2104 Pick-Up, SexSix, 1988

2104 Pick-Up, SexSix, 1988

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Peale natukest pusimist tuli aga mulle teine mõte. Lasin liivapaberi kettaga (rellaka küljes) ringiratast lihtsalt plekiääre lahti. See võttis vaid paar minutit ja katteplekk oligi lahti. Vaja oli ainult ülalt aknaäärest mõned kohad veel lahti päästa. Ukse raami külge jäävat kattepleki riba on juba palju lihtsam ära rullida.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Niisama uurimise eesmärgil (sai ju nii kergesti) lasin ka lahti 04 ukse, mis oma seisukorra tõttu enam ette ei lähe. Teine on lihtsalt paremas konditsioonis.
Kuna seda ei olnud mõtteski panna, siis oli ta veel komplektis (vähem juppe laiali). Polegi kunagi enne sellist ust väljaspoolt sisse näinud. Usun, et enamus foorumi liikmeid ka mitte. Nüüd see võimalus kõigil. Ehk on mõnel trossivahetajal sellest pildist abi.Pilt
C
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Aga nüüd on ju hea võimalus natuke seda ust igaks juhuks seestpoolt tugevdada (turvatala). Või ei lähe sellise riskantse omaloomingu peale?
Tasub ehk mõelda ,uurida uuemate '07-te ehitust (neil olla vist juba olemas kuulu järgi ,ise nii kindel pole) ,sest tala võib palju päästa ja samas valesti paigaldatuna ka hoopis pahandust teha.

...noh nii kõhklev nõuanne siitpoolt väina siis :puzzled
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: motamees
Niisama uurimise eesmärgil...
No ega see niisama ka just ei olnud. Seda turvatala asja just uurisin/mõõtsingi.:D

Alloleval pildil on näha kahekordse pleki kahjustav toime. Ilma roosteta koha pealt võtsin ära tarbetud plekid. Alt avanes roostes vaade. Natukene puhastamist/värvimist ja see koht enam ei roosteta.
Küll oleks hea, kui auto oleks keevitatud kokku plekkidest serv-serva vastu. Seda aga ei võimalda tehase tehnoloogia. Ise uusi plekke pannes kasutan võimalusel serv-servaga tehnoloogiat.Pilt
C
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Uste katteplekkide vahetuse kajastamist ootan suure huviga, kuna endalgi sama tegevus pooleli.
Mul tuli kattepleki valtsiserv väga kergelt ära - oli vaid kaks pisikest punkti (tagumisel uksel). Kruvikeeraja vahele ja ava nagu konservi. Pärast aitasin tangidega pisut kaasa. Ülemine serv oli aga punkte tihedalt täis.
Loodan, et saan oma uitmõtetele kah kinnitust. http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=11339
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Algselt postitas: logman
Aga nüüd on ju hea võimalus natuke seda ust igaks juhuks seestpoolt tugevdada (turvatala). Või ei lähe sellise riskantse omaloomingu peale?
Tasub ehk mõelda ,uurida uuemate '07-te ehitust (neil olla vist juba olemas kuulu järgi ,ise nii kindel pole) ,sest tala võib palju päästa ja samas valesti paigaldatuna ka hoopis pahandust teha.

...noh nii kõhklev nõuanne siitpoolt väina siis :puzzled
Uuemate 07-te ja 04-de neljal uksel turvatalad sees. Asuvad umbes ukseluku kõrgusel. Tegu 2-3 cm läbimõõduga toruga, mille mõlemad otsad laiaks pressitud. Kinnitust pole lähemalt uurinud, kuid midagi kühmu moodi esiuste lukustuse poolelt paistab, keevitus?
Kui soovi on, siis võin pilte ka teha, kuigi ukse siseküljelt vist õiget aimu ei saa.
Iga ilmaga aktsioonis!
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Natukene kõrgel on siis kui ukseluku kõrgusel asuvad. Lääne autodel tavaliselt allpool nad ikka natukene või siis on koguni kaks neid, üks ülalpool ja teine allpool.
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

Algselt postitas: Kriisa
Natukene kõrgel on siis kui ukseluku kõrgusel asuvad. Lääne autodel tavaliselt allpool nad ikka natukene või siis on koguni kaks neid, üks ülalpool ja teine allpool.
Oled sa vaadanud, kui kõrgel 05 ukselukk asub?
ostsid siis sõida
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Nüüd kui uuesti mõtlen, siis tekib küsimus kas mõeldi lukustusmehhanismi või siis seda käepidet millest väljaspoolt ust avatakse ja kuhu ukse võti käib.
Mina pidasin silmas viimast ukse luku nime all. Aga ju siis mõeldi hoopis seda ukse lukustusmehhanismi mis umbes ukse poole kõrguse peal asub.
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Mõtlesin ikka seda, mida kirjutasin - lukku, kuhu võti sisse käib. 05, 07 uksel pole see käepidime sees, vaid selle all. Tala ukse keskosast kõrgemal jah.
Iga ilmaga aktsioonis!
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Ahjaa, tuleb meelde küll, pole enam kaks aastat Ladaga tegelenud, hakkab ununema :S
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kristeri soovil (ehk ka teistel kasu) kajastan siis ukse teemat detailsemalt.
Kõigepealt räägime lahti selle turvatala teema.
Turvatala asukoht ei kuulu arutamise alla. Kui panna, siis sinna, kuhu see on võimalik. Võimalik on seda panna ainult ühte kohta. Kui tahetakse jätta ka võtme võimalus, siis mahub sinna max tolline toru.
Punase ringiga märgitud toru võimalik asukoht.
Leidsin ühe tänapäeva auto tagastange tugevdusraua (plastiku all, ilmselt jäänud järgi seoses konksu paigaldusega). Mõtlesin selle panna turvatalaks. Töötlemise käigus selgus, et see on vedruterasest tehtud. Sellisel juhul pean loobuma juhipoolsest (on ainult üks tala ja see on juhiukse jaoks lõigatud) võtmeaugust. See pole ka probleem, nagunii panen keskluku ka. Kunde poole jätan igaks juhuks lukuaugu (kui aku läheb tühjaks). See on märgitud joonisel sinisega. Kui hästi lõikuda seda rauda, võibolla saab ka luku jätta.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Turvatala panekust on kasu ka muuks otstarbeks. 05 akna äär (kolmnurkakna puudumise tõttu) on liialt pikk ja lodev. Seda plekiäärt saab nüüd tugevdada, keevitades need ülalt alla jooksvad kattepleki toed tala külge. Sellega lüheneb tunduvalt nende tugede toestamata pikkus ja akna äär muutub sellega jäigemaks.
Nagu pildilt näha , pesin ma ukse raami vanast pasast/õlist puhtaks. Nii on lõbusam seal kallal nokkida.
Pean ka kinni keevitama ukse avamise tule augu. Just sinna kohta tuleb keskluku mootor.Pilt
C
Kasutaja avatar
Suska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 340
Liitunud: 25 Juul 2006 10:59
Asukoht: Eesti
Autod: 2103

Postitus Postitas Suska »

Oskate soovitada millega seda tõrva lihtsalt maha saada? Mis sinna sisse kleebitud..
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Ust lahti võttes oli katki keeratud üks ukse käepidet kinni hoidev polt. Seespoolt oli jäänud poldi ots välja. Keerasin sinna mutri otsa ja keevitasin otsast kinni. Peale keevitust (poldi ots koos mutriga üleni punane) jahutasin kohe poldi veega maha. Niiviisi polti karastades "ehmatab" ta lahti. Vaja ainult polt välja keerta. Nii ka seekord.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: Suska
Oskate soovitada millega seda tõrva lihtsalt maha saada? Mis sinna sisse kleebitud..
Peale ukse kattepleki eemaldamist olid tugitalad paksult pigiga koos. Lasin talad fööniga soojaks ja lükkasin pigi noaga maha. Liiga soojaks ei tohi lasta, siis hakkab pigi igale poole külge. Mootoripesu vedelikuga ust seespoolt pestes tuli ka viimane pigi talade küljest ära.
...........................................................
Ukse hing on ette nähtud liikuma poldi peal keskmisest osast. Tavaliselt aga liigub polt just äärmiste osade sees. Seal aga on kandepinda vähe ja loks tuleb kiiremini sisse.
Nii oli ka sellel uksel. Hinged loksusid. Keevitasin poldi otsad hinge külge kinni. Nii ei saa nad enam valest kohast liikuma. Ka likvideeris keevitus selle loksuva koha ära. Pärast keevitust arvasin juba, et olen teinud suure vea. Keskmine hinge osa oli poldi külge nii kõvasti kinni roostetanud, et üldse ei liikunud. Peale mõningast koputamist sain aga hinge liikuma. Ilmselt aitas ka siin liikumahakkamisele kaasa kuumutus/jahutus protsess. Nüüd hinged nagu uued.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kindlasti tuleb üle vaadata kõik aknatõstuki trossi rullid. Need peavad vabalt liikuma - tähendab tuleb kindlasti määrida. Jälgida tuleks, et ratas ikka võlli peal liigub, mitte võll kronsteini sees.
Selle ukse üks ratas oli kinni roostetanud. Tangidega seda keerates täheldasin ka võlli liikumist. Võtsin ratta maha (vaja üks poppneet lahti puurida) ja neetisin võlli kronsteini külge uuesti üle.
Ja ärge arvake, et need rattad väga vähe töötavad ja neid ei ole vajagi hooldada. Olen näinud sellist rulli, millel üle poole võlli oli juba ära kulunud.
Näitan teile ka.:PPilt
C
Kasutaja avatar
pedrox
Foorumi kasutaja
Postitusi: 586
Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
Asukoht: Pärnu
Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo

Postitus Postitas pedrox »

See hingede keevitamise variant hakkas ennastki huvitama sest kui sealt on kinni siis jõu õlg lüheneb kõvasti ja ei kanguta ust nii palju.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1390
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Väga hea, et see hinge keevitamine on nüüd näitlikult. Tavaliselt hakatakse hinge pulka/polti vahetama, aga piisab vaid keevitusest. Enda autol tegin sedasi kolm ust korda. Ja ainult üks hing liikus keskmise osa peal. Sellel sai siis keevitusega keskmine osa punaseks lastud ning algselt mõtlesin, et löön hinge kokku, kuid seda polnud vajagi. Tõmbas ise väiksemaks ja jäi ilusti tihkelt liikuma.
Tõsi ühel varasemal autol vahetasin ka rõõmsalt polte:P
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: motamees
Turvatala asukoht ei kuulu arutamise alla. Kui panna, siis sinna, kuhu see on võimalik. Võimalik on seda panna ainult ühte kohta. Kui tahetakse jätta ka võtme võimalus, siis mahub sinna max tolline toru.
Nii täna söön oma sõnu.
Peale pikka uurimist/mõõtmist/katsetamist tulin mõttele panna ikkagi kaks toru. Stangest tehtud turvatala viskasin kõrvale. Võtsin 24mm välismõõduga roostevaba toru ja peksin otsad laiaks. Välispleki püsttugede jaoks lõin ka mõlgikohad toru sisse. Takistasin otsad keevitusega kinni ja asi valma (enne lõpplikku keevitamist tuleb uks korra ette panna ja kontrollida ega ta keere ei ole).
Muidugi ei käinud see nii kähku, kui siin kirjutamine. Peksmist, mõõtmist , paenutamist jätkus tükiks ajaks. Lõpuks sain ikkagi kaks toru ukse sisse ja võtmekoht jäi ka alles. Loodan, et tegelikkuses hakkab ka klaas liikuma.:P
Algselt postitas: IceStorm
Tegu 2-3 cm läbimõõduga toruga, mille mõlemad otsad laiaks pressitud.
Sellest mõtte värskendamisest oli kasu.


PS: Mina ei nimeta neid torujuppe seal sees turvataladeks. Need on kattepleki tugede lisatoestus.
Kes teab, mille jaoks nii parem on.;)Pilt
C
Vasta