6. leht 16-st

Postitatud: 24 Aug 2008 20:37
Postitas LadaNiva
Algselt postitas: EdR
Pole sellist võtit,mis vända otsa sobiks ja ega ei anna keerata ka,külgkalde stabikas jääb täpselt ette.
Kere esiplekis on küll vända auk sees aga läbi ta pole,midagi jääb ette,kas radikas vms.
Keerasin kõik küünlad välja aga veepumba rihmarattast keerata ei jõua. Mossel sai küll lihtsalt ventilaatori tiivikust liigutades hõlpsasti liigutada aga Lada mootor on hulga tihkem ning nii kergelt ei liigu.

Ja mina ei saa aru,kes kuradi juua täis Vene insener projekteeris rihmaratta ja plokile märgid kuhugi poolde küljepeale,kust on seda seisu ülalt väga halb näha! Miks ei tehtud neid märke plokile rihmaratta kõige ülesse otsa nagu mossel on? Üritasin neid märke (ja ka nukkvõlli oma) paika panna,liigutades väntvõlli rihmaratast vända kohast mingi suvalise viiliga, aga ei leidnud ühtegi asendit,et nii rihmaratta kui ka nukkvõlli märgid kattuksid. Mitte midagi ei saa aru...
Vaata, Ziguli tähendas siis kvaliteeti ja uusi lahendusi:D

Postitatud: 24 Aug 2008 21:31
Postitas logman
Klappe reguleerid, siis ju klapikambrikaas ka maha võetud.
Küünlad välja ja kogu mehhanismi saab üliedukalt ringi ajada nukkvõlli otsapoldist.
Märk olemas, pole ju probleemi.
Isegi kui ühtegi märk pole, siis saab kasutada 12v lampi algasendi leidmiseks. Ülejäänud lugu läheb juba kraadide järgi. Lihtne.

Postitatud: 07 Sept 2008 23:27
Postitas Edel
Tunnen huvi,missugusest poest võib leida rooliotste koonusliitete lahtisurumise rakist?

Pigem...

Postitatud: 08 Sept 2008 08:37
Postitas SexSix
...küsi mõne vanahärra käest või kiika vanakraami turule kus mõned VAZ-LADA osasi müüvad.
Välja näeb selline.

[Muudetud: 8-9-2008 SexSix]Pilt

Postitatud: 08 Sept 2008 09:21
Postitas krister
Algselt postitas: EdR
Tunnen huvi,missugusest poest võib leida rooliotste koonusliitete lahtisurumise rakist?
AVSK, Talllinn, Kraavi tänaval Männikul.

Mingi link kah:
http://www.avsk.ee/tdetail.php?de=2757&cat=100

Postitatud: 11 Sept 2008 20:57
Postitas Edel
Tänud. Lähiajal lähen algatuseks Kadaka turule nuuskima.

Sain eelmine nädal kristeri käest süüteluku ja juhiukse klaasi ning Sooviku lammutusest kardaani ja roolisambal käiva tulede ümberlüliti. Peale viimase nimetatud detaili, "installisin" teised detailid autole külge. Nüüd sai muu seas ka rooliluku jälle tööle ning ukseklaasi vänta võib ka nüüd julgemalt kruttida...

Kardaan oli loomulikult kasutatud. Kuigi ristides loksud puuduvad,vibratsioonist ikka lahti ei saanud. Tundub,et mida edasi,seda hullemaks läheb. Kui suvel sai üks kardaan remonditud(uued ristid ja vahepukk),jäi see ikka vibreerima. Nii 20-30km/h hakkas värisema,peale seda enam vähem norm kuni 70km/h hakkas uuesti,90 ja veel suuremal kiirusel vibreeris nii,et küljepeeglid lausa värisesid.
Vahetasin selle peale mõne nädalast kasutust eelmise vastu välja,too oli ikka parem. Sellega sõitsin nüüd kuni eilse päevani.
Nüüd hakkab kerge vibra juba alates 50km/h. Kurat,kaua võib!
Aga ma ei anna alla. Lasen eelmisel kardaanil ühe risti ja vahepuki välja vahetada uute vastu ja vaatan mis siis teeb. Kuidagi peab ju vibratsioonist jagu saama!
Hakka veel arvama,et kardaani vibratsioon on selle auto krooniline haigus!

Jaanipäeva paiku sai vahetatud tagasilla kardaanipoolne otsasimmerling. Võibolla oli viga selles,et ma ei vaadanud,mis asendis äärik ja selle kinnitusmutter olid enne mahavõtmist ning tagasi läks teises asendis ja sellest siis vibratsioon aga ma seda eriti ei usu. Näiteks mossel ka kunagi sai tagasillal äärik maha võetud ning pärast "umbes" tagasi pandud kuid vibreerima ei jäänud.

[Muudetud: 11-9-2008 EdR]

Postitatud: 11 Sept 2008 21:19
Postitas GTA
Ma jõudsin kunagi 05-l 3 kardaani katsetada ja neid igatpidi pööritada enne kui tagadifri ära vahetasin, mis ka vibra allikaks oli. Moraal võiks olla et viga ei pea alati seal olema, kust ise seda otsid:P

Postitatud: 11 Sept 2008 22:31
Postitas siksaator
Aga samas, kui eelmisel/eelmistel kardaanidel riste või vahepukke vahetasid kas, siis ikka jälgisid, et kardaan läks pärast tagasi alla, nii nagu ennem oli. Mina lõin endal väikse meisliga jäljed peale ja asi oli lahendatud. Mulle on öeldud nõnda, et kui samamoodi tagasi ei pane, siis pidi ka vibrama hakkama:puzzled
Mina olen sellist õpetust kuulnud:rolleyes

Postitatud: 12 Sept 2008 00:25
Postitas Edel
Esimese kardaani remondil tegingi sellise vea,et ei märkinud detailide asukohti ning asendeid ära enne laiali lammutamist.
Igastahes kevadel teise kardaani allapanekut erilist vibratsiooni polnud kui ainult käiguga pidurdades.
Nüüd viin terve kardaani remonditöökotta,kus vahetavad ühe risti ja vahepuki välja.
Seda diffri vahetust olen isegi mõelnud. Kas siis diffris see võll,mille otsa on kinnitatud äärik,annab mingil määral üles-alla loksuda et siis suuremal kiirusel vibreerima hakata? See siis oleks ainuvõimalik viga kui kardaaniga kõik korras on.

Postitatud: 12 Sept 2008 17:14
Postitas olaaf
reduktori otsaflants ei tohi mingil juhul üles alla loksuda :wow
edasi tagasi ka ei tohi loksuda. kui ta sul liigub on reduktori otsalaager vähemalt õhtal - kuna sellega sõitnud ka oled nii on võibolla reduktori tigu ka küpse...
ma arvan, et pole mõtet töökotta küll tormata selle kardaaniga - nad oskavad enamasti ainult pekki keerata asju - kuuldud/nähtud kuidas suhtumine: "ah see krdi siguli tee kiirelt ära, mis sa jamad"

Postitatud: 12 Sept 2008 21:55
Postitas Edel
Eks siis järgmine nädal tuleb hakata siis töökorras reduktorit otsima. Endal on all vist 4,1 ülekandega. Kontrollitud,et ratast liigutasid täpselt 1 pööre ja kardaan tegi siis "kriipsuke" üle 2 tiiru.
Üldse on reduktoril jube suur loks ratast edasi-tagasi keerates nii et kardaan veel ei liigu. Mulle tundub see veidi imelik. Sõites aga muidu ei unda.

[Muudetud: 12-9-2008 EdR]

Postitatud: 16 Sept 2008 21:46
Postitas Edel
Täna oli juhus,kus peale tõmmatud käsipiduri korral vajutasin piduripedaali ning see põhja läks. Sai 2 korda vajutatud ja vaatasin auto alla,äkki kusagilt lekib. Oligi,parempoolse tagaratta trumlist tuli õlinire. Huvitav see,et peale seisupiduri vabastamist toimis piduripedaal jälle normaalselt. Ilmselt on piduriklotsid nii piiri peale kulunud,et lükkas töösilindril kolvi liialt välja,et õli pääses mansetist mööda. Õnneks õhku ajamisse ei pääsenud.
Tuleb siis homme trummel maha võtta ja uurida olukorda. Vähim mis kohe teha saan,on klotsid-trummel puhtaks teha.
Huvitaks,kas kellelgi on üle pildil kujutatud detaili,hea kui selliseid 4 tk oleks. on need nii 2105 kui ka uuematel 2106-tel Mul on uuemad (pisut suurema keskavaga) 06 veljed ja et nad all ei ole korralikult tsentris siis oleks tarvis selliseid "nuppe".
Ma ei tea,kas 05 ja uuematel 06-l on need "nupud" ühesugused aga pildil olev jupp ei tahtnud minu Lada esimese laagrikatte otsa hästi minna. Äkki uuema 06 omad on pisut suuremad?
Sammuti otsin 4,1 ülekandega tagasilla reduktorit.
Lisan,et mootori õlikulu on endiselt 100g/100km aga muid häireid pole,ei suitse ega midagi. Igapäevane kütusekulu on keskmiselt kusagil 10l/100km,maanteel 9 või pisut vähem. Igapäevane sõit siis keskmiselt 30km päevas,selle sekka jääb 2 külmkäivitust ja kütte normkulu selle päeva kohta on ümbes 3,5 liitrit.

[Muudetud: 16-9-2008 EdR]Pilt

Postitatud: 16 Sept 2008 21:58
Postitas Kytt
neid kapsleid myygil igas endast lugupidavas LADAjuppide poes, oma autole ostsin need näiteks veerenni tänava ladapoest

Postitatud: 16 Sept 2008 22:00
Postitas Edel
Küsisin kord Volga kauplusest aga tookord neid kohapeal saada polnud. Ma ei taibanud hinda küsida. Mis nad Veerennis maksid?

[Muudetud: 16-9-2008 EdR]

Postitatud: 16 Sept 2008 22:02
Postitas kapa
35kr/tükk*


*usaldades oma mälu.

[Muudetud: 16-9-2008 kapa]

Postitatud: 20 Sept 2008 19:24
Postitas Edel
Laenasin prooviks sellise tõmmitsa rooliotste lahtivõtmiseks http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/37102119 Proovisin sellega aga esialgu ei õnnestunud ning jätsin pooleli. Järgmine nädal töö juures saan rooliotsadele rohkem keskenduda.
Kadaka turult õnnestus saada 05/07 "rattanupud". Esmaspäeval installin külge.
Ja lõpuks otsisin veel vibreerimise põhjust. Tuli välja,et vibreerib kõige tugevamalt mootori pöörlemissagedusel 2700p/min juures ning just veoga (gaasi andes) sõites. Siis ei imestagi,et kiirustel 50 (kolmas käik) ja 70 (neljas käik) on vibratsioon kõige tugevam,sammuti on värinat pisut on tunda ka teisel käigul 30 peal. Tundub,et peab hakkama mootoripatju vahetama või "taob keresse" käigukasti tala,kus on padi ja kummiseibid ära väsinud?
Lisaks sai kontrollitud,et tagasilla reduktori äärik,kus kardaan kinnitatud on,ei loksu.

[Muudetud: 20-9-2008 EdR]

Postitatud: 22 Sept 2008 19:57
Postitas Edel
Rooliotsa sain lahti selle pisut kööbaka tõmmitsaga,ots asendatud ning nüüd ka õigetpidi alla tagasi pandud.
Roolikarpi regullisin ka aga vabakäik jäi endiselt pisut liialt suur. Peab vaatama,mis esisillas veel otsa lõppenud on,või mis hakkab juba minema. Kevadel aprilli lõpus sai kõik uued roolivardad pandud ja ei taha kuidagi uskuda,et need nüüd juba otsa saamas on.
Vahetasin veel käigukasti küljes oleva padja ning lisaks kummiseibid kere ja käigukasti tala vahele,niisammuti kardaani vahepuki tala ja kere vahele. Vibratsioon pisut nagu vähenes,50km/h pealt värinat peaaegu ei tunne ja 70 pealt läks pisut vähemaks.
Täna lekkis jälle parempoolne tagaratta piduri töösilinder. Probleem endiselt selles,et lükkab kolvi liialt välja nii et vedelik pääseb mansetist mööda aga kolvi tagasi liikudes õhku õnneks sisse tõmmanud ei ole. Piduritrummel ei paista seal kulunud olevat,paksust on sellel enam kui küll võrreldes sellega,kui õhukesed olid trumlid,mis ma mossele kunagi alla panin(ka siis kolbi välja ei lükanud). Ka klotsid pole suurt kulunud. Homme panen katsetuseks uued klotsid,vaatan mis siis teeb.
Kas Lada piduri töösilindrist kolbi saaks rohkem välja pöörata? Mosse silindril käis kolb keermega silindris oleva rõngal. Lada omaga pole "sõbraks" veel saanud.
Ratastele panin ka nupud paika ja rattad ise üle balanseeritud. Rooli niipalju nüüd ei värista.

[Muudetud: 22-9-2008 EdR]

Postitatud: 23 Sept 2008 11:18
Postitas moosmoosik
roolivardaid kontrolli nii et aja auto tõstukile või kanalile ja alt poolt suru käega kõvasti rooliotsa munaka alumisele küljele. kui lõtku ei ole siis on korras. see et tolmukummid esimese nädalaga ribadeks on ,see on tänapäeval poes müüdavate juppide juures tavaline.

tagumised töösilindrid viska minema ja osta poest uued. pole mõtet hakata sitast saia tegema kui detailid on kõik uuena poes müügil. uutele silindritele pane julgelt vanad klotsid tagasi (kui ei ole väga ära kulunud juba)

Postitatud: 26 Sept 2008 21:52
Postitas Edel
Rooli vabakäigu suurenemises on süüdi kulunud rooliotsad. Kuidagi kiiresti lõppesid need otsa...

Kui tunned,et mõnest asjast hakkab "koll" ette saama,tuleb mõningaid muudatusi teha. Näiteks eile panin vahelduse mõttes 2106 originaal rooliratta külge. Vahest on ka originaaliga päris huvitav sõita...

[Muudetud: 26-9-2008 EdR]

Postitatud: 27 Sept 2008 05:10
Postitas moosmoosik
ma vahetan aastas mitu korda rooli nii et see on tegelikult täiesti normaalne.