2105/051,Viin,1981/84

2105/051,Viin,1981/84

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1034
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

#341

Postitus Postitas ToM » 29 Apr 2016 11:35

Ma oleksin udukad pannud stange otstesse, muidu tubli:)
m'kay

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 745
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

#342

Postitus Postitas Viin » 31 Mai 2016 22:04

 
Psycho kirjutas:Endalgi sarnased pidurituled silma jäänud. Erinevalt bemmist märkasin neid kolmanda generatsiooni Pontiac Firebirdil. Ehk kui hakkamist on katsetan kah midagi sellist aretada. Väga hea idee iseenesest!


Segaduste vältimiseks mainin ära, et tegemist on ääre- mitte pidurituledega.

 
ToM kirjutas:Ma oleksin udukad pannud stange otstesse, muidu tubli:)


Võimalik, et varsti korjan üldse tuled ära, kuna ühes mõra sees :mad:
Kui kellelgi on ühte volga udutuld üle, või omab klaasi sellisele tulele, siis Teie pakkumised on oodatud postkasti. ;)


Juhtunud on nii mõndagi, kuid suvel pole aega kõike kohe kirja panna.
Esmalt hakkasin mai alguses likvideerima käigukasti mure ja viisin selle Walterile remont. Walter paari päeva pärast helistas ja lajatas karmi tõega, et saaks hea asja vaja kõik välja vahetada. Natuke liitmist ja lahutamist ning otsustasin käigukastist loobuda ja jätkata neljase käigukastiga- linnaauto nagu see on.

Alla panin tagasi selle autoga tehasest kaasas olnud käigukasti. Paras aeg oli ära vahetada ka hooratas kergema vastu ning sidurikomplekt. Oli sobiv hetk mõõtsin ära ka komplekti massid:

____________originaal_____kergem
Hooratas:______6,6 kg______5,0 kg
Sidur+korv:____5,4 kg______4,4 kg
Komplekt:_____12 kg_______9,4 kg

Veneaegse siduri asemel kasutasin seekord Sachs-i komplekti, mida väidetavalt enamus Männiku Laiali seltskonnast kasutab.
Pilt

Suure ebameeldiva üllatusena segas tööde kulgu lekkiv väntvõlli tagumine simmerling, mille vahetamiseks oli ka sobiv hetk enne hooratta paigaldamist.

Peale üle kahe nädala käigukastita olemist oli täitsa hea 24.05 teha esimesed kiiremad uue komplektiga. Nutitelefonile mõeldud kiirenduse mõõtmise äpiga sain tulemuseks 0-100 16,9s- ei tea kui täpne see äpp on aga selliseid numbreid näitab.

Hetkel ootan Olaafi ootejärjekorras reguleeritavat nukaratast, et saaks ära vahetada nukkvõlli.

Veerenni poodi külastades jäi pihku ka uus põrandapolster. Erinevalt vanast polstrist on uus mõeldud põhimõtteliselt 01- salongi ja minu olemasolev plastikust ukseliistudega 07-me salongi.
Pilt Pilt
Kuna minu 05-s on tehasest kummist 01-e matt ja plastikust lävepakkuliistud ei meeldi mulle üldse sai selline vahetus tehtud. Tänu plastikust liistude puudumisele ei ulatunud põrandamatt korrektselt liistude alla. Sammuti koosneb 2009 paigaldatud põrandamatt neljast tükist+ 2101 koodiga plastikud tagumise istme ees ning uus vaid kahest tükist.

Ega uus polster ka 100% ei istunud. Kõige rohkem häiris puudujääk tagumise istme ja ukse vahelisel alal. Ideaalis võinuks matt ulatada selles servas koopani välja. Antud kohale lõikasin originaal plastikust kolmnurgad ja olukord enam-vähem rahuldavalt lahendatud.

Pilt Pilt

Üldmulje ja kvaliteet seejuures parem kui enne.
Pilt
Pilt

Kui kellegil on soovi, siis vana polster on huvilistele saadaval. Ja kokkuleppel nähtav/katsutav ka Tallinnas.

:)

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 745
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

#343

Postitus Postitas Viin » 25 Juul 2016 16:37

Pilt

SummerCamp läheneb usina tempoga. Sellega seoses kujuneb ka algav nädal töörohkeks. Vahetada vaja esimesed rattalaagrid, veepump ja uuesti alles mais vahetatud survelaager. Seoses veepumba vahetuse ja jahutusvedeliku välja laskmisega on vaja kohendada ka jahutussüsteemi üldiselt.

Kuid alati on tegemata rohkem kui siiamaani eelmisest postitusest tehtud.
Vahetatud sain roolikarbi ja tagumise diagonaal varda, juppidega varustas kasutaja Vahurke. Algul võtsin Vahuri käest ka laagritel pendelhoova, kuid selle tuuningu oli isa juba enne auto minu kätte sattumist ära teinud. Sattudes Veerenni jupipoodi sain sealt ka moodsa õlivarda. Eelmine teatavasti murdus ära mootori paigaldamise käigus. Kokkuvõtteks sai jälle värvilisi tükke külge riputatud autole.

Pilt Pilt Pilt Pilt

Sammuti sai ka piisavalt udukatega sõidetud-nüüd isu täis ja kollased kandilised udutuled müüa, ühes klaasis mõra, kes endale soovib see kirjutab.

Pilt

Pilt

Pilt

Eelmise aasta septembris külastas Eestit Othmar Fetz kes kirjutab blogi erinevate maailma paikade Leo klubidest. Mind paluti teda Ladaga sõidutama ja esimese Tallinna päeva postituses mõned pildid ka minu sõiduvahendist.

Pilt

Pilt

Pilt
Rohkem saab lugeda: http://www.theleobook.info/light-walks-kadriorg/

Kui nüüd nädal aega õhtuti innukas olla saab Cambile ka tulla!

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 745
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

#344

Postitus Postitas Viin » 08 Jaan 2017 10:42

Uuel aastal uue hooga... enne tuleb aga eelmine aasta kokku võtta.

Jätkame siis viimasest postitusest ja Cambi ootusest.

Nädal enne campi kulges vabal ajal Lada remondi taktis. Esmaspäev oli muude üritustega koormatud seega Lada ettevalmistamisega sai alustatud alles teisipäeval peale tööpäeva.

Teisipäeval vahetasin ära mõlema poole esimesed rattalaagrid... tagusin, mis ma tagusin aga kunagise Lada teeninduse mees teab nõkse kuidas osasid töid mõistlik teha on. Paar abilise õige tugevusega lööki õigesse kohta ja laagrisaale sekunditega väljas- ise tagusin natuke kauem. Teisipäeva õhtu lõppes siis ka veel lisateadmisega, et vasak pidurivoolik on vaja ka vahetada.

Kolmapäeval ei hakanud rohkem mängima ning ostsin kohe piduritoru ja vooliku. Mingi kala nende piduritega siiski jäi, ei tahtnud väga õhutamisele alluda ja esimesed silindrid jooksevad liiga tagasi. Peale seda kui piduritega ühelpool oli aeg käigukasti käes. Jama see poole salongi laiali lammutamine, et käigukasti alt saada. Vastu õhtut siis oli käigukast autolt eemaldatud ja sai uuritud, mis viga survelaagriga on, et ulub. Esmasel vaatlusel tundus, et laager pole saanud eelmine kord korrektselt vedrudega sidurikahvli külge ja kahvel survelaagri tagant maha libisenud ning vastu survelaagri keerlevat osa kraapinud. Ilmselt sellest defektist ka see ulgumise sarnane heli. Selle teadmisega sai survelaager uuesti kahvliga ühendatud ja järgmine päev kast uuesti alla pandud.

Neljapäeval sai siis lõpetatud tegevused käigukastiga ja see uuesti alla pandud lootuses, et sellega survelaagri mured lahendatud. Järgmiseks võtsin ette jahutusüsteemi ja ulguva veepumba ning lekkiva radikaanduri.

Reedeks jäi siis veel süsteemi täitmine jahutusvedelikuga ja proovisõit. Kuid kõik ei läinud nii nagu planeeritud. Vanadest varudest leitud kasutamata pump hakkas usinasti lekkima. Cambist peale neid eelmisi õhtuid loobuda ka ei tahtnud seega sai Männikult uus pump toodud. Kogu trilltralli peale sai reedel 21:30 starditud Tamsalu poole, et laupäeval osaleda SummerCamp 2016!
Teel Tammsallu andis alla ka õlirõhu näidik, mis laupäeva hommikul andurile uue mutri lisamisega hakkas jälle tööle.

Start Rakvere Põhjakeskuse Statoilis:

Pilt

Camp möödus pidevalt erinevate auto anomaaliate tuvastamisega, kas ja kuidas nädalane remont õnnestus. Esimene tagasilöök oli orienteerumise ajal, kui laiali pudenes tagumine parem pidur (seda küll viimaste remontide käigus pole käsitletud). Käsipiduri hooba hoidev splint oli kummalisel kombel kaduma läinud ja kogu süsteem laiali trumli sees. puuduolev splint sai asendatud võtmerõngaga. Suurem tegu oli klotse lahus hoidvat pulka tagasi sättida oma õigele kohale. Koostöös Kristjaniga sai see lõpuks paika ning Robi laenas klaasipesuvahendit kätepesuks ja sõit sai jätkuda.
Pilt Pilt Pilt Pilt
Pilt
Camp oli väga tore, sai nähtud huvitavaid projekte ja sõidetud omajagu.

Järgnevatel kuudel on piisavalt Ladat tarbida saanud vahepeal käisin Vahuri juures roolikarbi lekkeid kõrvaldamas, millest kahjuks kasu polnud, uus roolikarp lekkis seni kuni Vahur lekkiva karbi välja vahetas. Siduri survelaager teeb ka endiselt häält lahutamise alguses- hetk kui kahvel surve laagri keerleva osa vastu läheb. Kui sellest abi siis kevadel tuleb survelaager ja kahvel ära vahetada. Hetkel tundub, et tagasild hakkab ka läbi saama, alates 2015 septembrist on häirivad helid suurenenud. Tegevust jagub!

Veel enne kui auto sai talvekorterisse viidud sai oktoobri alguses jäädvustatud Tallinnas sügist. Lehtede koristus on Koplis nii usin, et ilusat lehemerd autoga koos pildile saada ei õnnestunud.

Pilt Pilt Pilt Pilt
Pilt

Sellel aastal oli ka suurem mure talvekorteriga, kuna eelmine kevad oli juba keeruline Ladat kätte saada siis sügisel mu auto sinna üldse ei mahtunud. Lageda taeva alla jätta ka ei tahtnud. Otsitud sai igalt poolt, kuid sobivat lahendust ei paistnud. Lõpuks teatas sõber, et tema Audi vahetab kodu ja kui sobib siis audi vana asupaik võib saada Lada omaks. Mõeldud tehtud. Kuna ilmateade ei prognoosinud suvele pikendust siis kolmapäeval 19.10.16 oli õhtune autode vahetamise reis Harjumaalt Pärnumaale ja nädalavahetusel oligi esimene sool teedel kohal.
Pilt Pilt

Kui alustada päris algusest siis Skif haagis ja kooslus Ladaga on mind pikka aega huvitanud. Skif on nõukogude haagis, mida toodeti Perm lennukite tehase tarbekaupade osakonnas. Erinevaid allikaid sirvides on silma jäänud, et esimest korda tutvustati sellist haagist 1973. Skiffe on laias laastus kaks varianti- veohaagis ja telkhaagis. Telkhaagis on nagu ,,kodu ratastel" asendus haagissuvilale ja see jaguneb veel omakorda mudeliteks m1 ja m2 viimases on rohkem magamiskohti. Skif m1 seadistusega haagis kandis algul nime Skif m. Veohaagistega pole kokku puutunud kuid ,,elamu" kandevkerega, sõltumatu vedrustusega ning rolleri ratastel.

Skif elamu/telkhaagis koosneb järgmistest osadest:
*Terasest kerega haagis;
*Terasest haagisekate;
*Vettpidavast materjalist telk, mis on hagisesse pakitud koos telgitorudega;
*Tugijalad käru paigaldamiseks;
*Kokkupandav laud ja neli tooli;
*Madratsid ja istmekatted;
*Vettpidavast materjalist veranda telk ja telgitorud;
*Astmelaud mugavaks sisenemiseks "elutuppa";
*Tagavara ratas;

Elamu osa on sõiduajal pakitud kärru. Lahti pakkides (jutujärgi 5-10 minutit) moodustab käru kaas magamistoa ja haagis ise elutoa koos diivaniga haagiseesiosas ning taburettidega rattakoobastel. Kui kulutada rohkem aega kui haagisele on võimalik üles seada ka veranda, mis muudab ,,suvila" poole suuremaks. Skif M2 lisavarustuses on olnud ka köögikomplekt koos pliidi ja valamuga. See siis guugli kokkuvõte, kui kellelgi midagi lisada siis korrigeerime ;) .

Pilt

Esimese Skifi m (76a) omanikuks sain suvel 2012. Kuna selle käru komplekt koosneb päris paljudest osadest siis toetudes oma järgmistele kogemustele on esimene olnud kõige komplektsem- puudu vaid luugijalad. Kuid tänu sellele, et viimased aastad enne minu valdusesse jõudmist seisis õues on kõik, mis mittemetallist hävinenud. Järgmiseks jõudis 2013a sügisel minu õuele Skif m1 (86a). Selle leidsin naaberkülast sõbra vanemate kodust puht juhuslikult, kuna oli liigutatud ja paistis põõsaste tagant välja. See käru on tänaseks varuosadeks osandatud. Kaasas olid kõik torud ja korralik veranda telk. Haagise välimusejärgi otsustades polnud see käru kunagi registreerimismärke kandnud, kuid pidev õues seismine oli lisaks puidule ka metalli ära söönud. 2016 oktoobri lõpus omandasin kolmanda Skif-i seekord Skif m (77a). Esimene mu kärudest, mis omas ostes registreerimismärke ja töötavaid tulesid. Lisaks nendele välistele erinevustele on selle käru elulugu sama, mis paljudel telkhaagistel. Kogu telgimajandus ja luuk peale ostmist eemaldatud ja kasutatud tavalise veohaagisena. Samas on kere eest hoolitsetud hästi ja roostes pole, kuid väljanägemine seest ja väljast tänu värviparandustele väga kole. Põhjuse siin oma kärudest kajastamisest tingis see, et viimase hagisega saadud kasutamatta telkidega ja diivaniga on Skifi suvi lähemal kui kunagi varem. Kuna esimene on kerepoolest kõige paremas visuaalses (kui välja jätta mõned mõlgid) ja tehnilises seisukorras siis tuleb selle sisu ära korrastada ja kasutama hakata. Siis selgub enne suremaid taastamistöid, kas sellist toodet on võimalik inimese moodi tarvitada või tegemist vaid visuaalselt ägeda haagisega.

Esimene 1976, teine 1986 ja kolmas 1977:
Pilt Pilt Pilt

Peale Lada talvekorterise majutamist panin müüki Ladal olnud plekkveljed ja hakkasin uusi otsima. Ladale velgede leidmine üsna rakse ülesanne, kuid detsembris jäi silma üks jooks 16x9 velgi 195/40 rehvidega. Esmalt vaatasin neist mööda ja hetk hiljem kerisin tagasi ning mõtisklesin- 16" aga miks ka mitte. Kuna kuulutuses olid 16x7.5 ei näinud mahtumise muret. Müüjaga saavutasime kokkuleppe ja nii veljed mulle said. Detsembri lõpus leidsid plekkveljed ka uue omaniku.
Talvehooaja esimesel Lada käivitamisel proovisin velgi alla. Erinevalt eelnevast arvamusest, et 16x9 veljed, ei mahu ja käivad vastu sobis kõik nagu valatult, isegi Lada kapslid sobivad keskavaga. Eest saab ära jätta ka originaal flantsid ilma, et support vastu velge käima hakkaks.

Pilt

Pilt Pilt Pilt

Parima visuaalse sobivuse mõttes on vaja taha juurde flantsi.
Hetkel otsin võimalusi esimeste velgede kitsamate vastu vahetamiseks, kui see ei õnnestu siis tuleb ees logareid ümber teha.

Niipalju siis eelmisest aastast, uuel aastal uued tegemised!

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 745
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 2105/051,Viin,1981/84

#345

Postitus Postitas Viin » 04 Nov 2017 20:54

Liikluskindlustuse pakkuja teavitab, et kindlustus lõppeb peagi... ja võibki lõppeda, sest Lada jõudis kaks nädalat tagasi talvitumispaika. 2017 hooaeg möödus ehitamise taktis. Plaan oli kevadekuulutamiseks alla saada uus tagasild ja valmis ehitada Skifi sisu. Vaatamata sobivale ajale jäi kevadekuulutamise üritus 2017a-l Ladaga osalemata, sest lihtsalt ei jõudnud valmis.

Peale Ladaga ülevaatuse läbimist sai esimese asjana uued veljed alla pandud. Eest jätsin ära originaal flantsid ja taha lisasin 12mm flantsi. Järgnevatelt piltidelt saab aimu, kuidas mahuvad 9x16 veljed Ladale. Pildid (kaks eest ja kaks tagant) tehtud enne tagumiste flantside paigaldamist. Sillaosadele vastu ei lähe kusagilt. Ainukesed kratsimiskohad on välimised tiivaääred.

Pilt Pilt Pilt Pilt

Veljekapsliteks sain uued 07-me omad. Kuid tänu eest fantsi ärajätmisele ei saanud neid ümberehitamata külge panna, vastasel juhul oleks laagrikopsik kilbi katki surunud. Selleks et kilp väljaspool istuks lõikasin kilbi alumise poole klambriteks.
Pilt Pilt

Rattaid vahetades viskasin pilgu ka trumlite sisse ja vastu vaatas meenutus 2016a Campist- kui pidureid hoidev splint ära kaob siis abi kõige lähem:
Pilt

Juuni algul käisin auto ja kaameraga väiksel jalutuskäigul.
Pilt
Pilt
Pilt

Eelmisel talvel alustasin juppide kogumise ja otsimisega, et teha uus tagasild. Plaan oli tagasilla ehituse ajaks autot mitte seisma jätta. Esimene variant oli punase Lada alt sild võtta korda teha ja siis äravahetada. Õnneks jõudis minuni mõistliku hinnaga 2101 uus tagasild. Aja jooksul oli värv kulunud, kuid välimuse järgi paistis tegu olema kasutamata sillaga. Järgmiseks sai uuritud tagasilla geomeetria muutmist, et rattad koobast ei kriibiks. Venemaal müüakse mitmeid variante tagasilla "paigal hoidmiseks".
PiltPilt Pilt

Otsides internetist vasteid "Watts Link" või "Механизм Уатта"- võib leida infot ja saadavust kahe viimase kohta. Mina otsustasin Watts'i kasuks kuna esimese variandi jaoks ei tundunud piisavalt ruumi sillakohal jaguvat. Siit foorumist ostsin sobivad osad koos järgmise, 05-e alt pärit sillatalaga.

Pilt
Vasakul uus 01 sild ja paremal Watts'iga.

Mõned kuud vedelesid sillad niisama, kuni suurema päikesekaare ja valgemate päevade jooksul sai neid lahkama hakatud. 05-lt pärit silda mõõtes selgus, et watts valesti külge keevitatud. Seega oli otsus kindel, 05-e sild peale watsi eemaldamist vanarauda ja varraste süsteem 01 sillatala külge.
Pilt Pilt Pilt

Eelnevalt proovisin joonestamise programmis erinevaid sillatala kinnituspunkte ja Watts töötab vaid siis kui vardad on ühepikkused. See tähendab, et kere ja talakinnitused peavad asuma sümeeriliselt. Peale Wattsi kinnitamist sai sillale veidike rauda juurde keevitatud, et saaks tugevam. Kui välja arvata 2012 aastal elektroodiga Opeli summuti keevitamine siis see oli mu esimene keevitus, vähemalt esimene keevitus tradiga. Lisaks uuele metallile läksid mõned punktid keevitust ka teistele sillatala kronsadele.
Pilt Pilt Pilt Pilt

Edasi rändas uus tagasild rooste ja värvieemaldusse selleks, et saada uus värv ja võiks koostama hakata.
Pilt Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt

Watts varraste teine mõttekoht on vasakule teise kännu tegemine. Wattsi ostes ei sanud kaasa komplekisolevat kerekinnitust, kuna see oli juba koos kerega maha müüdud. Õnneks oli ületee metalliettevõttes vajaliku profiiliga karprauda. Sedasi sai koostatud teine känd karprauast.
Pilt Pilt Pilt Pilt
Uue silla kinnitasin veidi jämedamate varrastega, ehk ei lähe pooleks enam.
Sedasi sai Lada uue tagasilla. Lukku hetkel sisse ei läinud, kuid tulevikus on see kindlasti üks plaan. Tänu Wattsi süsteemile tagumine ratas enam koopasse ei käi.

Kuna palju aega möödas viimasest postitusest ja palju on toimunud ning kirja panna siis teen siinkohal pausi ja jätkan järgmistes postitustes...

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 745
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 2105/051,Viin,1981/84

#346

Postitus Postitas Viin » 05 Jaan 2018 23:13

Head uut aastat! Postitus jällegi venima jäänud :D

Paraleerselt tagasilla ehitusega sättisin kasutuskorda ka Skifi. Enne lammutama hakkamist käisin originaal kompleksuses ära ka ülevaatusel. Kuna Ladal veel konksu polnud tuli ülevaatusel käia kaks korda. Algul Ladaga ja pärast Skifiga. Ülevaatuse uksetaga märkasin, et käru tuled ei põle piisava eredusega. 2012 olin ostnud Volga poest uued tuled ja Peeter seal poes veel kiitis, et näed pirnid ka kaubapeale. Enne ülevaatust vahetasin auto ja käru tulepirnid omavahel ära ja tuled muutusid eredamaks. Hiljem aga autolt käru tagant võttes selgus, et nüüd ei tööda veduki suunatuled korralikult ja vilguvad liiga kiiresti. Järgmine sõit oli autopoodi ja vahetasin pirnid korralike vastu. Vaba Eesti esimesel Skifi ülevaatusel (ei tea, kas musta numbriga vene ajal ülevaatust teostati) aeti käru sillakontrolli pinki, kuna tegemist sõltumatu vedrustusega. Pärast positiivselt sooritatud ülevaatust komplekteerisin olemasolevatest varuosadest ühe korraliku komplekti ja asusin teele Harjumaale, et seal töö kõrvalt õhtuti käru valmis ehitada.

Pilt Pilt Pilt Pilt

Töödenimekiri oli pikk ja pikenes kaks kilomeetrit enne kohale jõudmist veelgi kui purunes käru rehv. Peamise aja võttis ära varuosa haagise kaane kerega ühte tooni värvimiseks ettevalmistamine ja uute sisupaneelide tegemine. Kõik mädanenud ja kasutamiskõlmatud osad said juba 2012a utiliseeritud ja oma tegevusi alustan sellest seisust...

Pilt

Kuna vanal luugil oli vasakus taganurgas suur mõlk läksin lihtsama vastupanu teed ja võtsin doonorilt luugi mis oma välimuselt tundus vägavähe kasutatud, mõned üksikud mõlgikesed jäid, aga nendele ei hakanud pahtlit raiskama. Sikfi luugil on originaalis üks liimitav tihend ja teine kummiriba lihtsalt plekiserva eest kaitseks. Knoke nimelisest poest õnnestus leida luugile tihendid, üks liimitav ja teine kinnitub randi külge. Erinevalt originaalist pole kleebitav porroloonist ja randiriba vaid riba vaid ka tihend, mis ulatub üle ääre. Luugi ettevalmistamisel suurimaks tööks oli luugitihendi liimi eemaldamine. Liimi eemaldamiseks kasutasin atsetoniga immutatud lappi. Lasin sellel veidi seista ja sai jälle lapi ulatuse jagu puhtamaks. Värvifoorumist sai numbritule pirnikatte järgi segatud värv ja hall luuk uue rohelise kuue.

Liimitav tihend ja ääreriba
Pilt Pilt Pilt

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Värvimisel piirdusin seekord luugiga, kuna tahtsin enne käru täieliku korda tegemist teada, kas selline käru üldse täidab mu ootused.
Samal ajal kui luuk sai komplekteeritud tegelesin ka sisupaneelide taastamisega. Originaalis on paneelid tehtud "soome papist". Mina otsustasin kasutada niiskuskindlat vineeri ja peitsida see pruuniks ning lakkida mati paadilakiga. Tulemus jäi parem, kui originaalis. Mitme käru peale on olemas sisupaneelide jäänused, mille järgi sai uued vineerile joonistada.
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Originaalis oli minu kärus voolupistik diivani ees, selle asendasin 12v väljavõttega ja 2xUSB laadija pesaga. lisaks sai tagatulede juurde paigaldatud lisa 12v voolupistik, et oleks mugavam madratsit pumbata. Voolu vedamiseks haagisesse kasutasin udutulede juhet. Põhjus lihtne, kuna kasutan seitsme juhtmega käru pistikut ja juhtmeid siis see oli ainuke juhe, millele puudub otstarve sellel kärul.

Enne ja pärast- ehk 41 aastat hiljem.
Pilt Pilt Pilt

Skifi telk kinnitub haagise külge plastikust mummudega. Aja jooksul olid osad pooleks läinud ja teised murenesid eemaldates lihtsalt laiali. Kõik augud puurisin suuremaks ja täitsin neetmutriga. Mutritesse keerasin kõige suurema peaga poldid, mis leidsin ja distantsiks vahele isoleerimata otsahülsid. Kuni sisu valmimiseni olid sügisel hangitud telgid pakituna kuivas hoiukohas ja meeles polnud, et telgi aasad on väikesemad ning poldi valikul peab arvestama aukude läbimõõduga. Ehk sobinud oleks ka täiesti tavalise peaga poldid. Telgi kinnitamiseks pean poldid lahti keerama ja läbi telgi aasa uuesti kinnitama. Mõned neetmutrid aga käivad ringi nende külge kinnitasin nipukatega.

Orignaal ja koopia
Pilt Pilt Pilt

Algne plaan oli originaal rehvidega sõita mitu hooaega, aga üks ei pidanud 110 alale Pärnu mnt-l vastu ja läks pauguga lõhki. Selles valguses oli kriteeriumid uutele rehvidele kõrged. Kandevõime vähemalt 200kg rehvi kohta ja kiirus vähemalt 110km/h. Ühest netipoest õnnestus saada kaks sobiva mõõdu ja koormusindeksiga rehvi. Veljed lasin taastada ja Skif sai endale uued sõõrikud.

Pilt Pilt Pilt

Järgmiseks oli aeg telgiproovi jaoks, kui selgus et poldid said veidi suure peaga,
Pilt

Käru sai valmis täpselt kaks nädalat liiga hilja, et kevadekuulutamisele jõuda. Tuleprooviks kujunes jaanipäev kui sai esimest korda ööbitud
Pilt Pilt
Esimene kasutus oli väga positiivne. Kolme toaga telk, milles saab püsti seista. Ruumi on piisavalt, et voodit ei pea muu matkavarustusega jagama. Väikeautoga vedaes ei avalde see autole mingit mõju, erinevalt haagissuvilast.

Meenutus ostuhetke seisukorrast :D
Pilt

Seekordne postitus tuli kergelt teemaväline...
Pilt
...kuid Lada ja Skif on minujaoks üks ja omavahel seotud hobi.

Tegusat uut aastat!

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 745
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 2105/051,Viin,1981/84

#347

Postitus Postitas Viin » 01 Mai 2018 14:39

Jägmiseks jõudis kätte Summercambi aeg ja Ladale tuli paigaldada kärukonks- nagu ikka viimasel päeval. Konksu paigaldamises on tegemata siiani veel kaitsmete lisamine. Cambile mineku päeva lõunaaajal käksin Lada ja käru järgi, et enne Rutja poole asumist nendega pesulasse sõita kuid käru tundus veidi raske liigutades. Viga lihtne seismisega rehv tühi. Kiire rattavahetus ja tagavararatas alla. Uue ja tühjaks läinud õhukummi võtsin näppu ja otsisin lappimisvõimalusi. Esimene remondikoht tuvastas, et katki on ventiili kinnituse juurest ja parandada pole võimalik. Järgnesid pikad otsingud, et leida uus õhukumm. Lõpuks guugli abiga jõudsin Tallinnast Rakverre, seal vajalik õhukumm poes olemas. Saatsin kasutaja Kristan92 poodi järgi sooviga saada kohe kolm tükki.

Pilt

Sealt edasi tuli ilma tagavararattata õhtul Cambi poole kihutama hakata. Kristjaniga sai kokku lepitud, et ilmselt tuleb kõne poolelt teelt, et õhukumme vaja. Sõita saime Tallinnast umbes 30km kui lõhkes 1976a originaal tagavara ratta rehv. Järgnes aja parajaks tegemine teepeenral ja abi ootamine.

Pilt Pilt Pilt Pilt

Kristjan kulutas päris mitu paagitäit enne kui kohale jõudis :lol: Skifi veljed saab keskelt pooleks võtta, seega õhukummi vahetus teepenral vajab vaid pumba olemasolu. Ööpimeduses saabusime koos abimeeskonnaga Cambile ja saime oma laagri üles seada. Cambi esimese päeva esimese võistluse ajal üritasin kellaga klappe regulerida ja seetõttu jäi tookord kiirendamata. Esimesele korrale kohaselt reguleerimine väga hästi välja ei tulnud ja Olaaf arvas, et seda nukka pole võimalik reguleerida, kuna nukk ühtal. Eks tuleb järgmine hooaeg nuka vahetus ette võtta. Võistustest võttsin osa vaid viimase päeva vigursõidu võistlusest. Selle eest õnnestus ka karikas saada,kuna igas klassis oli vaid üks võistleja järgi jäänud :mrgreen: .

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Esimest korda olid Ladaklubi üritusel esindatud ka Skifid. Kokku kohe kolm komplekti.
Pilt Pilt Pilt

Peale üritust sai ilusatel päevadel linnavahel sõitmas käidud ja suuremaid nokitsemisi ette ei võtnud kuni Ladaklubi hooaja lõpetamise ürituseni oktoobris. Garantiikorras läksid vahetusse alla kolme aasta all olnud esimesed Plaza sport amordid, kuna augusti kuuks õõtsus auto nagu amorte poleks. Veel sai uuritud, miks uksed ei lukustu ja vahetatud kaasistuja akna tihend, mis alatasa aknaga koos alla tuli. Päev enne üritust sai Männikult läbi käidud ja klappe reguleeritud, kuid see taastatud nukk ei allunud reguleerimisele. Edasi võis sõita Rakverre sügist kuulutama ehk osaleda ,,Sügiskruiisil 14.10.2017".

Pilt

Pilt Pilt Pilt Pilt

Üritus kulges paraadis Rakvere linnavahel külastades kohalikku Silberauto autonäitust ning lõpetades päev Järva-Jaanis vanatehnika varjupaigas. Peale üritust oligi paras aeg Lada maale ära kolida ja lasta tal puhata esimest korda oma kuuris koos ülejäänud vanatehnikaga. Eelnevatel aastatel külapealt vajualust kerjanud. Nüüd on talve jooksul hea lihtne kuurist kätte saada ja vahel tuulutada.

Pilt

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 745
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 2105/051,Viin,1981/84

#348

Postitus Postitas Viin » 06 Okt 2018 13:11

Teisel septembril täirus 10 aastat selel Lada teemal siin. Aeg lendab kiiresti. Aeg teha vahekokkuvõte siiani toimunust.

Talvel Ladaga suurt ei toimunud, sai vaid paar korda mootor soojaks lastud ja päevavalgust näidatud.
Pilt
Pilt Pilt

Esimesel talvekorteri nädalal oli kehvaks üllatuseks hiirte poolt ära näritud tagumine iste ja pesa selle all. Kindalaekast oli tasitud pabereid tagumise istme alla. Järgnes suur koristus ja lõksude paigaldamine.
Ühel kevadisel märtsi päeval facebook'i külastades jäi silma kaks peaaegu järjestikust kuulutust. Ühes postituses sooviti osta minu vanu velgi ja teises müüdi väga korraliku jooksu ilusaid velgi. Natuke läbirääkimist ja kuldsed veljed vahetatud valgete vastu.
Pilt
Algselt oli plaan kuldsetega mitu hooaega sõita ja randid ära poleerida, kuid vahetus osutus lõpuks mõistlikumaks. Mõõdud velgedel ja rehvidel täpselt samad, kuid ET 15 asemel nüüd 20. See 5mm muutust kaotas viimased vastu käimised ka ära.

Kevadekuulutamise üritus oli parajalt vara, et Ladat liiklusesse lasta ei saanud. Suhteliselt keeruline oli ka seda teha, kuna maapind veel pehme- korralikku teed ka pole :D .
Pilt

Mai alguses polnud muud kohustust kui käia ära ülevaatusel ja Ladaga liiklema hakata. Eelnevalt otsisin Ladale korraliku jooksu originaal velgi ja lasin korda teha. Originaal veljed koostasin suverehvidega. Kord aastas saab auto välja näha nagu muiste.
Pilt Pilt Pilt

14.05 asusin otsima laadimise muresid, kuid kapott ei avanenud. Tross oli kolme päevaga rüüsse kinni roostetanud. hoolas autoomanik oleks võinud trossi aegajalt õlitada... Kapoti sain lahti näpitsatega salongis trossi rüüd kinni hoides. Avanemisele järgnes trossi uuesti liikuma õpetamine.
Laadimise mure oli liiga kõrge ja ebaühtlane laadimine. Laadimine kõikus 15,0 V-15,8 V. Vahetasin pingerelee ja kasu polnud. Edasi hakkasin Olavi soovitusel kõikvõimalikke ühenduse muresid otsima ja lahenduse tõi generaatorikaitsme ning selle pesa puhastamine. Sama süsteemiga sai profülaktika eesmärgil puhastatud terve kaitsmekarp. Peale seda sai otsa järjekordselt süüteluku põhi ja auto salongist ei käivitanud. Seekord piisas remondiks vahetuse asemel klemmide puhastamisest. Kaks aastat tagasi vahetasin ära süüteluku põhja, ja alates sellest htekest on juhtmed klemmidega põhja küljes, kuna 2105-e süüteluku põhja saada polnud pistik ei sobinud tavalise pühjaga. Peale seda olen püüdnud leida õiget plastikut, et uuesti pistikule üle minna. Kuid seni kätte juhtunud pistkud ei ole sobinud. Kokku on 3-me erinevat klemmiasetusega süütelukupõhja? Tüütu on juhtmeid ükshaaval taga ajada.
Pilt Pilt

13.06 oli mõte lõpuks õli ära vahetada... Tavaliselt kevadel peale esimest sõitu seda tehtud, aga sellel aastal edasi lükkunud. Auto kanalil selgus, et karter väljast poolt paksult õline... Ehk siis tuleb tükke vahetama hakata. Puhta kateriga panin mootori uuesti käima ja õlinire jooksis koheselt käigukasti juurest õlipunini. Siis sai veidi mõtteid kogutud ja autol aianurgas seita lastud. Lekkival mootoril õli vahetada pole mõistlik, kuna karter vaja alt ära võtta. Kui juba kast maha vaja võtta, siis võiks alla panna järjekordse viiese käigukasti, mille Kristjan92 oma varudest mulle eraldas. Seekord on see Nivalt (VIS) pärit ja sellega seoses väikesed erisused tavalise ladaga.

Juuli esimesel pühapäeval oli otsus selge... Kõik tükid maalt linna tassitud ja võis lammutama asuda. Esimene üritus oli õlilekete eemaldamine. Vahetusse läksid mõlemad väntvõlli simmerid ja karteri tihend. Kuna rihm tuli ka maha võtta vahetasin hammasrihma ka ära. Peale seda algas käigukasti katsetamine. Niva kastist on algselt puudu mõned tagaveolisele Ladale vajalikud kiiruse näitamise jupid. Selleks tarbeks sai all olnud neljane ja uus Niva kast osaliselt lehti võetud ning neljasest kastist vajlikud tükid ümber tõstetud. Proovisõidul selgus, et kõik käigud kahisevad, alguses olid neljas ja viies vaiksed, kuid needki hakkasid häält tegema.
Kindluse mõttes lasin järgmisel esmaspäeval Walteril kuulata ja diagnoosi panna- esialgu laagrid läbi lahti võttes selgub veel midagi. Kuna reedel oli juba cambi aeg siis põhiline küsimus oli, kas selle kastiga saab selle ürituse murevabalt läbida. Altpoolt vaadatuna selgus, et väljund võlli laager nii läbi ja loksus. Järgnes järjekordne käigukasti vahetus. Kuna originaal käigukastis olin kõik vajalikud osad eemaldanud sai hangitud järgmine neljane kast mille seisukord oli ebaselge ja sealt vajalikud tükid võetud, et vana kast uuesti kiirust näitama panna.
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Teine asi millele Walter tähelepanu juhtis on häiriv vibratsioon sõites. Arvasin, et probleem võis tekkida peale tagasilla vahetust. Selle teadmisega vahetasin augustis ära diffri- probleem alles. Vahetasin ära kardaani- probleem kadus. Nüüd on vibratsiooni vaba auto.

Enne campi sai ära vahetatud nukkvõlli väheke sportlikuma vastu. Vana nukkvõll oli nii kulunud, et klapi klõbinast lahti ei saanudki. Uue nukaga koos läks kasutusse reguleeritav nukaratas, mille Olavi ära seadistas.
Pilt Pilt
Peale nuka ja käigukasti kolmandat korda vahetamist võis camp tulla. Päev enne campi lisasin pagasnikusse ka pesa autokülmiku toiteks.

SummerCamp 18 ei möödunud siiski viperusteta. Orienteerumise Padiselt- Paidesse pidi meie meeskond katkestama sest Raplas ei käivitunud auto enam salongist. Tänu üleootuste suvisele ilmale oli Terve võistluse ajal probleemiks ka kõrge jahutusvedeliku temperatuur. Raplast sõitsime meeskonnaga otse Paidesse ja jahtunud mootoriga hakkas starter ka uuesti tööle.

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Pilt
Camp oli sellel aastal uudse lahendusega ja suveürituseks sobilik. Hästi korraldatud hoolimata sellest, et orienteerumise kaart veidi nihkes oli :D .

Ülejäänud suvel on vähe sõita saanud, kuna mootor on peale campi uuesti lekkma hakanud või pole leke korda saanudki.... Probleemseks kohaks tundub olema väntvõlli käigukasti poolne simmer, võimalik et otsaplaat valesti ja simmer pole tsentris. Ehk siis auto märgistab parkimiskohti. Siiani pole olnud tahtmist käigukasti alt ära võtta ja probleemiga tegeleda. Pigem seisku veidi ja oodaku kuna viiese käigukasti remonditud saan siis jalle 2 in 1 tehtud. Hoolimata sellest sai osa võetud ka Sügisekuulutamisest MOMUs- kuid auto mootori töö jättis soovida. Jõnksutas ja külmalt puterdas. Meeldiv oli näha, et Sügisekuulutamisel osales arvestatav kogus autosid.

Pilt Pilt
MOMU kuraator oli äärmiselt jutukas kahe tunnisest etskursioonist sai märkamatult neli tundi jalutamist muuseumis. Nagu alati on, enne klubiüritusi ka remondiaeg. Seekord sai ära vahetatud parempoolsed esimesed rattalagrid ja lapitud summutit. Keeldun uusi originaal tükke ostmast, kuna ammu plaanis teha algusest lõpuni uus väljalase. Torukollektor ka juba ootamisest rooste läinud.

Peale üritust oli jälle autol seisuaeg ning huvitava nähtusena hakkas ilmnema kütuse alla vajumine. Isegi kahe päevaga vajus kütusefilter täiesti kuivaks. Kartuses, et kütus võib vajuda karterisse sai otsustatud üle minna elektrilisele pumbale. Männikult saadud tootekoodi järgi otsisin pumba ja eelmisel kolmapäeval läks aretamiseks. pooled pumbaga kaasas olnud lisatarvikuid olid kasutamiskõlbmatud :lol: . Kogused õiged kuid mõõdud mööda. Klamber suur, kõige suurem juhtmekinnitusmutter sobis vaid kõige väiksemale poldile jne.
Pilt
Peale pumba vahetust hakkas mootor tühikäigul välja surema kuna nõelklapp ei suutnud survet pidada. Selles ka eelneva puterdamise põhjus sest peale nõelklapi ja pumba vahetust töötas auto nagu peab. Lisaks nendele asjadele sai enne vahetatud ka küünlad, süütejuhtmed ja jagajakaas. Järgmise päeval oli plaan autoga väikene linnatiir teha kuid auto ei käivitunud enam. Nagu kasutaja Tom hoiatas kipuvad mõned kummist otsaga nõelklapid ära punduma. Nii juhtus ka minu uue nõelklapiga.
Pilt Pilt

Selle suve põhiline asukoht- remondis või remondi ootel.
Pilt

Skif seevastu on selle suve jooksul erinevate sõidukite sabas läbinud üle 1000km- SummerCamp, Hauka Laat ja nädalavahetus Saaremaal reisides. Peale Campi oli näha, et rattalareid võiks hooldada ja 40a vana määre laagritest välja pestud ja välimised rattalaagrid vahetatud. Saaremal oli võimalus testida ka 40a vana telgi vettpidavust ja see oli eeskujulik. Kaks korraliku padukat saime öösel ja sisse ei imbunud tilkagi. Lada talvekorteris oli ka piisavalt ruumi, et telk pärast ära kuivatada.
Pilt Pilt Pilt Pilt

Pilt
Peale Saaremaa reisi on Skif juba talvekorteris talve ootuses ja telk välja võetud.
Nüüd peaks tegevustega järjepeal olema. :D

Järgmin nädal tuleb leida uus nõelklapp ja täiustada kuidagi pumba juhtimist, et pumpaks vaid siis kui mootor käib ja süüte sisse keeramisel ainult vajaliku aja rõhu üles ajamiseks. Kellel ideid võib kirjutada.

Järvik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 21 Juul 2017 08:44
Autod: 2105, 2107, Corilla

Re: 2105/051,Viin,1981/84

#349

Postitus Postitas Järvik » 07 Okt 2018 12:26

Tere
Mul sama küttepump. Ma mõõtsi ära see annab 1.6 bar survet. Karpa hakkas igast otsast bensiini välja ajama.
Lisaks hakkas pump ise ka lekkima, kuskilt klemmide juurest.

Pumba elektri tegin nii, et toite relee juhtimise võtsin õlirõhutulest.
Lisaks panin nupu, et kütust ette pumbata.

Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 775
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Re: 2105/051,Viin,1981/84

#350

Postitus Postitas kristjan92 » 07 Okt 2018 12:57

Minul ning paljudel klubilistel see pump peal ja seni pole karburaatorist välja ajanud. Aga enamustel Samara Solex(timmitud klassikule õigeks) peal kus ka tagasivool.
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.

Järvik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 21 Juul 2017 08:44
Autod: 2105, 2107, Corilla

Re: 2105/051,Viin,1981/84

#351

Postitus Postitas Järvik » 07 Okt 2018 13:56

Mul ka klassikule kohandatud Soleks koos tagasivooluga otse paaki.
Ikka ajas kütust välja.

twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 510
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Re: 2105/051,Viin,1981/84

#352

Postitus Postitas twist » 08 Okt 2018 11:45

Järvik kirjutas:Tere
Mul sama küttepump. Ma mõõtsi ära see annab 1.6 bar survet.

Sellise surve juures peaks tagasivooluta süsteemis juba kütuserõhu regulaatorit kasutama.

Või normaalset karburaatoriga mootorile mõeldud kütusepumpa:
https://aeromotors.ee/kataloog/search/721440530/pierburg

Siis pole vaja Vene kummist nõelklappidega ka jännata. Piisab tavalisest messingust.

Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1051
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Grand c-max

Re: 2105/051,Viin,1981/84

#353

Postitus Postitas zajetz » 15 Okt 2018 23:05

Võin sulle pakkuda kütusepumba lahendust. Timer olemas, kuskil kindlast ka skeem.

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 745
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 2105/051,Viin,1981/84

#354

Postitus Postitas Viin » 30 Dets 2018 13:05

Head vana aasta lõppu!

10-s oktoober käisin Männikul ja Olkuga sai võimas kütusepump optimaalsemaks tehtud. Enne seda vahetasin kummist otsaga nõelklapi tavalise vastu ja Hydroscandist otsisin tagasivoolu jaoks sobiva kolmiku. Täpset mõõtmitulemust ei mäleta, kuid see kütusepump oli liiga võimas ka uue nõelklapi jaoks. Süsteem iseenesest lihtne tagasivoolu harusse sai õige mõõduga karburaatori tüüs pandud ja rõhk süsteemis koguaeg korrektne. Metallist kolmik oli selleks väga õigel kohal, sai ava keermestada ja tüüs sisse keerata.

Pilt Pilt Pilt

Auto korras, võis sammud seada tavekorteri poole.
Pilt
Pilt
Pilt

http://static2.nagi.ee/i/p/517/71/1294292939e3b3_o.jpg Siit lingilt leiab ka ühe fotomeenutuse 9a tagasi.

Eile oli ka teine talvine käivitus. Elektripumbaga poolepöördepill. Pump pumpab rõhu üles ja siis hakkab üleliigne tüüsist tagasi voolama. Samuti sai külge uue udutule lahendusega tagatuli. Algul tegin udutule ainult juhi tulele ja kui doonorpirne juurde leian siis ka paremale poole.

Pilt Pilt

Kogu udutule projekt sai alguse sellest, et minuni saabus katkine VW Golf 5 pidurituli. Sai erinevaid variante proovitud, kuid soovitud valgustugevust kätte ei saanud.
Pilt Pilt Pilt
Viimasel pildil võrdluseks käru leed pidurituli koos osaga Vw piduritulest. Silmnähtavalt on Vw oma nõrgem.

Oomipoest sobiva eredusega pirne leida ei õnnestunud siis tuli ära lammutada seni tagurpidikäigu tule laternas olnud udutule pirn. Pirnist saadud elemendid olid piisavalt eredad, et kasutada udutulena.
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Selline tulemus siis tulelaternas.
Pilt
Pilt

Ideaalis võis eredam triip olla mõlemas tules ääretule ülemine ja alumine triip. Kui pirnid saabuvad siis leiutab edasi. Seniks kärarikast aastavahetust!


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist