15. leht 18-st

Postitatud: 01 Okt 2010 08:30
Postitas logman
Algselt postitas: pedrox
Kas Vazi siduri peasilinder hakkab tööle bmw töösilindriga või mitte?
Kui sul mõlemad silindrid olemas, saad teha vajalikud mõõtmised ja ruumalad välja arvutada. Meenutad nats põhikooli füüsika programmi ja pilt selge.

Postitatud: 01 Okt 2010 09:19
Postitas Mikk
Hmm, kui mina midagi meenutama hakkan, siis ma praegu hetkel Logman sinuga ei nõustu, samas aga ei ole hetkel aega ka teemasse süveneda, seega midu väide võib täiesti ekslik olla. Kuid kas olulisem ei ole mitte rõhk süsteemis, et ruumalast üksi on ju vähe kasu.

Postitatud: 01 Okt 2010 18:04
Postitas logman
Ruumaladest üksi on jah vähe kasu. Tarvis teada lisaks kolbide käigu pikkusi ja silindrite diameetreid (et saaks ikkagi ruumalad/mahud välja arvutada).
Rõhk määrab vaid edaspidise pedaalile rakendatava jõu määra, mida saab hoovastikuga loomulikult muuta.
Hoovastikuga saab muuta ka siduri lahutatavust.
Põhiline, et peasilindri maht ei oleks väiksem töösilindri mahust ehk siis ikkagi ruumalad on tähtsad.

[Muudetud: 1-10-2010 logman]

Postitatud: 01 Okt 2010 18:20
Postitas hautz
Sidur hakkab tööle siksi siduripumbaga ;)
Mul tuhandeid kilomeetreid nii sõidetud. Bmw-l erineva kujuga töösilindreid, kuid ruumala peaks sama olema.

[Muudetud: 1-10-2010 hautz]

Postitatud: 02 Okt 2010 07:29
Postitas pedrox
Mul see probleem on sellepärast, et bmw oma ei ole enam käepärast. Sai see lahkelt loovutatud siin mõnda aega tagasi ühe driftimasina jaoks. Mäletamist mööda tundus ta suht sama suur ning sama liikuvusega olevat.

Postitatud: 02 Okt 2010 15:41
Postitas Indy
Sellele probleemile võime leida lahenduse, mul 2 BMW töökorras siduri peapumpa olemas. ;)
a) 318 e21 oma
b)316 e30 oma.

[Muudetud: 6-10-2010 Indy]

Postitatud: 02 Okt 2010 20:53
Postitas pedrox
Eks ma mingi aeg võtan sinuga kindlasti ühendust Indy, number ju täitsa olemas.
Täna sai inimestega arutatud ja soovitati ikkagi bmw silla peale minna. Eks ma pean seda teed minema vist tõesti, et välistada hilisem ümbertegemine.

Postitatud: 05 Okt 2010 22:21
Postitas pedrox
Täna nuputasin välja salongi radika asendi ning alustasin ka vajalike korpuste valmistamist nii ventikale kui ka radikale endale. Ju millalgi hiljem lisan ka pilte selle ehituse kohta.

Postitatud: 15 Okt 2010 13:59
Postitas fheisis
Kuidas sa selle juhtmestiku plaanid paika saada, et mootor käima saada?Endal on pooleli 2.5l r6 141kw mootori panek kastiga moskvichile vahele kuid käed paneb värisema juhtmestik.Nendel mootoritel on 6 süütepooli mitte 1 ja juhtmeid jagub.

Postitatud: 15 Okt 2010 16:10
Postitas hautz
Tööle saab ikka orig. mootorijuhtmestikuga. Kolm juhet vaja ära ühendada ja auto saab käima. Paar juhet veel ära ühendada ja saab ka näidikud tööle.

Laadimistulele tuleks relee vahele panna. Sinna sinisele juhtmesse tuleks korra voolu saada ja siis hakkab laadima. Hakkab ka ilma releeta laadima, kuid siis enne laadima ei hakka, kui pöördesse laseb korra. Nii vähemalt m40 genekaga, ei tea, kuidas m50-l on.

Postitatud: 16 Okt 2010 15:43
Postitas -grazy-
Nu nii lihtne se ka pole nagu sa just seletasid, esiteks on m40 ja m50 mootoritel süütesüsteem kapitaalselt erinev ja samuti on m50-mnel dajooba rohkem juhtmeid

Postitatud: 16 Okt 2010 17:06
Postitas hautz
Algselt postitas: -grazy-
Nu nii lihtne se ka pole nagu sa just seletasid, esiteks on m40 ja m50 mootoritel süütesüsteem kapitaalselt erinev ja samuti on m50-mnel dajooba rohkem juhtmeid
Mõlemate mootorite juhtmetega tegelenud mitmeid korgi;)
M40 mootor siksil peak ja m50 e30-l (tegelt kahele paigaldatud).

Ja täpselt nii lihtne see ongi;) Värvidki juhtmetel 90%samad m40-l ja m50-l. Üks jämedam juhe lülitab pearelee sisse, mis omakorda pumba ja lamda soojenduse, teine starteri ja kolmas pumba. No tegelt paar juhet käib massi ja üks plussi ka. Akujuhe ka:P
Näidikutele: sinine laadimisele, must-valge tahhokas, pruun- roheline temp., pruun-lilla õlirõhutuli. Vist oli nii, rohkem nagu meelde ei tule, et siksile vaja oleks. Bmw-l vaja muidugi neid rohkem ühendada.

http://www.e30.de/m50.htm ( http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01128.htm )
Skeeme netis hunnikute kaupa.

Ei taha teise teemat ära reostada, kui ei sobi siia, siis võiks ära kustutada.:P

[Muudetud: 16-10-2010 hautz]

Postitatud: 15 Dets 2010 22:51
Postitas pedrox
Kaks kuud pole aega olnud autoga tegeleda, nüüd ühe õhtu lõpuks leidsin. Salongi õhu süsteem on praktiliselt valmis, mõned augud teha/torud vedada.

Eks ma vahepeal jõudsin erinevaid asendeid ja asupaiku kõvasti proovida kuid lõpuks jäi ainult üks koht, kuhu süsteem monteerida. Igatahes scoopi ei tule nagu kunagi viimse häda korral mõeldud sai ning ka kerenumber jääb oma kohale ;)

Kui asi valmis siis lisan ka pilte..

Postitatud: 15 Dets 2010 23:07
Postitas iisak
Algselt postitas: pedrox
Salongi õhu süsteem on praktiliselt valmis, mõned augud teha/torud vedada.
Mida torudena kasutad? Endalgi vaja mingi kombo teha või üldse loobuda süsteemist.

Postitatud: 16 Dets 2010 20:50
Postitas pedrox
Kuna mingeid spets kujuga detaile ma lammaritest küll otsima ei viitsi hakata siis otsustasin ventilatsioonis kasutatava painduva alumiinium toru kasuks. Leidsin poest 80nese läbimõõduga isendi ning minu lahendusega sobis väga hästi.

Täna sain peale tuleva õhu teekonna praktiliselt valmis (st. ahju korpuse kaane koos torule üleminekuga). Vaja veel klapp vahele panna ning ongi olemas. Hiljem veel korpusest väljavõte teha ja siis saab juba teiste asjade kallale asuda.

Sõber juba surub pikemat aega tagant, et teeme elektri/mootori juhtimise ära, aga mõned asjad vajavad veel eelnevalt paigaldamist.

Tahtsin täna mõned pildid ka teha, aga selgus, et elukaaslane digikaga just ühel üritusel parajasti. Nii et peate ootama veel.

Postitatud: 17 Dets 2010 19:46
Postitas pedrox
Nüüd siis ka mõni lubatud pilt ..

Pilt


Pilt


Pilt


Pilt

Postitatud: 17 Dets 2010 19:58
Postitas zizzalik
Soojendusvärk mahub ikka armatuuri alla ära ka ? Või tulebki kindalaekasse ?

Postitatud: 17 Dets 2010 20:14
Postitas pedrox
No kui sa nüüd hoolega vaatad siis originaal armatuuriga ei ole selle masina puhul enam midagi teha ja kindalaegast ei hakka ka samuti enam kunagi olema. Tuleb custom armatuur teha, kui üldse ..

Postitatud: 17 Dets 2010 20:18
Postitas siim789
Soojendusemootori oleks võinud mingi lääneka pealt võtta ja kopsiku siis vastavalt sellele ehitada. Originaal süsteem ju väga kehva puhumisvõimega. Või õnnestus selle coustom kopsikuga puhumine paremaks saada natuke?

[Muudetud: 17-12-2010 siim789]

Postitatud: 17 Dets 2010 22:13
Postitas pedrox
Eks see näha ole kuidas ta puhuma hakkab, väljavõte ju veel tegemata. Kui see ka valmis siis saab proovida. See puhumine oleneb väga palju just labade kujust, venelased ei pruukinud vb tõesti täiuslikku lahendust leida.