Ladaga sõitmine tähendab ka pidevat järgi aitamist. Tegemist vajavad nii tehnilised kui ka iseenda tekitatud probleemid.
Üks enda tekitatud probleem on udutuled, kellele krt neid vaja on... ei aita nad kaasa isegi paremale nähtavusele udus, rääkimata pimedas sõitmisest. Endal pole veel õnnestunud omada esimeste udutuledega autot, kuid kui olen kasutanud kellegi sõidukit millel on udutuled siis udutuled+ääretuled on muhe sõita küll
Sellel samal põhjusel sai ka talvel uus tulede lüliti tehtud ja sätitud samme Ladale udutulede lisamiseks. Talvel ostsin ka volga original udutuled, kuna need kandilised tuled sobivad Kandilisele 05-le väga hästi.
Erinevaid asukohti katsetades sai selgeks, et tuledele tuleb teha astmeline kronstein, et peita kinnituspolt stange taha.
Lõpuks jäi valikusse variant, kus udutulede välimine serv on ühel joonel põhitulede sisemise servaga. Heameelega oleks vältinud udutulede ja numbrimärgi kokku sattumist. Kuid siis poleks saanud pukseerimise aasa kasutada. Kronsast hetkel pilti pole- nagunii tuleb veel korra lahti võtta ja hoidik ära värvida. Vastasel juhul hakkavad roostenired mööda tuld alla jooksma.
Juhtmed vedasin parema logari pealt ning relee asub armatuuri all lisakaitsmekarbi (peale aku pagasiruumi kolimist on lisaks tava kaitsmeplokile kaasistuja jalgade juures ka 10 kahvelkaitsme pesaga kaitsmeplokk) kõrval.
Ja sellised need siis jäid:
Ja lüliti omal kohal ning kõik vajalikud tuledega seonduvad märgulambid töötavad.
Kuna see tekst siin on endale ka "user manualiks" et oleks vaadata lugeda, kus mis juhe või relee asub- siis armatuuri all on tänaseks kokku kolm releed. Esimesena leidis koha viimase üldise juhtmestiku korrastamise ajal kindalaeka all juhtmekimbu küljes pagasiluugi avamise relee. Peale seda sai lisatud heli- ja antennivõimendi automaatse lülitamise relee, mille kinnitasin armatuurlaua parempoolse poldi alla laeka sahtli taha. Edaspidi tuleks leida teiste lisaseadmete releedele ja kaitsmetele korrapärasem koht. Automaailmas on kasutatud selleks tagumise istme alust ruumi. Seda vaatab siis kui aeg käes.
Järgmiseks sai ette võetud tehnika järjekordne korrastus ja hooldus. Sellest hetkest kui said alla laiendatud veljed on kogunud vasak esimene velg rohkem klotsitolmu kui parem ja sammuti oli tugevamal pidurdamisel tunda kiskumist vasakule. Nüüd vahetasin parema poole sadula koos silindritega. Ideaalis tuleks teine ka ära vahetada, kuid polnud niipalju silindreid hetkel olemas. Samas vasak sadul ei leki ja liigub korralikult. Ees ka uued klotsid ning pidurdamisel anomaaliaid ei esine enam.
Kevade puhul läks rattalaagritesse ka törts määret ning mootoril vahetasin ära õli ja küünlad. Välja lastud õlist saaks veel mõned kodanikud aasta sõita
15-16.04 nädalavahetus sai tehtud väikene Eesti tiir Ladaga. Reisile vastu läksin originaal ratastega sest läbida tuli ka kruusateid ja velgede rante enam värvida ei viitsi.
21.04 juhtus Ladaga nii:
Lada käis tervisekontrollis ja tervis nii hea, et võib aasta teedel liikuda.
Sama päeva õhtul tabas mind üllatus, klaasipuhastajaid kasutades kustusid tuled- ainult udutuled jäid põlema, kuna nende impulssvool võetud teisest ahelast kui ääretulede oma. Sammuti on aeg-ajalt külastanud anomaalia, kus suunda näidates sureb auto välja. Viimane anomaalia oli harva esinev visiithaigus, tuli ja kadus ning auto kasutamist oluliselt seganud, kuid vihmase ilmaga valida kas tuled või puhas klaas tundus juba liig.
Sümptomid järgmised: klaasipuhastajaid lülitades kustuvad tuled ja klaasipuhastaja ei reageeri. Umbes minuti pärast (kojamehed pole lülitatud asendis) süttivad ääretuled taas iseenesest põlema. Sedasi ma sõitsin vihmase klaasiga 10 km ja järgmisel päeval hakkasin lahkama.
Varasemalt olen suunatulede ja mootori suremise probleemi üritanud kõrvaldada 2013 suvel. Siis vahetasin ära kangisüsteemi ja juhtmestiku roolisamba ümbert, kuna rooliliigendid armastavad selle kimbu rüüd läbi kulutada. Vahetus ei andnud märgatavaid tulemusi ja viga kordus edaspidi.
Mis võib viga olla, käivitad auto, lülitad sisse suunatule ja auto sureb välja. Käivitad uuesti lülitad suunatule sisse ja auto ei sure välja
. Hüpotees nr2 süütelukupõhi vajab vahetust!
Oma kodustest varudest leidsin kaks süütelukupõhja. Võrreldes sellega, mis ma oma Ladast välja võtsin (pildil vasak) olid need mõneti erinevad.
Klemmidepaigutus ei olnud sama ja puudus igasugune tootekood. Testriga piiksutades ja Olkuga konsulteerides sai selgeks, et "valge" plastikuga toode on mulle sobivam.
Originaal tükil oli seitse klemmi asendus tükil kaheksa ja juhtmeid ümbertõstes selgus, et vanal tükil on nr 15/1 ja nr 15/2 kuid varuosal ainult üks nr 15 klemm. Tegin klemmile jagaja, et ei peaks originaal juhtmestikku ära rappima.
Üks mure on sellega, et originaal tükil pole avatud asendis nimetatud klemmid ühendatud. Nüüd jääb vaid üle vaadata, kas see erisus mingeid anomaaliaid põhjustab. Seline lugu siis anomaaliatega, klaasipuhastajad töötavad ja suunatuled töötavad... kaua, seda ei tea.
Armatuur oli juba lahti ja tööriistad väljas, sai ka uuritud põhjuseid, miks tahhomeeter ei tööta. Peale kontaktivaba jagaja paigaldamist pole see töötanud. Foorumist uurides sain nii palju targemaks, et tahokaid on erinevaid ja mingist hetkest on nad kontaktivaba süüte "valmidusega". Kodus vedeles üks 07-me plokk ühendasin selle tahoka enda süsteemi ja oh imet töötab. Enne proovisin ka kondekat vahele panna, kuid tööle ei saanud. 07-me ja 03/06 tahokad on sisemuselt ühesugused, sisu saab ringi tõsta. Minu tahokas on aga ümberehitatud ja osa sisemusest kohendatud raskema seieri järgi. Seega, mina ei pääsenud vaid viie kruvi kinni ja lahti keeramisega. Alles jäi vanast tahokast plastikust osa koos mehhaanikaga. Elektroonika jootsin 07-me omast lahti ja asendasin vana oma tahhomeetris. Peale kõike seda on minu autos nüüd töötav tahhomeeter.
Siit foorumist leiab mõningast kajastamist uste akende alumiste tihendite vahetamine 08 tihendite vastu, kuid tulemusest pole pilti kellelgi. Hakkasin minagi siis aretama 08 tihendeid. Veerenni Lada poes polnud aga vajalikku kogust tihendeid ja müüja pakkus mulle "uuemalli" 05-e tihendeid, nikkel osa must plastik ja tihendiosa puhas kumm klaasi poolt karvane ka veel. Sättisin siis endale komplekti selliselt et välja 08 tihendid ja sisse 05-e uued.
Käisin mitu tiiru ümber auto ja mõistsin, et tulemus on pehmeltöeldes kohutav. Originaal liistude kinnitus punnid, tugevdus ribid ukse sees jms. pani 08 liistud lainetama ja lokkima. Lõpuks läksin seda teed, et komplekteerisin juhipoolse külje 05-e uutest liistudest. Järgi jäänud 08- liistud üritan poes vahetada 05-e liistude vastu ja kaasistuja poolse külje värskete tihendite vastu vahetada. Kurb on see, et kroom ring ümber akende nüüd poolik. Ehk leiab seda ime toodet, mida kaasmaalased oma mersude kaunistamiseks kasutavad ja saab hõbedase triibu ka uutele liistudele.
Isegi uued 05-e liistud vajasid modimist: tihend lõppeb valel kohal, liist liiga pikk- Lada varuosa, mis teha.
Kui seda nõmedat lokkimist 08 tihenditega ei tekiks oleks tegemist väga heade tihenditega, vesi ei pääseks peaaegu üldse ukse sisse. Kui järgmiste keretööde ajal proovida ukseservad siledaks saada, siis ehk prooviks 08 tihendeid uuesti.
Lõpetuseks siis esimesest pesust pilti ka.