Uuel aastal uue hooga... enne tuleb aga eelmine aasta kokku võtta.
Jätkame siis viimasest postitusest ja Cambi ootusest.
Nädal enne campi kulges vabal ajal Lada remondi taktis. Esmaspäev oli muude üritustega koormatud seega Lada ettevalmistamisega sai alustatud alles teisipäeval peale tööpäeva.
Teisipäeval vahetasin ära mõlema poole esimesed rattalaagrid... tagusin, mis ma tagusin aga kunagise Lada teeninduse mees teab nõkse kuidas osasid töid mõistlik teha on. Paar abilise õige tugevusega lööki õigesse kohta ja laagrisaale sekunditega väljas- ise tagusin natuke kauem. Teisipäeva õhtu lõppes siis ka veel lisateadmisega, et vasak pidurivoolik on vaja ka vahetada.
Kolmapäeval ei hakanud rohkem mängima ning ostsin kohe piduritoru ja vooliku. Mingi kala nende piduritega siiski jäi, ei tahtnud väga õhutamisele alluda ja esimesed silindrid jooksevad liiga tagasi. Peale seda kui piduritega ühelpool oli aeg käigukasti käes. Jama see poole salongi laiali lammutamine, et käigukasti alt saada. Vastu õhtut siis oli käigukast autolt eemaldatud ja sai uuritud, mis viga survelaagriga on, et ulub. Esmasel vaatlusel tundus, et laager pole saanud eelmine kord korrektselt vedrudega sidurikahvli külge ja kahvel survelaagri tagant maha libisenud ning vastu survelaagri keerlevat osa kraapinud. Ilmselt sellest defektist ka see ulgumise sarnane heli. Selle teadmisega sai survelaager uuesti kahvliga ühendatud ja järgmine päev kast uuesti alla pandud.
Neljapäeval sai siis lõpetatud tegevused käigukastiga ja see uuesti alla pandud lootuses, et sellega survelaagri mured lahendatud. Järgmiseks võtsin ette jahutusüsteemi ja ulguva veepumba ning lekkiva radikaanduri.
Reedeks jäi siis veel süsteemi täitmine jahutusvedelikuga ja proovisõit. Kuid kõik ei läinud nii nagu planeeritud. Vanadest varudest leitud kasutamata pump hakkas usinasti lekkima. Cambist peale neid eelmisi õhtuid loobuda ka ei tahtnud seega sai Männikult uus pump toodud. Kogu trilltralli peale sai reedel 21:30 starditud Tamsalu poole, et laupäeval osaleda SummerCamp 2016!
Teel Tammsallu andis alla ka õlirõhu näidik, mis laupäeva hommikul andurile uue mutri lisamisega hakkas jälle tööle.
Start Rakvere Põhjakeskuse Statoilis:
Camp möödus pidevalt erinevate auto anomaaliate tuvastamisega, kas ja kuidas nädalane remont õnnestus. Esimene tagasilöök oli orienteerumise ajal, kui laiali pudenes tagumine parem pidur (seda küll viimaste remontide käigus pole käsitletud). Käsipiduri hooba hoidev splint oli kummalisel kombel kaduma läinud ja kogu süsteem laiali trumli sees. puuduolev splint sai asendatud võtmerõngaga. Suurem tegu oli klotse lahus hoidvat pulka tagasi sättida oma õigele kohale. Koostöös Kristjaniga sai see lõpuks paika ning Robi laenas klaasipesuvahendit kätepesuks ja sõit sai jätkuda.
Camp oli väga tore, sai nähtud huvitavaid projekte ja sõidetud omajagu.
Järgnevatel kuudel on piisavalt Ladat tarbida saanud vahepeal käisin Vahuri juures roolikarbi lekkeid kõrvaldamas, millest kahjuks kasu polnud, uus roolikarp lekkis seni kuni Vahur lekkiva karbi välja vahetas. Siduri survelaager teeb ka endiselt häält lahutamise alguses- hetk kui kahvel surve laagri keerleva osa vastu läheb. Kui sellest abi siis kevadel tuleb survelaager ja kahvel ära vahetada. Hetkel tundub, et tagasild hakkab ka läbi saama, alates 2015 septembrist on häirivad helid suurenenud. Tegevust jagub!
Veel enne kui auto sai talvekorterisse viidud sai oktoobri alguses jäädvustatud Tallinnas sügist. Lehtede koristus on Koplis nii usin, et ilusat lehemerd autoga koos pildile saada ei õnnestunud.
Sellel aastal oli ka suurem mure talvekorteriga, kuna eelmine kevad oli juba keeruline Ladat kätte saada siis sügisel mu auto sinna üldse ei mahtunud. Lageda taeva alla jätta ka ei tahtnud. Otsitud sai igalt poolt, kuid sobivat lahendust ei paistnud. Lõpuks teatas sõber, et tema Audi vahetab kodu ja kui sobib siis audi vana asupaik võib saada Lada omaks. Mõeldud tehtud. Kuna ilmateade ei prognoosinud suvele pikendust siis kolmapäeval 19.10.16 oli õhtune autode vahetamise reis Harjumaalt Pärnumaale ja nädalavahetusel oligi esimene sool teedel kohal.
Kui alustada päris algusest siis Skif haagis ja kooslus Ladaga on mind pikka aega huvitanud. Skif on nõukogude haagis, mida toodeti Perm lennukite tehase tarbekaupade osakonnas. Erinevaid allikaid sirvides on silma jäänud, et esimest korda tutvustati sellist haagist 1973. Skiffe on laias laastus kaks varianti- veohaagis ja telkhaagis. Telkhaagis on nagu ,,kodu ratastel" asendus haagissuvilale ja see jaguneb veel omakorda mudeliteks m1 ja m2 viimases on rohkem magamiskohti. Skif m1 seadistusega haagis kandis algul nime Skif m. Veohaagistega pole kokku puutunud kuid ,,elamu" kandevkerega, sõltumatu vedrustusega ning rolleri ratastel.
Skif elamu/telkhaagis koosneb järgmistest osadest:
*Terasest kerega haagis;
*Terasest haagisekate;
*Vettpidavast materjalist telk, mis on hagisesse pakitud koos telgitorudega;
*Tugijalad käru paigaldamiseks;
*Kokkupandav laud ja neli tooli;
*Madratsid ja istmekatted;
*Vettpidavast materjalist veranda telk ja telgitorud;
*Astmelaud mugavaks sisenemiseks "elutuppa";
*Tagavara ratas;
Elamu osa on sõiduajal pakitud kärru. Lahti pakkides (jutujärgi 5-10 minutit) moodustab käru kaas magamistoa ja haagis ise elutoa koos diivaniga haagiseesiosas ning taburettidega rattakoobastel. Kui kulutada rohkem aega kui haagisele on võimalik üles seada ka veranda, mis muudab ,,suvila" poole suuremaks. Skif M2 lisavarustuses on olnud ka köögikomplekt koos pliidi ja valamuga. See siis guugli kokkuvõte, kui kellelgi midagi lisada siis korrigeerime
.
Esimese Skifi m (76a) omanikuks sain suvel 2012. Kuna selle käru komplekt koosneb päris paljudest osadest siis toetudes oma järgmistele kogemustele on esimene olnud kõige komplektsem- puudu vaid luugijalad. Kuid tänu sellele, et viimased aastad enne minu valdusesse jõudmist seisis õues on kõik, mis mittemetallist hävinenud. Järgmiseks jõudis 2013a sügisel minu õuele Skif m1 (86a). Selle leidsin naaberkülast sõbra vanemate kodust puht juhuslikult, kuna oli liigutatud ja paistis põõsaste tagant välja. See käru on tänaseks varuosadeks osandatud. Kaasas olid kõik torud ja korralik veranda telk. Haagise välimusejärgi otsustades polnud see käru kunagi registreerimismärke kandnud, kuid pidev õues seismine oli lisaks puidule ka metalli ära söönud. 2016 oktoobri lõpus omandasin kolmanda Skif-i seekord Skif m (77a). Esimene mu kärudest, mis omas ostes registreerimismärke ja töötavaid tulesid. Lisaks nendele välistele erinevustele on selle käru elulugu sama, mis paljudel telkhaagistel. Kogu telgimajandus ja luuk peale ostmist eemaldatud ja kasutatud tavalise veohaagisena. Samas on kere eest hoolitsetud hästi ja roostes pole, kuid väljanägemine seest ja väljast tänu värviparandustele väga kole. Põhjuse siin oma kärudest kajastamisest tingis see, et viimase hagisega saadud kasutamatta telkidega ja diivaniga on Skifi suvi lähemal kui kunagi varem. Kuna esimene on kerepoolest kõige paremas visuaalses (kui välja jätta mõned mõlgid) ja tehnilises seisukorras siis tuleb selle sisu ära korrastada ja kasutama hakata. Siis selgub enne suremaid taastamistöid, kas sellist toodet on võimalik inimese moodi tarvitada või tegemist vaid visuaalselt ägeda haagisega.
Esimene 1976, teine 1986 ja kolmas 1977:
Peale Lada talvekorterise majutamist panin müüki Ladal olnud plekkveljed ja hakkasin uusi otsima. Ladale velgede leidmine üsna rakse ülesanne, kuid detsembris jäi silma üks jooks 16x9 velgi 195/40 rehvidega. Esmalt vaatasin neist mööda ja hetk hiljem kerisin tagasi ning mõtisklesin- 16" aga miks ka mitte. Kuna kuulutuses olid 16x7.5 ei näinud mahtumise muret. Müüjaga saavutasime kokkuleppe ja nii veljed mulle said. Detsembri lõpus leidsid plekkveljed ka uue omaniku.
Talvehooaja esimesel Lada käivitamisel proovisin velgi alla. Erinevalt eelnevast arvamusest, et 16x9 veljed, ei mahu ja käivad vastu sobis kõik nagu valatult, isegi Lada kapslid sobivad keskavaga. Eest saab ära jätta ka originaal flantsid ilma, et support vastu velge käima hakkaks.
Parima visuaalse sobivuse mõttes on vaja taha juurde flantsi.
Hetkel otsin võimalusi esimeste velgede kitsamate vastu vahetamiseks, kui see ei õnnestu siis tuleb ees logareid ümber teha.
Niipalju siis eelmisest aastast, uuel aastal uued tegemised!