3. leht 5-st

Postitatud: 01 Juul 2008 21:59
Postitas GTA
Nii, läbisõitu minu käes nüüd tsipa üle 2100km. Paneks kirja ka mis vahepeal korda saadetud.
Ivar7 -lt tõin puuduolevad jupid esitulede kojameestele, kui nüüd purgi musta spreid ka leiaks, siis võiks vajalikud jupid kenasti värskemaks ka teha. Lisaks veel kasutatud 02 vedrud, millelt ikkagi pidin tiiru maha lõikama, et tagaosa vähegi normaalsele kõrgusele jääks. Lõpuks ikka sain soovitud tulemuse ja saab ka üle kahe inimese sõidutada:P Kojamehe relee vahetasin ka välja, intervallreziimis liikusid kojamehed millegipärast kahe nõksu kaupa üle klaasi - kõigepealt tõusid mingi 15cm, siis 5 sek paus ja seejärel tegid oma liigutuse ära. Närvidele hakkas, kuid õnneks polnud viga keeruline leida.:P
Alloleval pildil näeb ka mõnda jubinat, mis täna osta sai. Kuna auto endiselt vahel gaasivajutustele ebameeldivalt tõrksalt reageeris, tuli asi luubi alla võtta. Vahetusse läksid küünlad, küünlajuhtmed (sedakorda proovin siis silikoone, mis neis nii head ka on et hind 2x kallim) ja pidin vahetama ka jagaja laagri. Aga ühte kadumaläinud juppi doonorjagajalt otsima minnes selgus tõsiasi, mille unustada juba jõudnud olin. Nimelt oli "doonor" praktiliselt uus 1300cc jagaja, mis 05-l vaid loetud kilomeetrid teenida jõudis. Kuna selle auto originaalil ikkagi telg kõvasti rohkem loksus, läks doonor hoopiski käiku ja peale prooviringe tundub, et ei hakka auto enam hüplema ja kiirendab suvalistelt pööretelt nagu auto seda teha võiks. Karbussi remontkomplekt ja atsetoon (puudub pildilt) on mõeldud originaalkarburaatorii ordnungisse sättimiseks, hetkel ajutiselt peal 05 karbuss, too aga millegipärast laisema iseloomuga (1600cc peal oli küll püss:/).

On saanud autot ikka nüüd põhjalikumalt ka uurida ja tundub, et kere poolest pole küll väga kiita, eriti auto tagaosa, tagapõlles lausa augud sees. Reaktiivid ja känd paistavad siiski kindlalt kere küljes olema ja seetõttu hetkel keretöid ei planeeri.

Üldiselt on selle masinaga hea sõita küll. Aga päris murevaba ta siiski pole ning rahaliselt-ajaliselt ei suuda ma neid kõiki ka ühekorraga lahendada. Esialgne plaan oli tehniliselt enamvähem autoga jõuda Rapla kardirajale, kuid selleks on vaja veel vaeva näha ja kulutada aega, mida sel nädalal kuidagi jaguvat ei paista:(. Nii et pead andma ja igaks juhuks ka registreerima end ei hakka:D

Uhh, küll sai pika jutu kribada nüüd, kes selle läbi lugeda viitsis, siis au ja kiitus teile:)!Pilt

Postitatud: 01 Juul 2008 23:30
Postitas hautz
Hea et asi areneb :)

Loen ikka alati kõik läbi;)

Postitatud: 06 Juul 2008 23:41
Postitas Hulkur
Väärt masin! Tõestas end täielikult Raplas! :)

Postitatud: 07 Juul 2008 19:40
Postitas GTA
Jah, muidu ei kurda, aga kurat - omanikule tehti tema enda autoga üle sekundi pähe!:lol Et kas peab vaatama edaspidi, kellele sõita anda või oma sõiduoskusi lihvima. Pigem see viimane siis!:P

Peale suurt võidusõitu on vaja natuke siitsealt kõpitseda ka. Ehk nagu öeldi enne vaba rada kuldsed sõnad - ise sõidaks veel aga auto enam ei taha! Esipidurite klotsidest jäi järgi vaid must tolm velgedel ja klotse endid meenutama kaeblik vilistamine ja kolin pidurdamisel, pidurid jäid tagatipuks veel peale - klotsid täiesti otsas:D Kõikvõimalike tihendite vahelt pressis välja ohtralt õli, mis mootoriruumi lendas, esiamordid on nüüd lõplikult õlist tühjad ja tähelepanek, et õlipump pole ka eriti oma ülesannete kõrgusel. Sedasi siis seekord, järgmine kord siis juba ehk auto pisut rohkem tehniliselt korras autoga ja juba konkurentidele ohtlikum!:rolleyes

Tänud kaasfoorumlasele raja ääres, kes nõustus oma isklikest varudest müüma jagaja kaane (made in italy:D), ja ToM-ile, kellelt sain kena käigukanginupu, millest pilte siis kui auto küljes on:D

Postitatud: 07 Juul 2008 20:05
Postitas ToM
Sai uuritud jah masinat veidi, isegi proovisõitu tehtud.
Pole ühtegi paha sõna öelda:spin Saaks teised randiga veljed ja madala profiiliga rehvid alla, oleks päris hea juba.
Sõidab väga kenasti, olgugi et "ainult" 1,3, Luisi rooli on mõnus keerata, pruun sisu, vanakooli makk ja muud detalilid loovad toreda õhustiku.
Päris palju sarnasusi leidsin oma 04-jaga. Mõlemad on soomest tulnud, sama värviga (minu oma on küll kõvasti heledamaks pleekinud, kuid salongist saab veel õigest toonist aimu, milleks on Standoxi 509) ja ka minu masinal on tagaaknal väga tabav kleeps. Minu oma on jällegi päikese mõjul üsna ära pudenenud, kuid GTA oma on veel päris ilus.
Rooste ekspert:lol

Pilt

Ja ka omanik koos oma ma?iinaga. Muretuid kilomeetreid neile!

Pilt

Postitatud: 07 Juul 2008 23:36
Postitas VAZ
:) Tore et asi ikka areneb pidevalt.

Jõudu ka minupoolt !

[Muudetud: 7-7-2008 VAZ]

[Muudetud: 8-7-2008 VAZ]

Postitatud: 14 Juul 2008 13:29
Postitas GTA
Auto hakkab Rapla vapustustest toibuma:D. Piduriklotside vahetus lõppes lisaks neile veel kahe töösilindri, klotse fikseerivate pulkade-splintide ja ühe piduriketta (kasutatud) vahetusega. Tegin kõik kraami grafiitmäärdega kokku kah, teinekord on lõbusam lahti harutada.
Lisaks ostsin veel muud kraami: kaks lühikest rooliotsa, ülemised ?arniirid, tagapiduriklotse kinnihoidvad pulgad-vedrud-taldrikud (millegipärast on seal paras ports neid puudu), tagaluugile uue sildi, kaks tagatulede pirnipesa... ongi vist esialgu kõik. Igasugu remontimiseks vajalikku träni, materjale jne on ostetud omatud kuu aja jooksul kokku üle 1300 krooni eest, aga ei kurda et eriti vähe saanud oleks, kilekotitäis jubinaid, audile ei saaks õõtshoobagi selle papi eest:P

Roolisüsteemis panin kahest pendelhoovast kokku ühe loksudeta variandi, ja muu kraam peale lühikeste rooliotste tundub kõlbulik olema. Tühjaksvoolanud roolikarp muidugi välja arvata.

Valik külgekruvitud ja kruvimata asju:
Pilt

Uus silt tagaluugil, kena läikiv, mitte too veljevärviga viimistletud variant nagu uuematel:):

Pilt

Leidsin aega ja värvisin tulede kojameeste süsteemi pulki mattmustaks (nagu originaalis ikka on) ja panin terve krempli peale, ühendasin pistikud ja täiesti töökorras pesusüsteem ongi olemas. Näha on ka tuuningsuunatuled:D Oranzid olid paigaldatud nätsu, kaltsu ja muude toredate asjadega, sest plastklemmid olid murdunud. Varuosasahtlis tuulates oranze ei leidnud - valged olid kunagi 05-le varuks ostetud ja ei hakanud spetsiaalselt siis oranze enam poodi tooma minema.
Pilt

Nagu kaks rusikat kahte silmaauku:D

Pilt

Pilt

Tänud Tom-ile veelkord selle ulmetuuningvidina eest! Olemas on veel tagumised lisapidurituled, veneaegsed, alles kiles. Ideed liiguvad. Aga kellelgi ehk veel mingit manti? Põllelisa, tagaklaasi võret või midagi?:D

Aga krt, nüüd hakkan vist roosteparandusi ka tegema, tehti härrade konstaablite poolt üks kordusÜV-hõnguline märkus... Ise istusid oma roosteplekilisse krigisevasse Opel Vectrasse ja sõitsid minema. Kurat ma ütlen:D

[Muudetud: 14.7.08 GTA]

Postitatud: 14 Juul 2008 17:31
Postitas hautz
Mul oli vanal autol sama kleeps tagaakna peal(see keskel all):spin

[Muudetud: 14-7-2008 hautz]

Postitatud: 14 Juul 2008 18:41
Postitas LadaNiva
Algselt postitas: GTA
Kojamehe relee vahetasin ka välja, intervallreziimis liikusid kojamehed millegipärast kahe nõksu kaupa üle klaasi - kõigepealt tõusid mingi 15cm, siis 5 sek paus ja seejärel tegid oma liigutuse ära. Närvidele hakkas, kuid õnneks polnud viga keeruline leida.:P
Kas viga oligi selles et relee läbi? Või midagi muud? Kus see kojameeste relee asub?(Nival)

Postitatud: 14 Juul 2008 19:23
Postitas GTA
Ladaniva: julgen pakkuda, et Nival asub too relee suht samas kohas kus tagaveduselgi. Ehk kuskil armatuuri alumise serva kõrgusel ukse ja tuleseina vahelise papi kohal, juhi pool siis. Ristkülikukujuline must karbike, välja tuleb plastiktorukesega ümbritsetud juhtmepunt, millel otsas neljane pistik. Kinnitub seinale kahe plekikruviga.

Viga oli jah just selles, peale relee vahetust on klaasi pühkimisega anomaaliad kadunud.

Hautz: see kleeps on vähemalt sama kõva sõna nõukaaegses tuuninguarsenalis, kui käigukanginuppki. Või siis et veel kraadi vingem:P

Postitatud: 14 Juul 2008 20:42
Postitas hautz
Mul oli kleeps ära pleekind ja pooleldi maas.Kas seal paremas servas ongi kits?

Kui on siis mul oli ka sama kuju ees autol ju:lol


Äkki oskab keegi tõlget öelda?
Tahaks teha sama kirjaga kleepsu tagaaknale :wow

[Muudetud: 14-7-2008 hautz]

Postitatud: 14 Juul 2008 22:35
Postitas ToM
Algselt postitas: hautz

Äkki oskab keegi tõlget öelda?
Tahaks teha sama kirjaga kleepsu tagaaknale :wow
"Kõrge kvaliteet: LADA"
Nii jäi meelde
:spin

Postitatud: 15 Juul 2008 02:12
Postitas MuKi14
Mul ka auto aknal kiri: Lujaa LADA Laatua - Kõva LADA Kvaliteet. :)

Omanikule soovin igaljuhul selle aparaadiga... ;)

Postitatud: 25 Juul 2008 19:22
Postitas GTA
Asjad siis nii, et esisillaremonti pole veel ikka tehtud saanud, aga muidu midagi vahepeal liigutanud olen.

Vahetasin kunde ukse. Pahtel sai otsa, viimistlus seega suht k*sine. Hetkel jäi panemata ka punane tuluke, vajalikud augud veel puurimata. Tööd oli uksega sellegipoolest. Vanalt tuli eemaldada hinged ja vahetada, kuna doonoruksel hinged relakaga läbi lõigatud olid. Värvitud on uks madalsurvepüstoliga ja ei uskunud et niigi hästi läheb nagu läks. Jooksukohti praktiliselt ei tulnud ja toonivahet pole mitte mingisugust. Paaki vahel polnud, kondentsi tuleb palju ja seega üle ühe detaili korraga värvida ei saakski. Oli aga täpselt paras pingutus ja mingeid tükke ega vett prits sülgama ei hakanudki. Värvis isa, kutsusin ta appi kompressorit-pritsi häälde panema aga läks ta nii hoogu et enne ei lõpetanudki, kui töö tehtud.
Vana uks on hea näide, mis juhtub kui roostetõrjet ei tehta :rolleyes Siin näha ka põhjus, miks akent käima panna ei saanud. Alumine rull koos tugevduslatiga on lihtsalt lahti roostetanud.
Pilt

Roosteparandused tehtud (mujal möllasin ikka pintsliga), kere kehvas seisus veendutud ja kurvalt ohatud, koristasin salongi kah natuke. Paras suur töö, vaip üsna hukas - topiline, porine jne. “Vajaks läbipesu, toppe lõikasin ära kääridega, mis osutus üsna tüütuks ettevõtmiseks. Sisse ostsin veel uued tekstiiljalamatid, et omal suvel mugavam oleks. Kummist matid on küll ülimalt praktilised aga koledad:( Nüüd sõidan vahel lausa palja jalaga:P

Pilt

Sõitsin veel ühe laia rehvi veljelt maha ja ilma sisekummita ei julgegi vist seda veljele panna. Lisaks tagasilöök, et pole nii kerge hankida puuduolevat valuvelge ja seega on auto praeguse seisuga lihtsalt suvalisel seadusliku sügavusega rehvijooksul - taga talvekad ja ees suverehvid, kõik 175/70.

Paar lihtsalt pilti kah. On ju ilusad ilmad ja auto puhkas puude varjus:)


Pilt

Pilt

Eks kui jälle midagi ülipõnevat ja superhuvitavat ja väga tähtsat korda saadan, siis kirjutan sellest siia teemasse kah;).

[Muudetud: 25.7.08 GTA]

Postitatud: 25 Juul 2008 21:27
Postitas reiner
Algselt postitas: GTAVärvis isa, kutsusin ta appi kompressorit-pritsi häälde panema aga läks ta nii hoogu et enne ei lõpetanudki, kui töö tehtud.
Tuttav tunne. Endalgi tihti peale nii, et küsin isalt nõu või ühte kätt korraks abiks ja lõpuks teeb kõik ise ära;)

Aga kas need jalamatid ongi Ladale mõeldud või on mingid universaalsed?

Postitatud: 25 Juul 2008 21:42
Postitas masuurik
Mina ostsin endale samasugused.2suurt ette ja 2 väikest taha...hind oli äkki mingi 400 ,aga ei mäleta täpselt...poes sain valida ,mis autole ja mis mudelit.Valisin 2104.Ju Teemalgatajal samad matid..head pehmed rsk paljajalu sõita.Nagu toas oleks.

[Muudetud: 25-7-2008 zigulimasuurik]

Postitatud: 25 Juul 2008 21:48
Postitas GTA
Võtsin matid Väike-Maarjast Kaarma tanklast, universaalsed ja 165.- komplekt. Enne vahtisin veel novaluxis 200.- maksvat komplekti a põlgasin liiga kalliks ja süsimust värv ka ei meeldinud. Istuvad suht hästi, tagumised võiks vähe suuremad olla aga muidu küll head. Pealt pehmed ja alt karedad, vaiba peale jäävad kinni ega libise enam alt ära. Tagaistujad suutsid kummimatid pidevalt viltu ajada või istme alla lükata, ei oska keegi luksusautos sõita ma ütlen. Sellistele reisijatele ongi kopkate kummivaibad mõeldud:P.

Postitatud: 11 Aug 2008 16:51
Postitas GTA
Õnneliku juhuse läbi (mitmes foorumis ja paaril lehel olevale kuulutusele pole kahjuks keegi vastanud) leidsin ihaldatud Cromodora veljed, koos suht normaalsete GoodYear UG400 M+S-idega. Veljed on veel lisaks hiljuti liivapritsitud ja värvitud. Allapanemisel suutsin selget mõistust eirates rikkuda tagumise pooltelje keermed, liialt lühikeste poltide tõttu. Ehk annab veel taastada, kuid hommikul tegelesingi kerge poolteljevahetusega, doonori võtsin maha teiselt autolt.

Nädalavahetusel vahetasin lühikesi rooliotsi, seegi võttis masendavalt kaua aega, nii kinni roostetanud et jube:D Eks Tallinna teedel kasutstav keemia on ka oma panuse sinna andnud. igal juhul sai isa appi kustutud ja lõpuks tuli veel relakaga ka kallale minna. Ühe sarniiri vahetasin ka, muu tundus aga tip-top olevat.

Kassettstereo sobib sellesse autosse kui rusikas silma, seega tuli midagi välja mõelda et oma muusikat kuulata saaks. Kassettidele ümberlindistamine on tüütu ja kvaliteetki kehvake, lahenduse leidsin aga kassetiadapteri näol. Nüüd saab mp3-mängija, cd-pleieri, kasvõi telefoni magnetoolale järgi ühendada ja ongi originaalsust rikkumata olemas oma muusika. Teine variant oli cd-makk pardatsokki panna aga no hea lahendus poleks seegi olnud. Seda adapterit andis ikka otsida, 6-das poes lõpuks joppas:D Enamik müüjaid polnud muidugi kuulnudki sellisest asjast ja järjekindlalt pakuti ~500-eegust fm-saatjat.

Paar muret kah: millised on populaarsemad kohad, kust vesi salongi võiks joosta? Tuuleklaasi nurgast igatahes ei tule... Küljekarp ujub kah, äkki kuskilt sealt, aga kuidas katsetada? Juhi nurgaga tegu siis, muud nurgad kenasti kuivad.

Teiseks, millega soovitate puhastada plastist iluliiste? Sain ühed kenad nõukaaegsed liistud ustele, ent neid on värviparanduste käigus üsna jõhkralt pulverisaatoriga üle pasandatud. Lakibens ei võta, nitro võtab lihtsalt läike ja atsetoon võtab värvi küll aga paneb plasti lausa sulama. Ehk on veel midagi head soovitada?

Lõpetuseks paar uute papudega:)

Pilt

Ja koos sõpradega:
Pilt

Mainin, et auto passiivselt müügis kah, kes tunneb huvi, võib uurida. Cambil saab kah ilmselt piiluda kui sinna veerema peaksin. Kui huvi ei tunta, siis sõidan ise:D Lihtsalt talveks see auto ilmselt kasutust ei leia ja milleks juba kolmandat masinat niisama seisma jätta...:rolleyes

Aa ja seda, et Lujaa Laatua pidavat tähendama nobe ja kvaliteetne!:) Tõlkis mulle nii üks soome keele valdaja!

[Muudetud: 11.8.08 GTA]

Postitatud: 11 Aug 2008 17:56
Postitas siksaator
Vesi võib salongi imbuda ka juhipoolse tiiva ja kere ühendus kohast- tõstad kapoti üles, siis sealt näha need nukad:rolleyes. Endal imbus ka sellest kohast ennemasti vett läbi aga väike silikoni kiht peale ja asi timm;)

Postitatud: 11 Aug 2008 19:06
Postitas ToM
Rotikas nii kaua seisnud, et lilled juba kasvavad peal?:D
Auto ja veljed on aga :cool::cool: