Postitatud: 18 Apr 2014 20:50
Kaua aega viimasest postitusest mööda läinud. Oh mind laiska:D Aga VAZ on ikkagi siiani igapäevaselt sõidus, kuigi mõningaid tagasilööke on vahepeal ette tulnud.
Selle DAAZ-2101 karburaatori panin peale tagasi, vähemalt ei söönud kütet enam nii palju.
Suvel sai ka süüteluku kontaktplaati vahetatud. Vana suri ootamatult ära (mootor töötas niikaua, kuni starterit andsid).
Sai mässatud ka esimeste piduritega. Klotside kontrollides avastasin, et neljast üks oli võrreldes teistega peaaegu lõpuni kulunud, vast mõni mm oligi katet järgi. Selline pilt oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/104230925 Asendasin selle klotsi vähemkulunumaga, sõidab ära kuni töösilindrite vahetuseni.
Kardaani vahetasin ka (taaskord:D), Sellele olin eelnevalt pannud uue vahepuki ja risti keskosas. Otsapealne rist jäi vana, see liikus ilusti ja tuugalt.
Vaatamata tehtud töödele hakkab vibratsioon peale 75km/h sisse tulema. Ei oska mina kardaane teha, enne lammutamist märgid ära, kuidas olid ja koostad sammuti, aga ikka... Tegelt tuleks need peale tööd üle balanseerida, muidu vibratsioonist ei pääse.
Detsembris sai toodud järgmine mootor, mille nüüd jaanuaris peale installisin. Töö läks üle kivide ja kändude, sai sülitatud tuld ja kurja, aga peale ta sai. Hiljem läks karburaator vahetusse, aga vat nagu nuhtlusena hakkasid lambist just siit jamad. Starterit ketra palju tahad, ei lähe käima, samas tõmmates ja lükates läheb kohe. Sinna kadus 2 päeva, kuni sai Autotall 59 teenust kasutatud, kes karburaatori paika pani. Sealt soovitati ära vahetada süüteluku kontaktplaat. Avastati (ja isegi nagu vahest täheldasin), et starteri andmise ajal sädet nagu pole. Suure surmaga lõpuks siis selgus, et mootori ja kere vaheline mass oli hapuks läinud, aga jääb mõistmatuks, kuidas see sai juhtuda täpselt karburaatori vahetuse ajal? Issand kui palju halle karvu tekkis selle ajaga pähe:D Vedasin uue massjuhtme, aga vaatamata sellele mõningatel üksikutel juhtudel on kuni tänaseni see anomaalia küljes. Kus krt see on, ei tea, aga vähemalt läheb hästi käima ja küttekulu igapäevaselt on alla 10L (seda siis viimasel "sita suusailmaga talvel"), maantee kulu 70km/h kiiruse juures sain 14L/169km. Sõitnud olen selle mootoriga nüüdseks 2300km, käib ilusa häälega ja õli mootorisse lisanud pole, küll natuke lekib vända tagumine simmerling.
Pidurivõim. Jah muidugi see kah:D Et mootor sai pandud 1,2-ne ja moto vahetuse käigus hakkasin võimu voolikut kolle külge panema ja tutkit:D polegi panna kuhugi:D Sellel kollektoril polnudki vaakumotsa väljavõtet.
Hiljem läks kollektor vahetusse ja piduripedaali ei pea enam nüüd nii kõvasti vajutama.
Koos mootorivahetusega otsustasin proovida eelmine suvi koostatud käigukasti. Teine käik ei tahtnud sees püsida, samas 1. ja 4. püsisid kindlalt. Selle põhjusena pakun käigukasti peavõlli paari mm suurust pikilõtku. Nojah, ma ei saanud ühele laagrile kuidagi stopperseibi külge ja et sinna läks nagunii üks kruvidega moodustis ette, otsustasin selle panemata jätta.
Käigukasti vahetusega otsustasin natuke oodata, aga kui paar nädalat hiljem lihtsalt lambist 4. käik sees püsida ei tahtnud, tuli see kiiremas korras ringi panna.
Mootorivahetusest näeb pilte alates sellest http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/105582515
Kastivahetusest http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/105773001 Ajalooline hetk, kui minu kõik käigukastid koos olid Sain viimase mootori ostuga ka käigukasti kaasa ja peale väikest ettevalmistust läks see alla, kus ta töötab tänaseni.
Starteri panin eraldi lüliti alla. Autotall59 soovitas ja ega see midagi halvemaks ei muutnud.
Praegu vist pükste ja kollektori vaheline ühendus lekib, gaas põhja vajutada, siis mölin kipub kurdistama:D homme lähen pidureid üle vaatama ja roolivardad peab ära vahetama. Sealt edasi on juba rohkem "tilganäppimise" moodi tegevused:D. Need peab ära tegema, siis ülevaatust pikendama minema. Mul on ju ülevaatuseks määratud see loll kuu, kus ise olen tihedalt hõivatud, tüdinud ja väsinud ja ei jõua kuidagi teha ning märts ja veebruar jälle nõmedalt tobetate ilmadega ja rahavaesed kuud:P
Aga ära peab ta tegema. Mina olen selle Ladaga sõitnud peaaegu 50 000km. Omanud vahemikus 27.detsembrist 2007a. kuni tänini ja odomeetri näitude vahemikus 20 953 - 69 919km (18. aprilli 2014a.seisuga). Palju see kõik rahas teeb, seda te teada ei tahaks:D
Selle DAAZ-2101 karburaatori panin peale tagasi, vähemalt ei söönud kütet enam nii palju.
Suvel sai ka süüteluku kontaktplaati vahetatud. Vana suri ootamatult ära (mootor töötas niikaua, kuni starterit andsid).
Sai mässatud ka esimeste piduritega. Klotside kontrollides avastasin, et neljast üks oli võrreldes teistega peaaegu lõpuni kulunud, vast mõni mm oligi katet järgi. Selline pilt oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/104230925 Asendasin selle klotsi vähemkulunumaga, sõidab ära kuni töösilindrite vahetuseni.
Kardaani vahetasin ka (taaskord:D), Sellele olin eelnevalt pannud uue vahepuki ja risti keskosas. Otsapealne rist jäi vana, see liikus ilusti ja tuugalt.
Vaatamata tehtud töödele hakkab vibratsioon peale 75km/h sisse tulema. Ei oska mina kardaane teha, enne lammutamist märgid ära, kuidas olid ja koostad sammuti, aga ikka... Tegelt tuleks need peale tööd üle balanseerida, muidu vibratsioonist ei pääse.
Detsembris sai toodud järgmine mootor, mille nüüd jaanuaris peale installisin. Töö läks üle kivide ja kändude, sai sülitatud tuld ja kurja, aga peale ta sai. Hiljem läks karburaator vahetusse, aga vat nagu nuhtlusena hakkasid lambist just siit jamad. Starterit ketra palju tahad, ei lähe käima, samas tõmmates ja lükates läheb kohe. Sinna kadus 2 päeva, kuni sai Autotall 59 teenust kasutatud, kes karburaatori paika pani. Sealt soovitati ära vahetada süüteluku kontaktplaat. Avastati (ja isegi nagu vahest täheldasin), et starteri andmise ajal sädet nagu pole. Suure surmaga lõpuks siis selgus, et mootori ja kere vaheline mass oli hapuks läinud, aga jääb mõistmatuks, kuidas see sai juhtuda täpselt karburaatori vahetuse ajal? Issand kui palju halle karvu tekkis selle ajaga pähe:D Vedasin uue massjuhtme, aga vaatamata sellele mõningatel üksikutel juhtudel on kuni tänaseni see anomaalia küljes. Kus krt see on, ei tea, aga vähemalt läheb hästi käima ja küttekulu igapäevaselt on alla 10L (seda siis viimasel "sita suusailmaga talvel"), maantee kulu 70km/h kiiruse juures sain 14L/169km. Sõitnud olen selle mootoriga nüüdseks 2300km, käib ilusa häälega ja õli mootorisse lisanud pole, küll natuke lekib vända tagumine simmerling.
Pidurivõim. Jah muidugi see kah:D Et mootor sai pandud 1,2-ne ja moto vahetuse käigus hakkasin võimu voolikut kolle külge panema ja tutkit:D polegi panna kuhugi:D Sellel kollektoril polnudki vaakumotsa väljavõtet.
Hiljem läks kollektor vahetusse ja piduripedaali ei pea enam nüüd nii kõvasti vajutama.
Koos mootorivahetusega otsustasin proovida eelmine suvi koostatud käigukasti. Teine käik ei tahtnud sees püsida, samas 1. ja 4. püsisid kindlalt. Selle põhjusena pakun käigukasti peavõlli paari mm suurust pikilõtku. Nojah, ma ei saanud ühele laagrile kuidagi stopperseibi külge ja et sinna läks nagunii üks kruvidega moodustis ette, otsustasin selle panemata jätta.
Käigukasti vahetusega otsustasin natuke oodata, aga kui paar nädalat hiljem lihtsalt lambist 4. käik sees püsida ei tahtnud, tuli see kiiremas korras ringi panna.
Mootorivahetusest näeb pilte alates sellest http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/105582515
Kastivahetusest http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/105773001 Ajalooline hetk, kui minu kõik käigukastid koos olid Sain viimase mootori ostuga ka käigukasti kaasa ja peale väikest ettevalmistust läks see alla, kus ta töötab tänaseni.
Starteri panin eraldi lüliti alla. Autotall59 soovitas ja ega see midagi halvemaks ei muutnud.
Praegu vist pükste ja kollektori vaheline ühendus lekib, gaas põhja vajutada, siis mölin kipub kurdistama:D homme lähen pidureid üle vaatama ja roolivardad peab ära vahetama. Sealt edasi on juba rohkem "tilganäppimise" moodi tegevused:D. Need peab ära tegema, siis ülevaatust pikendama minema. Mul on ju ülevaatuseks määratud see loll kuu, kus ise olen tihedalt hõivatud, tüdinud ja väsinud ja ei jõua kuidagi teha ning märts ja veebruar jälle nõmedalt tobetate ilmadega ja rahavaesed kuud:P
Aga ära peab ta tegema. Mina olen selle Ladaga sõitnud peaaegu 50 000km. Omanud vahemikus 27.detsembrist 2007a. kuni tänini ja odomeetri näitude vahemikus 20 953 - 69 919km (18. aprilli 2014a.seisuga). Palju see kõik rahas teeb, seda te teada ei tahaks:D