21013, SexSix, 1988/2007 Hea vana käru.

21013, SexSix, 1988/2007 Hea vana käru.

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Kindlustus ja ülevaatus tehtud.

Postitus Postitas SexSix »

Eile käisin Viljandi ARK-is ja tegin Iizi-s kindlustuse. Täna käisin Raelis ülevaatusel. Algul oli 4 autot minu ees järtsus. Tegin siis soendusringi linnapeal. Tagasitulles olin ainus järjekorra tekitaja.
Auto tögas nii kuis sai! Suri piduristendis välja ja käima ei läinudki! Nelja mehega lükkasime hallist välja. Seal siis otsisin viga. Üks auto jõudis ülevaatuse selle ajaga ära teha. :lol
Paremad pidurid on veidi peal, muidu kõik ok.
j
jukii
Foorumi kasutaja
Postitusi: 368
Liitunud: 05 Nov 2006 22:39
Asukoht: viljandi
Autod: 2101, 2107

Postitus Postitas jukii »

hehe, siis olid ikka sina. sõitsin vaatasin et ohoo, kas oled või ei ole, kindel ei olnud. nägin kui järjekorras olid ja pärast sahkerdasid kapotiall,õhufilter käesv:cool:
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Ja-jaa!

Postitus Postitas SexSix »

Algul arvasin, et bensiini viga (kiirenduspumba pihustist ei tulnud bena aga see oli umbes). Säde ju oli süütepoolist tuleval kõrgepinge juhtmes. Aga jagaja ei jaganud seda küünalde vahel ära. Rootori takisti vahetasin armatuuris oleva tuledelüliti ühe klemmi vastu. Siis sain kuidagi käima.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Tsehhi minek.

Postitus Postitas SexSix »

Kohustuslikud asjad mis kaasa vaja võtta: pass (see ID on kahtlane värk), juhiload, auto teh. pass, roheline kaart, Euroopa ravikindlustuskaart, reisikindlustus ja peenikest valutsi ( LAT, LIT, PZL ja CZK.
Ja soovitatavad kaasvõetavad asjad: generaatori rihm, starter, generaator, veepump, bensiinipump, jagaja, süütepool, vändaotsa tihendid, karteritihend, plokikaanetihend, klapikambritihend, siduri komplekt ja pooltelg koos simmerlingiga. Muidugi mitu kilo igasuguseid võtmeid.
Hommikukohvi saab teha gaasipliidil. Pott, kohvi, suhkur, vesi ja kruus ka.
Magamiseks: telk ja magamiskott?
Siis tuleb anda endale kõrvakiil, et kümmneaastatagused mälestused Poola ja Tsehhi teedel toimunust meelde tuleks.
Mis meelest läks?
Panga väljavõttest leitsin sellise rea: 24.06.00 CZE SUPERMARKET.TERNO.-.1.\O LOMOUC......77111
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Vot jah.
Ei saa mitte vaiki olla.
Olen isegi mõelnud ja mõelnud ning jõudnud vahel järeldusele, et teine samasugune auto tuleks sleppi võtta, kui reisile siirdud.
Ja siis veel kolmaski, kui esimesed kaks avariisse peaksid sattuma ning neljaski jne.....
Tegelikult see max. 1500 km ots ehk siis edasi-tagasi ~3000 pole ju mitte mingisugunegi kilometraazh. Või on lada nõnda vilets masin, et ei kannata taolist distantsi välja?
Aga kodumaa teedel ju kannatab, kuigi need palju nigelamas olukorras.
Ja lõpuks olen selle mõtlemisega jõudnud ikka ja alati välja sinnamaale, et vahet pole, kus ja millega sõidad. Masin peab korras ja kontrollitud olema ja ka siis võib juhtuda.
Nutikas juht saab igal pool hakkama, seda enam endistes sots. maades kus veel lada hõng alles. Pikeneb vaid reisile kulunud aeg ja tegelikult on aeg igalpool üks. Pole vahet, kas liigud Virus, Võrus, Tartus või Sarus.

Pariisist siia, kus pesitsen ehk siis Aquitaine'i Landes' maakonna põhjapiirile, on 8 tundi autosõitu mööda tasulist kiirteed, kus lubatud 130 km/h.
Mina tulin 11 kuud tagasi aeglasemat marsruuti mööda ja praktiliselt kohe, kui olin Pariisi rägastikust välja murdnud, andis saba käiguvahetuse hoovastiku üks puks.
Jäid vaid II ja IV käik ning tänasin aega, et see asi pealinnas ei juhunud.
Sihtkohta jõudsin sellises seades (pildil) ja sai paar nädalat siin frangiriigiski taoliselt lapitud hoovastikuga hööveldatud, kuniks kodunt uus puks kohale jõudis. 1000km laias laastus.
Pidas väga hästi - paberteip on tegija ;).
Nii et, hääd reisi!Pilt
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Kila- kola kaal.

Postitus Postitas SexSix »

Korjasin siis eelkirjutatud asju kokku ja ladusin pagasnikusse. Assa kus nüüd vajus vastu maad! Kõigil vedrudel ju kaks keerdu mahasaetud ja tagatipuks tagumised vedrud kõige pehmemad. Hakka või vedrusi vahetama!
Sõites selline ameerka raua tunne.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

A millest ma just siis ennist kirjutasin? :D
Filmi "Suvi" on ju kõik näinud. Ja seda mõttetera peaksid kah kõik peast teadma:
"Mida vähem on sul igatsugu nodi ja kola ehk mida kergem on sul kohver kanda, seda õnnelikum sa rännumehena oled."
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Eile Viljandis turu parklas, mida ma näen! CRV ja Poola numbritega. Jäin ootama ja varsti tuli Pan väikse Paniga. Võtsin siis Panil nööbist kinni, et anna mõni sait kust saaks operatiivset infot üleujutuse kohta. Ne rasume! No prooviwsin inglise ja vene keelega aga lõpetuseks pidin ütlema " ne rasume" ja patsutasin Panile õlale.
Ei taha kuskill Poola põldudevahel mingit osa otsima hakkata, seda enam, et keegi ei sa sust aru. Ja eks peab autot natuke hirmutama ka, et pole mõtet laguneda! Pool autot ju tagavaraosadena kaasas.
Lätist Leedust saaks kiiresti abi aga Poolas ja Tsehhis pigem mitte. Ja kahte nädalat pole ka aega varuosa oodata.
Ja kus Sa siin Maarjamaal seda 1500 kildist otsa harjutad? Sibad mööda ringi nagu 10000 m jooksja staadioniringi.
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Postitus Postitas viaccess »

Viska ka see asi pagasnikusse mida sa Tudulinnast eila tõid :D
Jupid Venemaalt!
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Tudulinna.

Postitus Postitas SexSix »

Eile punnitasime 80. aastase vanahärraga Ziguli mootorit Samara pagasnikusse. Seal on ta siiamaani! Üksi ei käi 114 kilosest rauajurakast jõud üle.
Aga hea mõte Via.
Kasutajanimega numbrimärk on vist liiast kaasa võtta?:puzzled edit Priidic: ei ole :)

[Muudetud: 5-25-2010 Priidic]
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

ring tuleb kokku ikka pea 3300km - nii on ta iga aasta umbes tulnud :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: SexSix
Lätist Leedust saaks kiiresti abi aga Poolas ja Tsehhis pigem mitte. Ja kahte nädalat pole ka aega varuosa oodata.
Ja kus Sa siin Maarjamaal seda 1500 kildist otsa harjutad? Sibad mööda ringi nagu 10000 m jooksja staadioniringi.
Ma ikka ei jäta :D
Kümme pälina otsa ja üle 3000 nigut nipsti tehtud ;).
Kui arvad, et jääb nadiks või läheb igavaks, siis künna 7 Saaremaad ja tee sellele maalapile lisaks paar korralikku tiiru peale. Sääl vaatamist juba rohkem, kui pälina kivide vahel.
Aga eih, lahe ja samas ka tüütu on kuulata näiteks mõnede juntsude suust: 50 kilti? Niiiiiii kaugel!
Ja eriti tüütu on seda kuulata kodust eemal, kus mõne poldi, mutrikese või tööriista järele peab need viis kümppi maha uhama :D, sest vahemaad eri mansade käes olevate töömaade vahel on sageli just sellised ning pikemadki veel.
Kas sina Urmas läheksid näiteks põltsu ujuma ja päikest võtma? Või mõnesse Valga toidupoodi söögikraami ostma? Ja nii igal nädalal...
Ära oleme hellitatud. Ja teistmoodi oleme kah. Omamoodi, iseteadvad, ülbed. Ja arvame, et kõik teised rahvad maailmas on samasugused.
Kes julgeks astuda kuskil Poola põldude vahel või Tshehhi mägismaal sisse mõnda tallu, et paluda öömaja kuna auto jäi teele ja nüüd tuleb paar päeva passimist?
On ju tegelikult imelihtne tänasel kommunikatsioonide ajastul teha vajaminevast jubinat telefoniga pilt, põrutada see MMS-na kodustele ja paluda varuosa saata aadressile... mökmök, :puzzled aga millisele???
Nüüd on siis see koht, kus herr logman läeb ää tudule (4:36)ja sina Urmas mõtle ise edasi :lol.
Vihjeks veel niipalju, et kümme käsku kehtivad ka katoolikutele ja ei maksa neist katolikest miskit halba arvata ainult seetõttu, et ise paganad oleme ;).
:D
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Kaunas. Leedu.

Postitus Postitas SexSix »

2997 kilti läbitud. Nigu naksti. Ainult bena, õli- ja veelkord õlikulu. No eks Teised reisiad räägivad sellest hullust rekkamehest. Olen piisavalt karastatud selle üle 10 aastasest rekkaametist, et ei löö risti ette üheski olukorras. Esimene juhus oli öömaja küsida Lätis Valmiera ja Cesise vahel. Esimene kopikas lagunes: õlirõhk kadus ära. Viga lihtne aga olin noor ja loll. Aasta siis 1991. Jagaja ja õlipumba vahelise hammasrattal olid hambad maas, ei vedanud õlipumba võlli ringi.
Teine juhus oli nii 1993. aastal Valgevenes kui Aviaga veetõkkest (piiriületus Vene ja Valgevene vahelises metsas) läbisõites purunes väntvõll. Siis sai Valgevene külas ööbitud ja Avia seisis seal kuni oli võimalus järgi minna. Avia (koormaga) sai selle esimese kopikaga koju veetud. Paganad.
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1030
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

Ei olnud ulmet midagi... ootasin hullemat sellest rekka juhist. Kuidagi keevavereline ainult tundus. Aga raadio puudumist asendas pidev infovoog, mida nüüd pikalt raalida saab. Ja see mootoribensiinikulu oli ju täiesti eeskujulik. 7,4 l sajale ja ümardatud ülessepoole peale seda kui arvestatud 10 prossa spidomeetri hälvet.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Tsehhi reisikirjeldus.

Postitus Postitas SexSix »

Kilomeetreid tuli spidomeetri järgi 3546. Seda õiget kilometraasi ei oskagi arvutada. Auto koostatud ju erinevate autode osadest, erinevatest velgedest ja erinevatest rehvidest kui orginaalis.
Bensiinikulust annab aimu pikim vahemaa tankimiste vahel- 592 km. Ja bensiinihinna tabel oli õige kuigi keegi väitis, et Poolas kallim kui Leedus. Kõige parem bensiin tundus olema Poolas. Tangitud sai Eestis, Lätis, Leedus ja Poolas.
Õlikulu oli mootoris umbes 1 liiter reisupeale ja käigukastis 0,75 liitrit. Tsehhi mägedes turnides hakkas käigukast lausa kärssama- lõi kirbe TAD- 17i lõhna salongi. Eks see käimar ajas seda õli omajagu välja.
Mutrivõtmetega eriti vehkida ei tulnud. Üks küünal sai huvipärast maha keeratud, Olku aitas süüdet õigeks sättida ja karbussi reguleerida. Aitäh.
Kahju, et see Skodade tihedus seal Tsehhimaal nii suur oli, et enam maanteele ära ei mahtunud!
Sõitis ju üks teisele tagant otsa millejärel esimene auto omakorda Vedru Lada tagaosa purustas. Sellest sündmusest võiks kirjutada lausa raamatu! Et kõik saaks jonksu läks aega tervelt 3 tundi! Aga Skodad kustusid avariist täielikult- kumbki ei käivitunud! Aga Lada sõitis avariipaigast minema nagu poleks midagi juhtunudki. Suurim kahju oli vist avatud pudelist mahaloksunud õlu!?
Õige ta oli, et sai liiga palju koli kaasa veetud- telk näiteks. Mis viga hotellis ööbida kui öö maksab vähem kui 10 EUR-i. Eesti majutuskohad tehke järgi!
Üks seik tuli veel meelde autot pestes. Lätis rekka järel sõites lendas mingi rekkavelje mutri taoline asi vastu esinumbrit ja nüüd on number ja esipõll nats mõlkis. Põhjaalt läks kolinal läbi nii, et tagumikuga oli tunda!
Lõpp hea kõik hea.
Pildid: http://www.snap.ee/user/Urmas68/album/tehhi
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

14.-15 august 2010 Leedu.

Postitus Postitas SexSix »

14. ja 15. august sai veedetud leedus. Sihtkohaks Jonava vana sõjaväe lennuväli. Leedu Ladaklubi kokkutulekul sai võisteldud vigursõidus. Kiirused ulatusid üle 140 km/h! Õnnestus väikses konkurentsis saavutada teine koht stock klassis. Sport klassis sai Raldo teise koha esivedulise VAZ 21083-aga mille omanik on Olaaf.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Pikem sõit plaanis.

Postitus Postitas SexSix »

Seoses pikema sõiduga tahaks auto veel ökonoomsemaks saada. Peaks vaikselt hakkama ehitama.
Mootorid valida 1500 või 1600. 1500-sel on eelistus. Aga käigukast? Kas 4-ja või 5-e käiguline. 1500 mootor: 3500 p/min korrutada 60 min korrutada 11 jagada 43 korrutada 1,79 m = umbes 96 km/h. See siis 4 käiguga ja 07 tagasillaga. Otsekäik peaks olema kõige ökom, vähem hammasrattaid segamas. Või siis 5 käiku: 1600 mootor: 3000 korda 60 korda 11 jaga 43 korda 1,79 jaga 0,828 = umbes 100 km/h. Siin siis hammasrattaid hulgim. Kiirteed ei köida, seega peaks sobima väiksematele teedele ja mägedesse. Veel varjante?
Aga kas elektron suude aitab kaasa ökonoomsusele?
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Seoses tööga ühed julmad pildid.

Postitus Postitas SexSix »

Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1471
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Algselt postitas: SexSix
Seoses pikema s?iduga tahaks auto veel ?konoomsemaks saada. Peaks vaikselt hakkama ehitama.
Mootorid valida 1500 v?i 1600. 1500-sel on eelistus. Aga kåigukast? Kas 4-ja v?i 5-e kåiguline. 1500 mootor: 3500 p/min korrutada 60 min korrutada 11 jagada 43 korrutada 1,79 m = umbes 96 km/h. See siis 4 kåiguga ja 07 tagasillaga. Otsekåik peaks olema k?ige ?kom, våhem hammasrattaid segamas. V?i siis 5 kåiku: 1600 mootor: 3000 korda 60 korda 11 jaga 43 korda 1,79 jaga 0,828 = umbes 100 km/h. Siin siis hammasrattaid hulgim. Kiirteed ei k?ida, seega peaks sobima våiksematele teedele ja mågedesse. Veel varjante?
Aga kas elektron suude aitab kaasa ?konoomsusele?
Öko:
*auto ja enda kaal miinimumini mis veel välja kannatab
*3,9
*V kast
*185/65R15 185/70/R14, kvaliteet rehv + rehvirõhk 2.5/2.7 taga 2.3(2.4)
*viimasepeale karpa, mis korralikult töötab (07 oma?)
* rihmaga kap.rem 1300 05 kone, või 011 1300ketiga
äärmisel juhul ka 03 1500 ketiga
* El.süüde
*raha rohkem, siis 4p. Bochi juhtim. 21214 kone hoopis
*surveaste 9.5->10
*98E kütus
*ökonomaiser armatuuri

Ökonomeeter!!!
Ökonomaiser on hoopis teine asi ja abistab karbussi teatud tööre?iimil. Armatuurlauale seda tõsta ei saa :lol

/Log.



[Muudetud: 23-2-2011 logman]
Festina lente!
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Plaanid.

Postitus Postitas SexSix »

Auto kaal: eks seda mudru tuleb kaasa mehemoodi või õigemini mehejagu- 100 kilo juppe,võtmeid ja olmet.
Enda kaal: viimasel ajal vaid juurde. Eks reisul võtab nats kaalust maha.
3,9: Tagasild vahetusse, eks siis 11/43.
Käigukast: Vahetus õlipidava 5. käigulise vastu.
Rehvid: on juba 185/60R14 mingid saver,id.
Karburaator: jääb VAZ 2101 Weber tüüpi. Eks sellega ole piiraja peal aga tavaliikluses saab hakkama küll.
Kone: Miks on 1300 mootor kõige parem? Arvan, et viiendaga ja 11/43 ülekandega ei jõua peenega vedada ja pean rohkem pedaali vajutama kui suurema mootoriga.
El. süüde: täitsa olemas ja paigaldatav.
Raha rohkem... pigem vähe. Jääb ära see sissepritse.
Surveaste: mootori kap. remont plaanis aga ilma surveastme tõstmiseta võib ju ka E98 ( E100 ) põletada.
Ökonomeeter armatuuri: võimalik aga kuhu ühendada Weberil?
Vasta