4. leht 16-st

Postitatud: 24 Juun 2008 21:33
Postitas Edel
Vahetasin ükspäev küttesüsteemi ventika mootori ära. Nüüd hakkas küttesüsteem hulga vaiksemalt tööle ning sõiduajal,kui eest luuk ka avatud on,puhub intevsiivsemalt kui ennem. Ei kosta töötamisel enam seda rõvedat krõbinat.
Mootori koos ventilaatoriga sain Kadaka turult 100EEK-ga.

Postitatud: 25 Juun 2008 23:58
Postitas Edel
Täna (või juba isegi eile) lõpetas genekas aku laadimise. Et laadimise kontrollamp miskipärast armatuuris ei tööta (pirn korras,kontrollitud) ei saanud kohe arugi. Algul panin tähele suunatuld,mis töötas uimaselt,hiljem panin tähele tavalisest madalam õlirõu näit... Sai Jürist linna sõidetud,tiir Volga kauplusest läbi,seal läks starterist veel käima,hiljem Akadeemia tee kandis asja ajamiselt tulles mootorit käivitades tegi starter vaid piuks. Voltmeetriga mõõtes oli napp alla 12 voldi ja siis tulin mõttele,et genekas vist ei lae... Igastahes tulin otseteed koju. Enne mootori väljalülitamist tegin kontrollmõõtmise veelkord ja siis näitas aku pinge vaid 7 volti. Pinge ei muutunud ka mootori pöörlemissagedust muutes.
Täna uurisin asja pilguga ja elektriskeemilt,homme aga lammutama...

Postitatud: 26 Juun 2008 00:11
Postitas carl93
nägin sind täna ülemiste juures silma hakkas erineva värviga värvitud tagumine luuk. roostet ikka jagub.aga edu:)

Postitatud: 26 Juun 2008 00:12
Postitas LadaNiva
Mul oli sama jama. Probleem oli geneka kaitsmes (10)

Postitatud: 26 Juun 2008 23:47
Postitas Edel
Roostet tal ikka leidub aga sügiseks tahaks neist roostekolletest jagu saada.
10. kaitse oli terve. Küll oli miskipärast aga jahutusvendika kaitse läbi läinud(skeemi uurides tuleb geneka pealt üks jäme juhe sinna ka).
Geneka kiskusin täna maha aga ega midagi temaga teha ei osanud,pole enda 12-aastase autoomamise juures generaatoritega varem tegemist teinud. Midagi erilist teha ei saanud ja panin ta kokku ja külge tagasi ning seejuures oskasin ka ühe harja ära murda:sein Aga vaatamatta sellele laadima ta ikka hakkas,linnas käisin edasi-tagasi ära ja häired ei olnud,laadimisvool 14volti (varem oli 15-16 mis ka ilmselgelt liialt). Panin veel tähele,et pingereleel üks juhtmetest oli liialt lõdvalt küljes,seda klemmi ka pisut pingutatud. Arvan,et viga oligi puudulikus ühenduses.
Volga kauplusest tahtsin uued harjad osta kuid hetkel oli otsa saanud. Pidi homme jälle toodama...
Ühe üllatuse osaliseks sain täna veel. Starter. Kui lõpuks genekas peal tagasi ja käivitamiseks läks,tegi starter vaid plõksu. Veidi jamatud,avastasin,et üks jämedatest juhtmetest starteri taga liigub kuidagi vabalt(ülevalt vaadates juhtmete kinnitusmutreid ei näe) ja hoopis küljest ära tuli! Selgus,et juhet hoidev mutter oli ära kadunud ning juhe ise oli lahtiselt poldiotsa peal! Ära pidi kaduma ta eile Akadeemia tee ja Jüri vahel. Ei midagi,juhe uue muttriga külge ning starter käis nagu ennegi:)
Õhtul tegin mootorile ka õlivahetuse. Ma ei tea kui hea või halb on selline õli nagu "Lukoil" (vist 10w-40 minu mälu järgi,ei viitsi alla auto pagassi vaatama joosta) aga seda kasutasin ka eelmine kord. Selle õliga sai läbitud peaaegu 8000km. Õlikulu endiselt ca. 90-100g/100km,läbi kusagilt ei tilgu,ilmselt põleb silindrites ära.
Ja taaskord avastasin,et lähituled ei põle. Tundub,et tulede ümberlüliti sain juba vigasena. Lammutasin huvi pärast eelmise lüliti laiali ja sama viga,mis ka üleelmisel lülitil. Täpselt üks ja seesama klemm,mis pildil on punase ringiga märgitud,oli väändunud kõveraks,nagu oleks mingi purutükk vahele läinud vms. Täielik nuhtlus kohe! Väänasin klemmi sirgemaks ja sudisin seda tükk aega kokku panna. Aega läks mitmete jopvaumatide saatel aga lüliti hoovad käivad nüüd ilusti,iseasi kas ka töötavad nii nagu peavad. Homme panen peale,eks siis näe...
Mul selline tunne,et hakkangi vaid läituledega sõitma,ümberlüliti kangi ei julgegi puutuda,läheb jälle p.....sse:mad: Nii siiber on nende tuledega mängimisest:sein

[Muudetud: 26-6-2008 EdR]

[Muudetud: 26-6-2008 EdR]Pilt

Huvitav?

Postitatud: 27 Juun 2008 09:15
Postitas SexSix
See klemm "põleb maha" tavaliselt vanadel VAZ 2101,2102 ja 21011,kui puuduvad pool-ja täistuledel releed.Kõik tuledele vajaminev vool läbib roolinüliti.Aga Sul ju VAZ2106?!Sul peaks saama roolinülitist vaid impulsi releede jaoks.Vaata kas lähi-ja kaugtuledel on releed vahel(kapoti all).

Postitatud: 27 Juun 2008 11:51
Postitas Edel
Nii lähi kui ka kaugtuledel on releed vahel. Nüüd tuleb kontrollida,kas nad ka töötavad.

Postitatud: 27 Juun 2008 12:26
Postitas hautz
Ma sain jutust aru et klemm läheb kõveraks mitte ei põle maha:puzzled


Mul kopikas ka ilma releedeta 03/06 lülitud:puzzled,pole viitsind releesid panna,selleest on mul küllalt lüliteid.

[Muudetud: 27-6-2008 hautz]

Postitatud: 27 Juun 2008 17:25
Postitas Edel
Just,kõveraks läheb klemm. Täna panin selle eile kokku putitatud lüliti peale aga tuled ei toimi ikka. Juu siis sitasti sai. Üritan veel korra...
Ja linnas käisin täna ära kaugtuledega.


[Muudetud: 27-6-2008 EdR]

Postitatud: 27 Juun 2008 20:37
Postitas MuKi14
Algselt postitas: EdR
Just,kõveraks läheb klemm. Täna panin selle eile kokku putitatud lüliti peale aga tuled ei toimi ikka. Juu siis sitasti sai. Üritan veel korra...
Ja linnas käisin täna ära kaugtuledega.


[Muudetud: 27-6-2008 EdR]
Mul ka lähituled ei põlenud, vahetasin kapotialt relee ära ja nüüd toimib... Vaata parem relee üle siis.

Postitatud: 27 Juun 2008 22:52
Postitas Edel
Relee korras. Kui "otse" ühendada (nii et vool läbi ümberlülitaja ei lähe) siis lähituled põlevad küll. Hetkel ajutise lahendusena tegingi nii,et klahvlülitist lähevad gabariidid koos lähituledega põlema,sõltumatta ümberlülitist. Praegu valget aega suht palju,pole kaugtulesid niiväga vaja...

[Muudetud: 27-6-2008 EdR]

Postitatud: 30 Juun 2008 21:59
Postitas Edel
Hakkasin täna uurima laadimise kontrollambi mittetöötamist. Ahel labist kuni releeni on korras kuid proovides voolu suunata läbi relee klemmist,mis tuleb geneka pealt,ei juhtunud midagi. Raamatuid lapates selgus,et see on markeeringu järgi (PC527) hoopis lähitulede relee. Juhtmed kõik värvuse järgi nagu õiged aga relee mitte. Kas laadimise kontrollambi relee peaks olema markeeringuga PC702?

Postitatud: 01 Juul 2008 00:32
Postitas hautz
Tuledel ja laadimisel peaks kaks täiesti erinevat releed olema minuteada:puzzled


Ühel peaksid ilma lülitamata kontaktid koos olema teisel lahti.

Postitatud: 01 Juul 2008 01:22
Postitas Edel
Siis on see eelmise omaniku kätetöö.
Nii et esimesel võimalusel tuleb jälle poodi minna relee järgi.

Postitatud: 03 Juul 2008 15:27
Postitas Edel
Rooliratta vabakäik jälle suurenenud. Tundub,et rooliots (või otsad) hakkavad lõppema. Auto all kanali peal rooliotsasid liigutades paistis üks otsadest loksuvat. Ja avastasin veel ühe huvitava asja,mida miskipärast siiani enne tähele pannud ei olnud: Ühe külje rooliotsad olid tagurpidi alla pandud:P
Panin ka sobiva pildi. Tookord paigaldades eelnevalt panin laua peal sisemise ja välimise otsa kokku ja pärast komplektina alla. Ei saa aru,kuidas küll selline asi mulle kahesilma vahele jäi:kuri

Edit: Pildil parempoolne on õieti,vasakpoolsed aga valesti.

[Muudetud: 3-7-2008 EdR]Pilt

Postitatud: 08 Juul 2008 20:16
Postitas Edel
Sai laupäev tagasilla otsasimmerling ja vahetatud ristide ning vahelaagriga kardaan alla pandud. Vähemalt nüüd õli tagasillast enam ei lahku kuid kardaan jäi ikkagi miskipärast pisut vibreerima. Vibratsioon on kõige tugevam kiirusel 20-30km/h. Ei kujuta ette,mis seda vibrat tekitab,auto alla vaadates jookseb küll nagu ilusti,pole midagi näha,et kusagilt tsentrist väljas oleks. Kardaani lammutasin ise laiali aga kokku lasin töökojas panna. Võibolla oli viga selles,et lammutades ei märkinud ära kuskohas ja kuidas iga detail oli.
Huvitav,kas tänapäeval kardaane ka kusagil balanseeritakse?

[Muudetud: 8-7-2008 EdR]

Postitatud: 13 Juul 2008 21:47
Postitas Edel
Laadimise kontrollambi sai ka nüüd tööle. Tuli välja,et vale relee oli vahel. Õige relee on tähisega PC 702.
Vaadates PC 527 ja PC 702 releede klemme,on need mõlemal ühtemoodi tähistatud aga ilmselt nad siis töötavad erinevalt.
Tekkis küsimus,kuhu kinnitub relee PC 514? Minul oli ta lahtiselt lihtsalt armatuuri taga juhtmepundi peal ja ühtegi sobivat kinnituspoldiauku ei hakanud sealkandis kusagil silma. Kinnitasin ta ühe otsaga armatuuri kinnituspoldi otsa. Ei tolkne vähemalt niisama seal...
Taga on releel muidu 4 juhet. Eeldasin,et see on kojameeste relee aga pistiku välja tõmmates töötasid kojamehed samamoodi edasi. Huvitav huvitav...

Postitatud: 13 Juul 2008 23:46
Postitas hautz
Nagu ma aru saan siis on kojammeste aeglasema astme relee,see kinnitub kahe kruviga vasakule poole serva(suht jama kinnitada)

Postitatud: 14 Juul 2008 20:41
Postitas Edel
Algselt postitas: hautz
Nagu ma aru saan siis on kojammeste aeglasema astme relee,see kinnitub kahe kruviga vasakule poole serva(suht jama kinnitada)
Pean järgi vaatama,äkki on seal kinnituskoht säilinud. Üldse on kogu Lada põhi,eest seinad ukse ja tulemüüri vahel ning isegi pagassi seinad-põrand kaetud musta vaibaga juba eelmiste omanike poolt. Pole jõudnud igale poole alla piiluda.

Eelmine nädal õnnestus saada 4 Lada 2106 velge,kõik n.n. tuberlessid,neist 2 kapslikinnitusnagadega. 2 ilma kapsli kinnitusnagatetta velge värvisin valgeks (algul hallid) ja panin täna alla tagasillale. Nüüd kõik veljed ühesugused.
Teistele kahele veljele peale puhastamist ja ülevärvimist lähevad talverehvid.
Tänane pilt peale velgede vahetust:


[Muudetud: 14-7-2008 EdR]Pilt

Postitatud: 14 Juul 2008 23:27
Postitas LadaNiva
Tervet autot ei plaani üle värvida?