8. leht 9-st

Postitatud: 03 Mai 2009 01:41
Postitas VAZ
Olen nüüd natuke sel aastal sõita ka saanud, peaaegu 1 k.km juurde tiksunud.
Mõned probleemid on ka esinenud, ntx. esimesel sõidul läks parem piduriketas kuumaks. Sai veel käima õpetatud kolbe, kuid täielikult sisse ei tahtnudki sisemine kolb enam minna. Läksin kergema vastupanu teed ja lihvisin klotsilt natuke katet maha.
Ühel reedel hakkas tlnas valgusfoori taga pidurituluke põlema, tõmbasin mingisse parklasse, avasin kapoti ja mida ma näen - piduri peasilindril oli üks plastmassist kork, see mille külge voolik kinnitub lahti tulnud ja vedelikku lahmas. Vajutasin kruvikaga selle sisse tagasi ja jäi pidama. Hea, et see tuluke on olemas salongis. Vahepeal seisis auto nädalakese garages ning pidurivedeliku lomp oli jälle all. Tjuunisin selle lukustusseibi uuesti paika või kuidas iganes seda nimetatakse (see, mis metallist nagadega fikseerib ennast pessa ära) ja sain lahti sellest probleemist. Pesin kapotialuse ära, aga lanseka peal suutis pid. vedelik värvi ikkagi natuke p```e keerata. See on üldse müstika, kuidas see plastik julla sealt lahti sai tulla.
Iluvõrele sain uue punase märgi ka, küll aga 011 oma (lainete asemel jooksevad pikitriibud). Märgi sebis ja saatis mulle Apsu, aitäh talle. Päris ilus jäi, ise olen rahul.
Mingeid pilte kahjuks pole, kuna digika elu sai vahepeal otsa.

Postitatud: 03 Mai 2009 07:15
Postitas tann
VAZ kirjutas:Sõitsin mootori töösoojaks ja jätsin garaa?i auto seisma, ootasin mingi 20 min ja käivitasin - vajutasin väheke gaasipedaalile ja mootor käivitus pm. poolest pöördest :)


em... miks sa vel gaasi vajutasid? Nt. minul on originaal karpa ja ei ole vaja gaasi vajutada kui motor soe... kuid tooreklapp tuleb mul natuke välja tõmmata külmalt

Postitatud: 03 Mai 2009 13:44
Postitas siim789
Algselt postitas: VAZ
Eile panin uue karpa peale ja seadistasin teda veidike. Külmkäivitusega on hetkel selline teema et tooreklappi on väga vähe vaja vaja tõmmata, muidu tõmbab pöörded põhja.
Kui sellest pöörete asjast veel juhuslikult lahti pole saanud. Mul oli samamoodi enne. Nüüd hiljuti alles avastasin, et seal karpa küljepeal see amordi välimusega hoob:D Seda, vist altpoolt, sai ühe astme võrra liigutada ja teise kinnitusavasse panna. Pärast seda muudatust tõmbab natuke pöördeid peale, siis kui tooreklapp üsna kinni tõmmatud juba.

Postitatud: 03 Mai 2009 15:02
Postitas GTA
Kui nimetatud vardale õige auk on valitud, siis soovitatav varda nurga painutamisega natuke fine-tuningut ka teha. Mul tutikas karpa ja sai häälestada täpselt 3000 pöörde peale maksimaalselt. Lisaks oli vaja ka külmkäivituse membraani-värki (:rolleyes) reguleerida. Tooreklapi maksimumil suretas muidu mootori välja.


[Muudetud: 3.5.09 GTA]

Postitatud: 03 Mai 2009 21:33
Postitas VAZ
Siim789: Reedel proovin sellest hoovast teise astmesse regullida siis külmkäivituse värki. Tänud, et viitsisid teemasse süveneda. Praegu on nii, et täiesti külma mootori korral ei kannata pöördeid alla 2000 lasta, kuna siis sureb mootor kohe välja. Tooreklapp ehk kuskil poole peal sealjuures.

GTA: Sellest fine-tuuningust ei oska midagi arvata, mul olid mõlemal karpal need vardad ühesugused, st. sama nurga all. :rolleyes

Postitatud: 03 Mai 2009 21:57
Postitas apsu
Tore, kui mõnel pidurikettad puhtana püsivad :spin
Igatahes edu masinaga
Aap

Postitatud: 03 Mai 2009 22:57
Postitas logman
Sel masinal ei ole mitte ainult kettad puhtad, vaid pill on üleüldiselt nagu eile poest ostetud ;). Sa apsu kobi oma kotost välla ja siss näet, mis massin om massin, õkva nii omginõ!
Pärnumaal möödunud aastal summeril sain möliseda, kui ööpimeduses autot ära ei tundnud ja õllepurgi kapotile toetasin :D. Ja asja eest sain! Tegel't kah.
Tubli peremees on masinal :cool:.

Postitatud: 03 Mai 2009 23:30
Postitas VAZ
Ma tänan kiidusõnade eest Logman ja cambil oli vahva ;)

Postitatud: 04 Mai 2009 09:50
Postitas apsu
no log, ma vaatan jah, et masin üldiselt ka väga puhas. Lihtsalt enda kettad suutsin ära mäkerdada esimesel päeval :D

Küll tulevad need ajad ka, kui cambile tulen

Postitatud: 09 Mai 2009 21:58
Postitas VAZ
Külmkäivituse värk nüüd korras/endine, piisas selle hoovakese teise astmesse liigutamisest, aitäh Siim789 ! ;)

Aga nüüd uus probleem, nimelt on pidurivõimendaja alt märg, pidurivedelikku lekib sinna vähesel määral. Mingi mansett pidi olema pid. võimendaja ja peasilindri vahel ja see seda jama põhjustabki ? Hetkel panin kaltsud vahele, et värvkattele liiga teha ei saaks.
Igakord mingi uus üllatus, igav ei hakka :P

Postitatud: 24 Mai 2009 19:33
Postitas VAZ
Enne:
Pilt

Nüüd:
Pilt

Pilt

[Muudetud: 9-12-2009 VAZ]

Postitatud: 25 Mai 2009 19:17
Postitas Rannamäe
Pole paha! ;) Seda autot kiitmast ma ei väsi. Tõeliselt kaunis.

Aga, kas mulle ainult tundub või on see uus 011 märk veidi suurem kui originaalis 06 märk?

Äkki avaldaksid ka, mis vahenditega sa selle iluvõre läikima said.:rolleyes

Kõike paremat!

Postitatud: 26 Mai 2009 00:25
Postitas VAZ
011 märk on tõesti pisut suurem, kui 06-e originaal oli. Alguses, kui postimajas paki lahti tegin, siis ehmatasin ära :D

Iluvõre, stanged ja kilbid tegin üle mingi spetsiaalse metallpindade poleerimisvahendiga, firma oli sel ABRO (pudelipeal kirjas made in USA) ja 250ml maksis 98 kr. Suht lihtsalt võttis osadelt maha kõik pigi ja mustuse, mida tavapesu tehes kätte ei saa ja jättis pinnad mõnusalt läikima. Tagastange allosast kadus isegi suur pruun laik, mille oli põhjustanud kõigi nende aastate jooksul summutajast väljunud nõgi või kuumus :wow teiste vahenditega ma seda enne igaljuhul kätte ei saanud.
Nädalavahetusel, kui Jõhvi satun, võin pilti teha sellest pudelist ;)
Ja tänud kiidusõnade eest, need tõstavad alati tuju :)

Postitatud: 31 Mai 2009 08:37
Postitas VAZ
Pilt

[Muudetud: 22-7-2009 VAZ]

Postitatud: 22 Juul 2009 21:28
Postitas VAZ
Vahepeal siis auto aktiivselt liikumises olnud.
Tehtud niipalju, et esimene ja tagumine põll on ära puhastatud sellest kahurimäärdest. Esimene on ideaalne, tagumisel on all oleval plekiserval ühelt poolt natuke värvi maas, kuna sellega tagurdas vanaisa kunagi mingi tabureti otsa garaa?ist väljasõidul. Mingi aeg üritan värvi sebida ja värviparanduse teha seal.
Külge läks ka tutikas nukkvõll ning piduri peasilinder (italy).
Tänud ka SexSix-ile, kes andis teada ühest osta.ee oksjonist, kus pakuti ladale tutikaid varuosi soodsa hinnaga. Sealt sain uksetüübleid, pidurisilindri esimese, kolvirõngad, jagaja kaaned, rootor jne. Eriti hea meel tutika 06 org. märgi (mõne väikse defektiga siiski) ja 03 tagapiilaritel käivate metallist õhuvõtu avade üle. Viimased rändasid kohe mu auto külge. Pilte kahjuks pole praegu pakkuda.
Summercambil näeme !

1300->1500

Postitatud: 22 Mär 2010 00:48
Postitas VAZ
Pole siia teemasse tükk aega kirjutanud. Midagi on siiski vahepeal toimunud.
Nimelt pakuti hilissügisel soodsa hinnaga 03-e mootorit ning pikalt ma ei mõelnud, kuna väike jõulisa kuluks vahel marjaks ära küll.
Oli see mootor 82 aasta 061 peal, mille eakas omanik oli noortele müünud ning nagu paljude Ladadega kipub tavaliselt minema, sai ka sellest masinast põllurallikas. Aus läbisõit oli enne seda 150k.km kanti ning masinal olid roosteta ning sirged stanged küljes, mis mõlemad olid muidugi selleks ajaks, kui mina seal käisin juba kõveraks sõidetud. Põlde ja külateid jõuti sellega kuskil aasta aega künda.
Enne mootori mahavõtmist sai ka väike proovisõit tehtud ja asi ei tundunud kõige hullem: ei suitsenud, ei kolisenud. Hiljem laiali lammutades hakkas üllatusi tulema: õlipump oli pooleks murdunud ning alumine osa koos sõelaga vedeles karteris, 3nda silindri kolvilt oli alt äärest tükk küljest murdunud, mootor alumiiniumipuru täis ning üleüldiselt väga räpane nii seest, kui väljast. Saaled ning silindriseinad ei olnud samas nii kehvas seisus, kui olin eelnevalt arvanud/oodanud.
Nüüdseks on mootor seest ja väljast puhas ning sama võib öelda ka kõikide juurdekuuluvate detailide kohta.
Sisse läheb 1700 mootori väntvõll, uued (kasutatud) kolvid, 76.2 mõõdus rõngad. Silindrid on hoonitud. Plokikaas tuleb mu endise mootori pealt ning sellel vaja veel klapid lasta soveldada, igaks juhuks kaas lihvida ning kanalid kollektoritega ühte ajada. Keti ja kulunud hammasrattad asendan uutega, kõik saaled ja tihendid samuti. Plokk, klapikambrikaas ja õlivann saavad uue värvkatte.
Enamuse vajaminevatest osadest sain Marek504 käest, niiet suured tänud talle veelkord.
Uue mootori tahan saada selleks suveks peale.
Pilte leiab SIIT albumist ning uuendan seda pidevalt.

update 18.06.2010

Nüüdseks on 1300 lahkunud oma positsioonilt, kus ta viibis viimased 25 aastat ning läbis edukalt ca 150 k.km. Silindritel puudub kulumisrant ning mootor on seest ilus kuldne ja puhas. See ei lähe paari sotiga müüki ega ka vanarauda vaid jääb kuiva ruumi ootele ning asendab 1500-se välja, kui sellega mingid probleemid peaks tekkima.
Vahepeal olen aktiivsemalt uue mootoriga tegelenud ning nüüd tundub asi lõpusirgel olevat. Plokk on värvitud ning alumine osa on kokku pandud. Plokikaanes klapid soveldatud, kaas lihvitud ning plokikaane- ning kollektorite avad omavahel klappima viilitud ning ära lihvitud. Kolvirõngad läksid Mahle omad, muu kraam on vene oma. Tihendikomplekt ime kombel väga hea kvaliteediga.
Nüüd vaja veel sidurikomplekt soetada, mootor täielikult kokku panna, peale tõsta ja toimima saada. Siis jõuab ehk sel aastal garaa?ist kaugemale ka, kui 10 m :lol
Panen mõne pildi ka tekstile lisaks.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

update 6.08.2010

Mootor kokku pandud ning töötab hästi. Külge läks LUK-i sidurikomplekt, uus töösilinder ja selle voolik (germany). Täna läbis edukalt ülevaatuse ning paarsada kilomeetrit on sõidetud. Liigub paremini, kui enne ja töötab vaiksemalt. Ühesõnaga aega läks, aga asja sai. rahul tulemusega. Hetkel sissesõit käsil.

[Muudetud: 6-8-2010 VAZ]

[Muudetud: 31-8-2010 VAZ]

Postitatud: 22 Mär 2010 21:01
Postitas Marek504
Aga palun, siiski minu 03 ploki oleksid ka võinud võtta ;). Oleks suuremat pauku oodata :P

Postitatud: 04 Okt 2010 23:56
Postitas VAZ
Nüüdseks siis umbes 2300 km sõidetud kahe kuuga ning võib selleks aastaks otsad kokku tõmmata.
1500 töötab edukalt, niva nukkvõll läks ka sisse. 1300ga võrrelda ei saa. Õlirõhk on küll tühikäigul madalam, kui eelmisel mootoril, kuid õlitulukest plinkima pole saanud. Ju siis oleks pidanud jaoturvõlli saaled ka ära vahetama.
Paar nädalat tagasi hakkasid pidurdamised toimuma rõveda vilina saatel, mõni päev toimisid jälle hiirvaikselt. Seekord pole süüdi klotsid, vaid parempoolne piduriketas, millesse on tulnud pisikesed (silmaga vaevu eristatavad) mõrad. Luki sidurikomplekti eelmisega võrrelda ei anna. Kõik toimub sujavalt, ilma ebameeldivate vibratsioonideta.
Vahepeal käisid plekkveljed liivapritsis ning järgmiseks suveks saavad ehk needki värske värvkatte.
Veelkord tahan tänada Rojevit, kes loovutas enda helesinisest 06-est mulle esimesed istmed ning Viat, kes need minuni toimetas. SexSix-i ka mõningate varuosade eest ;)
Rohkem ei oska praegu midagi lisada, eks jään järgmist suve ootama.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 05 Okt 2010 00:46
Postitas Mikk
Tubli, et selle auto puhul endiselt originaali säilitad välimuse suhtes. Silmal kohe hea vaadata sellist 063. Jätka samas vaimus.

Postitatud: 05 Okt 2010 03:24
Postitas Arvos
Lausa rõõm on lugeda kuidas tehti asjalik mootoriremont. Mitte, et lasti kiirkorras umbes üle, vaid tehti hoolikalt.