2108/16v, m6mm, 2000 (rahvaralli projekt) MÜÜDUD!!!!

2108/16v, m6mm, 2000 (rahvaralli projekt) MÜÜDUD!!!!

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

#161

Postitus Postitas m6mm » 17 Veebr 2010 22:57

Vahepeal olin sunnitud 08 õue tõstma:D, et teha ruumi lume lükkamiseks hangitud ATVle. Seega sai tegeletud vähem ruumi võtvate asjadega. Praeguseks hetkeks on 1600cc mootor koos ja valmis auto külge rändama!

[Muudetud: 17-2-2010 m6mm]

VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1209
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2105, 2107 ja VFTS
Kontakt:

#162

Postitus Postitas VäikeMägilane » 17 Veebr 2010 23:16

aga miks mitte 1800cc? Jamate nende võrridega...kui juba nagunii kõik maas laiali oli;)
Festina lente!

Kasutaja avatar
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 640
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS
Kontakt:

#163

Postitus Postitas ccve » 18 Veebr 2010 00:02

Algselt postitas: VäikeMägilane
aga miks mitte 1800cc? Jamate nende võrridega...kui juba nagunii kõik maas laiali oli;)
Sest sõidetakse vist kuni 1600cc klassis.
WWW.RALLIPOOD.EE
AUTOSPORDI VARUSTUSE MÜÜK, JAPAN RACING VELJED

VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1209
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2105, 2107 ja VFTS
Kontakt:

#164

Postitus Postitas VäikeMägilane » 18 Veebr 2010 10:14

Algselt postitas: ccve
Algselt postitas: VäikeMägilane
aga miks mitte 1800cc? Jamate nende võrridega...kui juba nagunii kõik maas laiali oli;)
Sest sõidetakse vist kuni 1600cc klassis.


aga ei saa kiiremini edasi, maksab üldarvestuse koht:)
Lihtsalt kaheksale on igast nodi saada, sadat varianti.
Festina lente!

france2
Postitusi: 549
Liitunud: 17 Nov 2006 21:18
Asukoht: Märjamaa
Autod: Lada Vfts

#165

Postitus Postitas france2 » 18 Veebr 2010 11:57

mis valemiga sa samara plokile 1800cc saad?

Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

#166

Postitus Postitas m6mm » 18 Veebr 2010 12:03

Tegelikult on lugu selline, et kuna mootori tükid tulid hr. Vahi käest, ei ole mõtet arvata, et keegi RR ringkonnast teada ei saa, et mingi samaar paugutab 1,8l mootoriga väikeses klassis ja suurde klassi pole mõtet nii või naa minna?! Tegelikult ei kujuta ma ette mida ja kui palju see kubatuuri tõus üldse annab? Nagu kunagi mainisin, toimub väike eksperiment samaari kubatuuri tõusuga. Sügisel käisin dünos, standart 1,5/16v mootoriga ja nüüd sõidan uue 1,6/16v (muutsin ainult kubatuuri, midagi muud ei tuuninud) mootori sisse ja plaanin minna uuesti dünosse. Võrdsete tingimuste loomise juures on väike mure, ma ei mälete mis mõõdus rehvid siis ees olid kui dünos käisin.

Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

#167

Postitus Postitas m6mm » 18 Veebr 2010 12:09

Algselt postitas: france2
mis valemiga sa samara plokile 1800cc saad?

Põhimõteliselt saab kõiki neid asju Vahi käest tellida mida siin näha on;)

http://www.kartuning.ru/shop/category/7589/

france2
Postitusi: 549
Liitunud: 17 Nov 2006 21:18
Asukoht: Märjamaa
Autod: Lada Vfts

#168

Postitus Postitas france2 » 18 Veebr 2010 12:33

huvitav kas kepsud tulevad kah kaasa? Aga nagu mainisin sulle ootan su dünos käigu ära:D

Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

#169

Postitus Postitas m6mm » 18 Veebr 2010 12:48

Kepsud on nendel komplektidel standart mõõdus 121mm!

france2
Postitusi: 549
Liitunud: 17 Nov 2006 21:18
Asukoht: Märjamaa
Autod: Lada Vfts

#170

Postitus Postitas france2 » 18 Veebr 2010 14:06

vaatasin seda lehekülge kuid mis valemiga sa 84mm kolvi sinna plokki saad ja kui kaasa tulevad orig. kepsud, siis mismoodi sa lahendasid selle suurema tõusuga kaasneva (kolb tuleb siis ju plokist välja)

VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1209
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2105, 2107 ja VFTS
Kontakt:

#171

Postitus Postitas VäikeMägilane » 18 Veebr 2010 14:19

Algselt postitas: france2
vaatasin seda lehekülge kuid mis valemiga sa 84mm kolvi sinna plokki saad ja kui kaasa tulevad orig. kepsud, siis mismoodi sa lahendasid selle suurema tõusuga kaasneva (kolb tuleb siis ju plokist välja)


su küsimustele on vastused olemas, juba 20a. tagasi:) ainus uus asi on tänapäeval 16V pea ja sinna tellitavad nukid.


Aga selle düno ja jutuga, ma muutsin aind käiku või aind vahetasin nuka, ei maksa end petta - mootor on tervik ja kui midagi muudad, tuleb ka teisi muuta. vastasel korral ongi tulemus negatiivne või stagnatsioon

Aga üks nipp on, et peab arvestama mootori karakteristikat, kas tahetakse väänet alumise otsa suunas (traktorid) või teravat võimsust ülemises otsas (tsiklid)

Autorallis oleks hea kui oleks masinal jätkuks vedamist
3st kuni 6,7,8-ni (mahapöörded jms nõuavad seda)
Festina lente!

Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

#172

Postitus Postitas m6mm » 18 Veebr 2010 14:58

Algselt postitas: france2
vaatasin seda lehekülge kuid mis valemiga sa 84mm kolvi sinna plokki saad ja kui kaasa tulevad orig. kepsud, siis mismoodi sa lahendasid selle suurema tõusuga kaasneva (kolb tuleb siis ju plokist välja)

Kolvi sõrme auk on kõrgemale toodud kolvil
http://www.kartuning.ru/Porhni/0.jpg

uzzac
Foorumi kasutaja
Postitusi: 859
Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
Asukoht: prn/tln
Autod: Volvo S40

#173

Postitus Postitas uzzac » 18 Veebr 2010 15:15

oled ka õige lehekülje üles leidnud. isegi sealt varsti üht teist tellime.

palju sa kogu kolvigrupi pealt kaalu vähemaks saad?

Kasutaja avatar
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 640
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS
Kontakt:

#174

Postitus Postitas ccve » 18 Veebr 2010 15:35

Algselt postitas: france2
vaatasin seda lehekülge kuid mis valemiga sa 84mm kolvi sinna plokki saad ja kui kaasa tulevad orig. kepsud, siis mismoodi sa lahendasid selle suurema tõusuga kaasneva (kolb tuleb siis ju plokist välja)
Valemit täpselt öelda ei oska aga ka minu samaaril on 84 kolvid sees :)

[Muudetud: 18-2-2010 ccve]
WWW.RALLIPOOD.EE

AUTOSPORDI VARUSTUSE MÜÜK, JAPAN RACING VELJED

france2
Postitusi: 549
Liitunud: 17 Nov 2006 21:18
Asukoht: Märjamaa
Autod: Lada Vfts

#175

Postitus Postitas france2 » 18 Veebr 2010 16:38

Algselt postitas: ccve
Algselt postitas: france2
vaatasin seda lehekülge kuid mis valemiga sa 84mm kolvi sinna plokki saad ja kui kaasa tulevad orig. kepsud, siis mismoodi sa lahendasid selle suurema tõusuga kaasneva (kolb tuleb siis ju plokist välja)
Valemit täpselt öelda ei oska aga ka minu samaaril on 84 kolvid sees :)

[Muudetud: 18-2-2010 ccve]


Ja see siis orig 21083 plokis?

VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1209
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2105, 2107 ja VFTS
Kontakt:

#176

Postitus Postitas VäikeMägilane » 18 Veebr 2010 17:15

no se kartuning ei ole veel kõige parem koht, aga avalikkusele teada ja tõesti sealt saab ka reaalseid asju.

lihtsalt meeldetuletuseks et 2108'le on saada erinevas mõõdus mootori plokke, väliselt ilma mõõtmata tõesti vahet ei tee...
Festina lente!

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#177

Postitus Postitas olaaf » 18 Veebr 2010 17:48

väntvõllid
74,8
75,6
78
80
82
83
84
86 (keps 43mm)
88 (keps 43mm)

mootoriblokid:
standard 2108x/211x h=194,8mm
+2,3mm h= 197,1mm
+3,5mm h= 198,3mm
+4,5mm h= 199,3mm
+4,7mm H= 199,5mm

võimalikud suured geomeetriad siis:
82mm x 75,6mm (kalina vänt) = 1596cc
84mm x 75,6mm (kalina vänt) = 1674cc
84mm x 78mm = 1728cc
84x80 = 1772cc
84x82 = 1816cc
84x83 = 1838cc
84x84 = 1861cc
84x86 = 1905cc
84x88 = 1949cc

teoreetiline maksimum on siis:
84,5x88 = 1973cc
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

#178

Postitus Postitas m6mm » 18 Veebr 2010 20:32

Algselt postitas: VäikeMägilane

Aga selle düno ja jutuga, ma muutsin aind käiku või aind vahetasin nuka, ei maksa end petta - mootor on tervik ja kui midagi muudad, tuleb ka teisi muuta. vastasel korral ongi tulemus negatiivne või stagnatsioon

Just .... tegemist ongi eksperimendiga (minul igaljuhul igasugused ootused puuduvad:P)! Tavaliselt ongi see, et tuunid mootorit, teedki mootori juures ~10 muudatust/arendust. Nendest 7 annavad näiteks +3kw=21kw ja 3 annavad -2kw=-6kw, nii et kokkuvõttes +15kw, areng on olemas, aga mis kui palju annab või võtab ei tea vist keegi?! Nüüd ongi idee selles, et muutsin ainult kolvi käiku (+4,6mm) ja oleks ju huvitav teada mis juhtub sellest?
Või oskab keegi pakkuda/arvata mis tulemus dünost tuleb, eelmine kord oli mootorist 77kw?

Kunagi keegi ütles, et kui kaotad ainult 25% mootori võimsusest peale kodust tuuningut on tuuning õnnestunud:D?!


[Muudetud: 19-2-2010 m6mm]

VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1209
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2105, 2107 ja VFTS
Kontakt:

#179

Postitus Postitas VäikeMägilane » 18 Veebr 2010 22:17

ühel pu?ka konel 1590cc mõõdeti rattast 92kw

noh arvati et vähe, lisati juurde 100cc, muu sama sõideti ka mingi aeg, mindi stendi tulemus 98kw

teine näide pu?kal: 1680cc sa 10.5 stendis 96kw, mindi koju
tehti uus kaan, teine nukk, vahetati 84vänt 80 vastu aga kolvid 82, sa 11.5 stendis 111kw

(omaette teooria on veel need graafikud, mis olid nagu öö ja päev erineva karakteristikaga konedel)

ei ole asjad ni lihtsad, aga tore oleks muidugi teada saada, kas muutub midagi, kuid kubatuuri suurendades, peavad ka muud asjad suurenema, et asjal jumet oleks (a'la väljalasked, klapid, karpad/pritse jne jne)

Kuid üks on polt-kindel ja mida sa näed ka oma graafikult, et Nm muutus ja Nm max tuleb allapoole (rpm), esiasi kui suur see muutus on.
Festina lente!

VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1209
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2105, 2107 ja VFTS
Kontakt:

#180

Postitus Postitas VäikeMägilane » 18 Veebr 2010 22:20

üks asi veel:) kus see mootori stend Eestis on?

("...eelmine kord mootorist 77kw" ....lugesin välja et testisid mootorit, mis sa nendest ratta läbimõõtude pärast siis põed?)
või sain valesti aru millestki:puzzled
Festina lente!


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: hevi, Majestic-12 [Bot] ja 11 külalist