9. leht 11-st

Postitatud: 17 Veebr 2010 22:57
Postitas m6mm
Vahepeal olin sunnitud 08 õue tõstma:D, et teha ruumi lume lükkamiseks hangitud ATVle. Seega sai tegeletud vähem ruumi võtvate asjadega. Praeguseks hetkeks on 1600cc mootor koos ja valmis auto külge rändama!

[Muudetud: 17-2-2010 m6mm]

Postitatud: 17 Veebr 2010 23:16
Postitas VäikeMägilane
aga miks mitte 1800cc? Jamate nende võrridega...kui juba nagunii kõik maas laiali oli;)

Postitatud: 18 Veebr 2010 00:02
Postitas ccve
Algselt postitas: VäikeMägilane
aga miks mitte 1800cc? Jamate nende võrridega...kui juba nagunii kõik maas laiali oli;)
Sest sõidetakse vist kuni 1600cc klassis.

Postitatud: 18 Veebr 2010 10:14
Postitas VäikeMägilane
Algselt postitas: ccve
Algselt postitas: VäikeMägilane
aga miks mitte 1800cc? Jamate nende võrridega...kui juba nagunii kõik maas laiali oli;)
Sest sõidetakse vist kuni 1600cc klassis.
aga ei saa kiiremini edasi, maksab üldarvestuse koht:)
Lihtsalt kaheksale on igast nodi saada, sadat varianti.

Postitatud: 18 Veebr 2010 11:57
Postitas france2
mis valemiga sa samara plokile 1800cc saad?

Postitatud: 18 Veebr 2010 12:03
Postitas m6mm
Tegelikult on lugu selline, et kuna mootori tükid tulid hr. Vahi käest, ei ole mõtet arvata, et keegi RR ringkonnast teada ei saa, et mingi samaar paugutab 1,8l mootoriga väikeses klassis ja suurde klassi pole mõtet nii või naa minna?! Tegelikult ei kujuta ma ette mida ja kui palju see kubatuuri tõus üldse annab? Nagu kunagi mainisin, toimub väike eksperiment samaari kubatuuri tõusuga. Sügisel käisin dünos, standart 1,5/16v mootoriga ja nüüd sõidan uue 1,6/16v (muutsin ainult kubatuuri, midagi muud ei tuuninud) mootori sisse ja plaanin minna uuesti dünosse. Võrdsete tingimuste loomise juures on väike mure, ma ei mälete mis mõõdus rehvid siis ees olid kui dünos käisin.

Postitatud: 18 Veebr 2010 12:09
Postitas m6mm
Algselt postitas: france2
mis valemiga sa samara plokile 1800cc saad?
Põhimõteliselt saab kõiki neid asju Vahi käest tellida mida siin näha on;)

http://www.kartuning.ru/shop/category/7589/

Postitatud: 18 Veebr 2010 12:33
Postitas france2
huvitav kas kepsud tulevad kah kaasa? Aga nagu mainisin sulle ootan su dünos käigu ära:D

Postitatud: 18 Veebr 2010 12:48
Postitas m6mm
Kepsud on nendel komplektidel standart mõõdus 121mm!

Postitatud: 18 Veebr 2010 14:06
Postitas france2
vaatasin seda lehekülge kuid mis valemiga sa 84mm kolvi sinna plokki saad ja kui kaasa tulevad orig. kepsud, siis mismoodi sa lahendasid selle suurema tõusuga kaasneva (kolb tuleb siis ju plokist välja)

Postitatud: 18 Veebr 2010 14:19
Postitas VäikeMägilane
Algselt postitas: france2
vaatasin seda lehekülge kuid mis valemiga sa 84mm kolvi sinna plokki saad ja kui kaasa tulevad orig. kepsud, siis mismoodi sa lahendasid selle suurema tõusuga kaasneva (kolb tuleb siis ju plokist välja)
su küsimustele on vastused olemas, juba 20a. tagasi:) ainus uus asi on tänapäeval 16V pea ja sinna tellitavad nukid.


Aga selle düno ja jutuga, ma muutsin aind käiku või aind vahetasin nuka, ei maksa end petta - mootor on tervik ja kui midagi muudad, tuleb ka teisi muuta. vastasel korral ongi tulemus negatiivne või stagnatsioon

Aga üks nipp on, et peab arvestama mootori karakteristikat, kas tahetakse väänet alumise otsa suunas (traktorid) või teravat võimsust ülemises otsas (tsiklid)

Autorallis oleks hea kui oleks masinal jätkuks vedamist
3st kuni 6,7,8-ni (mahapöörded jms nõuavad seda)

Postitatud: 18 Veebr 2010 14:58
Postitas m6mm
Algselt postitas: france2
vaatasin seda lehekülge kuid mis valemiga sa 84mm kolvi sinna plokki saad ja kui kaasa tulevad orig. kepsud, siis mismoodi sa lahendasid selle suurema tõusuga kaasneva (kolb tuleb siis ju plokist välja)
Kolvi sõrme auk on kõrgemale toodud kolvil
http://www.kartuning.ru/Porhni/0.jpg

Postitatud: 18 Veebr 2010 15:15
Postitas uzzac
oled ka õige lehekülje üles leidnud. isegi sealt varsti üht teist tellime.

palju sa kogu kolvigrupi pealt kaalu vähemaks saad?

Postitatud: 18 Veebr 2010 15:35
Postitas ccve
Algselt postitas: france2
vaatasin seda lehekülge kuid mis valemiga sa 84mm kolvi sinna plokki saad ja kui kaasa tulevad orig. kepsud, siis mismoodi sa lahendasid selle suurema tõusuga kaasneva (kolb tuleb siis ju plokist välja)
Valemit täpselt öelda ei oska aga ka minu samaaril on 84 kolvid sees :)

[Muudetud: 18-2-2010 ccve]

Postitatud: 18 Veebr 2010 16:38
Postitas france2
Algselt postitas: ccve
Algselt postitas: france2
vaatasin seda lehekülge kuid mis valemiga sa 84mm kolvi sinna plokki saad ja kui kaasa tulevad orig. kepsud, siis mismoodi sa lahendasid selle suurema tõusuga kaasneva (kolb tuleb siis ju plokist välja)
Valemit täpselt öelda ei oska aga ka minu samaaril on 84 kolvid sees :)

[Muudetud: 18-2-2010 ccve]
Ja see siis orig 21083 plokis?

Postitatud: 18 Veebr 2010 17:15
Postitas VäikeMägilane
no se kartuning ei ole veel kõige parem koht, aga avalikkusele teada ja tõesti sealt saab ka reaalseid asju.

lihtsalt meeldetuletuseks et 2108'le on saada erinevas mõõdus mootori plokke, väliselt ilma mõõtmata tõesti vahet ei tee...

Postitatud: 18 Veebr 2010 17:48
Postitas olaaf
väntvõllid
74,8
75,6
78
80
82
83
84
86 (keps 43mm)
88 (keps 43mm)

mootoriblokid:
standard 2108x/211x h=194,8mm
+2,3mm h= 197,1mm
+3,5mm h= 198,3mm
+4,5mm h= 199,3mm
+4,7mm H= 199,5mm

võimalikud suured geomeetriad siis:
82mm x 75,6mm (kalina vänt) = 1596cc
84mm x 75,6mm (kalina vänt) = 1674cc
84mm x 78mm = 1728cc
84x80 = 1772cc
84x82 = 1816cc
84x83 = 1838cc
84x84 = 1861cc
84x86 = 1905cc
84x88 = 1949cc

teoreetiline maksimum on siis:
84,5x88 = 1973cc

Postitatud: 18 Veebr 2010 20:32
Postitas m6mm
Algselt postitas: VäikeMägilane

Aga selle düno ja jutuga, ma muutsin aind käiku või aind vahetasin nuka, ei maksa end petta - mootor on tervik ja kui midagi muudad, tuleb ka teisi muuta. vastasel korral ongi tulemus negatiivne või stagnatsioon
Just .... tegemist ongi eksperimendiga (minul igaljuhul igasugused ootused puuduvad:P)! Tavaliselt ongi see, et tuunid mootorit, teedki mootori juures ~10 muudatust/arendust. Nendest 7 annavad näiteks +3kw=21kw ja 3 annavad -2kw=-6kw, nii et kokkuvõttes +15kw, areng on olemas, aga mis kui palju annab või võtab ei tea vist keegi?! Nüüd ongi idee selles, et muutsin ainult kolvi käiku (+4,6mm) ja oleks ju huvitav teada mis juhtub sellest?
Või oskab keegi pakkuda/arvata mis tulemus dünost tuleb, eelmine kord oli mootorist 77kw?

Kunagi keegi ütles, et kui kaotad ainult 25% mootori võimsusest peale kodust tuuningut on tuuning õnnestunud:D?!


[Muudetud: 19-2-2010 m6mm]

Postitatud: 18 Veebr 2010 22:17
Postitas VäikeMägilane
ühel pu?ka konel 1590cc mõõdeti rattast 92kw

noh arvati et vähe, lisati juurde 100cc, muu sama sõideti ka mingi aeg, mindi stendi tulemus 98kw

teine näide pu?kal: 1680cc sa 10.5 stendis 96kw, mindi koju
tehti uus kaan, teine nukk, vahetati 84vänt 80 vastu aga kolvid 82, sa 11.5 stendis 111kw

(omaette teooria on veel need graafikud, mis olid nagu öö ja päev erineva karakteristikaga konedel)

ei ole asjad ni lihtsad, aga tore oleks muidugi teada saada, kas muutub midagi, kuid kubatuuri suurendades, peavad ka muud asjad suurenema, et asjal jumet oleks (a'la väljalasked, klapid, karpad/pritse jne jne)

Kuid üks on polt-kindel ja mida sa näed ka oma graafikult, et Nm muutus ja Nm max tuleb allapoole (rpm), esiasi kui suur see muutus on.

Postitatud: 18 Veebr 2010 22:20
Postitas VäikeMägilane
üks asi veel:) kus see mootori stend Eestis on?

("...eelmine kord mootorist 77kw" ....lugesin välja et testisid mootorit, mis sa nendest ratta läbimõõtude pärast siis põed?)
või sain valesti aru millestki:puzzled