1. leht 16-st

21061,EdR,1984

Postitatud: 06 Veebr 2008 22:02
Postitas Edel
Sai eelmine aasta detsembris soetatud VAZ-21061 v. l. aastaga 1984. Üks eelmistest omanikest mainis,et väidetavalt oli see endine miilitsa auto. Mootor oli peal 2105,mis omadega läbi ning oli lastud koostada korralik 1600-ne 2106 mootor.
Alates auto saamisest on tänaseks väljavahetamisele läinud esimesed lähituled,tulede ümberlülitaja roolisambal,kõik 4 rehvi sai täiesti uutega asendatud,sisse pandud raadio ja mingid kõlarid,mootoris,käigukastis ja siduriajamis õlid,üks pidurivoolik ja siduri töösilindri mansett vahetatud.
Elektrisüsteemiga sai alul jamatud,tahho valetas tublisti vähem (tühikäigul näiteks oli osuti alles nullis),stopptuled ja signaal ei töödanud. Stoppi ja signaali mittetöötamise põhjus oli puuduv kaitse ning tahhomeetri "kala" kätte ei saanutki. Otse kapoti alla ühendatud tahho näitas nii nagu peab aga armatuuris mitte. Sai siis talle eraldi juhe otse süütepoolilt ning "mass" veetud.
Küttesüsteem oli ka algul kuidagi lahja. Selgus,et radikas oli pealtpoolt kuivanud puulehti täis. Lada oli seisnud enne minu kättejõudmist kolmveerand aastat kusagil puu all.
Praegu muret teevad asjad: Rooliratta vabakäik on liialt suur,kütteventikas hakkab vist läbi saama,külmalt vuriseb ühtlaselt aga kui soojaks läheb siis hakkab üks jube krõbin pihta,ilmselt puksid kulunud. Veel ei tööta klaasipuhastajalüliti esimene kiirus. Kas see esimene positsioon on aegreleega töötamiseks?
Käigukastiga on ka vähe imelik. Külmalt töötab laitmatult,käigud lülituvad ilusti aga kui juba 20-30km sõidetud,kohapeal töötava mootoriga enam lülituda ei taha,eriti esimene ja teine käik. Sammuti on soojalt käigukangi liikumine mingil määral nagu takistatud. Täna vahetasin kastil õli aga probleem nagu ei lahenenud ikkagi. Võibolla vajab ka siduriajam veel õhutamist.
Üldiselt on elektrisüsteemis mingi imelik karp kapotialla siginenud,juures veel lüliti,kust hulga juhtmeid sisse-välja lähevad,sealjuures ka süütesüsteemi omad. Kahtlustan,et see võib olla mingi signa värk aga see ei tööta. Võimalik,et ka selles süsteemis on ka tahhomeetri "kala". Suvel on plaanis see jama kapotialt välja visata.

Pikk jutt sai. Pilte rohkem siin http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/309853

[Muudetud: 6-2-2008 EdR]

[Muudetud: 6-2-2008 EdR]

[Muudetud: 6-2-2008 EdR]Pilt

Postitatud: 06 Veebr 2008 22:10
Postitas AsjaPulk
Heh, tegid ka siis teema siia... Aga edu siis selle auto korras hoidmiselt. Natuke nokitsemist ja peaks sõitmiseks täiesti hea masin olema. Võiksid veljed ka kõik 03/06 omad panna, siis oleks ilusam! ;)

Postitatud: 06 Veebr 2008 22:14
Postitas six02
pole just kõigeparem ja mitte ka päris hull :D aga värvi võiks uue selga panna :bouncing

Postitatud: 06 Veebr 2008 22:27
Postitas Rannamäe
Tundub, et autol on kõvasti juppe vahetatud... Ning mis selle tagumise otsaga juhtunud on? Pagassi luuk kuidagi kahtlane ja summuti ots jookseb ka pisut vales suunas. :D

Muidu tundub täitsa asjalik. Edu! ;)

Postitatud: 06 Veebr 2008 23:13
Postitas Edel
Miks sumpa kõver on,tahaks isegi teada. Pagassi serv on vist üle värvitud käepäraste vahenditega,kas rooste varjamiseks või milleski muuks,ei tea.
Värvimised ja muu sellise,tuleb suvel ette võtta.
Praegu on all tuberless kummid,s. t. ilma õhukummidetta. Vaatan,mida suveks alla panen. Üks soovitas mingeid Fiati velgi,nendel saab kasutada tuberlessrehve(on n. n. randiga). Lada 01 ja 03 velgedel pole ranti sees nii et ma ekstreemseid sõiduvõtteid kasutada ei julge. Ükskord vaat et käib kurvis äkki plärts ja kumm veljelt maas.
Eks neid juppe hakkab tulevikus veelgi minema. Näiteks mootori kohapealt pole ma peale õlivahetuse midagi teinud,tiksub enam vähem rahuldavalt,vaid tühikäik pisut kõigub. Õlirõhk on maanteel 90km/h juures 4 peal,sellest järeldaks et ressurssi veel on. Kompressiooni silindrites mõõtnud pole aga "sööb" õli Lada kohta paljuvõitu. Õliks panin Lukoil Standart mineraali. Peale õlivahetust olen ligi 2000km sõitnud ja selle aja jooksul terve liitri juurde valanud. Ei tea kas klapisääretihendid on läbi aga gaasi talludes kipub summutajast "valget" välja viskama.

Üks viga veel algusest peale: Pagassi ei saa lukku panna. Lukk iseenesest nagu töötab aga keera võtit kuhu asendisse iganes,ikka teed pagassi lahti. 2106 kataloogist otsisin,kuidas see töötama peaks ning mis teda lukustab,ei leidnud. Poes on lukusüdamikude komlekt 75EEK ja pagassi lukusti 125EEK.

[Muudetud: 6-2-2008 EdR]

[Muudetud: 6-2-2008 EdR]

[Muudetud: 6-2-2008 EdR]

Postitatud: 06 Veebr 2008 23:20
Postitas Hulkur
Pigem siis juba plokikaane tihend.

Postitatud: 07 Veebr 2008 08:33
Postitas ats97
Klaasipuhasti esimene aste on jah aegreleega/intervalliga töötamise aste. Tihtipeale kipub aga see relee otsad ära andma ning tuleb asendada. Tavaliselt annab selle kustumahakkamisest märku relee plõgin enne kojameeste töölelülitumist. Relee asub juhi vasaku jala juures polstri taga üleval servas. Õli söömise kohta niipalju, et kui klapisääre tihendid läbi on, siis gaasi andes hakkab sinakat suitsu välja lööma. Seisnud autodel esineb sellist viga tihti - vahetada on neid lihtne ning tasub osta tiba kallimad tihendid(isegi need ei maksa kuigi palju ca.150.-/kompl), mina asendasin omal originaalid Audi omadega. Päris valge aur sooja mootori korral viitab tõesti jahutusvedelikule silindris - kontrolli ega jahutusvedelikku pole kaduma läinud ning kas õli on ikka puhas.

Postitatud: 07 Veebr 2008 16:22
Postitas Edel
Jahutusvedelik kipub tasapisi tõesti kuhugi ära kaduma. Välja nagu ei leki,õlivahetusel vanast õlist ka midagi erilist ei eristanud. Korra lisasin jahutusvedelikku paisupaaki niipalju,et pisut üle minimumini on aga see hakkas radika korgivahelt mootori töötamisel keskmistel ja suurtel pööretel välja pressida nii et korgi ümbrus leemendab. Hiljem läks tase alla tagasi ja korgi ümbrus nii märg ei olnud. Kas on jahutussüsteemis midagi umbes või mahu "limiit" läks lihtsalt üle? Jahutusega muidu probleeme esinenud pole,paari-kolme km pärast on temp 90kraadi piirimail ja sealmaal ta on ka püsinud.

[Muudetud: 7-2-2008 EdR]

Postitatud: 07 Veebr 2008 18:14
Postitas ats97
Kui nii, siis soovitan ikkagi plokikaane tihendi ära vahetada - tundub sellise kirjelduse järgi kusagilt veesärk ja silinder kergelt ühenduses olema. Kui tihendit vahetad, siis lihvi kaas ka ära.

Postitatud: 10 Veebr 2008 21:22
Postitas Edel
Täna vahetasin esimesi pidurivoolikuid. Nagu karta oli,torusid voolikute otsast tervelt kätte ei saanud. Nii et homme poodi uute torude järgi.

Pidi olema nii,et kui plokikaane tihend lekib siis mootori töötamisel enne soojenemist peaks radikast tõusma õhumulle. Eile vaatasin enne käivitamist,et paisupaagis on tase alla minimumi aga radikas täitsa täis. Panin käima ja ei tulnud sealt ühtegi õhumulli üles,vaid vedeliku tase hakkas vähehaaval kerkima kuni lõpuks üle korgi ajada tahtis.
Külmalt töödates on selline tomu järgi:
http://toru.ee/view/106869f86a69
http://toru.ee/view/d12a92a3ccaf (sorry,et veits kehvasti tuli välja,järgmine kord teen parema)

Postitatud: 17 Veebr 2008 20:35
Postitas Edel
Esimesed piduritorud said 11. veebruaril uued ostetud ning pidurisüsteem kokku laotud ja ära õhutatud.
Et siduri töösilindri mansett pidama ei jäänud,ostsin uue töösilindri ning kui vahetama hakkasin,meenus et oleks võinud ka vooliku kohe uue osta. Vanat voolikut ei saanud kohe kätte ning pidin koos vana töösilindriga selle alt ära võtma. Voolikuotsal puha kandid maha keeratud:mad: Kruustangide vahel sain kuidagi kätte,viilides 2 kanti sirgeks.
Paraku ei tahtnud see voolik töösilindri otsas pidama jääda ning pidin ikkagi poodi uue järgi minema. Otsustasin nüüd lõpuks ära,et jupitama kurat enam ei hakka,kui osta siis juba kogu kupatus uus!
Piduritel rõhuregulaator on ka vahelt välja võetud ning kataloogi järgi vaadates avastasin veel,et regulaatori varraste kinnituseks ettenähtud kronstein kere küljes ja tagasillal olid eelmise omaniku poolt eemaldatud:mad: Kuidas ülevaatusel rõhuregulaatori puudumistele suhtutakse?
Rooliratta vabakäiguga peaks midagi ette võtma. Järgmine kuu ostan terve rööpvarda uue koos kõikide liigendite,mutrite ja splintidega. Märtsis tahaks auto ikka ülevaatusele ära näidata,aprillis pole lihtsalt endal aega.
Kardaani üks rist on ka hakanud loksuma,kiirusel üle 80 annab juba vibra tunda. Mis määre oleks ristidesse parim? Keegi soovitas selleks grafiiti.

Postitatud: 17 Veebr 2008 20:49
Postitas moosmoosik
Algselt postitas: EdR
Miks sumpa kõver on,tahaks isegi teada.


tee sumpsi tagumisest osast üks pilt. arvatavasti on sinna jõuga alla pandud universaal kerele mõeldud tagumine osa. kuna universaalil jookseb see viltu põhja alt siis on ots kõver. muu on sama.

Postitatud: 17 Veebr 2008 21:08
Postitas Edel
Selline on üks sobiv pilt summutaja tagumisest osast http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/20991847 Kataloogi järgi peaks vahel olema ka kolmaski pütt aga rohkem neid polegi kui pildil paistab. Krt ma ei tea eelmisest omaniku tegemistest ka midagi head arvata,vaadake kuidas üks piduritross on summuti toru alt läbi pandud. Kuda ülevaatusel sellisesse asja suhtutakse,ei kujuta ette.

[Muudetud: 17-2-2008 EdR]

Postitatud: 17 Veebr 2008 21:26
Postitas Raxo
Mis sel piduritrossil häda? Nii käibki ju.

Postitatud: 17 Veebr 2008 22:13
Postitas Edel
Algselt postitas: Raxo
Mis sel piduritrossil häda? Nii käibki ju.

Pole enne sellist asja kohanud. Oleks normaalsem kui tross ikka ülevaltpoolt summutajat jookseb. Jääb siis nii,ei käpi seda...

Postitatud: 18 Veebr 2008 14:33
Postitas moosmoosik
kolmas pütt või siis see kõige viimane on jah universaali oma. erinevus on sellel sumpsiotsal mis on kõveraks väänatud kuna universaalil jookseb sumps pisut viltu ning see kõver ots jääb all olles sirgelt.

kässari trossil on sumpsi kohal paksem koht kah mis väldib kõri ära hõõrumist vastu sumpsi. terve tross peabki nii käima. kui hakkad panema seda sealt pealtpoolt siis ta hakkab kiskuma ning pidur võib hoopis peale jääda.

Postitatud: 25 Veebr 2008 22:12
Postitas Edel
Mõned päevad tagasi siis selgus,et loksub vasak ülemine ?arniir ja suurematest aukudest läbi sõites koliseb midagi ka paremal pool. Silla kolin on viimasel ajal kuidagi suureks läinud.
Mõte on soetada teine kardaan ja sellel ristid ära vahetada. Omal tagumine rist pisut loksub ja vibra lööb kersse üle 80 sõites.
Ja selle kõvera summutaja otsa lasin täna relakaga maha. Mõte on midagi viisakamat sinna otsa panna.

[Muudetud: 25-2-2008 EdR]Pilt

Postitatud: 01 Mär 2008 22:56
Postitas Edel
Täna tehtud tööd siis sellised:
Vahetatud esisillal ülemised ?arniirid;
paigaldatud tagumised porilapid;
akule kinnitus tehtud(ülevaatusel pidid ka seda vaatama);
Et ükspäev otsustas tooreklapi kinnituskronstein armatuuri alt kinnitusest lahti murduda,sai seegi poldi ja mutriga uuesti tagasi pandud;
pidurid said üle õhutatud. Miskipärast kipub kusagilt vaikselt õhku süsteemi tekkima,kuigi esmapilgul kusagilt pidurivedelikku välja nagu ei leki;
huvi pärast võtsin ka tagumised piduritrumlid maha. Trumlid-klotsid kõik korras.

[Muudetud: 1-3-2008 EdR]

[Muudetud: 1-3-2008 EdR]

Postitatud: 03 Mär 2008 09:14
Postitas ats97
Tavaliselt, kui piduriõli vaikselt kaob ja õhk kipub sisse tulema ning väliseid lekkeid ei paista on tegu siduri peasilindri lekkega. Leket pole märgata seetõttu, et õli lekib salongi mürasummutus mati taha - soovitan sinna pilgu peale visata.

Postitatud: 25 Mär 2008 21:52
Postitas Edel
Viimased kuu aega pole nagu täheldanud jahutusvedeliku erilist kadu süsteemist,kuigi tempokamal sõidul kipub ikkagi radika korgivahelt välja pressima. Hiljuti mõõtsin ka õlikulu ära. Läbitud 788km viimasest lisamisest ning tookord sai täpselt ülemise kriipsuni pandud. Nüüd oli täpselt min ja max vahel ning lisasin 0,7 liitrit. Kuidagi palju nagu sööb õli,kusagil 90grammi/100km.
Täna hakkas summutaja ka auto alt pükste ja toru ühenduskohast läbi laskma. Nüüd sõidan,tavalisest vähe jämedam jorin alt kostmas:D
Ka piduri- ja siduriajamis vedelike kadu ning õhu sissetungi pole enam täheldanud. Sidur teeb vahest imelikke anomaaliaid. Alguses,kui Lada sain,siis oli kuid nüüd vahepeal nii poolteist kuud nagu oli rahu aga ükspäev jälle,et siduripedaali lahti lastes kusagil poole maa peal käib pedaalil nagu nõksatus ära. Kas siduris kusagil on liikumine takistatud,ei tea,muidu toimib ilusti nii nagu kord ja kohus.
Täna hommikul oli esmakordselt ka juhus,kus 2. käiguga tugeval kiirendamisel mootor korraks välja suri. Starteriga läks käima ja puterdas alul omajagu,tahho osuti ka pendeldas "laialt" aga 10 sek. töötamise järel läks kõik jälle normi. Ei tea mis tal oli ja ei imestagi,kui välja sureb. 4500km sõidetud ning peale õlivahetuse ning küünalde välise visuaatluse kontrolli pole mootoril midagi tehtud. Ketti sai ka korra pingutatud,kuid see on ka kõik. Mai kuus võtan kätte ja regullin ka klapid mootoril ära,ära on tüüdanud see pidev "õmblusmasina" hääl.

[Muudetud: 25-3-2008 EdR]

[Muudetud: 25-3-2008 EdR]