6. leht 34-st

Postitatud: 24 Okt 2006 20:17
Postitas motamees
Kui olin vinklite vahelt ühenduskohale keevituspunktid peale pannud, lasin lahase lahti.
Nüüd panin prussi vastu põrandat kardaani alla. Hakkasin mõõtma toru viskamist, ajades kardaani rattast ringi. Sealt, kus oli kõht ees, lasin keevituisega prao kinni. Nii tõmbab kardaani ise sirgeks.
Paar sentimeetrit keevitust ja uus mõõtmine. Nii sain lõpuks ringi täis.
Paar viimast keevisõmblust läksid lihtsalt toru sirgeksajamiseks.Pilt

Postitatud: 24 Okt 2006 20:22
Postitas motamees
Lõpuks rellakaga keevituskoht siledaks ja valmis ta ongi.
Niisama lihtne.:D ...
...ainult pool päeva.Pilt

Postitatud: 24 Okt 2006 21:05
Postitas Suska
Kuradima hästi oskad tegelikult keevitada ka.

See tuli sellest. Siin oli üks vend kes keevitas käru. Läksime pärast vaatama- no sellised muhud üleval, et kole kohe ülevaatusele minna. Isa ütleb, et kas hoolsamalt ei saa? Ei pidavat saama. Näitab ette, töömees ütleb ah mine pekki siis, tee siis ise kui nii hästi sul see välja tuleb. :D

Muidu, mis veel oleks vaja teha, et autoga sõita saaks?

Postitatud: 24 Okt 2006 21:15
Postitas Indy
Algselt postitas: Suska
Kuradima hästi oskad tegelikult keevitada ka.
Motamees ju proff...Ja profid s***a tööd ei tee...

Postitatud: 24 Okt 2006 22:05
Postitas Raxo
Algselt postitas: motamees
Põhisumbuti õnnestus saada tutikas (küll paarkümmend aastat seisnud) tehase (roostevaba kestaga) toode.
Kas see on tavalisest tunduvalt raskem? Mul ka üks selline vedeleb, mõtlesin, et mõne muu auto oma siksi alla pandud.

Tore, et projekt jälle hoo sisse sai!

Postitatud: 24 Okt 2006 22:15
Postitas motamees
Algselt postitas: Indy
Algselt postitas: Suska
Kuradima hästi oskad tegelikult keevitada ka.
Motamees ju proff...Ja profid s***a tööd ei tee...
Ega see asi nüüd nii lihtsalt ka kätte ei tule. Keevitustööd olen teinud ainult oma tarbeks. Vahel veab ikka väga sitahunnikuks. Olen detaile uuesti lahti võtnud ja jälle pannud. Rellakas aitab kõvasti. Keevitusõmblused lihvin pärast enamuses maha. Kui ei oska, küsin nõu või uurin raamatust.
Viimane jama oli piduritorude kinnitusaasade keevitamine sillatala külge. No lihtsalt ei saa hakkama. Küll ma uurisin/kruttisin keevitust ja mõtlesin, et miks situb nii. Pärast lõpetades avastasin, et käsipiduritrossid palavad. Olin tähelepanematusest massi raami külge pannud. Mass läks sillani läbi trosside. Hea, et kusagilt laagritest läbi ei läinud. Teisel päeval tegin uuesti.
Aega ja tahtmist PEAB ka olema. Kui tahtmist ei ole, ei tasu üldse tehagi. Teise päeva teed nagunii ümber selle vägisi tehtud asja.
Tagumise otsa juures enam eriti teha polegi. Raam üle kruntida ja värvida. Stange sisemine kate (tulede kaitseks), juhtmed tõmmata. Kardaan balanseerida.
Esiosa juures on uksed, poritiivad, värvimine. Siis läheb komplekteerimiseks. Muidugi on veel hulgaliselt pisiasju, mida praegu ette ei oskagi lugeda.

Raxole: Jah raske on ta küll. Originaali 7kg järelturu 5kg vastu. Seal on oma kilo jagu asbesti seine vahel juba.
Originaalil on selline markeering peal.Pilt

Postitatud: 24 Okt 2006 22:32
Postitas -grazy-
Njaa,varsti tulevad esimesed sõidud ja esimesed muljed

Postitatud: 26 Okt 2006 22:48
Postitas reiner
Väga head tööd on tehtud. Aga minu arvates oleks tulemus palju ilusam olnud, kui kasti oleks teinud laiema. Tähendab siis, et kast oleks katnud tagumised rattad ja koopad oleks kasti jäänud. No, aga see on kah ainult minu arvamus :)
Ja see standard laius (1,2m) oleks säilinud.

Postitatud: 27 Okt 2006 13:28
Postitas olaaf
kuidas selline kardaanikeevitus mehhaanilisele väändele vastu peab? seal ikka parasjagu jõud taga..

kas lased pärast pingis ära ka tasakaalustada? muidu hakkab ilmselt parajalt vibra tegema - resonansil läheb lõhki ka veel :D

Postitatud: 27 Okt 2006 13:51
Postitas logman
Algselt postitas: motamees
...Kardaan balanseerida....
Algselt postitas: olaaf
kuidas selline kardaanikeevitus mehhaanilisele väändele vastu peab? seal ikka parasjagu jõud taga..
Miks ta ei peaks väändele vastu pidama? Flantsid on ju nagunii täpselt samamoodi mööda ringi otsa keevitatud ja pole kuulnud ,et need kellelgi järgi oleksid andnud.
See kastikas pole paarutamiseks.
Kindlasti oleks diagonaalis lõike ja keevitusega tugevam saanud.
Aeg näitab ,kuidas võll kestab ,seda asja saab vajadusel ka parandada.

Kas Mota plaanib juba sel talvel soola sisse sukelduda või veereb masin kevadise kuivaga valminuna legaalselt tänavale?

Postitatud: 31 Okt 2006 20:19
Postitas Tormi
tubli vana väga hea auto ja tegutsemine!

Postitatud: 01 Nov 2006 11:45
Postitas k2rbez
oi kurja pole sõnu suur ettevõtmine :)
edu igaljuhul

Postitatud: 01 Nov 2006 14:55
Postitas motamees
Niih, jälle tagasi. :D
Rainerile:Kasti mõtlesin nii ja naa. See rattakoobaste ümbrus seal kastis eriti kasulikku ruumi juurde ei anna. Kasti ääred oleks aga natuke eest vaadates küljepealt välja jäänud (kabiin on ju kumer). See oleks olnud lisa tuuletakistus. Praeguse ehitusega sai ka porte tugevamini kinni. Ka annab serviti plekk (kasti külg) praeguses versioonis raamile kõvasti tugevust juurde. See on nagu raami üks osa.
Olaafile: Eks tugevust näitab aeg. Ainult pöörlevale liikumisele peab ta vastu küll. Paenutades (kivi otsa ajades) võib ka tavalise kardaani ära rikkuda. Tasakaalustama enne ei hakka, kui testisõidud tehtud. Äkki on hea õnne korral juhuslikult täiesti tasakaalus. Kui ei ole, eks siis vaatab edasi.
Logmanile: Seda soolaga sõitma minekut näitab aeg. Kui ikka soola ajal valmis saab ja vaja ekspertiisi minna, siis ei ole see sool ka mingiks takistuseks.

Postitatud: 03 Nov 2006 20:45
Postitas motamees
Tuleb välja, et raami värvimine on üks igavene jama töö. Pintsliga on tüütu ja pritsiga sama tüütu.
Kõigepealt kruntisin pintsliga kogu raami ära. Õhk ei puhu värvi igasse nurka. Tekivad tagasitulevad õhuvoolud, mis ka värvi tagasi toovad. Seejärel siis püstoliga teist korda krunt peale. Õhk ehk läheb jälle sellistesse kohtadesse, kuhu pintsel hästi ei ulatu.
Ööpäev kuivamiseks ja siis lasin antigraveliga raami üle.
Lõpuks kaks kihti kattevärvi pihustiga peale. Raami pindala kohta läks värvi meeletult üles. Kahe kiloga oleks peaaegu terve auto üle saanud värvida. Eks see ülejäänud värv on seintel/põrandal.Pilt

Postitatud: 03 Nov 2006 22:21
Postitas -grazy-
Algselt postitas: motamees
Raam värvitud. Arvake ära, mis värvi ta tegin.
Kuidas te saaksite, te pole ju autot näinud.:rolleyes

:D .Kaua pärast nägu pesid.Tegelt õige värvimine ongi siis kui ise ka värvine.Loodan et sind ei solvanud,mul nats lõbus tuju.

Postitatud: 05 Nov 2006 13:53
Postitas madgreyrat
tagasild kuidagi vasakule poole kaldu või silm petab?

muidu igati vinge ettevõtmine !

Postitatud: 05 Nov 2006 15:01
Postitas põletaja
Pole ju amorte küljes, mis sillakäiku piiraks ning see on normaalne, et vedrupakid pole täpselt ühtmoodi ära vajund

Postitatud: 05 Nov 2006 23:02
Postitas motamees
Senikaua, kuni raami värv korralikult kivistub, saab teha teisi tõid.
Hakkasin tegutsema esiosa kallal. Puhastasin kere küljest ära vana porilaua jäänused ja lõikasin uue porilaua küljest ära mittevajaliku ääre.
Siis jõudsin järjega esistange kinnituse augu juurde. 05 kere roostetab sealt mitmekordse pleki tõttu. Lõikasin sealt paraja plekitüki välja. Sama tegin ka teise poolega, kuigi sealt veel roostes polnud. Nagunii läheb.:PPilt

Postitatud: 05 Nov 2006 23:08
Postitas motamees
Peale kattepleki eemaldamist lõikasin välja ka alumise pleki (märgitud kollase joonega). See tekitabki seal pahandust. Uuele katteplekile tuleb sisse puurida auk (punase kontuuriga). Sealt läbi saab hiljem teostada korrosiooni tõrjet, sellesama ohtliku koha jaoks kui ka esimesele poolraamile. Tagantpoolt poolraami esimest osa hästi õlitada ei saa, kuna seal jäävad õlitusvoolikule ette esisilla kinnitused. Punase kontuuri taga olevast august sain puhastada (suruõhu ja metallvardaga) seda raami esiosa.Pilt

Postitatud: 13 Nov 2006 00:02
Postitas motamees
Mõlemad esiporilauad on paika sobitatud. Lõplikuks paigaldamiseks peavad ees olama ka uksed.
Hakkasin siis uksi tegema. Vaja vahetada ära välimised katteplekid ja muud puhastus/korrastustööd.
Paigaldasin ukse paraja kõrgusega alusele, et mugav oleks nokkida. Rellakaga lasin lahti vana katteplekki hoidvad keevituspunktid. Siis hakkasin tangidega valtsi äärt lahti keerama.Pilt