Nii! Pole ammu kirjutanud. Eelmine aasta sõitis see auto 500 km kui sedagi. Tartu, seal natuke ja treileri peal tagasi Saaremaale. Treileri peal sellepärast, et läks päris tõsiselt katki.
Nii saigi ta koju veetud ja oma aega ootama pandud. See aeg tuli siis sellel nädalavahetusel. Ei plaaninud, et ta nii kaua peab ootama, aga kukus nii välja erinevatel põhjustel.
Autoga juhtus siis selline asi, et esisild tuli kere küljest lahti Tartus Võru ja Aardla ristis. See, et sild lahti on, tuli muidugi pärast välja. Mina pidasin kinni sellepärast, et kapoti alt hakkas kostuma vali põrin. Põrina põhjus oli selles, et ventilaator käis vastu jahutusvedeliku lõdvikut. Esialgu ei jaganud ära, et mis toimub ja kuidas see võimalik on, aga kui auto oli koju veetud, siis lõpuks ikka jagasin ära. Silla tikkpoldid olid lihtsalt kere seest välja tulnud ja silla peal olev kinnitus lahti murdunud.
Põhjus miks selline asi juhtus, jääb sellesse aega kui mu vanaisa veel selle autoga ringi sõitis. Tema käes läks kuidagi pooleks esisilla tala. Kuna autol paks põhjakaitse all, mis kattis ilusti katkise koha ära ja samas hoidis silda koos, siis ei saadud probleemile pihta alguses ja tehti pooleks talaga mõned sõidud. Käidi isegi sillapingis, kuna rattad oli lääpas, aga need teenenduse mehed ei jaganud ka lahti. Lõpuks mu isa avastas probleemi ja sild keevitati kinni, aga katkise sillaga sõitmise käigus vätsutati neid tikkpolte ja nende pesade plekke. Järgnevate aastate jooksul see plekk lihtsalt hakkas roostetama ja tänu ka minu väheke rajumale sõidustiilile tuli ta lõpuks lahti. Huvitav on see, et kahjustada olid saanud ainult parema poole tikkpoltide kinnitused.
Hea on see, et see ei juhtunud maanteekiirusel või tugeval pidurdusel, vaid 30ga linnas sõites. Igaüks võid arvata, mis sellise asja tagajärjed oleks võinud olla. Peab vist kaitseingleid tänama.
Igal juhul olen rõõmus, et asjad nüüd liiguvad ja auto peaks varsti jälle liikuma. Hetkel siis kogu esiosa laiali tõmmatud. Esisilla sain eile õhtul kell 12 auto alt kätte.
Hetkel vaja uus sild hankida. Vana ei taha tagasi panna. Ühtlasi sai mingi hetk hangitud 1.6 mootor, mis nüüd peale läheb, kui veendun, et see on korralik. Praegusel mootoril lekib väntvõlli otsa laager. Avastasin veel, et käigukast oli ka korraliku koguse õli välja sülitanud. Lisaks tundub, et teise käigu sünkrodega probleem ja viies käik undab, nii et esialgu võtan riiulist vana 4-käigulise ja selle proovin remonti viia. Lisaks vahetan ära tagumise difri 06 oma vastu, et maanteekiiruse pöördeid madalamale saada.
Kasutasin tühja mootoriruumi ära ja tegin teda natuke puhtamaks.
Veidi pilte tööde hetkeseisust: