M vöi V: Vaz 2103, Overspeed, 1974 a. MÜÜA!
M vöi V: Vaz 2103, Overspeed, 1974 a. MÜÜA!
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
M vöi V: Vaz 2103, Overspeed, 1974 a. MÜÜA!
Tegelikult on masin aastast 73, sest esmane registreerimine teostatud 1 jaanuaril 74. 2103-esid oli toodetud selleks ajaks veidi üle 130tuhande.
Selle aja masinatel käivitus kojamees veel armatuurinupust ja mootori karterituulutusel on lisaõhuvõtuava, nagu esimestel 01-dedel.
Esimese asjana üritasin teha korda auto käiguosa. Tahtsin teada, kas ilma mootorit näppimata on võimalik sõita väikse benakuluga.
[Muudetud: 7-7-2009 motamees]
[Muudetud: 10-9-2009 motamees]
[Muudetud: 6-1-2010 logman]
Selle aja masinatel käivitus kojamees veel armatuurinupust ja mootori karterituulutusel on lisaõhuvõtuava, nagu esimestel 01-dedel.
Esimese asjana üritasin teha korda auto käiguosa. Tahtsin teada, kas ilma mootorit näppimata on võimalik sõita väikse benakuluga.
[Muudetud: 7-7-2009 motamees]
[Muudetud: 10-9-2009 motamees]
[Muudetud: 6-1-2010 logman]
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Väikse bensiinikulu saavutamiseks vahetasin kõigepealt ära ühe esipidurisuporti (pidur jäi peale). Ka üks pidurivoolik läks ühtlasi vahetusse. Teise olulise asjana reguleerisin ära kokkujooksu (kokkujooks oli liialt suur). Seejärel vahetasin ära kõik õlid.
Mootorisse läks (koos eelneva läbipesuga) täissünteetiline 5w-40 õli. Käigukasti panin poolsünteetilise mootoriõli 10w-40. Tagasilda täissünteetiline transmissioonõli 75w-90. Lisaks soojendasin ka tagasilla reduktori (sellest hiljem).
Mootorisse läks (koos eelneva läbipesuga) täissünteetiline 5w-40 õli. Käigukasti panin poolsünteetilise mootoriõli 10w-40. Tagasilda täissünteetiline transmissioonõli 75w-90. Lisaks soojendasin ka tagasilla reduktori (sellest hiljem).
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Alla panin teise kardaani, kuna vana kardaan vibreeris veidi.
Vahetatud sai veel spidomeeter (päevalugeja ei töötanud), rool (oli lõhki kuivanud), tahhomeeter (vahel ei töötanud), aku (oli täitsa otsas).
Kunagi, kui Nivaga sõitsin, tundsin talvel transmissioonõlide takistust sõitmisel. Enne 20km läbisõitu ei hakanud masin vabalt jooksma. Nival tunneb seda, kuna all on mitu silda ja lisaks vahekast. Kindlasti on suhteliselt sama takistusega (üks sild ja käigukast) tegu ka tavamasinal, seda aga nii kenasti ei tunneta.
Selle ilmingu vähendamiseks tegin tagasilla reduktorile "kasuka" ümber.
Kõigepealt lasin reduktori ümberringi vahuga kokku.
Vahetatud sai veel spidomeeter (päevalugeja ei töötanud), rool (oli lõhki kuivanud), tahhomeeter (vahel ei töötanud), aku (oli täitsa otsas).
Kunagi, kui Nivaga sõitsin, tundsin talvel transmissioonõlide takistust sõitmisel. Enne 20km läbisõitu ei hakanud masin vabalt jooksma. Nival tunneb seda, kuna all on mitu silda ja lisaks vahekast. Kindlasti on suhteliselt sama takistusega (üks sild ja käigukast) tegu ka tavamasinal, seda aga nii kenasti ei tunneta.
Selle ilmingu vähendamiseks tegin tagasilla reduktorile "kasuka" ümber.
Kõigepealt lasin reduktori ümberringi vahuga kokku.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Nii vanadel 03-edel ei olnud veel elektrilist jahutusventi. Tuli siis veidi saagida.
Nüüd vist kirjas kõik benakulu vähendavad tegemised.
Praeguseks läbisõit masinaga ligemale 1300km. Täpsemad mõõtmised pikematel otstel andsid järgmised tulemused.
Tavaline sõit (minu stiiliga) võtab 7,8 L/100km kohta.
127km arulagedat kihutamist (lihtsalt minu kaassõitjat ootas saalitäis rahvast ja praam vedas veidi alt) + 80km normaalset sõitu andis lõpptulemuseks üllatava 8,8 L/100km kohta.
Vaatamata auto välisele kistud olemisele on nüüdseks käiguosa väga heas seisus (auto läbisõit ju ainult 97tuhat km).
Nüüd vist kirjas kõik benakulu vähendavad tegemised.
Praeguseks läbisõit masinaga ligemale 1300km. Täpsemad mõõtmised pikematel otstel andsid järgmised tulemused.
Tavaline sõit (minu stiiliga) võtab 7,8 L/100km kohta.
127km arulagedat kihutamist (lihtsalt minu kaassõitjat ootas saalitäis rahvast ja praam vedas veidi alt) + 80km normaalset sõitu andis lõpptulemuseks üllatava 8,8 L/100km kohta.
Vaatamata auto välisele kistud olemisele on nüüdseks käiguosa väga heas seisus (auto läbisõit ju ainult 97tuhat km).
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Tuled
Logman'ile- Ju siis on plekkide vahetamise käigus läinud tuled ristipidi külge. Ise pole seda tähele pannudki.
Tagatuled võtsin lahti ja pesin klaasid/reflektorid kenasti puhtaks. Ühe vuffelklaasi (punane osa pole punane, vaid mingit lillat värvi) asendasin originaaliga.
Esituledega oli pikem ooper.
Foorumis on ka enne olnud juttu 03 ja 06 halbadest lähituledest. Reflektor on lihtsalt nii väike. Ega minulgi midagi paremat pole olnud.
Asja uurides selgus, et äsja on pandud kõik uued reflektorid (sdelano v rossii). Pooltule lõige aga oli väga hägune. Lähemalt reflektorit uurides tuli välja, et reflektori peegel on mummuline nagu Motamehe auto värv. Selline peegel ei saagi hästi näidata.
Otsisin siis varudest välja ühed väga korralikud jaapani elemendid. Üks tuli näitas väga ilusti, aga teisel ikka poole tule lõige pole õige. Vahetasin mitmeid elemente ennem, kui taipasin tõelist viga.
Jaapani element oli ju R2 pirni jaoks. Selle jaoks on ka halogeene saadaval. Üks selline halogeenpirn osutus aga selliseks vuffliks (see käiski ühest elemendist teise elmenti), et viskasin selle lihtsalt prügikasti. Pirni asendus lahendas kõik probleemid. Nüüd ka pooled tuled päris kenad (vanatüübi suurte reflektorite vasta ikka ei saa). Kuna kaugtulesid on neli tükki, jätsin sisemised tuled rossia omad (kaugtuled on väga head).
Pildilt on hästi näha jaapani (kasutatud) ja rossia (uus) tule vahe.
Tagatuled võtsin lahti ja pesin klaasid/reflektorid kenasti puhtaks. Ühe vuffelklaasi (punane osa pole punane, vaid mingit lillat värvi) asendasin originaaliga.
Esituledega oli pikem ooper.
Foorumis on ka enne olnud juttu 03 ja 06 halbadest lähituledest. Reflektor on lihtsalt nii väike. Ega minulgi midagi paremat pole olnud.
Asja uurides selgus, et äsja on pandud kõik uued reflektorid (sdelano v rossii). Pooltule lõige aga oli väga hägune. Lähemalt reflektorit uurides tuli välja, et reflektori peegel on mummuline nagu Motamehe auto värv. Selline peegel ei saagi hästi näidata.
Otsisin siis varudest välja ühed väga korralikud jaapani elemendid. Üks tuli näitas väga ilusti, aga teisel ikka poole tule lõige pole õige. Vahetasin mitmeid elemente ennem, kui taipasin tõelist viga.
Jaapani element oli ju R2 pirni jaoks. Selle jaoks on ka halogeene saadaval. Üks selline halogeenpirn osutus aga selliseks vuffliks (see käiski ühest elemendist teise elmenti), et viskasin selle lihtsalt prügikasti. Pirni asendus lahendas kõik probleemid. Nüüd ka pooled tuled päris kenad (vanatüübi suurte reflektorite vasta ikka ei saa). Kuna kaugtulesid on neli tükki, jätsin sisemised tuled rossia omad (kaugtuled on väga head).
Pildilt on hästi näha jaapani (kasutatud) ja rossia (uus) tule vahe.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Pagasniku leiud
Masinas oli väga palju igasugust staffi. Osa neist seotud ?iguliga osa mitte.
Peale "mittehuvitava" staffi, oli üks pärlitest, kinnises pakendis jalgratta tagalamp. Selliseid asju pole juba ammu-ammu müügis.
Peale "mittehuvitava" staffi, oli üks pärlitest, kinnises pakendis jalgratta tagalamp. Selliseid asju pole juba ammu-ammu müügis.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Pagasniku leiud
Paljud foorumikasutajad pole näinud selliseid numbrikinnituse spetspolte. Väga vähesed on näinud neid uues pakendis.
[Muudetud: 24-11-2007 motamees]
[Muudetud: 24-11-2007 motamees]
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Pagasniku leiud
Numbrimärkide originaalaluste (olid tehasest kaasas) all paistab veel liivakott. Tulekustutil (samuti apteegil) pidi vanasti olema peal autonumber, milles teda kasutati.
C
- Zetec
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 128
- Liitunud: 30 Mär 2007 21:32
- Asukoht: Tartu
- Autod: Ziguliidest 75a 2101, 85a 2106
Kas mootor on 1500 ““kuubikut““ ?
Vot see reduktori katmine on küll igavesti pole varem näinud et keegi midagi sellist oleks teinud.
Tulevikud plaanid auto ilusasti ära värvida jah ? Eisaa aru miks keegi selle kollasega nii mäkerdanud on, oleks mustki oleks nõks ilusam jäänud tulemus.
Edu Motamehele, eks siis tulevikus on oodata üht korralikku 03me, kuna eriti ei usu, et Motamees hakkab spoilereid, toonklaasi, supakat, antitiibasid ja plärisevaid sportpütte külge ehitama.
Kas 03mel ongi originaalis sellised kilbid nagu 01el ?
Vot see reduktori katmine on küll igavesti pole varem näinud et keegi midagi sellist oleks teinud.
Tulevikud plaanid auto ilusasti ära värvida jah ? Eisaa aru miks keegi selle kollasega nii mäkerdanud on, oleks mustki oleks nõks ilusam jäänud tulemus.
Edu Motamehele, eks siis tulevikus on oodata üht korralikku 03me, kuna eriti ei usu, et Motamees hakkab spoilereid, toonklaasi, supakat, antitiibasid ja plärisevaid sportpütte külge ehitama.
Kas 03mel ongi originaalis sellised kilbid nagu 01el ?
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Jah, mootor on 1500. 2103 omab sellist originaalis.Algselt postitas: Zetec
Kas mootor on 1500 ““kuubikut““ ?
Vot see reduktori katmine on küll igavesti pole varem näinud et keegi midagi sellist oleks teinud.
Seda reduktori katmist üritasin teha juba Nivale. Siis aga panin ümber mistra, mis muutus väga kiiresti narakaks. Tol ajal polnud vahtu võtta, või ei tulnud lihtsalt selle peale. Pikemalt ehitada pole aga viitsinud.
Üldiselt peab arvestama sellega, et kõik autost eralduv soojus on lõppkokkuvõttes bensiinist toodetud. Mida vähem on soojuskadusid, seda vähem läheb bensiini.
Osa kadusid on vältimatud, milleks neid siis veel suurendada?
C
- siksaator
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 631
- Liitunud: 18 Aug 2007 21:05
- Asukoht: Tallinn
- Autod: VW Golf III
Sinna pole küll ise auku tehtud:D Need poldid kohe originaalis olnud ja nende poltide jaoks on kohe spetsvõti ka;) Polegi nagu kellegil eriti seda tagumist võru näinud(see mis nö kilbi ümber on:)).Algselt postitas: Vaalo
See ongi ju tavaline 01/02/03 jne kilp, ainult ma ei saa aru miks talle keskele auk on tehtud. Võibolla kardeti, et niisama lendab minema.