2108/16v, m6mm, 2000 (rahvaralli projekt) MÜÜDUD!!!!
2108/16v, m6mm, 2000 (rahvaralli projekt) MÜÜDUD!!!!
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1471
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107, Niva, VFTS
- Kontakt:
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1471
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107, Niva, VFTS
- Kontakt:
aga ei saa kiiremini edasi, maksab üldarvestuse koht:)Algselt postitas: ccveSest sõidetakse vist kuni 1600cc klassis.Algselt postitas: VäikeMägilane
aga miks mitte 1800cc? Jamate nende võrridega...kui juba nagunii kõik maas laiali oli;)
Lihtsalt kaheksale on igast nodi saada, sadat varianti.
Festina lente!
Tegelikult on lugu selline, et kuna mootori tükid tulid hr. Vahi käest, ei ole mõtet arvata, et keegi RR ringkonnast teada ei saa, et mingi samaar paugutab 1,8l mootoriga väikeses klassis ja suurde klassi pole mõtet nii või naa minna?! Tegelikult ei kujuta ma ette mida ja kui palju see kubatuuri tõus üldse annab? Nagu kunagi mainisin, toimub väike eksperiment samaari kubatuuri tõusuga. Sügisel käisin dünos, standart 1,5/16v mootoriga ja nüüd sõidan uue 1,6/16v (muutsin ainult kubatuuri, midagi muud ei tuuninud) mootori sisse ja plaanin minna uuesti dünosse. Võrdsete tingimuste loomise juures on väike mure, ma ei mälete mis mõõdus rehvid siis ees olid kui dünos käisin.
Põhimõteliselt saab kõiki neid asju Vahi käest tellida mida siin näha on;)Algselt postitas: france2
mis valemiga sa samara plokile 1800cc saad?
http://www.kartuning.ru/shop/category/7589/
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1471
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107, Niva, VFTS
- Kontakt:
su küsimustele on vastused olemas, juba 20a. tagasi:) ainus uus asi on tänapäeval 16V pea ja sinna tellitavad nukid.Algselt postitas: france2
vaatasin seda lehekülge kuid mis valemiga sa 84mm kolvi sinna plokki saad ja kui kaasa tulevad orig. kepsud, siis mismoodi sa lahendasid selle suurema tõusuga kaasneva (kolb tuleb siis ju plokist välja)
Aga selle düno ja jutuga, ma muutsin aind käiku või aind vahetasin nuka, ei maksa end petta - mootor on tervik ja kui midagi muudad, tuleb ka teisi muuta. vastasel korral ongi tulemus negatiivne või stagnatsioon
Aga üks nipp on, et peab arvestama mootori karakteristikat, kas tahetakse väänet alumise otsa suunas (traktorid) või teravat võimsust ülemises otsas (tsiklid)
Autorallis oleks hea kui oleks masinal jätkuks vedamist
3st kuni 6,7,8-ni (mahapöörded jms nõuavad seda)
Festina lente!
Kolvi sõrme auk on kõrgemale toodud kolvilAlgselt postitas: france2
vaatasin seda lehekülge kuid mis valemiga sa 84mm kolvi sinna plokki saad ja kui kaasa tulevad orig. kepsud, siis mismoodi sa lahendasid selle suurema tõusuga kaasneva (kolb tuleb siis ju plokist välja)
http://www.kartuning.ru/Porhni/0.jpg
-
cccve
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 654
- Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS
Valemit täpselt öelda ei oska aga ka minu samaaril on 84 kolvid seesAlgselt postitas: france2
vaatasin seda lehekülge kuid mis valemiga sa 84mm kolvi sinna plokki saad ja kui kaasa tulevad orig. kepsud, siis mismoodi sa lahendasid selle suurema tõusuga kaasneva (kolb tuleb siis ju plokist välja)
[Muudetud: 18-2-2010 ccve]
Ja see siis orig 21083 plokis?Algselt postitas: ccveValemit täpselt öelda ei oska aga ka minu samaaril on 84 kolvid seesAlgselt postitas: france2
vaatasin seda lehekülge kuid mis valemiga sa 84mm kolvi sinna plokki saad ja kui kaasa tulevad orig. kepsud, siis mismoodi sa lahendasid selle suurema tõusuga kaasneva (kolb tuleb siis ju plokist välja)
[Muudetud: 18-2-2010 ccve]
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1471
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107, Niva, VFTS
- Kontakt:
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
väntvõllid
74,8
75,6
78
80
82
83
84
86 (keps 43mm)
88 (keps 43mm)
mootoriblokid:
standard 2108x/211x h=194,8mm
+2,3mm h= 197,1mm
+3,5mm h= 198,3mm
+4,5mm h= 199,3mm
+4,7mm H= 199,5mm
võimalikud suured geomeetriad siis:
82mm x 75,6mm (kalina vänt) = 1596cc
84mm x 75,6mm (kalina vänt) = 1674cc
84mm x 78mm = 1728cc
84x80 = 1772cc
84x82 = 1816cc
84x83 = 1838cc
84x84 = 1861cc
84x86 = 1905cc
84x88 = 1949cc
teoreetiline maksimum on siis:
84,5x88 = 1973cc
74,8
75,6
78
80
82
83
84
86 (keps 43mm)
88 (keps 43mm)
mootoriblokid:
standard 2108x/211x h=194,8mm
+2,3mm h= 197,1mm
+3,5mm h= 198,3mm
+4,5mm h= 199,3mm
+4,7mm H= 199,5mm
võimalikud suured geomeetriad siis:
82mm x 75,6mm (kalina vänt) = 1596cc
84mm x 75,6mm (kalina vänt) = 1674cc
84mm x 78mm = 1728cc
84x80 = 1772cc
84x82 = 1816cc
84x83 = 1838cc
84x84 = 1861cc
84x86 = 1905cc
84x88 = 1949cc
teoreetiline maksimum on siis:
84,5x88 = 1973cc
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Just .... tegemist ongi eksperimendiga (minul igaljuhul igasugused ootused puuduvad:P)! Tavaliselt ongi see, et tuunid mootorit, teedki mootori juures ~10 muudatust/arendust. Nendest 7 annavad näiteks +3kw=21kw ja 3 annavad -2kw=-6kw, nii et kokkuvõttes +15kw, areng on olemas, aga mis kui palju annab või võtab ei tea vist keegi?! Nüüd ongi idee selles, et muutsin ainult kolvi käiku (+4,6mm) ja oleks ju huvitav teada mis juhtub sellest?Algselt postitas: VäikeMägilane
Aga selle düno ja jutuga, ma muutsin aind käiku või aind vahetasin nuka, ei maksa end petta - mootor on tervik ja kui midagi muudad, tuleb ka teisi muuta. vastasel korral ongi tulemus negatiivne või stagnatsioon
Või oskab keegi pakkuda/arvata mis tulemus dünost tuleb, eelmine kord oli mootorist 77kw?
Kunagi keegi ütles, et kui kaotad ainult 25% mootori võimsusest peale kodust tuuningut on tuuning õnnestunud:D?!
[Muudetud: 19-2-2010 m6mm]
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1471
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107, Niva, VFTS
- Kontakt:
ühel pu?ka konel 1590cc mõõdeti rattast 92kw
noh arvati et vähe, lisati juurde 100cc, muu sama sõideti ka mingi aeg, mindi stendi tulemus 98kw
teine näide pu?kal: 1680cc sa 10.5 stendis 96kw, mindi koju
tehti uus kaan, teine nukk, vahetati 84vänt 80 vastu aga kolvid 82, sa 11.5 stendis 111kw
(omaette teooria on veel need graafikud, mis olid nagu öö ja päev erineva karakteristikaga konedel)
ei ole asjad ni lihtsad, aga tore oleks muidugi teada saada, kas muutub midagi, kuid kubatuuri suurendades, peavad ka muud asjad suurenema, et asjal jumet oleks (a'la väljalasked, klapid, karpad/pritse jne jne)
Kuid üks on polt-kindel ja mida sa näed ka oma graafikult, et Nm muutus ja Nm max tuleb allapoole (rpm), esiasi kui suur see muutus on.
noh arvati et vähe, lisati juurde 100cc, muu sama sõideti ka mingi aeg, mindi stendi tulemus 98kw
teine näide pu?kal: 1680cc sa 10.5 stendis 96kw, mindi koju
tehti uus kaan, teine nukk, vahetati 84vänt 80 vastu aga kolvid 82, sa 11.5 stendis 111kw
(omaette teooria on veel need graafikud, mis olid nagu öö ja päev erineva karakteristikaga konedel)
ei ole asjad ni lihtsad, aga tore oleks muidugi teada saada, kas muutub midagi, kuid kubatuuri suurendades, peavad ka muud asjad suurenema, et asjal jumet oleks (a'la väljalasked, klapid, karpad/pritse jne jne)
Kuid üks on polt-kindel ja mida sa näed ka oma graafikult, et Nm muutus ja Nm max tuleb allapoole (rpm), esiasi kui suur see muutus on.
Festina lente!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1471
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107, Niva, VFTS
- Kontakt: