2101, twist, 1971
Postitatud: 30 Dets 2009 01:47
Tervist ja head vana aasta lõppu, klubilised. Otsustasin ka oma hobi-rallika projekti teistele tutvustada.
Ei ole põllurallikas ega pole kunagi olnud. Lihtsalt üks kopikas, kus ideid piiratud eelarvega ellu viia.
Algus sai tehtud 2003 aastal, kui ostsime hea tuttava käest 1990 aastal kap. remondi läbinud kopika kere. Algne plaan oli teha auto superkrossi nõuetele vastavaks.
Kõigepealt sai põhjalt mitu ämbritäit masuudi ja bituumeni segu, tänu millele oli kere hästi säilinud, maha kraabitud. Seejärel painutasime ja keevitasime 42mm tõmmatud torust 6-punkti turvapuuri. Lõikasime ära ka esitiibade nurgad, et lumest vabamalt läbi läheks ja et esitiib rehvi ei lõikaks, kui peaks mingi kokkupõrge toimuma.
Kapoti alla läks kap. remondi 1600 mootor ja originaalist vabam väljalase. Mootori ja lanseka vahele tegime ka lisatoe, et mootor vähem "tõmbleks". Rohkem muudatusi mootori vallas ei olnud.
Vedrustust sai tol ajal nii palju tehtud, et taha UAZ-i amordid ja ette topeltstabikas paigutatud. Karterit kaitseb duralumiiumist põhjakaitse. Ülejäänu jällegi stock.
Kast oli vaheldumisi 06 oma ja 01 oma, sild 4.1 ja 4.3 kemppi.
Salongi leidsid oma tee Ascona GTE Recaro istmed ning Sparco 4-p rihmad juhile ja Norma 3-p traksid "reisijale". Istmed kinnituvad otse põrandale, originaalkinnitused on eemaldatud. Aku asub kõrvalistuja selja taga plekist kastis. Algusaastatel olid isegi tagaistmed kuidagi turvapuuri vahele surutud. Põhjuseks oli, et mõnel jäärajasõidul nõuti, et oleks originaalarv istekohti. Kuna eeskujuks oli tolleaegne superkrossi reeglite leht, sai ka lisa piduri- ja parktuled tagaaknale kinnitatud.
Sellises konditsioonis sai aastaid viis talviti jää- ja lumerada sõidetud. Üheski superkrossi sõidus auto ei osalenudki Samamoodi ei leidnud kopikas ka suvel kasutust.
Vanematel piltidel on näha, milliseid erinevaid "disaine" sai katsetatud, vahepeal oli isegi Escort XR3-e antitiib luugi peal(väga tobe).
Kliki pildil, et näha suuremalt! Vabandan kvaliteedi pärast.
Praegune seis
Mootor:
Selle aasta septembris sai kopikas taas põhjalikult ette võetud. Eesmärk oli lõpuks ka asfaldil auto võimed proovile panna. Vana 1600 mootor läks vanarauda. Asemele tuli 1500, millel sees treitud kolvid ja peal esimese otsa 2101 plokikaas(paar ühikut suurem surveaste). Hoorattalt lasime ka natuke liigset liha maha treida.
Kaanel ja kollektoritel sai kanalid ühte joonde aetud ja valujäägid ka maha lihvitud.
"Pükstel" sai avad sujuvaks freesitud(orig. ava vs freesitud):
Pükste lõpust likvideerisime kitsaskoha, nüüd on pärast sukka lõpuni välja 50mm toru. Otsas mingi väike "otseläbi".
Kaburaator on Lada originaal, katse-eksitus meetodil läksid sisse optimaalseimad düüsid. Gaas käib trossiga.
Külma õhu sissevõtt sai lahendatud imelihtsalt - lõdviku ja õhukese metalltoruga
Veermik:
Täiustused veermikus anno 2009:
Pidurikettad läbi puuritud ja rellakaga soonitud. Ees Volga vedrud miinus 2 keerdu. Uued üle keevitatud õõtsad ja muud esisilla kuluosad. Roolikarp on kardaaniga. Sai ka ühel asfaldisõidul katsetada tagasilla rihmadega kinni tõmbamist: standardvedrustusega VÄGA MÕTTETU, ei soovita.
Kere ja salong:
Pärast esimest sõitu kardirajal pidime tunnistama, et auto on ikka veel raske, seega sai ukseklaasid asendatud pleksiga ja tagauksed täiesti tühjaks lõigatud. Kapotihinged ja -raam läksid ka vanarauda.
Salongis sai ka mõned suuremat sorti muudatused tehtud:
Rooli nihutasime 5cm vasakule ja mõnevõrra rohkem allapoole.
Sõiduasend oli veel eelmise nädalani selline:
Nüüd on käigukang toodud ~30cm tahapoole, kässar nihkus 25cm tahapoole. Mass, süüde ja starter on toodud käigukangi ja kässari vahelisele paneelile.
Proovisõidul läks vähe käest:
Varia:
Ei ole põllurallikas ega pole kunagi olnud. Lihtsalt üks kopikas, kus ideid piiratud eelarvega ellu viia.
Algus sai tehtud 2003 aastal, kui ostsime hea tuttava käest 1990 aastal kap. remondi läbinud kopika kere. Algne plaan oli teha auto superkrossi nõuetele vastavaks.
Kõigepealt sai põhjalt mitu ämbritäit masuudi ja bituumeni segu, tänu millele oli kere hästi säilinud, maha kraabitud. Seejärel painutasime ja keevitasime 42mm tõmmatud torust 6-punkti turvapuuri. Lõikasime ära ka esitiibade nurgad, et lumest vabamalt läbi läheks ja et esitiib rehvi ei lõikaks, kui peaks mingi kokkupõrge toimuma.
Kapoti alla läks kap. remondi 1600 mootor ja originaalist vabam väljalase. Mootori ja lanseka vahele tegime ka lisatoe, et mootor vähem "tõmbleks". Rohkem muudatusi mootori vallas ei olnud.
Vedrustust sai tol ajal nii palju tehtud, et taha UAZ-i amordid ja ette topeltstabikas paigutatud. Karterit kaitseb duralumiiumist põhjakaitse. Ülejäänu jällegi stock.
Kast oli vaheldumisi 06 oma ja 01 oma, sild 4.1 ja 4.3 kemppi.
Salongi leidsid oma tee Ascona GTE Recaro istmed ning Sparco 4-p rihmad juhile ja Norma 3-p traksid "reisijale". Istmed kinnituvad otse põrandale, originaalkinnitused on eemaldatud. Aku asub kõrvalistuja selja taga plekist kastis. Algusaastatel olid isegi tagaistmed kuidagi turvapuuri vahele surutud. Põhjuseks oli, et mõnel jäärajasõidul nõuti, et oleks originaalarv istekohti. Kuna eeskujuks oli tolleaegne superkrossi reeglite leht, sai ka lisa piduri- ja parktuled tagaaknale kinnitatud.
Sellises konditsioonis sai aastaid viis talviti jää- ja lumerada sõidetud. Üheski superkrossi sõidus auto ei osalenudki Samamoodi ei leidnud kopikas ka suvel kasutust.
Vanematel piltidel on näha, milliseid erinevaid "disaine" sai katsetatud, vahepeal oli isegi Escort XR3-e antitiib luugi peal(väga tobe).
Kliki pildil, et näha suuremalt! Vabandan kvaliteedi pärast.
Praegune seis
Mootor:
Selle aasta septembris sai kopikas taas põhjalikult ette võetud. Eesmärk oli lõpuks ka asfaldil auto võimed proovile panna. Vana 1600 mootor läks vanarauda. Asemele tuli 1500, millel sees treitud kolvid ja peal esimese otsa 2101 plokikaas(paar ühikut suurem surveaste). Hoorattalt lasime ka natuke liigset liha maha treida.
Kaanel ja kollektoritel sai kanalid ühte joonde aetud ja valujäägid ka maha lihvitud.
"Pükstel" sai avad sujuvaks freesitud(orig. ava vs freesitud):
Pükste lõpust likvideerisime kitsaskoha, nüüd on pärast sukka lõpuni välja 50mm toru. Otsas mingi väike "otseläbi".
Kaburaator on Lada originaal, katse-eksitus meetodil läksid sisse optimaalseimad düüsid. Gaas käib trossiga.
Külma õhu sissevõtt sai lahendatud imelihtsalt - lõdviku ja õhukese metalltoruga
Veermik:
Täiustused veermikus anno 2009:
Pidurikettad läbi puuritud ja rellakaga soonitud. Ees Volga vedrud miinus 2 keerdu. Uued üle keevitatud õõtsad ja muud esisilla kuluosad. Roolikarp on kardaaniga. Sai ka ühel asfaldisõidul katsetada tagasilla rihmadega kinni tõmbamist: standardvedrustusega VÄGA MÕTTETU, ei soovita.
Kere ja salong:
Pärast esimest sõitu kardirajal pidime tunnistama, et auto on ikka veel raske, seega sai ukseklaasid asendatud pleksiga ja tagauksed täiesti tühjaks lõigatud. Kapotihinged ja -raam läksid ka vanarauda.
Salongis sai ka mõned suuremat sorti muudatused tehtud:
Rooli nihutasime 5cm vasakule ja mõnevõrra rohkem allapoole.
Sõiduasend oli veel eelmise nädalani selline:
Nüüd on käigukang toodud ~30cm tahapoole, kässar nihkus 25cm tahapoole. Mass, süüde ja starter on toodud käigukangi ja kässari vahelisele paneelile.
Proovisõidul läks vähe käest:
Varia: