21063, VAZ, 1985
21063, VAZ, 1985
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Asud Rakveres sees?
Uuri kasutaja IceStorm kontakte, ta kesklinnas pesitsebki. Nimelt minu sillarakised, s.h ka vedrutõmmits on tema käes laenus. Kui pühalikult tõotad ilusti tagastada, võid minupoolest laenata, kui tal just töö praegu pooleli pole.
Mis esisillas vahetamist väärivat on... 2tk ülemised ?arniirid, 2tk alumised ?arniirid, 2tk lühikesed rooliotsad, 2tk pikad rooliotsad, pikk keskmine roolivarras (rööpvarras), õõtsapukside komplekt - 4tk ülemisi ja 4tk alumisi, stabikavarda puksid 4tk. Need on nagu kulumaterjalid, kokku läheb u. 900 - 1000.-. Kui ilmneb silmaga nähtavaid defekte (kõverdunud, pragunenud, mõni polt murdnud) vaheta ka õõtsad (ülemised/alumised, 4tk kokku kuskil 500 eeku), sillatala - vist 400 ringis, alumiste õõtsade sepistatud teljed. Harva on probleeme käändtelgedega, rattalaagrid tasub üle kontrollida, vajadusel uued panna või siis vanad määrida/reguleerida. Neid on 4tk kokku, 2tk on suuremad ja 2 väiksemad. No ja siis pidurid ka ühtlasi - äkki kettad soonilised või ülemäära kulunud (sinu läbisõidu juures vaevalt), suportide juures midagi katki, pidurisilindrite mansetid lekkivad, voolikud pragunenud, klotsid kulunud.
Minu praktika on näidanud, et kui just katki/liialt kulunud pole, võib rahumeeli originaalosa jätta. Uued jupid on küll ilusad, ent viletsad. Eriti kehtib kummidetailide kohta. Ise vahetasin kõik õõtsapuksid, kuigi vanades loksu polnud, tegu oli 15 aastat tagasi pandud N. Liidu aegsete originaalosadega. Saab näha kaua uued kestavad. ?arniiri kaitsekumme vahetan juba iga kolme kuu takka, no ei pea vastu raiped, kuigi paigaldusel määrdega ei liialda. Uued rooliotsad tunamullu suutsin leida 3tk nõukaaegseid ja üks oli uuem. 35 000km-ga oli uuem natuke liiga vedelaks kulunud - no hea küll, oleks saanud sõita küll, aga selleks et kunagi kõik korraga vahetada saaks ja stendist kauem rõõmu oleks, panin jälle uue - seekord õnnega koos, leidsin nõukaaegse jupi.
Edit: krt ma trükkisin ja mõtlesin nii kaua oma postituse kallal, selle ajaga on teised juba esisilla põrandale laiali tõmmanud:D
[Muudetud: 1.7.07 GTA]
Uuri kasutaja IceStorm kontakte, ta kesklinnas pesitsebki. Nimelt minu sillarakised, s.h ka vedrutõmmits on tema käes laenus. Kui pühalikult tõotad ilusti tagastada, võid minupoolest laenata, kui tal just töö praegu pooleli pole.
Mis esisillas vahetamist väärivat on... 2tk ülemised ?arniirid, 2tk alumised ?arniirid, 2tk lühikesed rooliotsad, 2tk pikad rooliotsad, pikk keskmine roolivarras (rööpvarras), õõtsapukside komplekt - 4tk ülemisi ja 4tk alumisi, stabikavarda puksid 4tk. Need on nagu kulumaterjalid, kokku läheb u. 900 - 1000.-. Kui ilmneb silmaga nähtavaid defekte (kõverdunud, pragunenud, mõni polt murdnud) vaheta ka õõtsad (ülemised/alumised, 4tk kokku kuskil 500 eeku), sillatala - vist 400 ringis, alumiste õõtsade sepistatud teljed. Harva on probleeme käändtelgedega, rattalaagrid tasub üle kontrollida, vajadusel uued panna või siis vanad määrida/reguleerida. Neid on 4tk kokku, 2tk on suuremad ja 2 väiksemad. No ja siis pidurid ka ühtlasi - äkki kettad soonilised või ülemäära kulunud (sinu läbisõidu juures vaevalt), suportide juures midagi katki, pidurisilindrite mansetid lekkivad, voolikud pragunenud, klotsid kulunud.
Minu praktika on näidanud, et kui just katki/liialt kulunud pole, võib rahumeeli originaalosa jätta. Uued jupid on küll ilusad, ent viletsad. Eriti kehtib kummidetailide kohta. Ise vahetasin kõik õõtsapuksid, kuigi vanades loksu polnud, tegu oli 15 aastat tagasi pandud N. Liidu aegsete originaalosadega. Saab näha kaua uued kestavad. ?arniiri kaitsekumme vahetan juba iga kolme kuu takka, no ei pea vastu raiped, kuigi paigaldusel määrdega ei liialda. Uued rooliotsad tunamullu suutsin leida 3tk nõukaaegseid ja üks oli uuem. 35 000km-ga oli uuem natuke liiga vedelaks kulunud - no hea küll, oleks saanud sõita küll, aga selleks et kunagi kõik korraga vahetada saaks ja stendist kauem rõõmu oleks, panin jälle uue - seekord õnnega koos, leidsin nõukaaegse jupi.
Edit: krt ma trükkisin ja mõtlesin nii kaua oma postituse kallal, selle ajaga on teised juba esisilla põrandale laiali tõmmanud:D
[Muudetud: 1.7.07 GTA]
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=11588Algselt postitas: VAZ
Jap, asun Rakveres. Kui oleks võimalik neid vedrutõmmitsaid laenata, siis kindlasti need Sulle ka tagastaksin koos mõne õllega
Aga miks on vajalik sillatala vahetada ?
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
Otsest vajadust sillatala vahetuseks pole jah, kui just kõver pole:P
A ehk sm. IceStorm leiab hetke sinuga tegeleda, ma ise Rakveres käin vbolla kord mõne nädala jooksul. Õllest muidugi ära ei ütleks, loodan ainult et see hapuks ei lähe enne kui kätte saan:D
Pmst kui jamada ei viitsi, saad Mindorast uued tõmmitsad mingi 150 krooni eest, a need on mingid plekist käkid, mina nendega enam jebida ei viitsi ja kasutan üht teist varianti;)
A ehk sm. IceStorm leiab hetke sinuga tegeleda, ma ise Rakveres käin vbolla kord mõne nädala jooksul. Õllest muidugi ära ei ütleks, loodan ainult et see hapuks ei lähe enne kui kätte saan:D
Pmst kui jamada ei viitsi, saad Mindorast uued tõmmitsad mingi 150 krooni eest, a need on mingid plekist käkid, mina nendega enam jebida ei viitsi ja kasutan üht teist varianti;)
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
Mindora tõmmitsad on pisut käkid... mine tseki üle, mida nad müüvad seal. Kui kronsad on valatud, saab vast hakkama. Ma ostsin sealt mingid plekist kokkukeevitatud kronsadega tõmmitsad ja need on ikka veits viletsad, ei pea pinge all vastu ja ebamugav on kasutada, kuna need käivad vedru välimisele küljele, sättimist et vedru alla saada on omajagu.
Minu abinõu võid omale ise meisterdada. Selleks vaja keermelatti u 40cm, ümarat plaati, mis mahuks vedru sisse ja sel plaadil peab olema auk ja kaks lühikest varrast, mis vedrukeeru vahele läheks. -O- <<<pmst selline;) Keermelatt läheb läbi amordipesa, mutritega saab vedru kokku keerata, nii et õõtsa alt saad. Väga lihtne asi ja töötab minu arvates tunduvalt paremini kui tõmmitsad.
Vaata, siin lõpus Hulkur ka seletas seda:D
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 417&page=2
Minu abinõu võid omale ise meisterdada. Selleks vaja keermelatti u 40cm, ümarat plaati, mis mahuks vedru sisse ja sel plaadil peab olema auk ja kaks lühikest varrast, mis vedrukeeru vahele läheks. -O- <<<pmst selline;) Keermelatt läheb läbi amordipesa, mutritega saab vedru kokku keerata, nii et õõtsa alt saad. Väga lihtne asi ja töötab minu arvates tunduvalt paremini kui tõmmitsad.
Vaata, siin lõpus Hulkur ka seletas seda:D
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 417&page=2
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
Esisillas nüüd jupid vahetatud. Jube töö, õnneks oli isa abiks.
Nüüd tuleb silda reguleerima minna ning loota et uued jupid kaua kestavad...
Plaanin ka tagasillas vardad ära vahetada, tundub et mingi kolks on sees.
Tänud GTA-le, Logman-ile ning Raxo-le asjalike nõuannete ning seletuste eest.
Homme teen pilte kah, kui aega on.
Nüüd tuleb silda reguleerima minna ning loota et uued jupid kaua kestavad...
Plaanin ka tagasillas vardad ära vahetada, tundub et mingi kolks on sees.
Tänud GTA-le, Logman-ile ning Raxo-le asjalike nõuannete ning seletuste eest.
Homme teen pilte kah, kui aega on.
Uutest CCCP aegsetest BA3-i varuosadest huvitatud.
Täna lasin Tõrma K-Kummides sillaregulli ära teha, alguses tahtsin küll Carstopi minna, kuna see on lähemal. Seal oli aga järjekord järgmise nädalani ning tuli sõita Tõrmasse - seal sain kohe ette
Tundub et tehti korralikku tööd, auto jookseb sirgelt ning juhitavus tundub olema parem kui enne. Loodan et ka rehvi söömine nüüd pikaks ajaks lõppenud.
Hiljem käisin Ferrelist läbi ning ostsin ette kasutatud, ent suht. korralikud Gislavedi 175/70 suverehvid.
Tundub et tehti korralikku tööd, auto jookseb sirgelt ning juhitavus tundub olema parem kui enne. Loodan et ka rehvi söömine nüüd pikaks ajaks lõppenud.
Hiljem käisin Ferrelist läbi ning ostsin ette kasutatud, ent suht. korralikud Gislavedi 175/70 suverehvid.
Uutest CCCP aegsetest BA3-i varuosadest huvitatud.
Jõudsin hetkel kah koju siis..
Nimelt sai käidud sõbra pool grillimas vaziga ning tagasi tulles suri teine keset maanteed lihtsalt välja ning enam ei käivitunud, isegi ei luband. Telefoni aku oli ka otsustanud just kõige sobivamal ajal tühjaks saada ning ei saanud kellegile helistada ega midagi
Egas midagi sai lükatud kuskil 3 või 4 km, kuni lõpuks garaasi jõudsin. Garaasis selgus et sädet ei ole...
Ajas parajalt vihale kogu see värk ning ei viitsinud viga otsima hakata vaid sulgesin garaa?i uksed ning tulin koju ära...
Homme hakkan siis viga otsima
Nimelt sai käidud sõbra pool grillimas vaziga ning tagasi tulles suri teine keset maanteed lihtsalt välja ning enam ei käivitunud, isegi ei luband. Telefoni aku oli ka otsustanud just kõige sobivamal ajal tühjaks saada ning ei saanud kellegile helistada ega midagi
Egas midagi sai lükatud kuskil 3 või 4 km, kuni lõpuks garaasi jõudsin. Garaasis selgus et sädet ei ole...
Ajas parajalt vihale kogu see värk ning ei viitsinud viga otsima hakata vaid sulgesin garaa?i uksed ning tulin koju ära...
Homme hakkan siis viga otsima
Uutest CCCP aegsetest BA3-i varuosadest huvitatud.