21061, 06VAZ, 1991
21061, 06VAZ, 1991
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
21061, 06VAZ, 1991
Tervist.
Kuna hiljuti sain ühe "Lada" tüüpi sõiduauto omanikuks, siis mõtlesin, et ehk on teistel ka huvi konkreetse sõiduki hetkeseisundi ning tulevikuga seonduva vastu.
Minu huvi endise N.Liidu päritoluga sõiduautode vastu on mu tutvusringkonnas juba laialt teatud-tuntud.
Senimaani on see küll piirdunud teiste markidega ja VAZ on nende hulgast kuidagi välja jäänud. Nüüd aga "ma-ei-tea-mis-hetkeemotsiooni-ajendil" olen viimasel ajal pikemalt jäänud seirama ka igasuguseid "Ladade" ja "?igulide" müügikuulutusi.
Miskipärast on mu tähelepanu esialgu kõige rohkem köitnud just VAZ 2103 ja 2106. Ma ei tea miks, aga mulle lihtsalt meeldib nende autode välimus. Seetõttu olen viimased pool aastat "kamminud" erinevaid Eesti automüügisaite, vaadanud pilte ja uurinud hindasid.
Ütleme nii, et korralike ja originaalkonditsioonis 06-tega on Eestis suhteliselt hapu seis: neid kas ei ole, või siis on, aga ei taheta müüa. Või siis teine variant, et olemasolevatele, mida siin-seal mõnes automüügiportaalis näha võib, on niisugune utoopiline hinnanumber külge pandud(30 000.-, 40 000.-, 60 000.- jne.), et kui sa just paadunud "nostalgiafriigist" rikas kollektsionäär pole, kellel rahakott puuga seljas, siis käid selliste hinnanumbritega autodest ikka väga suure kaarega mööda.
Normaalne inimene ostaks juba ammu omale kas mingisuguse BMW, Opeli, või Audi. Mina pole, tänu oma nostalgiahuvile N.Liidu autode vastu, juba ammu enam normaalne inimene ja ma olen sellega juba täiesti leppinud. Nagunii lõpevad niisugused "haigused" kõigil ühtemoodi.
Niisiis otsustasin, et kasvõi nui neljaks, aga ma pean omale kusagilt kunagi saama mõne originaalkonditsioonis "VAZ 2106"-e, mis kannaks veel tehasevärvi, ei vajaks kapitaalseid keretöid, ei roostetaks jube rämedalt, oleks avariivaba ning mille hind oleks auto seisukorraga tasakaalus. Raske olukord, kuna originaalkonditsioonis autosid pole Eestis enam suurt alles jäänud. Rääkimata Venemaast, kus konkreetse mudeli müügilahtris domineerivad juba mingisuguse "tjuuningu" osaliseks saanud autod.
Eks sellele süstemaatiliselt süvendatud otsingutööle "kallas õli tulle" ka paar tuttavat, kelledest ühel on 1970-nda väljalaskeaastaga "kopikas", potisinist värvi, ning teisel merekarva VAZ 2106. Mõlemad veel originaalvärvi all.
Kuna enamus 2106-ed on kas bee?id, valged või kakaopruunid, siis nood variandid jäid kõrvale. Mina tahtsin endale teistsuguse värvitooniga autot.
Vaatasin igal hommikul ja õhtul netis kuulutusi, kuid ühtegi sellist sobivat 06-te silma ei hakanud, mida nähes oleks seest läbi käinud selline "äratundmisjõnks", et see on nüüd see "õige".
Sirvisin neid erinevaid veebilehti ikka hea jupp aega, kui hiljuti avastasin, et Auto24 portaali on müüki ilmunud üks helehalli värvi, 1991 a. VAZ 21061.
Kuulutusse oli lisatud, et auto on avariivaba, originaalvärvi all ja tal on olnud üks omanik.
Kuna mu teadmised sellistest spetsiifilistest mudelitest olid too hetk suht olematud, siis võtsin appi ühe targa raamatu. Seal oli kirjas, et taoline modifikatsioon tähendab siis VAZ 2103 mootoriga VAZ 2106-te. Väidetavalt pidi see venelase valmistatutest kõige vastupidavam või "pommikindlam" VAZ-i mootor olema.
Kuna piltide peal tundus see "nullkuus" paljutõotav olevat, siis läksime kaasfoorumlasega "kopeika70" Tallinnasse, kus oli võimalik autot ka oma silmaga näha.
Kohale jõudes saime siis mitme silmapaariga seda helehalli 21061-te pealt ja alt, seest ja väljast uurida ja puurida.
Ütleme nii, et esmamulje oli hea. Lisaks auto rahuldavale üldmuljele meeldis mulle korralik pagasiruumi põhi. Varuratta süvend oli kunagi vist küll mingisuguse kerge "plõmaka" saanud, kuna sellel oli üks nurk natuke mõlkis. Ülejäänud pagasiruumi põrand oli laias laastus puhas ja roostevaba.
Samuti oli kerge tolmu ja õliga kaetud mootoriruum siit-sealt, keevisliidete kohtadelt pindmise roostega koos. Eks aeg ja kehv roostekindlus tolle aasta autodel teevad oma töö. Selle vastu aitab aga kapotialuse pesemine ning pärastised väikesed värviparandused. Üks lauge mõlk asub ka juhipoolsel tagauksel. See olevat tekkinud väidetavalt tungraua survest, kui tagaratast vahetati.
Minuga kaasas olnud foorumiliige "kopeika70", kellel on minust tunduvalt suuremad kogemused/teadmised N.Liidu autodest, ütles et uuemate 2106-te üks põhihäda oli nende olematu roostekindlus. Tänapäevasematele keredele lasti, võrreldes 70-80 aastate mudelitega, peale mingi 23-nda järgu kvaliteediga aluskrunt, sellele värv selga ja paljud nurgatagused ei saanud omale krunti pealegi. Vanemad mudelid pidasid seevastu ilmastikutingimustele ja korrosioonile paremini vastu.
Üks pisinüanss(mis on omakorda suur pluss) on see, et auto algne omanik on alles hoidnud tehasest kaasa pandud auto enda originaalvärvi, millega saab väikeseid parandusi teha(kivitäkked, kriimud jms.).
Kuigi kere tahab, nagu eelnevalt mainitud, siit-sealt värviparandustöid saada, siis seevastu mootor, pidurid ja käiguosa olid väga head. Selles saime väikest testsõitu tehes ise veenduda ja seda kinnitas ka ülevaatuspunkti töötaja allkiri auto tehnilises passis.
Ust lahti tehes lõi salongist vastu spetsiifiline, VAZ 2106-le omane reisijateruumi lõhn. Mitte et see ebameeldiv oleks olnud- vastupidi.
Avaldati küll kahtlust, et kas see ikka tema nö. õige salongilõhn niikaua säilib. Mina oma piiratud teadmistega "Ladamaailmast" oletan, et kas sellist spetsiaalset, Lada salongilõhnalist parfüümi tehaksegi. Ehk on see siiski ikka tema enda istmete ning polstrimaterjalide lõhn. Väike asi, aga (vähemalt minu jaoks) määrava tähtsusega.
Veidike arutlemist-mõtisklemist auto juures ja õige varsti saime omanikuga kaubale ning leppisime hinnas kokku, mis mõlemaid osapooli rahuldas.
Tagasiteel kodu poole ja sellele järgnevat päeva võiks nimetada võitluseks iseenda sisemise "minaga". Terve ja kaine talupojamõistus käskis mul asjasse reaalselt suhtuda ning praegusel MASU, TÄPE ja PUPU ajal raha mitte laiali loopida "mingisuguste mõttetute autode peale". Samas aga minu vereringes elutsev "(vana)tehnikavähk" on oma haarmed juba nii kapitaalselt laiali ajanud, et vähehaaval lämmatas ka selle viimase, terve mõistuseraasukese. Peale konsulteerimist mõnede tuttavatega, kelledest osa kirjeldas mulle väga ilmekalt, mida nad minuga teevad, kui ma seda autot kohe ära ei osta, andsin pikapeale ühiskondlikule survele järgi.
Eks kunagi kaugemas tulevikus ole näha, oli see ostuotsus nüüd õige või vale.
Mõni nädal hiljem läksin autole uuesti järgi, et vormistada ta ARK-is oma nimele ning võtta suund juba tema uude koju- teiste neljarattalistest eakaaslaste ja "kaasmaalaste" juurde.
Praegu ta seisab siis oma "uues kodus" varju all ja ootab järgmise aasta soojemaid ilmasid. Talve see auto enam ei näe, kuigi temaga on vist vähemalt ühe korra (poolsoolases) lumes käidud, mida võib järeldada roostes tagasillalt ning uste alumistelt servadelt, kuhu on samuti väikesed roostemullid tekkinud. Tema saatus saab olema rohkem suvisel perioodil ilusate ilmadega ringivuramise sõiduk.
Igasugused valuveljed, toonkiled, kleepsud ja muud, autot nn. "kiiremaks" tegevad lisandid on selle "Lada" puhul 100% välistatud. Originaalsus/autentsus ikka eelkõige. Sellisel autol on igal ajal rohkem väärtust. Vähemalt mina arvan nii.
Eks ma püüan nüüd jõudumööda seda teemat edaspidi ka kajastada, vastavalt plaanitavatele/tehtavatele töödele.
[Muudetud: 4-18-2010 Priidic]
Kuna hiljuti sain ühe "Lada" tüüpi sõiduauto omanikuks, siis mõtlesin, et ehk on teistel ka huvi konkreetse sõiduki hetkeseisundi ning tulevikuga seonduva vastu.
Minu huvi endise N.Liidu päritoluga sõiduautode vastu on mu tutvusringkonnas juba laialt teatud-tuntud.
Senimaani on see küll piirdunud teiste markidega ja VAZ on nende hulgast kuidagi välja jäänud. Nüüd aga "ma-ei-tea-mis-hetkeemotsiooni-ajendil" olen viimasel ajal pikemalt jäänud seirama ka igasuguseid "Ladade" ja "?igulide" müügikuulutusi.
Miskipärast on mu tähelepanu esialgu kõige rohkem köitnud just VAZ 2103 ja 2106. Ma ei tea miks, aga mulle lihtsalt meeldib nende autode välimus. Seetõttu olen viimased pool aastat "kamminud" erinevaid Eesti automüügisaite, vaadanud pilte ja uurinud hindasid.
Ütleme nii, et korralike ja originaalkonditsioonis 06-tega on Eestis suhteliselt hapu seis: neid kas ei ole, või siis on, aga ei taheta müüa. Või siis teine variant, et olemasolevatele, mida siin-seal mõnes automüügiportaalis näha võib, on niisugune utoopiline hinnanumber külge pandud(30 000.-, 40 000.-, 60 000.- jne.), et kui sa just paadunud "nostalgiafriigist" rikas kollektsionäär pole, kellel rahakott puuga seljas, siis käid selliste hinnanumbritega autodest ikka väga suure kaarega mööda.
Normaalne inimene ostaks juba ammu omale kas mingisuguse BMW, Opeli, või Audi. Mina pole, tänu oma nostalgiahuvile N.Liidu autode vastu, juba ammu enam normaalne inimene ja ma olen sellega juba täiesti leppinud. Nagunii lõpevad niisugused "haigused" kõigil ühtemoodi.
Niisiis otsustasin, et kasvõi nui neljaks, aga ma pean omale kusagilt kunagi saama mõne originaalkonditsioonis "VAZ 2106"-e, mis kannaks veel tehasevärvi, ei vajaks kapitaalseid keretöid, ei roostetaks jube rämedalt, oleks avariivaba ning mille hind oleks auto seisukorraga tasakaalus. Raske olukord, kuna originaalkonditsioonis autosid pole Eestis enam suurt alles jäänud. Rääkimata Venemaast, kus konkreetse mudeli müügilahtris domineerivad juba mingisuguse "tjuuningu" osaliseks saanud autod.
Eks sellele süstemaatiliselt süvendatud otsingutööle "kallas õli tulle" ka paar tuttavat, kelledest ühel on 1970-nda väljalaskeaastaga "kopikas", potisinist värvi, ning teisel merekarva VAZ 2106. Mõlemad veel originaalvärvi all.
Kuna enamus 2106-ed on kas bee?id, valged või kakaopruunid, siis nood variandid jäid kõrvale. Mina tahtsin endale teistsuguse värvitooniga autot.
Vaatasin igal hommikul ja õhtul netis kuulutusi, kuid ühtegi sellist sobivat 06-te silma ei hakanud, mida nähes oleks seest läbi käinud selline "äratundmisjõnks", et see on nüüd see "õige".
Sirvisin neid erinevaid veebilehti ikka hea jupp aega, kui hiljuti avastasin, et Auto24 portaali on müüki ilmunud üks helehalli värvi, 1991 a. VAZ 21061.
Kuulutusse oli lisatud, et auto on avariivaba, originaalvärvi all ja tal on olnud üks omanik.
Kuna mu teadmised sellistest spetsiifilistest mudelitest olid too hetk suht olematud, siis võtsin appi ühe targa raamatu. Seal oli kirjas, et taoline modifikatsioon tähendab siis VAZ 2103 mootoriga VAZ 2106-te. Väidetavalt pidi see venelase valmistatutest kõige vastupidavam või "pommikindlam" VAZ-i mootor olema.
Kuna piltide peal tundus see "nullkuus" paljutõotav olevat, siis läksime kaasfoorumlasega "kopeika70" Tallinnasse, kus oli võimalik autot ka oma silmaga näha.
Kohale jõudes saime siis mitme silmapaariga seda helehalli 21061-te pealt ja alt, seest ja väljast uurida ja puurida.
Ütleme nii, et esmamulje oli hea. Lisaks auto rahuldavale üldmuljele meeldis mulle korralik pagasiruumi põhi. Varuratta süvend oli kunagi vist küll mingisuguse kerge "plõmaka" saanud, kuna sellel oli üks nurk natuke mõlkis. Ülejäänud pagasiruumi põrand oli laias laastus puhas ja roostevaba.
Samuti oli kerge tolmu ja õliga kaetud mootoriruum siit-sealt, keevisliidete kohtadelt pindmise roostega koos. Eks aeg ja kehv roostekindlus tolle aasta autodel teevad oma töö. Selle vastu aitab aga kapotialuse pesemine ning pärastised väikesed värviparandused. Üks lauge mõlk asub ka juhipoolsel tagauksel. See olevat tekkinud väidetavalt tungraua survest, kui tagaratast vahetati.
Minuga kaasas olnud foorumiliige "kopeika70", kellel on minust tunduvalt suuremad kogemused/teadmised N.Liidu autodest, ütles et uuemate 2106-te üks põhihäda oli nende olematu roostekindlus. Tänapäevasematele keredele lasti, võrreldes 70-80 aastate mudelitega, peale mingi 23-nda järgu kvaliteediga aluskrunt, sellele värv selga ja paljud nurgatagused ei saanud omale krunti pealegi. Vanemad mudelid pidasid seevastu ilmastikutingimustele ja korrosioonile paremini vastu.
Üks pisinüanss(mis on omakorda suur pluss) on see, et auto algne omanik on alles hoidnud tehasest kaasa pandud auto enda originaalvärvi, millega saab väikeseid parandusi teha(kivitäkked, kriimud jms.).
Kuigi kere tahab, nagu eelnevalt mainitud, siit-sealt värviparandustöid saada, siis seevastu mootor, pidurid ja käiguosa olid väga head. Selles saime väikest testsõitu tehes ise veenduda ja seda kinnitas ka ülevaatuspunkti töötaja allkiri auto tehnilises passis.
Ust lahti tehes lõi salongist vastu spetsiifiline, VAZ 2106-le omane reisijateruumi lõhn. Mitte et see ebameeldiv oleks olnud- vastupidi.
Avaldati küll kahtlust, et kas see ikka tema nö. õige salongilõhn niikaua säilib. Mina oma piiratud teadmistega "Ladamaailmast" oletan, et kas sellist spetsiaalset, Lada salongilõhnalist parfüümi tehaksegi. Ehk on see siiski ikka tema enda istmete ning polstrimaterjalide lõhn. Väike asi, aga (vähemalt minu jaoks) määrava tähtsusega.
Veidike arutlemist-mõtisklemist auto juures ja õige varsti saime omanikuga kaubale ning leppisime hinnas kokku, mis mõlemaid osapooli rahuldas.
Tagasiteel kodu poole ja sellele järgnevat päeva võiks nimetada võitluseks iseenda sisemise "minaga". Terve ja kaine talupojamõistus käskis mul asjasse reaalselt suhtuda ning praegusel MASU, TÄPE ja PUPU ajal raha mitte laiali loopida "mingisuguste mõttetute autode peale". Samas aga minu vereringes elutsev "(vana)tehnikavähk" on oma haarmed juba nii kapitaalselt laiali ajanud, et vähehaaval lämmatas ka selle viimase, terve mõistuseraasukese. Peale konsulteerimist mõnede tuttavatega, kelledest osa kirjeldas mulle väga ilmekalt, mida nad minuga teevad, kui ma seda autot kohe ära ei osta, andsin pikapeale ühiskondlikule survele järgi.
Eks kunagi kaugemas tulevikus ole näha, oli see ostuotsus nüüd õige või vale.
Mõni nädal hiljem läksin autole uuesti järgi, et vormistada ta ARK-is oma nimele ning võtta suund juba tema uude koju- teiste neljarattalistest eakaaslaste ja "kaasmaalaste" juurde.
Praegu ta seisab siis oma "uues kodus" varju all ja ootab järgmise aasta soojemaid ilmasid. Talve see auto enam ei näe, kuigi temaga on vist vähemalt ühe korra (poolsoolases) lumes käidud, mida võib järeldada roostes tagasillalt ning uste alumistelt servadelt, kuhu on samuti väikesed roostemullid tekkinud. Tema saatus saab olema rohkem suvisel perioodil ilusate ilmadega ringivuramise sõiduk.
Igasugused valuveljed, toonkiled, kleepsud ja muud, autot nn. "kiiremaks" tegevad lisandid on selle "Lada" puhul 100% välistatud. Originaalsus/autentsus ikka eelkõige. Sellisel autol on igal ajal rohkem väärtust. Vähemalt mina arvan nii.
Eks ma püüan nüüd jõudumööda seda teemat edaspidi ka kajastada, vastavalt plaanitavatele/tehtavatele töödele.
[Muudetud: 4-18-2010 Priidic]
Jäi veel mainimata, et need täpid juhiistmel on vihmatilgad, kuna too päev oli suhteliselt tatine ilm. Ilmselt tuleks millalgi lahti harutada tagauste polstrid, kuna nende sees asuv papp on ajapikku niiskuse tõttu lainesse tõmmanud.
Seda ma muidugi ei tea, mis seisukorras see põrand võib olla, kuna ma pole teda veel nii kapitaalselt lahti harutanud. Põhjaalune tundus igatahes suhteliselt kõva olevat. Mingit suurt läbivat auku, kust vares läbi lendaks, ei leidnud.
Ilmselt jäävad kõik need suuremad parandus- ja hooldustööd järgmise aasta soojemaid ilmasid ootama, sest et külma käes nina luristada ja hobiauto kallal nikerdada pole just eriti meeldiv tegevus.
Esimese asjana tuleks hakata autole otsima uut tagastanget, kuna talle on mingi volt sisse tekkinud. Samuti tuleks uute vastu vahetada ka paar plastikust stangeotsa, kuna praegustel on mõrad sees. Eks neid töid, mis auto juures vaja teha, tuleb nagunii. Praegu katsuks jupphaaval teda võimaluste piires paremaks kohendada.
Kui kunagi rikkamaks saan, siis ehk võib mõelda juba ka värviparandustööde jms. asjade peale.
[Muudetud: 15-10-2009 06VAZ]
Seda ma muidugi ei tea, mis seisukorras see põrand võib olla, kuna ma pole teda veel nii kapitaalselt lahti harutanud. Põhjaalune tundus igatahes suhteliselt kõva olevat. Mingit suurt läbivat auku, kust vares läbi lendaks, ei leidnud.
Ilmselt jäävad kõik need suuremad parandus- ja hooldustööd järgmise aasta soojemaid ilmasid ootama, sest et külma käes nina luristada ja hobiauto kallal nikerdada pole just eriti meeldiv tegevus.
Esimese asjana tuleks hakata autole otsima uut tagastanget, kuna talle on mingi volt sisse tekkinud. Samuti tuleks uute vastu vahetada ka paar plastikust stangeotsa, kuna praegustel on mõrad sees. Eks neid töid, mis auto juures vaja teha, tuleb nagunii. Praegu katsuks jupphaaval teda võimaluste piires paremaks kohendada.
Kui kunagi rikkamaks saan, siis ehk võib mõelda juba ka värviparandustööde jms. asjade peale.
[Muudetud: 15-10-2009 06VAZ]
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
Uksepolstri papid tõmbavad tavaliselt lainesse siis, kui papp vett saab. Tehase poolt peaks ukse sees küll kile olema, mis seda takistab, kuid see tasuks kindlasti üle vaadata. Kui kilet pole, siis kindlasti paigalda, võimalusel terve polstri ulatuses.
Masin ja tulevikuplaanid on kiiduväärt, edu!
Masin ja tulevikuplaanid on kiiduväärt, edu!
Iga ilmaga aktsioonis!
-
mmatzz
- Postitusi: 329
- Liitunud: 14 Mär 2008 18:26
- Asukoht: Saue vald
- Autod: 21013 1.7Ti, Nissan 200sx 1.8Ti, BMW e60 545i, BMW e39 520i 98
- Kontakt:
tõsiselt kena kopikas tõesti, sisu on väga ilusti säilinud, pole mingit tuuningut külge aetud ega muud sellist.
Pisivigu paistab piltidelt, külje suunad tuhmunud, summuti ots roostes(nagu sinna midagi parata saaks, pidin lihtsalt mainima), ees lada märk tuhmunud.
Edu sulle, tundub, et siit on tulemas midagi väga korralikku ja ilusat.
Pisivigu paistab piltidelt, külje suunad tuhmunud, summuti ots roostes(nagu sinna midagi parata saaks, pidin lihtsalt mainima), ees lada märk tuhmunud.
Edu sulle, tundub, et siit on tulemas midagi väga korralikku ja ilusat.
Meboosta
Life is too short to drive slow cars
Life is too short to drive slow cars
Külgmisi suunatulesid käisin üksvahe Tallinnas, ühes Vene autode varuosi müüvas poes otsimas. Olid täitsa olemas. Külge veel pole pannud.
Iluvõre embleemiga on aga tõsisem probleem. Ta on veel see vanat tüüpi, punase põhjaga. Mitte must, nagu juba uuematel küljes oli.
Ma tean, et korralikke embleeme leida on suhteliselt lootusetu üritus, aga võibolla kunagi kogemata komistan mõne otsa nendest.
Iluvõre embleemiga on aga tõsisem probleem. Ta on veel see vanat tüüpi, punase põhjaga. Mitte must, nagu juba uuematel küljes oli.
Ma tean, et korralikke embleeme leida on suhteliselt lootusetu üritus, aga võibolla kunagi kogemata komistan mõne otsa nendest.
Panen üles veel mõned pildid auto probleemsematest kohtadest:
Parem tagumine uks,
Juhipoolne tagumine uks.
Nagu näha, roostetavad nad päris korralikult ja krõbinal. Mina pole selle auto juures ühtki pintslitõmmet teinud.
Mõlk tagatiival. Roostemullid esiuksel, siin sama lugu. Roostetav tagatiiva kaar, põhjaalune paremalt ja põhjaalune vasakult poolt.
[Muudetud: 25-10-2009 06VAZ]
[Muudetud: 25-10-2009 06VAZ]
Parem tagumine uks,
Juhipoolne tagumine uks.
Nagu näha, roostetavad nad päris korralikult ja krõbinal. Mina pole selle auto juures ühtki pintslitõmmet teinud.
Mõlk tagatiival. Roostemullid esiuksel, siin sama lugu. Roostetav tagatiiva kaar, põhjaalune paremalt ja põhjaalune vasakult poolt.
[Muudetud: 25-10-2009 06VAZ]
[Muudetud: 25-10-2009 06VAZ]
Kuna auto on nagunii praegu talvekorteris, siis ehk see pooleaastane seismine ühe koha peal sellisel kujul neid roostekohti vast hullemaks ei muuda.
Iseasi, kui temaga põristataks porilompides või soolaseguse lume peal ringi, siis see muidugi kiirendaks konkreetsetes kohtades roostetamise protsessi.
Iseasi, kui temaga põristataks porilompides või soolaseguse lume peal ringi, siis see muidugi kiirendaks konkreetsetes kohtades roostetamise protsessi.
Vaata, et kõik karpide ja uste vee äravooluavad lahti oleksid. Auto roostetab seest väljaspoole ning kondentsi koguneb kõikjale. Ja pintsliga võiks roostekohtadele kasvõi pläraka Movilit panna, kahju ta ikka ei teeks. Loodan, et sul on ka sobilik talvekorter - põrandatunnel, paksud uksed ja seinad jne. on Nõukogude tehnikale absoluutne surm...
Mina olen laisk, hooletu olnud ja roostetõrjetööde vajadusi ignoreerinud, tulemus on see, et garaaz igasugu zajebis tehnikat täis aga keret enam pole kuhu külge midagi kruvida:(
Mina olen laisk, hooletu olnud ja roostetõrjetööde vajadusi ignoreerinud, tulemus on see, et garaaz igasugu zajebis tehnikat täis aga keret enam pole kuhu külge midagi kruvida:(
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- Maku2
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 21
- Liitunud: 17 Aug 2009 12:00
- Asukoht: Tartu /Pärnumaa
- Autod: SEAT Toledo `99
- Kontakt:
Uuematel Vaz-idel on jah roosteprobleemid, sõbra isa rääkis, et ta kunagi oli Togliattis praktikal käinud, ütles, et need mis ekspordiks läksid, neil koosteplekid sillerdasid, aga need, mis siseturu jaoks valmistati nendel keredetailid vedelesid väljas varjualuste all, rooste peal juba tehasest. Mu enda vaz-21011 on '76 ndast ja kere on kll väga kõbus, rooste on ainult esklaasi all paremas nurgas, seal on kll miskipärast ära kopitanud, tuttav rääkis, et veneajal oli neid valtsitud detaile müüa ka.
Metallikratt
Unustasin viimases postituses mainimata, et auto hoiukohaks on endine heinaküün, kus ka talviseid küttepuid sees hoiti. Need on nüüdseks muidugi ära köetud.Algselt postitas: GTA
Vaata, et kõik karpide ja uste vee äravooluavad lahti oleksid. Auto roostetab seest väljaspoole ning kondentsi koguneb kõikjale. Ja pintsliga võiks roostekohtadele kasvõi pläraka Movilit panna, kahju ta ikka ei teeks. Loodan, et sul on ka sobilik talvekorter - põrandatunnel, paksud uksed ja seinad jne. on Nõukogude tehnikale absoluutne surm...
Mina olen laisk, hooletu olnud ja roostetõrjetööde vajadusi ignoreerinud, tulemus on see, et garaaz igasugu zajebis tehnikat täis aga keret enam pole kuhu külge midagi kruvida:(
Õhk käib hoonest läbi ja puuklibuse maapinna peale sai veel kile laotatud.
See vast on natuke parem variant kui betoongaraa?.
Nagu näha, on viimasest postitusest röögatuhulk aega möödas.
Auto seisukord on endine, nagu ta peale ostu jäi. See tähendab, et magab talveund.
Ma olen vahepeal vaadanud/uurinud teisi, vanema väljalaskeaastaga samasuguseid mudeleid ja seoses nendega tuli üks veider mõte pähe.
Teadupärast on uuematel 2106-tel vihmaveerenni- ja lävekarpide liistud asendatud musta plastikuga. Samuti pole tal enam tiivakaarte külge käivaid ehisliiste.
Siit nüüd küsimus targematele, et kas see on väga suur "pühaduse rüvetamine", kui eelmainit plastdetailid asendada kroomitutega ning kinnitada tiivakaarte külge samasugused kroomliistud, nagu vanematel mudelitel ?
Mingit edevust ma taga ei aja, kuid vähemalt vihmaveerenni külge käivate plastliiste ringleb kaubandusvõrkudes veidi vähem kui kroomituid.
Või siis pole ma osanud neid niiviisi piisavalt otsida.
Auto seisukord on endine, nagu ta peale ostu jäi. See tähendab, et magab talveund.
Ma olen vahepeal vaadanud/uurinud teisi, vanema väljalaskeaastaga samasuguseid mudeleid ja seoses nendega tuli üks veider mõte pähe.
Teadupärast on uuematel 2106-tel vihmaveerenni- ja lävekarpide liistud asendatud musta plastikuga. Samuti pole tal enam tiivakaarte külge käivaid ehisliiste.
Siit nüüd küsimus targematele, et kas see on väga suur "pühaduse rüvetamine", kui eelmainit plastdetailid asendada kroomitutega ning kinnitada tiivakaarte külge samasugused kroomliistud, nagu vanematel mudelitel ?
Mingit edevust ma taga ei aja, kuid vähemalt vihmaveerenni külge käivate plastliiste ringleb kaubandusvõrkudes veidi vähem kui kroomituid.
Või siis pole ma osanud neid niiviisi piisavalt otsida.
- Rannamäe
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 152
- Liitunud: 15 Okt 2007 17:14
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 21061 '99 & 21063 '84
Isiklikult arvan, et kui missioon on hoida auto originaalkorras siis peaks ta olema selline nagu ta tehasest välja veeres ning seega peaks ta vastama konkreetsele ajastule.
Näiteks tiivakaarte küljes olevad kroomliistud on omased ainult väga varajastele "kuutele", mis tulid välja 70ndate lõpus ja 80ndate alguses. Seega 91 aasta masina küljes nad mõjuksid veidi "võõrkehana", sest ülejäänud auto jääb ikka teise ajastusse. Pööraksin siinkohal kasvõi tähelepanu aknakerimislinkidele, mis on uuematel mudelitel (kaasaarvatud sellel eksemplaril) 2105 koodiga, see tähendab üleni mustad, ilma kroomita. Neid väikseid erinevusi on veel. Originaalsust hoides tuleks seega jääda väljalaskeaasta piiridesse.
Kuigi, noh... Kõik see on ainult minu arvamus, eks omanik otsustab ise.
Kui see ei ole saladus, mis on selle auto läbisõit? Salongidetailide kulumise järgi tundub see olevat väga väike.
[Muudetud: 20-1-2010 hyper7]
Näiteks tiivakaarte küljes olevad kroomliistud on omased ainult väga varajastele "kuutele", mis tulid välja 70ndate lõpus ja 80ndate alguses. Seega 91 aasta masina küljes nad mõjuksid veidi "võõrkehana", sest ülejäänud auto jääb ikka teise ajastusse. Pööraksin siinkohal kasvõi tähelepanu aknakerimislinkidele, mis on uuematel mudelitel (kaasaarvatud sellel eksemplaril) 2105 koodiga, see tähendab üleni mustad, ilma kroomita. Neid väikseid erinevusi on veel. Originaalsust hoides tuleks seega jääda väljalaskeaasta piiridesse.
Kuigi, noh... Kõik see on ainult minu arvamus, eks omanik otsustab ise.
Kui see ei ole saladus, mis on selle auto läbisõit? Salongidetailide kulumise järgi tundub see olevat väga väike.
[Muudetud: 20-1-2010 hyper7]
Venemaa tööstus- ja kaubandusministeeriumi autotööstusosakonna juhataja Aleksei Rahmanov: "Tegelikult toodetakse Venemaal väga häid autosid, [---] üksnes nende töökindlus jätab soovida."