15. leht 16-st

Postitatud: 18 Apr 2014 20:50
Postitas Edel
Kaua aega viimasest postitusest mööda läinud. Oh mind laiska:D Aga VAZ on ikkagi siiani igapäevaselt sõidus, kuigi mõningaid tagasilööke on vahepeal ette tulnud.
Selle DAAZ-2101 karburaatori panin peale tagasi, vähemalt ei söönud kütet enam nii palju.
Suvel sai ka süüteluku kontaktplaati vahetatud. Vana suri ootamatult ära (mootor töötas niikaua, kuni starterit andsid).
Sai mässatud ka esimeste piduritega. Klotside kontrollides avastasin, et neljast üks oli võrreldes teistega peaaegu lõpuni kulunud, vast mõni mm oligi katet järgi. Selline pilt oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/104230925 Asendasin selle klotsi vähemkulunumaga, sõidab ära kuni töösilindrite vahetuseni.
Kardaani vahetasin ka (taaskord:D), Sellele olin eelnevalt pannud uue vahepuki ja risti keskosas. Otsapealne rist jäi vana, see liikus ilusti ja tuugalt.
Vaatamata tehtud töödele hakkab vibratsioon peale 75km/h sisse tulema. Ei oska mina kardaane teha, enne lammutamist märgid ära, kuidas olid ja koostad sammuti, aga ikka... Tegelt tuleks need peale tööd üle balanseerida, muidu vibratsioonist ei pääse.
Detsembris sai toodud järgmine mootor, mille nüüd jaanuaris peale installisin. Töö läks üle kivide ja kändude, sai sülitatud tuld ja kurja, aga peale ta sai. Hiljem läks karburaator vahetusse, aga vat nagu nuhtlusena hakkasid lambist just siit jamad. Starterit ketra palju tahad, ei lähe käima, samas tõmmates ja lükates läheb kohe. Sinna kadus 2 päeva, kuni sai Autotall 59 teenust kasutatud, kes karburaatori paika pani. Sealt soovitati ära vahetada süüteluku kontaktplaat. Avastati (ja isegi nagu vahest täheldasin), et starteri andmise ajal sädet nagu pole. Suure surmaga lõpuks siis selgus, et mootori ja kere vaheline mass oli hapuks läinud, aga jääb mõistmatuks, kuidas see sai juhtuda täpselt karburaatori vahetuse ajal? Issand kui palju halle karvu tekkis selle ajaga pähe:D Vedasin uue massjuhtme, aga vaatamata sellele mõningatel üksikutel juhtudel on kuni tänaseni see anomaalia küljes. Kus krt see on, ei tea, aga vähemalt läheb hästi käima ja küttekulu igapäevaselt on alla 10L (seda siis viimasel "sita suusailmaga talvel"), maantee kulu 70km/h kiiruse juures sain 14L/169km. Sõitnud olen selle mootoriga nüüdseks 2300km, käib ilusa häälega ja õli mootorisse lisanud pole, küll natuke lekib vända tagumine simmerling.
Pidurivõim. Jah muidugi see kah:D Et mootor sai pandud 1,2-ne ja moto vahetuse käigus hakkasin võimu voolikut kolle külge panema ja tutkit:D polegi panna kuhugi:D Sellel kollektoril polnudki vaakumotsa väljavõtet.
Hiljem läks kollektor vahetusse ja piduripedaali ei pea enam nüüd nii kõvasti vajutama.
Koos mootorivahetusega otsustasin proovida eelmine suvi koostatud käigukasti. Teine käik ei tahtnud sees püsida, samas 1. ja 4. püsisid kindlalt. Selle põhjusena pakun käigukasti peavõlli paari mm suurust pikilõtku. Nojah, ma ei saanud ühele laagrile kuidagi stopperseibi külge ja et sinna läks nagunii üks kruvidega moodustis ette, otsustasin selle panemata jätta.
Käigukasti vahetusega otsustasin natuke oodata, aga kui paar nädalat hiljem lihtsalt lambist 4. käik sees püsida ei tahtnud, tuli see kiiremas korras ringi panna.
Mootorivahetusest näeb pilte alates sellest http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/105582515
Kastivahetusest http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/105773001 Ajalooline hetk, kui minu kõik käigukastid koos olid :D Sain viimase mootori ostuga ka käigukasti kaasa ja peale väikest ettevalmistust läks see alla, kus ta töötab tänaseni.
Starteri panin eraldi lüliti alla. Autotall59 soovitas ja ega see midagi halvemaks ei muutnud.

Praegu vist pükste ja kollektori vaheline ühendus lekib, gaas põhja vajutada, siis mölin kipub kurdistama:D homme lähen pidureid üle vaatama ja roolivardad peab ära vahetama. Sealt edasi on juba rohkem "tilganäppimise" moodi tegevused:D. Need peab ära tegema, siis ülevaatust pikendama minema. Mul on ju ülevaatuseks määratud see loll kuu, kus ise olen tihedalt hõivatud, tüdinud ja väsinud ja ei jõua kuidagi teha ning märts ja veebruar jälle nõmedalt tobetate ilmadega ja rahavaesed kuud:P
Aga ära peab ta tegema. Mina olen selle Ladaga sõitnud peaaegu 50 000km. Omanud vahemikus 27.detsembrist 2007a. kuni tänini ja odomeetri näitude vahemikus 20 953 - 69 919km (18. aprilli 2014a.seisuga). Palju see kõik rahas teeb, seda te teada ei tahaks:D

Postitatud: 19 Apr 2014 08:43
Postitas olaaf
1200 mootor on huvitav valik, kindlasti tuleks märgatav kütusekulu kokkuhoid surveastme tõstmisest 8,5 pealt ~10ni
lisaks sellele peaksid kindlasti jagaja vaakumi tööle panema ning 2105 osoon tüüpi karburaatori kasutusele võtma..

Postitatud: 20 Apr 2014 13:14
Postitas Edel
Eile vahetasin siis esimesed pidurite töösilindrid, voolikud ja klotsid. Tundub, et sai hea, isegi torude-voolikute liited jäid esimese korraga pidama.
Hoopis huvitav on Lada esimeste töösilindrite leidmine poodidest. Kas tõesti käib alati poes õigete otsimine hullema tuhlamise saatel? 2 oli mul olemas, kolmanda sain "Volgast" ja neljandat käisin otsimas Torreros. Sealt uut sobivat ei leitudki ja pakuti väheste kasutamisjälgedega kasutatut. Mis mul muud üle jäi, töö oli vaja ära teha ja nii see minu omaks saigi, odavama hinnaga, kui uus, aga hetkel paistab, et tööle nad hakkasid.
Rohkem on otsimist sisemiste silindritega, need on nõutavam kaup?

Mootori koos kastiga sain hea hinnaga, sellest ka see valik.
Jagaja on juba vaakumiga, aga karburaator DAAZ-2101 1107-03 ilma vaakumita. 05 karbal peaks vist olema lisaseadmega, kuhu käivad voolikud ja paar juhet? Minu Ladal neid küljes pole ja ei olnud ka juba ostes, aga juhtmed ripuvad kapoti all. Joonise järgi peaksid need juhtmed just karburaatori külge minema, aga siiani pole neid vaja läinud ja nii nad seal vedelevad, mulle pole nad ette ka jäänud, las olla:D

Postitatud: 27 Apr 2014 22:19
Postitas Edel
Eile said välimised roolivardad, nii lühikesed kui pikad, vahetatud. Muutust nagu ei toimunud. Tundub, et lõpuks on käes aeg roolikarp vahetada. On selle vahetusega venitatud juba paar aastat. Aitab küll, on sellest "vedelavõitu" roolist juba ammu siiber, ime, et üldse ülevaatused on siiani probleemideta läbinud.
Mis hinnaga kasutatud roolikarpe pakutakse? Tallinn ja selle lähiümbruses võiks paikneda.

Postitatud: 03 Mai 2014 00:21
Postitas Edel
Ülevaatus läbitud. Tagumised amordid ja kardaani rist tahaksid vahetust. Pidurite efektiivsus 53% (tõlkige mulle ära, mida see peaks tähendama) aga muid erilisi vigu ei leitud. VAZ jätkab kilomeetrite mõõtmist.

Lada21061_30042014a.JPG-thumb.jpg

Postitatud: 03 Mai 2014 09:59
Postitas SexSix
....Sõiduki rataste pidurdusjõudude summa suhe sõiduki massist teepinnale põhjustatud koormusesse sõidupiduriga pidurdamisel peab olema vähemalt 50%.

Postitatud: 05 Mai 2014 01:58
Postitas Edel
Spido töötab jälle. Tross oli süüdlane, kasti poolne ots nii ümaraks kulunud, et viskas üle.
Leidsin oma varudest ühe kasutatud trossi. See on küll oma 10cm pikem, aga esialgu ajab asja ära, kuni poest uus toodud saab.
"Puuduolevad" km kerisin trelliga "järgi":D Neid oli 14km. Puudu ei tohi midagi jääda:D Mis teha, ma olen pedant, kogu see elu selle auto ümber algab ja lõpeb odomeetrga (mitte hodomeeter, sellist sõna pole olemas!) :D

Postitatud: 11 Mai 2014 23:50
Postitas Edel
Vahepeal tõin poest uue ja sobiva pikkusega spido trossi ning vahetasin ringi. Vana jääb tagavaraks.
Nüüd on hakanud kapoti alt kriginaid kostma. Oli seda juba mõni nädal tagasi vahel harva kuulda, aga tekkekohta ei suutnud tuvastada. Seekord asi selge: jagaja. Võllil on ka lõtk sees, aga üllatavalt hästi käib vaatamata lõtkule. Panin jagaja võllile õli ettenähtud ava kaudu, aga muutusi pole, krigiseb ikka. Tuleb jagaja vahetus ette võtta. 1,2 mootoril on lühikese jalaga jagaja? Mul tagavaraks pika jalaga vähemalt 2 komplektset töötavat, lühikesi mitte ühtegi. Peab jälle otsima hakkama...

Postitatud: 12 Mai 2014 16:06
Postitas amfiibinimene
 
EdR kirjutas:...lõpeb odomeetrga (mitte hodomeeter, sellist sõna pole olemas!) :D
Võõrsõnade leksikon annab kirjapildi hodomeeter koos päritolu seletusega: sõna tuleb kreeka keelest, hodós "tee" ja metre? "mõõdan"

http://uudised.err.ee/v/varia/737edf24- ... 8e9b8c606e

Postitatud: 13 Mai 2014 09:26
Postitas Edel
 
amfiibinimene kirjutas: 
EdR kirjutas:...lõpeb odomeetrga (mitte hodomeeter, sellist sõna pole olemas!) :D
Võõrsõnade leksikon annab kirjapildi hodomeeter koos päritolu seletusega: sõna tuleb kreeka keelest, hodós "tee" ja metre? "mõõdan"

http://uudised.err.ee/v/varia/737edf24- ... 8e9b8c606e
OK, hea küll sellega. Ise kogu elu ainult "odo" kuulnud.

Tunnen huvi, kas pika jalaga jagajat ei saa lühikese asemele kuidagi panna? Ise pole juhust olnud proovida ja ei tahaks praegu veel töötavat asja laiali kiskuma hakata.

Postitatud: 13 Mai 2014 11:56
Postitas andre.palang
Ikka saab, kui sobiva pikkusega flants treida, et jagaja piisavalt kõrgele jääks. Ei mäleta, kas hammasratas ka klappis või mitte, aga selle vahetamine pole ka midagi keerulist.

Postitatud: 13 Mai 2014 23:44
Postitas Edel
Tuhlasin tükk aega mööda foorumit, aga ei leidnud, kui mitu mm on lühikese ja pika jagaja vahe?

Postitatud: 09 Dets 2014 00:11
Postitas Edel
VAZ muudkui sõidab ja üht-teist on vahepeal ka nokitsetud, aga foorumis ei ole viitsinud kajastada. Oh mind laiska:D
Suve jooksul sai mõningad jupid vahetatud:
jagaja ja nädal hiljem ka rootor;
väntvõllil uus simmerling;
siduri töösilinder ja ketas;
mootoripadi;
esimesed uksepolstrid;
juhiukse käepide koos luku vahetusega;
kardaan;
starteri harjad. vanad olid nii lühikeseks kulunud, ime, et üldse siiani toimisid;
tulede ümberlüliti roolisambal. Ei tahtnud suunatule kang enam üldse liikuda;
roolikarp. Et ka selle karbiga rahul ei ole, läheb lähiajal uuesti vahetusse. Kui teol ja rullil on defektid pinnal, midagi head loota pole (jah, rooliratta vabakäigu sain küll juba enam vähem paika);
Et simmeri vahetusega käis kast ka küljest ära, läks viimane vahetusse. Tollel teine käik sisse lülitades kippus ragisema;
veepump. Üks hetk hakkasid kapoti alt kahtased krõbinad ja lõpuks ka lekkima. Nii logisevat veepumpa pole mina enne näinud;
Sügisel kadus ühelt esirattalt ka kapsel. Ei ole hullu, võtsin oma varudest järgmise:D

Pisemaid nokkimisi oli veelgi.
See 01 mootor on siiani hästi kestnud. Õlikulu pea olematu, enne simmeri vahetust sain 3000km sõita, kui 1 liitri lisama pidin. Nüüd peaaegu 8000km sellega sõidetud, ainus häda, et edasi ei jõua minna:D 64 hobust on vähevõitu:D

Suvel umbes kuu aega 06-ga ei sõitnud, selleks ajaks soetasin teise Lada ("kaubaveo Kopikas" nagu seda kutsun), millega sain ka Haapsalus cambil käidud. Too läks nüüd sügisel talveks garaazi ja 06 liigub talvel kuni kevadeni aprilli lõpuni. Peale seda tuleks tal keretööd ette võtta, väga laiguline on ja roostetab siit-sealt. Esialgu tegin värviparandusi, parem ikka, kui roosteplekine.

Mul on olemas 07 rool, aga puudub keskmine osa (signaalinupp). Kas sellist asja eraldi kellelgi pakkuda on?

Postitatud: 09 Dets 2014 12:18
Postitas olaaf
aga võtab midagi ette mootori suhtes?
tule külla, mingi õhtu võiks seda teemat arutada ;)

1200S oleks väga intrigeeriv projekt..

Postitatud: 09 Dets 2014 22:10
Postitas Edel
 
olaaf kirjutas:aga võtab midagi ette mootori suhtes?
tule külla, mingi õhtu võiks seda teemat arutada ;)

1200S oleks väga intrigeeriv projekt..
Mootori koha pealt praegu midagi suurt ette ei võta. Mõttes on tulevikus 1,6 ja 06 käigukast peale panna aga hetkel ajan olemasolevaga läbi.

Nädalavahetustel on mul võimalik ringi liikuda. Laupäev-Pühapäev on võimalik?

02 on tuttava vanapapi garaazis ja enne kevadet seda puutuda ei kavatse. On sellelga ka mõned väiksemad tegemised mõttes, aga see tuleviku teema.

Postitatud: 21 Dets 2014 23:48
Postitas Edel
07 rool ilma keskosata on ikka peal:D Las olla, seni, kui keskosa ka kusagilt leiab. See rool sobib hästi pihku, nii et ei tahagi seda enam ära võtta:D
Juhtus see, et juhiukse klaasil murdus krontsein (kuhu kinnitub tross) alt ära. Kunagi seda juba vahetasin, põhjus ikka, et klaas jookseb siinides kuidagi raskelt, on proovitud siit-sealt ust painutada, ei midagi. Oligi aja küsimus, millal jälle ära murrab. See jama juba algusest saati ja esimest korda klaasi vahetades oli näha, et seal oli kronsat korra juba keevitatud.
See uks läheb nagunii vahetusse, kui ükskord keretöid tegema hakkan, ei hakka klaasivahetusega kohe jändama.
Järgmisena läks puruks gaasipedaaliga ühenduses olev vardal kõrv. Järsk gaasi vajutus ja pooleks oligi. Polnud seda juppi kohe kusagilt võtta ka, seniks asendasin selle trossiga, mida pidin käsitsi tirima:D Mis teha, ebamugav oli, aga ajas asja ära. Kohe järgmise päeva hommikul läksin Pae tn Torrerosse, seal müügis seda polnud, siin müügikuulutuses tuli üks pakkumine, seegi oleks kindla vastuse nädalavahetuseks andnud. Ei midagi, pusisin niivisi kuni tänaseni, laupäev "Volga" kauplusest sain uue ja täna intstallisin ta külge. Väga pahas kohas, mootori ja tulemüüri vahel. Muidu paika ei saanud, kui moto patjadelt lahti+mitmed teised ühenduses olevad detailid lahti ja tungide peal sain motot paar cm edasi (või autot tagas) nihutatud nii, et vahele mahtus.
Vene detail nagu ikka, painded vana detailiga võrreldes polnud päris samad, lisaks oli tagasitõmbe vedru kõrv sent-poolteist teise kohta pandud nii, et pidin juhipoolsele uue kinnituse tegema.
See jebi läks mul 4 tundi. Pedaali varrast peaks painutama, võrreldes teiste pedaalidega jäi see liiga üles. Hoovastiku reguleerimine erilist tulemust ei andnud.
Olen juba tükk aega probleemi ees, milleks gaas algusesse nagu kinni poob. Tahad õrnalt gaasi vajutada, tuleb korraga ja palju. Paistab, et karburaatoril seguklapi võll ise poob kuhugi kinni (kas mõni seib puudu või üle), sellest ka tingitud ebaühtale tühikäik, vahel gaasi vabastades jääb 1500 pööret, teinekord alla 1000.
Igal juhul hetkel rohkem ei viitsinud teha, õuepeal pimedas ei taha ja linna tagasi täna sõitma ei hakanud. Tuleb järgmine kord linnas käies seda teha.
Pilt ka. Trossiotsa tõin samasse kohta, kus muidu käib õhuklapi käepide. Viimase pidin jätma mootoriruumi, sest tulemüüris polnud teist auku, kuhu see salongi vedada ja ei hakanud pimedas majaees ka puurima. Hommikul kõigepealt kapott püsti, õhuklapi käepide välja tõmmata ja käima. Sõitsin mõne km ja siis teeäärde, kapott jälle üles ning käepide sisse (õhuklapp lahti) lükatud. Tülikas oli, aga mis hädaga teed:D

phpHCcSfd

16.12.2014_gaasikäepide.JPG-thumb.jpg

Postitatud: 22 Dets 2014 00:21
Postitas Arvos
Jube vastik kui gaasipedaal liialt kõrgel. Olen pikemate sõitude korral kasutanud puuklotsi ja jala sinna peale pistnud, et gaasi hoides jalg ei väsiks.

Postitatud: 22 Dets 2014 15:17
Postitas Edel
 
Arvos kirjutas:Jube vastik kui gaasipedaal liialt kõrgel. Olen pikemate sõitude korral kasutanud puuklotsi ja jala sinna peale pistnud, et gaasi hoides jalg ei väsiks.
Painutan pedaali natuke, puuklots põhja ja varda vahele. Tea, kui raskelt-kergelt paindub? Muidu sõites gaasijalg nii kõveras, et põlv ulatub roolini...

Postitatud: 22 Dets 2014 15:44
Postitas MargusR
Vaata,et liialt ei painuta,muidu tekib piiraja peale gaasil.:D

Postitatud: 22 Dets 2014 18:55
Postitas Edel
 
MargusR kirjutas:Vaata,et liialt ei painuta,muidu tekib piiraja peale gaasil.:D
Ei ole hullu, reguleeritavatest varrastest karba juures saab natuke ka tagasi keerata, kui vajutamisega liiale lähen:D