42. leht 43-st

Postitatud: 27 Jaan 2014 09:09
Postitas olaaf
loodame, et see karteris pöörlev malmist kärakas sellepeale krõps ei tee, kui rohkem koormama hakkate :)
kas venest tulnud kaanel siis klapiajami ja nukamajandus juba lahendatud pole?
või proovite jämedamaid tõukureid ja hästi suuri nukkasid peale mahutada?

Postitatud: 27 Jaan 2014 15:54
Postitas uzzac
Ei ole Venest tulnud kaas, vaid kohalike ässade ülejääk. Tahaks ju sellist vedru mis lihtsalt plänn puruks ei lenda kui üle 8000 pöörde pähe saab mitu tundi. CatCams toodab täitsa adekvaatseid tükke, mis on safe for 8500+10%, niiet sinna tuleb pelgalt sobiv tops pähe leida. Topelt vedrudega ei tahaks jändama hakata, pole nii suured need pöörded ka, aga originaalid ei sobi kindlasti.

Nukk ei ole midagi enneolematult raju, tõus ~11mm tuuri ja selline 290-300kraadi kanti. Täpsed graafikud peaks ka olemas olema, sest käisid mõlemad võllid Artmani pingist läbi.

Vändaga ei tohiks häda olla, viimati kui garaažis käisin siis nägin mingit "sportivnõi" detaili riiulis, kas ka tegu oli meile sobiva tükiga ei oska hetkel kommenteerida. Niipea kui ilmad kannatavad garaažis puhvaika seljast heita olen ametis ja proovime võimalikult varakult rajale pääseda.

Postitatud: 27 Jaan 2014 18:26
Postitas olaaf
uuri http://www.racingsprings.com/BeehiveValveSprings ka,
väljamaal kasutavad neid küll 8v mootoris, kus kogu klapiajam sigaraske võrreldes 16v pisikeste plönnidega...

Postitatud: 27 Jaan 2014 21:57
Postitas VäikeMägilane
Пружина клапана 16V большей жесткости для установки в головку блока цилиндров 2112. Комплект 16 штук. Жесткость пружины при недоходе до смыкания 2 мм - 75 кг.
Ehk siis idast saab, hind ei ole ka kosmos.
samuti saab täismetall topse 30-32mm mõõduga.

Postitatud: 28 Jaan 2014 14:06
Postitas uzzac
Tuli välja, et ikkagi on venelaste pea. Peaks olema 1600 Kit Cari detail, mille mõned osad on ka homologeeritud ja seega mitte väga karmiks aetud.

Topsid peaksid jääma originaalid, et mitte liiast tööd endale juurde teha. Cat Cams pakub originaal topsi parajat vedru, mis peaks klapi-nukaga hästi kokku sobima. Ainult titaanist vedrualuseid seibe on vaja natuke kohandada.

KitCari prototüübist pilti ka

Pilt

Postitatud: 28 Jaan 2014 18:38
Postitas olaaf
Ma ainult huvipärast küsin, miks vedrualuseid seibid titaanist tehtud on?!


Edit Priidic, ilmselt selleks:
"Kaks kõige kasulikumat omadust on titaani vastupidavus korrosioonile (sealhulgas mereveele, kuningveele ja kloorile) ja tema suurim tugevuse ja kaalu suhe metallide hulgas. Puhtal kujul on ta sama tugev kui mõned terase sulamid, kuid 45% kergem. "

Postitatud: 28 Jaan 2014 19:08
Postitas olaaf
Arvestades 16v kaane suurt kaalu on kaalusääst klapivedru aluste seibide kasutamisel märkamatu.
Loodame, et need seibid olid lihtsalt olemas mitte neid ei tellitud suure raha eest :)

Postitatud: 28 Jaan 2014 19:48
Postitas SexSix
Jõu mõõtühik SI-süsteemis on njuuton (N). Jõud 1 N annab kehale, mille mass on 1 kg, kiirenduse 1 m/s².:D
Teemaks ikka klapiajami kaal mitte auto üldkaal.

Postitatud: 28 Jaan 2014 20:44
Postitas olaaf
vedrualune seib klapiajami kaalule ei mõju :)
ilmselt on catcamsi vedru veidi teise mõõduga..

Postitatud: 10 Veebr 2014 10:00
Postitas uzzac
Olaafil on tuline õigus ja minu keelevääratus ei jäänud talle märkamatuks. Mõtlesin ma ikka ülemisi taldrikuid, aga näe näpud arvasid teisiti. Lähen nüüd nädalavahetusel üle pika aja Pärnusse ja proovin olukorrast kerge fotoülevaate ka luua. Tehtud töid ikka omajagu juba on, niiet väike update ei tee paha.

Postitatud: 14 Apr 2014 11:20
Postitas uzzac
Sisselase vaikselt valmib. Väljalaske flants ka vesilõikusest käes.

Vaade on hetkel umbes selline :)
Pilt

Postitatud: 29 Mai 2014 10:29
Postitas uzzac
Venemaalt sõidab meie poole üks tehtud 16v kaas, et kindlalt rajale saada juuni lõpus, ostsime tutika 16v kaane ja teeme ühe igaks juhuks ise valmis.

Portimine tehtud, pesad lõigatud ja hetkel seisab klappide taga, mis peaks lähipäevil siia jõudma. Järgmine nv viskame ühe ploki ja suvalise kaane koos tühja käigukastiga autosse sisse, et väljalaske tegemisse saaks pilli viia. Selle võiks nädalaga valmis jõuda, et siis jaanipäeva pikal nädalavahetusel saaks lõplikult kokku ja tööle, ning ka rajal esimesed tiirud tehtud.

Portimine :)
Pilt

Postitatud: 29 Mai 2014 14:09
Postitas olaaf
16v puhul on kõige närvesöövam klappide regull ja hüdrokatest loobumine, kuidas see antud juhul lahendatakse?
nööbid "solid lifterite" alla või klapipikkustega paika?

Postitatud: 30 Mai 2014 00:55
Postitas VäikeMägilane
kui kasutada ivannide "polt-külge" metoodikat, sis ei tohiks väga närve kuluda - meh.tõukurid vastavatele klappidele olemas koos muu kamaga.
Kuid nukkide paika sättimine (magusale alale) võtab vist 'vähe rohkem' närve)))

edu!

Postitatud: 12 Juun 2014 13:19
Postitas uzzac
Tulevad jäigad tõukurid.

Vahepealne progress on selline, et JõuJaama usinad näpud on vanast 8v kollest teinud 16v-le sobiva tüki. Lisaks installisid poisid tulekustutussüsteemi omale kohale.

8v kolde 1 ja 3 silinder ei klapi, muidu täitsa OK.
Pilt

Valmis 16v tükk juba mässituna.
Pilt

Pilt

Safety first!
Pilt

Postitatud: 02 Juul 2014 11:06
Postitas uzzac
Esimene sõit seljataga. Neljapäeval alustasime vabatrennides auto häälestamisega, mis võttis õnneks oodatust vähem aega ja viimased sõidud sai juba põhjagaasiga tehtud. Masin toimis ja tuju oli hea.

Reedel, esimeses trennis, murdus alumine šarniiri kinnitus õõtsa küljest lahti ja sõitsin rajalt välja. Tänu ringrajal pesitseva, Jõujaama service kuttide kiirele tegutsemisele, olin kvalifikatsiooniks rajal tagasi.

Laupäeval esimene võistlussõit möödus üsna nukralt, sest tõdesin uuest ja kõrgemast rehvist tingitud puudujääke. Ei astunud auto enam kurvist hästi välja ja käiguvahed läksid üüratu pikaks. Selge on see, et tuleb 4.88 peale tagasi minna.

Pühapäeval hakkas kergelt tibutama ja lootust oli, et nüüd on vähem kahju kehvast ülekande kombost. Võta näpust! Sadu tugevnes ja meie poolslikk Avon oli nagu plastmass kandik rataste all. Igas kurvis oli auto totaalselt risti ja pidamisest võisin ainult unistada.

Tulemust head ei tulnud, aga vähemalt püsis 16v kenasti koos.

Parimate hetkede video:
https://www.youtube.com/watch?v=l8BgA4c--Q8

Postitatud: 15 Okt 2014 15:57
Postitas uzzac
Taaskord on viimasest postitusest omajagu aega möödas. Sõitmas pole vahepeal käinud, vahetasime vaid ülekande 4.88 vastu tagasi, mis peaks andma parema mineku kurvist välja. Samuti installisime uue mootori, millel nüüd venelaste reissing pea. Kuna rajaaega on ja keeruline mitme inimesega kombineerida, siis võtsime vastu otsuse, et teeme seekord häälestamise dünos. Eile käiski isa koos Albert Särjega Tartu Maaülikooli dünopingis, kus peale 7-t tundi sebimist saavutasime 1.6 16v mootorist tulemuseks 150kw/205hj ja 210nm. Rattase jõuab sellest 133kw/180hj ja 183nm. See tähendab, et antud mootor peaks olema üks võimsamaid omasuguste seas :) Proovime veel see aasta rajale ka jõuda, näpud igatahes sügelevad. Graafikud peaks ka lähipäevil üles saama.

edit: PILT

Postitatud: 15 Okt 2014 18:33
Postitas VäikeMägilane
Tervitus,
oli ka juba aeg:)
Pildilt kehva kõike arusaada, aga tundub et vääne hakkab ikkagi ennem võimu kõverat ää kukkuma?
Ja huvitav et see väände kõver nii ebaühtlane on?

Ilmselt tuleb veel mõned tunnid kulutada - aga võibolla pole ka vaja, oleneb kas sõidu ajal annab see jõnksutamine oluliselt tunda või ei... aga au peab andma, sest 16V-d juba nii lihtne paika saada pole. Numbrite poolest suht ok tulemus, ses mõttes et see vaev tasub ikkagi ära, kui see kompott ka kestma jääb, vähemalt hooaja.

Mul on ka väga hea meel et moto toimib:)
Ootame siis mõnd videot, et näha ja kuulda kuda hääl ja kiirus on.

Edu!


PS: mille te Tartu düno valisite? Korrektsuse huvides oleks ju võind ikkagi seal eelmises käija, kus te 8V-ga olite?

Postitatud: 15 Okt 2014 19:10
Postitas uzzac
Tartu sellepärast, et sinna oli Albertil kõige mugavam minna. Sai ta Viljandist peale korjata, kui isa autoga Tartusse läks Pärnust. Eks aususe huvides võib järgmine aasta ühe tõmbe TKTK omas ka teha, kuigi noh, ega numbrid võidu ei sõida :)

Mis puutub jõnksudesse, siis pildipeal on üks graafik 45 ja teine 90mm trompetitega. Pikematega on vääne ~300rpm varem käes. Aga jõnksud sai veel siledamaks, sest hiljem nad neid veel timmisid. Põhjus, et miks nad üldse seal on, peitub vast vl ja sl kolles, mis on ikkagi ilma igasuguste arvutuseta loodud. Vaadanud oleme vaid pikkust sisselaske puhul. Pealegi on need jõnksud koguaeg olnud ka ja sõidu ajal pole aru veel saanud, et segaks.

Tänud heade sõnade eest ja eks me pusime ikka edasi vaikselt. Loodan nv-l rajale saada, eks siis saab tagumikudünoga ka hinnata :)

Postitatud: 16 Okt 2014 02:22
Postitas VäikeMägilane
stendis olite neste 98-ga?
mis marki küünlaid kasutate?