1. leht 34-st

2104 Pick-Up, SexSix, 1988

Postitatud: 16 Okt 2005 23:58
Postitas motamees
Umbes aasta tagasi sai aktiivsemalt tegutsema hakatud, et omale selline auto saada/teha (04 jäi tarbetuna seisma peale 02 kasutuselevõttu).
Mõtteid oli igasuguseid. Kuna igati odavam oleks selline auto osta, siis ka neid asju uurisin. Ei leidnud aga sellist väga sobivat varianti.
Minupoolsed tahtmised oleks - kast peaks olema piisavalt suur, kastis rattakoobaste vahe 120cm, peaks olema piisavalt pehme nii koormaga kui ka tühjalt.
Alustasin siis materjalide kokkuajamist. Sai ostetud tutikas Lada põhi, õhkpadjad, Niva tagasild.
ARK sai võetud ümberehitusluba. Lubatud on teha pikemaks, kastikaks ja paigaldada laiem sild (Niva). Eeskirjade järgi ei ole keelatud kasutada vedrustuseks õhkpatju. Kandevõime tuleneb auto tühikaalust. Täismass on tehase poolt ette antud. Kaalude vahe ongi kandevõimeks. Seoses sellega tuleb masin ehitada võimalikult kerge.
Lada põhi sai pooleks lõigatud ja garaasi tassitud (tagaosa). Sellest pidi saama uus tagumine kastiosa. Keskosa läheb olemasoleva esiosa põhja lappimiseks. Õhkpadja ära mahutamiseks tuli loobuda silla reaktiivvarrastest. Silda hakkab kohal hoidma moskvitsi lehtvedru. Lõikasin, mis ma lõikasin aga õhkpatja (veoka tagapadi) kohe kuidagi sinna ära ei mahuta. Sai siis nuputatud lehtvedrude peale süsteem (ikka koormaga ja ilma pehme) ja edasi tegutsetud. Lehtvedrude kandeks tuli paigaldada lisaraame. Sealt edasi aretades tulin lõpuks järeldusele, et lihtsam ja kaaluliselt kergem on hoopiski teha tagaosa raami peale. Siis tuli kohe meelde VIS Lada kastikas. Nii seal ongi tehtud.
Raamiks kasutan õhukeseseinalisi nelikant torusi. Nüüdseks on põhi garaasist välja visatud ja ettevalmistused raami tegemiseks käivad. Selleks tuleb ära lappida 04 põhi. Sealt hakkavadki raamid edasi minema. Ka on õhkvedru osas uued mõtted. Püüan kasutada veoka kabiinipatja lisavedruna. Põhivedruks (tühjalt) jääb mosse paar lehte ja abivedruna hakkab toimima padi. Kabiini patju küll veel ei ole aga otsingud käivad.

Välja visatud töö


[Muudetud: 17-12-2007 motamees]Pilt

Postitatud: 19 Okt 2005 17:02
Postitas overspeed
piltidest suurema ulevaate proovin motamehe kodulehele panna, asi votab kull aega, sest kain saarel vahe, aga kull ta lopuks valmis saab.

Postitatud: 20 Okt 2005 22:24
Postitas motamees
Ühe poole karbid ja põhi nüüd vahetatud. Sealtmaalt, kus uus küljekarp ära lõpeb, lõikan tagumise otsa maha.Pilt

Postitatud: 23 Okt 2005 18:52
Postitas motamees
Ups, auto läks pooleks.:puzzledPilt

Postitatud: 23 Okt 2005 23:48
Postitas moosmoosik
nagu ma aru saan siis jäi sul sellest 04-st üle selline tarbetu asi nagu tagaluuk. on see muidu norm seisus?
kui üle siis ehk annab kaupa teha. trantspordi korraldan ise.

Postitatud: 24 Okt 2005 14:22
Postitas motamees
Tagaluugil vasakul all ääres auk. Luuki otseselt enam vaja ei lähe. Tagaklaas tuleb võibolla tagaaknaks (nagu Niva "traktoril"). Kuigi hästi seda panna ei tahaks. Nii suur ja raske.

Postitatud: 24 Okt 2005 23:37
Postitas Zero
Päris täpne käsi peab olema, et selle auto nüüd täiesti sirgelt kokku ka keevitab...

Postitatud: 28 Okt 2005 20:52
Postitas motamees
No mis nii viga põhja vahetada. Lahtilõikamisel ei kisu keereks ja ligipääs igalepoole vaba.
Muideks, raskuskese on juba üle, seisab ka ilma toeta.Pilt

Postitatud: 29 Nov 2005 00:35
Postitas motamees
Tasapisi ikke edeneb.Pilt

Postitatud: 29 Nov 2005 08:51
Postitas olaaf
sild all juba? või seisab pakkudel?
see veoka tagasein sobis küll ilusti :)

Postitatud: 29 Nov 2005 11:09
Postitas robi
Näe overspeedilt juhiukse ära võtnud!:)

Postitatud: 29 Nov 2005 12:52
Postitas motamees
Silda veel all ei ole. Sõidan mööda garaasi, nagu käsikäruga. Nii võtab ta vähem ruumi. Kui plekitööd tehtud, hakkan silla probleeme lahendama.
Veoka tagasein peabki sobima, kuna ka see tuleb veokas.
Overspeedi uks on vähe parem, kui minu oma. Kattepleki peab ära vahetama. Over ise sai teise ukse, millel ka plekki ei pidanud vahetama.

Postitatud: 29 Nov 2005 21:45
Postitas motamees
Krt auto ei olnud minuga täna üldse sõber.:(
Päeval ta hammustas mind (plekitükk tõmbas näpu lõhki) ja natukese aja pärast kukkus ta hoiukohas/hoiuasendist pläraki vastu maad. Neerud kohe paigast ära.:rolleyes Paar tähtsat asja mõõdust väljas ja natuke kõverad.
Kõik see juhtus mitte temaga töötades. Õhtul tegelesin põhiliselt vigade lappimisega. Nüüd asjad jälle intsidendi eelses seisus.:DPilt

Postitatud: 30 Nov 2005 15:05
Postitas Moss
Nii on nende isetehtud asjadega - annad neile hinge ja nemad näitavad kohe iseloomu ka :D

Postitatud: 03 Veebr 2006 01:03
Postitas motamees
Jõulud said läbi. :P Projekt hakkab jälle edenema.Pilt

Postitatud: 03 Veebr 2006 01:06
Postitas motamees
Alusvärv ka peale.Pilt

Postitatud: 20 Veebr 2006 22:16
Postitas motamees
Täna sai sõbraga sild paika mõõdetud ja esimesed vedrukapid külge. Nüüd saab raami tegema hakata.
Teljevahe 2,8m. Kasti pikkus 2,2m. Üldpikkus4,4m.Pilt

Postitatud: 24 Veebr 2006 22:37
Postitas motamees
Auto kannab ennast juba ise. "Käsikäru" aeg on läbi.:rolleyesPilt

Postitatud: 25 Veebr 2006 00:12
Postitas tuhajuhe
Väga viis üritus,aga kas see kandmik ikka koormust kannatab.Muidugi mida mota vedama hakkab sellega.

Postitatud: 25 Veebr 2006 01:05
Postitas motamees
Eks ma tee kõik selleks, et kannatab ka koormust. Raam alles pooleli ju. Sinna tuleb veel asju tasapisi juurde. Lõpuks peaks tulema pea täies ulatuses kahekordne raam (nagu eespool). Keskelt üle silla mineva osaga tuleb midagi välja mõelda. See lõik tuleb ilmselt panna kõrvuti torud.
Vedru peaks tulema kahe osalise kandmisega. Tühjalt sõites kannab paar lehte täispikkuses. Siis, kui koormus suureneb, hakkab vedru kandma lühemalt. Täispakk lehti oleks tühjalt liialt kõva.
Kasti pikkus on arvestatud krossika pikkusega. Põhitööks jääb siiski küttepuude vedamine.