oeh selline ta siis sai, 15mm ette ja 8mm üles. Loodan, et nüüd kõik toimib.

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 26 Okt 2011 10:20
Postitas VäikeMägilane
 
Walter kirjutas:
Sellel silla oli ette viidud 2,5cm ja ei midagi ülesse. Midagi ei lõhkunud.
Ma arvan oma rumala peaga seda, et miks meil lõhkus šarniire oli ka see, et esialgu oli ju ülemised alumustega vahetusse läinud ja kes teab, kust need šarniirid pärit olid. Teiseks - nagu öeldud, peab silla poldid (võidusõidu autol kinldasti) olema vähe piekmad originaalidest, et saaks alumist õõtsa ka väljapoole tuua (so. et vältida šarniiride nurga all olekut) - meie sillal on originaal poldid ja seetõttu on alumine õõts vähe kehvasti ja ka kallet ei saa rohkem kui -0.5 mida on tsips vähe.


Minul üles viiudud sillaga kogemus puudub. Samas 25mm (õigesti) ette viidud sillaga on kordi parem juhitavus (suurtel kiirustel) kui 15mm ette viidud. See vahe on olemas.
Auto on stabiilsem (teljevahe ka pikem ju!) - mis ka loogiline.

Samas! on oht aeglastel kurvidel ja pehmel pinnasel sõites - ei jõua lihtsalt rooli kinnihoida (mõjutab järeljooks 7 ja edasi...)

Ma arvan, et seda teemart sai päris edukalt rikastatud - edu ja anna teada kuida siis juhitavus on ja kas jupid kõik terveks ka jäävad;)

Postitatud: 26 Okt 2011 11:44
Postitas -lada-
Kindlasti kui auto valmis annan teada mis toimub. Ja silla poldid panin igaksjuhuks originaalidest pikemad, nagu Walter ja Mägilane soovitasid.
Tänud kõigile, kes lahkelt nõu andsid:)

Postitatud: 30 Okt 2011 13:55
Postitas -lada-
Oli küll nädal vaheaega, aga teha ei jõudnudki suurt midagi.
Mootoriruumi värvisin ära ja siis hakkasin vaikselt silda alla panema. Tegin vähe toekamad kinnitused poolraami külge ja tõmbasin plokikaane poltidega kinni. Mõtlesin, et panen kogu kupatuse kokku, aga siis tuli meelde, et vedrutõmmitsat oleks ka vaja, aga kell oli juba nii palju, et ei saanud kelleegi käest laenata ka, nii jäigi panematta ju järgmine nädal lapib kokku. Tagumised pidurid lappisin ka kokku

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 30 Okt 2011 14:33
Postitas Peep7
Ei ole tähendanud kas on plaan ka kuskil söita vöi mis on projekti eesmärk üldse?

Postitatud: 30 Okt 2011 16:40
Postitas -lada-
Ei tea isegi mis selle eesmärks olla võiks:lol, lihtsalt sai ehitama hakatud, kui valmis saab eks siis vaatab.

Postitatud: 25 Nov 2011 23:36
Postitas -lada-
Lõpuks on autol rattad all :)
Nii esisilla kui ka tagusilla olen lõplikult kokku pannud. Korralikud amordid on veel ainult puudu, praegu panin taha mingid suvakad ja ette ei pannud midagi. Tagumise osa juures veel vaja amordi kinnitustele ja väikestele varrastele lisakõrvad teha, ning sild rihmadega kinni tõmmata.
Siis asun salongi kallale, ahjaa esimese stabika peaks ka alla panema :D.
Rattakoopad said endale paar kihti kivikaitset peale ja enamus põhjast ka.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt