21061,EdR,1984

21061,EdR,1984

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Väga lihtsalt paindub gaasihoovastik..
Samamoodi liiguvad külgsuunas ka piduri ja siduri pedaalid.
Klots alla ja muudkui vääna..

Ehk oleks lihtsam olnud juba trossiga gaasisüsteem paigaldada - see on ladale täiesti hangitav :)

Karpa kohapealt on ilmselt midagi kas väga kulunud (vähem tõenäoline) või siis valesti kokku pandud (väga tõenäoline)

Nende hoovade reguleering on üsna täpne asi - seal palju mänguruumi pole - minumeelest pidi karpa poole ja hoovastiku poole mineva varda nurk olema ühes kindlas asendis...

Karpa kohapealt leiame sulle mõne 2105 koodiga toote, kui vaja - need üldiselt pole nõutud kaup, pigem vastupidi..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Postitus Postitas Edel »

Vahepeal jälle mõni kuu edasi läinud.
"Käsigaasil" tehtud ka video enne selle mahamonteerimist
Gaasipedaal painutatud paremasse asendisse. Nüüd on OK. Esimesel nädalal murdus üks hooba hoidvatest plastist kinnitus. Ikka need uued osad on viletsamad, kui vanad. Asendasin selle ühe vanaga ja käib siiani.
Rool sai ka keskosa. Vähemalt enam ei riiva see "poolik lahendus" silma.
Jaanuaris mässatud karburaatoritega. Üks hetk tühikäik hakkas "oma elu" elama ja pidi midagi ette võtma. Minul olevatel karburaatoritel põhiline häda see, et kinnituskõrvad kõik kõverad ja kipub õhku vahele tõmbama. Lihvisin ja sättisin paar karburaatorit kuidagi sirgemaks ja uute tihenditega kokku. Ühel siis pidin ühte seguklappi pesas sättima, oli vähe vale nurga all ja nii ta poos kinni.
Mitu nädalat maadlesin, aga hädadest täitsa lahti ikka ei saanud. Tühikäik on nüüd küll stabiilne, aga "augud" ning nokkimine gaasipedaali vajutades ikka alles. Külmalt miinuskraadidega käivitus ka kehva. Annad starterit, läheb käima, mõned sekundid käib, kustub lambist... käivitad uuesti, juba käib vähe kauem ja jälle kustub... -10 kraadi juures nägin kurja vaeva selle asja elus hoidmisega. Gaasipedaali ka vajutada ei tohtinud, kohe kippus ära surema. Külmalt liikudes ja väikeste pööretega (1500 ja vähem) kiirendades kaovad mingid silindrid tagant ära, podiseb ja puterdab mõne sekundi, enne kui tööle hakkab. Väga tüütu, kui vaja liikluses kiiremat sööstu teha. Soojalt seda nagu ei esine.
Sidur ka hakkab linnavahel liikudes mingil hetkel "oma elu" elama. Teistsõnu öeldes, kui kohalt võttes sidur "taha" hakkab, lülitub järsult (mootor välja ei sure, aga eesolijal päris sabas ei julge olla), jalg sidurilt ära, pedaal "pooles vinnas", uuesti vajutades ei lahuta piisavalt. Üks kiire on-off liigutus ja toimib jälle normaalselt. Juba eelmine suvi täheldasin seda. Ilmselt siis ikka sidurikorv defektiga.
Kütteradikas ei käi ka enam nii hästi läbi, kui varasematel aastatel. Vajaks läbipesu või asendust.

Sõidab maikuuni ja siis jääb määramata ajaks remondiootele. See on minu moodsam nimetus pikemate seisakute kohta:D
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Nõksutamise kohapealt soovitan ka süütesüsteemi üle vaadata - kangesti tundub, et seal valdkonnas su suksul kõik mitte päris korras pole.
Karbuss võta kaenlasse ja tule mõni õhtu meilt läbi - vaatame kas saame aidata sind sinu muredega!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Postitus Postitas Edel »

Oh mind laiska, pole viitsinud siin teemat uuendada:D VAZ-2106 osales kevadisel Ladade ühissõidul, pidas päris kenasti ennast üleval, isegi sidur käis korralikult 2/3 ajast, lõpupoole kippus küll omatahtsi tegutseda, aga suutsin teda kontrolli all hoida:D Ilmselt siduri lammutamisest pääsu pole.
Et siin ei taheta pilte väga näidata ja mina ühissõidust mõned jõudsin üles panna, siis Autolehe toimetusest võeti minuga ühendust ja paluti mõnda pilti kasutada ja need on leitavad ühissõidul järgnevas ajakirja numbris (täpset numbrit peast ei mäleta ja kohe pole otsida ka võimalik).
1. mail jäi siis seisma ülevaatuse lõppedes. Oli mõte teda tänavu mitte puutuda, aga vist ilma ikka ei saa, tuleval talvel vaja millegagi sõita:D Minu autopargist on see kõige sobivam eksemplar.
Praegu lammutasid teda kiireks (ja odavaks) ülevärviks. Mingit iludust tegema ei hakka, peab järgmise kevadeni läbi ajama. Tehnika putitamine ka suurt väljaminekut ei tekita, enamus vajalikust on oma varudest leitav aga mõnede asjade ostust ei pääse.
Ma loll:D talvel roolikarbi otsingul sain paar sobivat pakkumist, aga kukkus nii välja, et ei saanud ühestki asja:D Nii et korras teo ja rulliga karpi otsin ka.
Siduri remondil on kasti alt võtt ja alla panek kõige raskem töö. Siinjuures oleks vaja siduri koostamisel käigukasti võlli, mida siin veidi aja eest otsisin, aga keegi loovutada ei tahtnud, ainult terveid kaste pakuti.
Juhiukse klaasist ära ei ütle. Tegelikult tahaks tervet ust saada, vanal on kummaline mõlk hingede poolses servas ja ukseklaas vaatamata aknaraami igatipidi painutamisele ei taha korralikult liikuda. See on ka põhjus, miks ma selle 7 aasta jooksul vist juba 3 klaasi trossi kinnitus krontsteini ära murdnud olen:D
Jah õigus, ikka veel kulgen selle 1,2-se mootoriga:D 06 fännid, andke andeks, et ma eelmine aasta jaanuaris risustasin selle mudeli sellise mootoriga, aga ma ei jõudnud talle enam õli sisse kallata:D Vahetult enne ülevaatuse lõppu otsustasin tast viimase välja ajada. No krt Pildikülast startisin ja üle 120km/h ei suutnud sellest välja ajada, kui Assakule jõudsin.
Tänaseks olen oma Ladade kõik karburaatorid lahti võtta jõudnud, ära pesta ja leotada ning kokku laduda. Kuidas 06 peal olnud DAAZ 2101 külmadega töötama hakkab, ei tea. VAZ-2102 peal ta sai mõne nädala töödata, sellel sammuti 1,2 mootor ja saavutas 130km/h kanti. Tuleb 06-l ka küünlad vahetada, vanad on suvaliselt valitud ja kahtlase väärtusega.
Ka VAZ-2102-l on identselt sama DAAZ 2101. Pidin panema sinna uued remondikomplektist võetud düüsid. Kui 06 omal olid kütte omad mõlemad 130, siis 02-l läksid sisse üks 125 ja teine 135. Käivitub ja töötab ilusti, aga on kuidagi jõuetu... Üle 3000 pöörde laskmiseks tuleb vähemalt kolmanda käiguga gaasipedaal põrandasse vajutada, et üldse edasi liikuda jõuaks. 06 karba kasutamisel sain enamasti ainult esimese kambri peal sõidetud, poole gaasiga sain kolmanda käiguga vabalt 5000 pöördeni lasta. Panin hetkel 06 karbast düüsid 02 omale. Tulemus paranes, aga päris nii hea pole...
Kas remondikomplektist DAAZ 2101 karbale ongi ette nähtud kütusedüüsid 125 ja 135? Muidu olid mõlemil 2101 karbal mõlema kambri omad 130-d. Lappasin enda teisi karbasid, aga ei leidnud selliseid düüse, igasugu muud oli küll, aga pole hetkel huvitatud katsetamisest. Õhu düüsid on mõlemil 170 ja 190.
Üks ühine pilt ka mai algusest.

Pilt
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Postitus Postitas Edel »

Jälle mitu head kuud möödas. Tõmbasin kerele värvi peale... rulliga. Olin sunnitud, muud varianti polnud. Vähemalt on nüüd kõik üks toon.
Roolikarp läks vahetusse. Sattus nüüd korralikum eksemplar kätte, kui need eelmised. Esisilda sättisin ka, vähemalt nüüd rooli ei kisu ja rehvide kulumist ka täheldanud pole.
Sidurit torkida ei otsustanud, pole aega ja kohta, samas pole ta siiani vigurdanud.
Summutaja keskmise osa vahetasin ka välja. No vat millest jagu ei saa, kusagilt väljalaskesüsteem ikkagi lekib, tundub, et kollektori vahelt. No ei saa sellel mootoril seda kohta pidama. Kui gaas põhjas kiirendada, kostub 4000-5500 vahemikus selline kurdistav möla, poole gaasiga ei ole midagi. Tulevikus panen teise kollektori. Näiteks eelmisel mootoril polnud kordagi seda probleemi, iga kord, kui püksid küljest ära käisid, jäi ta alati pidama. Sellel mootoril tee või tina, ei pea, isegi tihendi vahele pastat pannes.
Karburaator pole ka see mis peaks. Sai see suvel läbi leotatud ja pestud. Käivitub korralikult, Sõites käib põhikambriga nagu ok, gaasipedaali veel vajutades teine kamber ei anna midagi juurde, gaasi põhja vajutades ainult uriseb, minekut juurde ei tule ühelgi pöördel. Ilmselt tuleks düüse vahetama hakata, aga praegu sellega eksperementeerida ei viitsi.
Ukseklaas ikka vahetamata:D Natuke seda saab liigutada käega kaasa aidates, aga siin sügisel seda eriti vaja läinud pole, nii et ei kiirusta selle vahetamisega.
Läbi mitme aasta olen taaskord kütteradika teema juures tagasi. Üks, mille kunagi ise parandasin, tegin seda kevadel uuesti, jootsin kõik kohad veelkord põhjalikult üle. Vana kunagi kasutatuna ostetud asi, on lootusetult umbe läinud ja puhastamisega vaeva ei viitsi enam näha. Nüüd neljapäeval siis panin selle parandatud asja külge, ühendasin ära, aga salongi kokku esialgu ei pannud. Väga hea sai. Sõitsin ühe päeva, teise päeva, kolmandal päeval ladusin salongi kokku tagasi ja neljanda päeva õhtul jälle lekib... krt võtaks :mad: No on siiber nende vanade asjade parandamisest:mad: Nüüd lähen poodi ja ostan lihtsalt juba vihaga selle kalli raha eest uue! :mad: No ei viitsi enam:mad: Terve eelmine talv sõitsin selle vanaga veel kuidagi ära, aga rohkem ei taha!
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Postitus Postitas Edel »

Ühendasin kütteradika süsteemist lahti. Mootorist tulevad-minevad otsad ühendasin omavahel. Ei viitsi hetkel salongi jälle lammutama hakata ja mõned päevad ajab ilma läbi kuni uue radika leian. Ka pole vaja palju sõita ja väline temp on ka lähipäevadel suht talutav.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Postitus Postitas Edel »

Paar päeva sõitsin üldse ilma soojenduseta. Ei soovita kellelegi, niiskel sügishommikul on raske aknast välja näha.
Läksin siis Lasnamäele Pae tn kauplusse sooviga sealt uus salongiradikas muretseda. Kohapeal polnud, oli tellimise võimalus. Jätsin asja sinnapaika ja tuli olemasolevaga midagi ette võtta. Keset nädalat pole eriti aega ka mööda autopoode traavida ja hommikuti vaid Lasnamäel saan enne tööd läbi käia.
Kütet oli ikka vaja. Polnud midagi teha, solgutasin vanat radikat tükk aega läbi ja oma varasematest kogemustest teades, et sellest suurt abi pole. Tegelikult hakkas asi isegi päris rahuldavalt tööle. Tulemus pole just päris uuevääriline, aga tulemus sai parem kui enne.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Postitus Postitas Edel »

Täna sai aasta, kui 2106 viimati liikluses osales. Eelmine talv sain igapäevaseks liiklemiseks teise auto ja 06-l otseselt kasutust enam nagu polnud. Viimast lõppu sai summutit keevitatud ja proovisin ühte teist karburaatorit peale. Oli see enne ühte 1,5 mootorit käitanud ja selle 1,2 pani mul 06 peal küll väga erksalt edasi käima, paigalt tuli 100 kätte 17 sekundiga. Paraku tühikäik soojast peast lonkab tugevalt. Ega ma seda eelnevalt lahti ei võtnud, tahtsin vaid proovida, mida teeb. Esialgu ta nii on.
Sai veel juhiukse klaas vahetatud. Nojah, jälle... Varem neid juba 2 korda vahetatud. Uksel siinid jooksevad pahasti ja klaas liigub raskelt ning kipub alt trossikinnituskõrva ära murdma.
Veel läks vahetusse parema esiukse lukusüdamik. See oli ainus nendest südamikest terve auto peale, mis veel minul vahetamata oli.
Jagaja kaas läks vahetusse. Üks hommik enam käima ei lähe, tee mis tahad. Aitas kaane vahetus. Panin musta tooniga kaane, huviaval kombel sellega justnagu nii hästi ei tööta, kui pruuni kaanega. Keegi teadis mainida, et pruun kaas on parem. Keegi võiks selle lahti seletada, mis mustal ja pruunil vahet on.
Endiselt vahest ikka kipub olema (just sooja mootoriga) mingi jama käivitamisega, starter kerib, aga silindrites ei tee ühtegi pauku, aga nii kui starteri andmine lõpetada, hüppab käima. Proovisin kapoti alt otse starterit lasta, siis läheb kohe käima. Ilmselt on juhtmed pahaks läinud, mis keelduvad voolu läbi laskmast. Pole sellega viimase aastaga tegelenud, auto on kodunt kaugel ja seal olles pole mahti nokitseda, kuigi vahetevahel panen käima ja teen tiiru.
See 2106 on minu käes juba kümnendat aastat ja tahaks saada keevitust, eelkõige karbid ning kogu põhi puhtaks lasta, et näha, mis sealt välja tuleb. Veel tahan välja vahetada kõik istmed, mis on omadega läbi, juhiukse, vasaku esitiiva, pagasnikuluugi ja originaal stanged.
Esialgu on ta määratud remondiootele, müügiplaane pole pidanud, ennem meeldib teadmine, et see kunagi korrastatuna ja värvitud kollasena sinise triibuga miilitsa värvidesse, saab liiklusesse tagasi hobiautona. Saab selle aasta lõpus minu käes juba 10 aastat olnuna, ükski teine auto pole minul nii kaua olnud.
Remondi tahaksin ette võtta suvel. Aastanumbri jätan igaks juhuks märkimata. :D

Aasta tagasi viimasel sõidul panin ta proovile, mida 1,2 mootor 1,5-selt tulnud karburaatoriga teha suudab.
Kiirendab nii https://www.youtube.com/watch?v=jt2Pd23Kk2w
Lõppkiirus tuli tal selline https://www.youtube.com/watch?v=GanSVxVzed0

Pildigaleriisse üht-teist lisatud, panen siia 3 viimast lehekülge http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija ... =87&seek=0
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Re:

Postitus Postitas Edel »

Vahepeal mõni aasta jälle mööda läinud. On alles veel kunagi detsembris 2007 ostetud VAZ 21061. Vahepeal tekkis küsimus, mis temaga teha. Sai mitu korda ühest hoiukohast teise sõidutatud, kuni eelmise aasta novembris mulle (rendi)garaazi sõitis. Plaan on kere keevitus ja tehnika korrastamine. Hiljuti lammutasin salongi tühjaks ja tõstsin mootori koos kasti, kardaani ja summutiga välja. Põhi ja küljekarp (karbid) tahavad uut metalli. Miskipärast on põhja alt ja karp just juhipool koledasti ussitanud. Tagumised poolraamid paistavad veel kasutuskõlblikud olema, haamriga mõlki neid lüüa ei õnnestunud.
Edasi peaksin teda veel demonteerima, küttepaak küljest ja kütusetoru on ka roostetanud. Kui mahukaks keretööd kujunevad, ei julge prognoosida, aga altpoolt on ta üsna paras õnnetus. Ikkagi aastaid nii suvel kui talvel aktiivselt kasutust saanud.
Mis mootori vahele panen, veel ei tea. Olemasolev sinna 2014 talvel vahele tõstetud VAZ 2101 1,2 mootor on täitsa asine tükk aga tahaks midagi suuremat saada. Sinna aga aega on, sest mootor on viimane asi, mida peale keretöid vahele tõstan.
Vahepeal oli ta küll siin ja küll seal seisnud, aeg ajalt käima pandud ning pildigaleriid võib arvestades enda eelmist postitust, umbes sellelt leheküljelt vaatama hakata http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija ... =89&seek=0
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 849
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21061,EdR,1984

Postitus Postitas Viin »

Pilt
Pilt

Aja jooksul väga kohutav välja näinud. Põõsas seismine kerele tervislikult ei mõju.

Saad ilmselt katuse külge autot ehitama hakata:
Pilt

Jõudu ja paksu rahakotti! ;)
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Re: 21061,EdR,1984

Postitus Postitas Edel »

Jah, mulla peal seismine ei ole hea. Juhikoht jalgade all on ka selline, sest roostetas mõlemalt poolt. Kunagi miskil põhjusel kuivatasin matialuse ära ja eks rooste hakkas siis vohama. Tagaistme ja kõrvalistme jalgade alune on ok, seal oli rooste vastu kaitsmiseks õli peale pandud. Eks tegelik olukord tuleb tegema hakates välja.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 732
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: 2015 Aixam City
Kontakt:

Re: 21061,EdR,1984

Postitus Postitas Tony_2106 »

Edel kirjutas:Jah, mulla peal seismine ei ole hea. Juhikoht jalgade all on ka selline, sest roostetas mõlemalt poolt. Kunagi miskil põhjusel kuivatasin matialuse ära ja eks rooste hakkas siis vohama. Tagaistme ja kõrvalistme jalgade alune on ok, seal oli rooste vastu kaitsmiseks õli peale pandud. Eks tegelik olukord tuleb tegema hakates välja.
See 053, mille ostsin ning mida ehitan, seisis ka mullasel/rohusel pinnal, kui teda vaatama läksin. Seega ma jõudsin siis õigel ajal jaole, et päästa masina põhi halvimast. Kuigi mõlemad karbid olid suht puuks olukorras. Need sai uued keevitatud ja karpide põhjad samuti. aga tungikohad olid väga pees, neid ei hakanud uusi panema, mõtlen midagi muud välja.
Tony_2106
2020.a. Aprilia SX Factory 2T krossikas. 6-käiku.
2015.a. Aixam City 400cc Diisel (Automaat)
Vasta