21061, lada, 1981

21061, lada, 1981

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

10/100 on ikka suur kulu suht standard mootorile :(
võrdluseks võin tuua, et Atzkariku 1800 mootor sport nukk+torukolle võtab maanteel 5 kasti ja 4,44 ülekandega kuskil 8,5-9 ringis. Kasutusel muidugi samara pealt solex karpa mis veidi ringi viilitud..

kevadel kui masina uuesti liikuma ajad tule männikult läbi - vaatame lamdaga mida mootor tegelikult mis pööretel tahab.
iga mootor on isemoodi isuga :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
l
lada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 496
Liitunud: 24 Veebr 2008 20:23
Asukoht: Tallinn
Autod: 2106

Postitus Postitas lada »

Kuna vana radika ribid olid põhimõtteliselt ära pudenenud siis ostsin uue alumiiniumist ning õhema ventika panin ka külge.
Pilt
Viimati muutis lada, 16 Dets 2019 22:19, muudetud 2 korda kokku.
l
lada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 496
Liitunud: 24 Veebr 2008 20:23
Asukoht: Tallinn
Autod: 2106

Postitus Postitas lada »

 
olaaf kirjutas:10/100 on ikka suur kulu suht standard mootorile :(
võrdluseks võin tuua, et Atzkariku 1800 mootor sport nukk+torukolle võtab maanteel 5 kasti ja 4,44 ülekandega kuskil 8,5-9 ringis. Kasutusel muidugi samara pealt solex karpa mis veidi ringi viilitud..

kevadel kui masina uuesti liikuma ajad tule männikult läbi - vaatame lamdaga mida mootor tegelikult mis pööretel tahab.
iga mootor on isemoodi isuga :)
Läbi võiks ikka tulla kui MSi seadistamisega abi saad pakkuda:)
Viimati muutis lada, 16 Dets 2019 22:17, muudetud 1 kord kokku.
l
lada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 496
Liitunud: 24 Veebr 2008 20:23
Asukoht: Tallinn
Autod: 2106

Postitus Postitas lada »

Õlitus turbole sai võetud õlirõhu anduri juurest. Turbost käib ka jahutusvedelik läbi mida unustasin varem mainida.
Pilt
r
rasmus99
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 19 Nov 2013 15:10
Asukoht: Tallinn, Läänemaa
Autod: vaz 21061, bmw e91 330xd, lada niva

Postitus Postitas rasmus99 »

VÄGEV!:cool:
kuna endalgi tulevikus plaanis 06 ära turbotada(hetkel veel liiga loll ja kogematu:)) siis küsiks jällegi ,et palju see kompott kõik maksma võib minna kui teha ikka korralikult?:D
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1085
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

Julge poiss. Aju pistiku pinnid kõik paljad, lühist ei karda ???
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

No siin nüüd küll kannapööre tehtud. :cool: Mootori sisu ja kaas orig? Turbo orig aktuaator hoiab 1,4 bari?? Kas kasutad tavalist kütusesurve regulaatorit? Kui jah siis soovitan boost referentsiga varjanti. Süütejaotus töötab fordi edis4-ga?
Kogu värki juhib Megasquirt II, rõhku puhub ca 1.4 bari aga seadistus on liiga rikas hetkel, rõhu all näitab lambda 10 v isegi gramm vähem.
Aga kui segu liiga rikas on siis järelikult on vähe boosti ;) Muidu huvitavavad lahendused... Video ei teeks paha. Sellise rõhu juures peaks masin lippama küll. Huvitab ka turbo külma ja kuumakoja A/R.
Edu!
l
lada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 496
Liitunud: 24 Veebr 2008 20:23
Asukoht: Tallinn
Autod: 2106

Postitus Postitas lada »

Maksumuse koha pealt jään vastuse võlgu sest pole numbreid kokku löönud aga kui sellist teed minna siis eks kõige kallimad asjad on aju, wb lambda, turbo jne aga kui kõik pisiasjad kokku panna saab ka korraliku summa.

Pistik on paljas kuna unustasin tahho juhtme külge tinutada aga plastikust kate jäi veel külge panemata, sõitmise ajal nii ei ole. Tahho tööle saamisega olen ka hädas, originaal ei oska selle signaaliga vist midagi peale hakata

Mootori sisu on originaal, kuna kõik oli kulumise poolest piiride sees siis sai ainult saaled ja rõngad vahetatud. Sellest on eelmisel lehel juttu. Peas on natuke kanaleid suurendatud ja 1mm maha võetud kuna siis ei olnud veel mingeid mõtteidki turbotamisest.
Wastegate actuator on originaal ja peaks tegelikult hoidma mingi 0.8bari aga millegipärast hoiab rohkem ja kardan, et pean kuskilt reguleeritava aktuaatori otsima ja külge modima sest viimasel ajal on kõrgetel pööretel overboost protectionisse välja jõudnud, mis mul ongi seadistatud 1.4 bari juurde.
Kütusesurve regulaator on mingi Tomei replica mis tegelikult tuleks välja vahetada sest rõhku ei hoidnud ta algusest peale. Süüdet sisse keerates lööb MS pumba paariks sekundiks käima, et surve üles tuleks aga kütusesurve kella vaadates on näha, et kohe vajub nulli pärast seda. Peale pumpa on tagasivoolu klapp olemas niiet seal viga ei ole. Starterit tuleb selle tõttu natuke kauem anda.
Üldiselt ma avastasin päris toreda apsaka, kütuse tabeli (VE table) lahtrid lõppevad mul 100kpa peal ära, ühesõnaga nagu vabalthingava tabel on hetkel ja ma vaatasin logist, et kohe kui natukenegi rõhku hakkab tootma (üle 100kpa) siis võtab aju kõige ülemise lahtri järgi kütuse kogust. Kütusesurve regulaator ongi see mis on AFRi enam-vähem paigas hoidnud sest suur vahe on ju kas surve on 0.1 või 1.4 bari.
Süütepool on otse ajuga ühendatud, lasin lisa süütekivi paigaldada ja käib wasted sparkiga.
Boosti suhtes ei tea palju see sigulli originaal mootor kannatab, turbo ise on 1.8 bari max mõeldud käima aga ei julge vist sinna kanti minna esialgu:P
Ausalt öeldes ei tea eriti palju sellest turbost, olen otsinud igalt poolt aga ainukesed andmed mis netist leidsin on siin lehel: http://www.ihi-turbo.com/turbo_RHE-RHF.htm
RHF5 on selle turbo tähis.
Edasi käib päris hästi, ei saa kurta. Kui ma mingi korralikuma kaamera saan siis võib video ka teha, eks näis.
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1066
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Postitus Postitas ToM »

Miks see jagaja küljes on, augutäiteks? Tore project:)
m'kay
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1029
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

Pihustid kontrollitud või lihtsalt peale keeratud?
l
lada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 496
Liitunud: 24 Veebr 2008 20:23
Asukoht: Tallinn
Autod: 2106

Postitus Postitas lada »

Jagaja on augu täiteks tõesti, võlli ots on tal ju sama ratta sees nagu õlipumba oma niiet ei julgenud seda ära võtta. Õnneks on kontaktivaba niiet palju jõudu ei peaks kaotsi minema seda ringi ajades:P

Pihustid on ainult visuaalselt kontrollitud, et ei lekiks rõhu all ja ühtlaselt kütust pahistaksid, kuigi õige oleks olnud ka voolavust kontrollida.
Kõik sai ehitatud iseenda teadmiste ja interneti abiga, seepärast ei ole paljud asjad teostatud ehk nii hästi kui võiksid olla:)
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Surveaste seega 9.5 mis on veel OK normaalse cooleriga. Orig põlemiskambriga on deto oht muidugi sellise rõhu juures suur. Veidi väikesevõitu on see praegune cooler seal imo, arvestades seda rõhku mis mootorisse läheb. FPR ei peagi survet teab kui kaua hoidma. On tegu ju vaid tagasivoolu takistava klapiga. Minu oma vajub ka nulli peale ~5 sekundit. A/R numbrid on tavaliselt sisse valatud. Näeb neid kui kotta sisse vaadata. Tundub suure kuumakojaga isend. Mis pöörde peal elu käima hakkab? Kas MS'ist kuidagi otse ei saa tahokasse signaali või on seda orig tahoka jaoks vaja võimendada vms? Kas see teema juba loetud kui tahhokaprobleemidele vastust otsid: http://www.turbo-mopar.com/forums/showt ... Megasquirt
l
lada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 496
Liitunud: 24 Veebr 2008 20:23
Asukoht: Tallinn
Autod: 2106

Postitus Postitas lada »

Cooler võiks tõesti suurem olla aga see oli ainuke mille ma sinna kapoti hingede vahele ära sain mahutada.
FPRi suhtes on sul vist õigus, kuigi paljud väidavad, et surve peaks sisse jääma aga tundub, et see oleneb regulaatorist.
Logist vaadates hakkab rõhku puhuma 2000-2500 pöörde vahel.
Tänud lingi eest, nüüd tuleb natuke dioode osta ja väheke tinutada.
Vasta