2121, Overspeed, 1985

2121, Overspeed, 1985

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

RECARO iste NIVA-s ... ikka juhtub :P

recaroiste.jpg-thumb.jpg
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

Nüüd läeb veoks :)

hiba 350.JPG-thumb.jpg
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

Kipun juhi istmes selili langema, kui suuremat koormust seljatoele rakendan ... piilusin istme alla. Seljatoe reguleervarda kinnitusel ühe poole piid läinud. Valgel 2103-l sai kunagi keevitatud uus piide detail. Seekordki plaanisin siis nii, kuid ... Saaremaal sellist vidinat pole ja ka ei saa tellida. Egas kedagit, Tallinna minek. Apsiko's hetkel kohal polnud juhi-istme oma, kuid pakkusid üht lihtsamini paigaldatavat detaili, mille ka soetasin (pildil). Maksis teine muidugit natukse rohkem kui ootasin, kuid mujalt pole saada ja selili söiduajal kukkuda on lausa liiklusohtlik.



vidin.jpg-thumb.jpg
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

 
overspeed kirjutas:Kuna Niva on mul talveauto, siis täiendan teda ka talve jaoks. Kuna Saarel temaga väljas käin harva, siis otsustasin mitte Webasto kasuks vaid DEFA elektrisoojendi heaks. Akulaadijat ja taimerit ma komplekti ei soovinud, kuna elukogemus 2107-ga näitab, et ei tunne neist puudust.

Pilt
Elukogemused muutuvad ...
Kuna mul mehhaaniline taimer (juba teine) pistiku vahel (Defa eelsoojendi jaoks) otsad andis, siis mötlesin tasapisi Upgrade-da süsteemi, kas taimeri vöi puldiga,

näiteks nii:

Pilt

vöi nii:

Pilt

vöi nii:

Pilt

Mota aga käis külas ja tegi kingituse, mis lahendab köik probleemid:

Pilt
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

Söitsin ükspäev maalt linna, haagis järel, ehitusmaterjale ostma. Kui järsku, pliks, laadimistuli hakkas pölema. Söber körvalistmel pakkus kohe, et kas rihm läks puruks ja mis nüüd saab ? Muiates vastasin talle, et "rihma purunemist oleks vasta kapotti kuulda olnud" ning lülitasin tuled välja. Söita saab veel küll aku pealt, linna 20 km + linnasöit + 20 km koju tagasi.
Ehitusmaterjalide angaaris, kuniks söber kaupa peale laadis, olin ise peatpidi kapotiall. Laadimiskaitse terve, kahtlustasin regulaatorit...

Pilt


... indikaator on mul autoga alati kaasas, seega: voolud regulaatorile peale tulevad, voolud välja lähevad. Juhtme otsi omavahel kokku pannes aga ei muutu miskit, ei olnud ka väikest sädet nende vahel. Järelikult miskit geneka sees, ehk harjad. Üldjuhul peaks kulunud harjad endast varem märku andma, kuid nii järsku on mul laadimine kadunud vaid 03-l, kus üks hari oma pesasse kinni olid körbenud nii, et see enam vedruga ei liikunud. Ehk seekord sama jama.
Söitsin koormaga koju tagasi aku pealt.
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

Nival on generaatori tagaküljel lisakate tolmu ja vee kaitseks. Selle harjadele ligipääs ilma genekat eemaldamata suht tüütu pimesi kompamine. Lihtsam on genekas eemaldada.
Karterikaitse maha, pöhjaplekkidest parempoolne maha, juhtmed küljest (peajuhe on pikendatud poldiga korpusest väljaspool ning kergesti ligipääsetav, ergutusahela juhtmed läevad aga kaane alla ning nende jaoks on Nival pistik mootoriruumis), fiksaatormutter lahti, rihm maha ning kinnituspolt välja. Käes ta oligi.
ps Soovitan akuklemmi maha vötta ennem genekajuhtmetega tegelemist, siis on kindlam, et miskit ei säriseks ;)

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

Harjad küljest vöttes ootas mind ebameeldiv üllatus ... harjades viga ei ole.

007.jpg-thumb.jpg
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

Harjade august multimeetriga "helistades" kahe metallvöru vahel sain aru, et ergutusahel generaatori rootoris on kuskilt katkestatud. Pidavat olema mönel juhul joode lahti, ehk saab korda.
Generaatorit lahti vöttes, et lihtsam oleks, tuleb jälgida mähiste jäämist tagumise kaane külge, rootor jääb rihmaratta poole niikuitnii.
Peale lahtivöttu uurisin ja puurisin, kuid jooted olid korras ning viga parandada ei saanud mittekuidagitmoodi.

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

Varugeneraatorit mul kodus vötta pole, kuid Nivat järgmiseks päevaks vaja. Egas kedagit, läksin kruttisin roheliselt laenuks küljest ning Niva oli taas söidukorras.
Tagumist katet ma tagasi ei pannud, pole teda minu söitudel tarvis. Juhtme kinnituspoldi pikenduse aga pidin sellegipoolest panema, sest juhtmed ei ulatunud muidu külge.

013.jpg-thumb.jpg

014.jpg-thumb.jpg
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

Järgmine päev sain Motalt paar vanat genekat, kolmest peaks uue omale kokku saama küll. Vöiks siis ka ju uued laagrid panna.
Üks öhtu uurisin seda laagrite vahetuse värki, kuid jäin toppama rihmaratta poolse laagri kättesaamisega. Otsakaanel on laagrisuurune ava lihtsalt, liigrit hoiab avas polditud plekid, milledel otsad olid löhki löödud. Kui löpuks kaane käde olin saand, siis laagrit enam tömmata ei osand, sest tagumine plekk ja poldid jäävad ette, ükski minul olev tömmits sinna vahele ei mahu. Eks näis.



020.jpg-thumb.jpg

021.jpg-thumb.jpg

022.jpg-thumb.jpg

023.jpg-thumb.jpg

024.jpg-thumb.jpg

025.jpg-thumb.jpg

026.jpg-thumb.jpg

027.jpg-thumb.jpg

028.jpg-thumb.jpg
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1085
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

Keera need neli polti nüüd kinni, siis tekib võimalusi juurde. See plekk suudab hoida nii tõmmitsat kui talub ka koputamist.
Olen mõned korras jebinud.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Tõmmitsaga (hüdropressiga) oleks pidanud suruma rootori välja otsakaanest. Siis alles asud laagri kallale. Ainult üks kord oli võll laagri sees nii kinni, et ka alumiiniumkorpus andis järgi. Ülejäänud sajad korrad on tervena välja saanud.
Palja laagri saad kätte "rihmaseibi" rakisega.
C
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

 
motamees kirjutas:Tõmmitsaga (hüdropressiga) oleks pidanud suruma rootori välja otsakaanest. Siis alles asud laagri kallale. Ainult üks kord oli võll laagri sees nii kinni, et ka alumiiniumkorpus andis järgi. Ülejäänud sajad korrad on tervena välja saanud.
Palja laagri saad kätte "rihmaseibi" rakisega.
Teise otsa laager oli völlil suht kövasti kinni. Seepärast kartsingi alumiiniumist tömmata, lisaks ei teadnud pleki tugevust, kartsin et ka see annab järgi. Kena on ju lammutada esimest korda, kui maas 2 varuks ootab :P
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

Ajad ja asjaolud muutuvad, Niva on müüa: 700€.



http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid216578
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

Müüdud !
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Re: 2121, Overspeed, 1985

Postitus Postitas motamees »

Viimane ports puid oli siiani metsas. Mõtlesin, et toon ära, just paras masinatäis. Metsas aga avastasin veel ühe järgitud puukese. No ei hakka ju mõne jupi pärast uuesti minema. Punnisin siis keik pääle. Kunde istmetäis on see ülearune. Kapote pääl olen kogu aeg vedanud. Küljeaknast näeb välja küll.
Foto0050.jpg
Foto0050.jpg (103.57 KiB) Vaadatud 50943 korda
Foto0049.jpg
Foto0049.jpg (106.7 KiB) Vaadatud 50943 korda
Foto0047.jpg
Foto0047.jpg (106.73 KiB) Vaadatud 50943 korda
C
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Re: 2121, Overspeed, 1985

Postitus Postitas overspeed »

Talv, lumi, ei viitsi enam poolt pöldu ka lumest puhtaks puhuda, tekkis plaan, tuua haagis pöllalt hoonele lähemale, kui haagist vaja peaks olema:

hibalumes001.jpg
hibalumes001.jpg (211.59 KiB) Vaadatud 43340 korda


Aga kuidas see kätte saada ilma lund koristamata tunde? Niva !
Vana hea Hiba kuuris ...

hibalumes002.jpg
hibalumes002.jpg (315.46 KiB) Vaadatud 43340 korda


... mis ka paksu lumega ümbritsetud:

hibalumes003.jpg
hibalumes003.jpg (225.9 KiB) Vaadatud 43335 korda
Viimati muutis overspeed, 14 Veebr 2021 19:52, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Re: 2121, Overspeed, 1985

Postitus Postitas overspeed »

Kunagi sai ju ketid muretsetud, mis niisama seisavad.
Tegelt aastaid hiljem ostsin sama koodiga veel ühe sellise komplekti, kuid miskipärast olid ketid sees suurmad ja Nivale ei sobind, seega köigi nelja ratta jaoks mul kette pole. Lepime siis vaid esi-sillaga:

hibalumes004.jpg
hibalumes004.jpg (362.79 KiB) Vaadatud 43336 korda
hibalumes005.jpg
hibalumes005.jpg (354.68 KiB) Vaadatud 43336 korda


Väljasöiduga kuurist absoluutselt probleeme polnud:

hibalumes006.jpg
hibalumes006.jpg (318.74 KiB) Vaadatud 43336 korda
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Re: 2121, Overspeed, 1985

Postitus Postitas overspeed »

Päris "lumme kusta" söit see polnud, kuid kinnijäämismuresid ka mitte. Kui enam ühte suunda ei liikunud, siis alati teises suunas sai ikka.
Keeruline natukse oli cm täpsusega haagise konksu alla saamine, lumes pullerdades ei tulnd see mitte 1 cm haaval välja:

hibalumes007.jpg
hibalumes007.jpg (294.44 KiB) Vaadatud 43325 korda
hibalumes008.jpg
hibalumes008.jpg (310.65 KiB) Vaadatud 43325 korda
hibalumes009.jpg
hibalumes009.jpg (266.96 KiB) Vaadatud 43325 korda
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Re: 2121, Overspeed, 1985

Postitus Postitas overspeed »

Haagise uus koht sai muidugit lumest puhtaks puhutud:

hibalumes011.jpg
hibalumes011.jpg (356.64 KiB) Vaadatud 43324 korda


Ja sinnasöit erilisi takistusi ei valmistanud, möned korrad tuli veits tagurdada hoo vötuks, kuid muidu köik kenasti läks:

hibalumes012.jpg
hibalumes012.jpg (361.36 KiB) Vaadatud 43324 korda
hibalumes013.jpg
hibalumes013.jpg (352.15 KiB) Vaadatud 43324 korda
Arrogance diminishes wisdom.
Vasta