2121 Niva, LadaNiva, 1978/2001
2121 Niva, LadaNiva, 1978/2001
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
-
lLadaNiva
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 151
- Liitunud: 31 Dets 2007 19:29
- Asukoht: Tallinn, Harjumaa
- Autod: Lada Niva'78 (kap rem. 2001)
Niva vastu seni keegi erilist huvi üles näidanud pole ja las ta siis olla.
Vaikselt tiksub mõtteisse 5k. käigukast. Nivale panna annab üldse?
Sellest 5k käigukastist olen kuulnud erinevaid arvamusi. Küll ei pea vastu, lendab laiali aga osad ütlevad et kui korralikult ja maksimaalselt hooldada, kestab küll. Kuidas siis sellega on?
On ehk keegi Nivale sellise asja peale pannud?
Kas see võimaldaks Nivaga maanteel liigeldes püsida ühtses liiklusvoolus?
Avaldage arvamust:bouncing
Vaikselt tiksub mõtteisse 5k. käigukast. Nivale panna annab üldse?
Sellest 5k käigukastist olen kuulnud erinevaid arvamusi. Küll ei pea vastu, lendab laiali aga osad ütlevad et kui korralikult ja maksimaalselt hooldada, kestab küll. Kuidas siis sellega on?
On ehk keegi Nivale sellise asja peale pannud?
Kas see võimaldaks Nivaga maanteel liigeldes püsida ühtses liiklusvoolus?
Avaldage arvamust:bouncing
Niva- see ongi vene ime!
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
Selle viiese kastiga just niimoodi ongi, nagu sa kirjeldasid. Kui osta, siis töökorras olev kast, remontimine ei tasu kindlasti ära, eriti just 5. käigu remont. Mul on olnud viieseid kaste 4 tk ja absoluutselt kõigil on laagrid häält teinud. Pole vahet, kas 50 000 või 150 000 läbi sõitnud kast, ikka pole vaikne.
5 k kasti annab Nivale panna küll, mingist ajast alates pandi neid tehase pooltki.
Mina omalt poolt soovitan küll 5 k kasti, sest küttekulu väheneb, mootori pöörded maanteekiirusel madalamad ja seega vähem müra. Erilist kiirendust 5. käik ei võimalda, kuid maanteel ühtlase kiirusega ühtses liiklusvoolus väga hea kulgeda
5 k kasti annab Nivale panna küll, mingist ajast alates pandi neid tehase pooltki.
Mina omalt poolt soovitan küll 5 k kasti, sest küttekulu väheneb, mootori pöörded maanteekiirusel madalamad ja seega vähem müra. Erilist kiirendust 5. käik ei võimalda, kuid maanteel ühtlase kiirusega ühtses liiklusvoolus väga hea kulgeda
Iga ilmaga aktsioonis!
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Mul Nival 1,7 mootor ja 3,9 ülekanded ja kannatab linnaski 55-60 km/h ühtlaselt liikuda. Mõnus vaikne. 90-ga maanteel on umbes 2800 pööret/min. Kiirenduse osas tõesti vahet pole, kas viiendaga on kiirus 60 või 90, ikka samasugune tuim. Kiirusel 100-110 jõuavad pöörde sinna, et saab juba viiendaga möödasõite teha.
Viieste kastidega olen ma teinud nii nagu on soovitatud - õli tuleb panna rohkem kui norm, siis on ka viienda käigu detailide korralik määrimine kindlustatud.
Kui kast käepärast, siis pane kindlasti alla. Mul praegu ei tulegi ette, kuidas kastikinnitus täpselt on, aga erinevus saabki olla ainult tagumises kinnituses. Need on aga kastidel üks-ühele vahetatavad. Spido ülekande pärast ei pea muresema, Nival see ju vahekastist.
[Muudetud: 1-18-2010 Mel]
Viieste kastidega olen ma teinud nii nagu on soovitatud - õli tuleb panna rohkem kui norm, siis on ka viienda käigu detailide korralik määrimine kindlustatud.
Kui kast käepärast, siis pane kindlasti alla. Mul praegu ei tulegi ette, kuidas kastikinnitus täpselt on, aga erinevus saabki olla ainult tagumises kinnituses. Need on aga kastidel üks-ühele vahetatavad. Spido ülekande pärast ei pea muresema, Nival see ju vahekastist.
[Muudetud: 1-18-2010 Mel]
-
lLadaNiva
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 151
- Liitunud: 31 Dets 2007 19:29
- Asukoht: Tallinn, Harjumaa
- Autod: Lada Niva'78 (kap rem. 2001)
Käisin maal.
Lootus oli, et nüüd saab lõpuks ometi maanteelt majani viiva metsatee "lahti sõidetud" aga ei. Lükkas endale korraliku lumemäe ette ja kinni ta ongi. Lõpuks jäi ikka totaalselt kinni, kõhu peale. Tükk aega kaevasin teda välja.
Maanteel on temaga muidugi s*tt sõita aga nii kui külateedele jõuan, läheb mõnusaks. Nii 60-75 km/h on täpselt paras. Ja muidugi see praegune ilu looduses. Niva sobib täpselt sinna. Eks nende Niva orig. kummidega on muidugi see häda et lumes läheb hästi, aga peaaegu jääkattega maateel on juhitavus halb (libiseb) ja tuleb kogu aeg valvel olla.
Üks kits suutis kord ka ette hüpata, aga sai ikka õigel hetkel minema.
Autost endast niipalju, et ega keegi teda osta ei taha. On küll käidud vaatamas ja kiidetud aga see on olnud ka kõik. Aga las ta olla siis, õigustab end praeguses ilmastikus päris hästi.
Lahendasin ära ka soojaprobleemi. Targemate soovitusel läksid vahetusse veepump ja soojakraan. Vana kraan paistis küll lahti olevat, aga ei. Oli päris kinni. Veepump oli ka üsna roostes ja loksus. Nüüd aga uus kraan ja uus pump= masin soe.
Peale remonti (veepump) käib auto kuidagi veel paremini, vaiksemalt ja ühtlasemalt. Temp. ei taha ainult 90-ni jõuda.
Jutu lõpetuseks mõned talvised kaadrid ka:
Järgmise korrani.
Lootus oli, et nüüd saab lõpuks ometi maanteelt majani viiva metsatee "lahti sõidetud" aga ei. Lükkas endale korraliku lumemäe ette ja kinni ta ongi. Lõpuks jäi ikka totaalselt kinni, kõhu peale. Tükk aega kaevasin teda välja.
Maanteel on temaga muidugi s*tt sõita aga nii kui külateedele jõuan, läheb mõnusaks. Nii 60-75 km/h on täpselt paras. Ja muidugi see praegune ilu looduses. Niva sobib täpselt sinna. Eks nende Niva orig. kummidega on muidugi see häda et lumes läheb hästi, aga peaaegu jääkattega maateel on juhitavus halb (libiseb) ja tuleb kogu aeg valvel olla.
Üks kits suutis kord ka ette hüpata, aga sai ikka õigel hetkel minema.
Autost endast niipalju, et ega keegi teda osta ei taha. On küll käidud vaatamas ja kiidetud aga see on olnud ka kõik. Aga las ta olla siis, õigustab end praeguses ilmastikus päris hästi.
Lahendasin ära ka soojaprobleemi. Targemate soovitusel läksid vahetusse veepump ja soojakraan. Vana kraan paistis küll lahti olevat, aga ei. Oli päris kinni. Veepump oli ka üsna roostes ja loksus. Nüüd aga uus kraan ja uus pump= masin soe.
Peale remonti (veepump) käib auto kuidagi veel paremini, vaiksemalt ja ühtlasemalt. Temp. ei taha ainult 90-ni jõuda.
Jutu lõpetuseks mõned talvised kaadrid ka:
Järgmise korrani.
Niva- see ongi vene ime!
Mitte ei näe, kas sul meh. või el. ventilaator. Praeguse külmaga on 90 saavutamine raske, eriti rihmaotsas ventikaga. Pane radika ette katik (loe: papp, spetskate) või jää totaalselt lumme kinni või uha paar ringi jäärada. Peale seda peaks juba tunda andma.
Muidu vaatan, et auto leiab sihipärast kasutust meie talves.
Muidu vaatan, et auto leiab sihipärast kasutust meie talves.
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
-
lLadaNiva
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 151
- Liitunud: 31 Dets 2007 19:29
- Asukoht: Tallinn, Harjumaa
- Autod: Lada Niva'78 (kap rem. 2001)
Masinal on el.vent.Algselt postitas: kapa
Mitte ei näe, kas sul meh. või el. ventilaator. Praeguse külmaga on 90 saavutamine raske, eriti rihmaotsas ventikaga. Pane radika ette katik (loe: papp, spetskate) või jää totaalselt lumme kinni või uha paar ringi jäärada. Peale seda peaks juba tunda andma.
Muidu vaatan, et auto leiab sihipärast kasutust meie talves.
Niva- see ongi vene ime!