2. leht 2-st

Postitatud: 30 Aug 2011 01:18
Postitas MuKi14
Tohohh ei teadnudki, et jahutus vedeliku ka vahetatakse.:puzzled

Postitatud: 20 Sept 2011 22:06
Postitas Veiko_
Kõiki vedelikke vahetatakse, ka siduri- ja pidurivedelikke ja tagasillareduktori õli, rääkimata siis käigukastiõlist.:cool:
Mulle poes öeldi, et rohelist peaks ka vahetama sama tihti kui sinist. Olen nagu varem kuulnud ka, et rohelisel võib vahetusvälp pikem olla.
Käsipiduritross läks vahetusse, sai selle käigus ka klotsid üle vaadatud, paistsid päris head veel. Mootoriõli ja filter ka vahetatud, sisse läks mingi odavama hinnaklassi Belgias tehtud 10W/40 poolsünt. Jahutusvedelik läks roheline. Huvitav, et ma ei leidnud ploki küljest kohta, mille kohta ma kindlalt oleksin julgenud öelda, et sealt saab jahutusvedeliku välja lasta, radikast lastes tuli ainult u. pool välja (pidavat minema u. 9,5 l, aga läks 5 l), kas ikka on mingi selline koht olemas ploki küljes?
Nüüd ka ülevaatus tehtud, kuna sai õigest ajast hiljem tehtud, siis praegu kehtib 6 kuud, märtsis uus ülevaatus.

Postitatud: 20 Sept 2011 22:13
Postitas kõrv
plokis olemas originaalis siuke vasest 13mm võtmega keeratav 10mm-ne poldijupp. sealt tuleb kuskil 3-4L välja

Postitatud: 21 Sept 2011 13:08
Postitas Veiko_
Vasakul pool (küünalde pool) siis jah? Seal ühte lühikest polti nägin, tundus vist 13-võtmega keeratav küll jah, tundus kõvasti kinni olema, korra proovisin, aga kuna ei teadnud kindlalt kas on õige koht, siis ei hakanud väga kangutama ka.

Postitatud: 21 Sept 2011 20:45
Postitas Arvos
Kui tosooli vahetus käsil, siis võiks juba selle käigus läbi ka süsteem pesta, tuleks kasuks.

Postitatud: 21 Sept 2011 22:21
Postitas Veiko_
Radikas sai veega mitu korda läbi loksutatud/pestud, sest oli vaja radikas korraks maha võtta (tühjenduskorgi lahti keeramisel õnnestus lahti kangutada see osa, mis radika küljes on, oli vaja kinni joota), päris koledat värvi vett tuli välja sealt. Eks ploki poolele mingit sodi ikka jäi. Kuidas jahutussüsteemi pesu tehakse, paar korda süsteem tühjaks lasta ja uuesti täita ning lasta peale igat täitmist veidi aega töötada? Jahutusvedelikku ei tahaks nii palju raisata, et paar korda järjest süsteem täita ja uuesti tühjaks lasta ning tavalise veega pole ka hea teha, sest tekib katlakivi. Õnneks on mul võimalus saada pehmendatud vett (kasutatakse katelde täitmiseks, sellest katlakivi ei teki), see ei maksa mu jaoks midagi, peseks äkki sellega paar korda läbi?
Tegelikult enne kui süsteemi läbipesu(sid) uue jahutusvedeliku sisse panen, peaks tegema ära sellise töö: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=10526
Kraan liigub väga raskelt ja koguaeg põhimõtteliselt seisabki sooja asendis, suvel ei saa ventikat tööle pannagi. Liikus juba ammu raskelt, aga hetkel tundub, et ei liigu üldse, eks tuleb siis ära vahetada. :P

Postitatud: 30 Okt 2011 18:52
Postitas Veiko_
Sooviks mingit infot kui palju õlirõhk peaks olema mingite teatud pöörete juures?

Postitatud: 31 Okt 2011 00:31
Postitas Edel
 
Veiko_ kirjutas:Sooviks mingit infot kui palju õlirõhk peaks olema mingite teatud pöörete juures?
Töösoojalt 3500p/min juures on 4 normaalne. Külmalt saab selle näidu juba kaks korda vähematel pööretel kätte.

Postitatud: 31 Okt 2011 07:05
Postitas Veiko_
Kas see on tehase poolt antud number vms? Madalamate pöörete juures pole antud?

Postitatud: 31 Okt 2011 21:39
Postitas Veiko_
Õlirõhuga on nüüd probleem küll. Mäletan, et alguses seda ei olnud (läbisõit ju selle ajaga ainult 6000 km). Kuuma mootoriga isegi pööretega ei taha tõusta. Skaala küll veidi kehv selles mõttes, et alguses on "0" ja järgmine number on "4", aga kui mõtteliselt jagada, siis kuuma mootoriga isegi 3000-3500 pöörde juures tõusis osuti vaid veidike, umbes 1 bar kanti.:regan Tühikäigul viskas tulukese ka põlema mõnikord. Ei mäleta praegu täpselt kas õliks on 10W/30 või 10w/40 Mannol. Kui panna sisse veidi paksem õli, kas see oleks mootorile ehk veidi tervislikum? Õige oleks muidugi lahti kiskuda ja probleemi allikas otsida, aga sellega vist pole lähemate kuude jooksul küll võimalik tegeleda. Nagu lugenud olen, siis tihti on probleemiks jaoturvõlli saaled, järjekorras järgmine vist nukkvõlli saaled või hoopis õlipump ise, väntvõlli saalede kulumine vast väiksema tõenäosusega (kui muidugi olematu õlirõhuga sõites neid varsti ära ei kuluta). Muidugi kindluse mõttes peaks mõõtma õli rõhku otse mehhaanilise manomeetriga. Kuidas seda tehakse, kust mõõdetakse, kas keeratakse see õlirõhu andur küljest, mis praegu armatuuris olevale kellale info annab ja siis selle asemele manomeeter? Äkki keegi oskab öelda milliseid juppe ja mis mõõdus keermega on vaja, saaksin asjad enne maale minemist välja vaadata ja juba sel nädalavahetusel üle mõõta.