2104 Pick-Up, SexSix, 1988
2104 Pick-Up, SexSix, 1988
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Peale natukest pusimist tuli aga mulle teine mõte. Lasin liivapaberi kettaga (rellaka küljes) ringiratast lihtsalt plekiääre lahti. See võttis vaid paar minutit ja katteplekk oligi lahti. Vaja oli ainult ülalt aknaäärest mõned kohad veel lahti päästa. Ukse raami külge jäävat kattepleki riba on juba palju lihtsam ära rullida.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Niisama uurimise eesmärgil (sai ju nii kergesti) lasin ka lahti 04 ukse, mis oma seisukorra tõttu enam ette ei lähe. Teine on lihtsalt paremas konditsioonis.
Kuna seda ei olnud mõtteski panna, siis oli ta veel komplektis (vähem juppe laiali). Polegi kunagi enne sellist ust väljaspoolt sisse näinud. Usun, et enamus foorumi liikmeid ka mitte. Nüüd see võimalus kõigil. Ehk on mõnel trossivahetajal sellest pildist abi.
Kuna seda ei olnud mõtteski panna, siis oli ta veel komplektis (vähem juppe laiali). Polegi kunagi enne sellist ust väljaspoolt sisse näinud. Usun, et enamus foorumi liikmeid ka mitte. Nüüd see võimalus kõigil. Ehk on mõnel trossivahetajal sellest pildist abi.
C
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Aga nüüd on ju hea võimalus natuke seda ust igaks juhuks seestpoolt tugevdada (turvatala). Või ei lähe sellise riskantse omaloomingu peale?
Tasub ehk mõelda ,uurida uuemate '07-te ehitust (neil olla vist juba olemas kuulu järgi ,ise nii kindel pole) ,sest tala võib palju päästa ja samas valesti paigaldatuna ka hoopis pahandust teha.
...noh nii kõhklev nõuanne siitpoolt väina siis
Tasub ehk mõelda ,uurida uuemate '07-te ehitust (neil olla vist juba olemas kuulu järgi ,ise nii kindel pole) ,sest tala võib palju päästa ja samas valesti paigaldatuna ka hoopis pahandust teha.
...noh nii kõhklev nõuanne siitpoolt väina siis
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
No ega see niisama ka just ei olnud. Seda turvatala asja just uurisin/mõõtsingi.Algselt postitas: motamees
Niisama uurimise eesmärgil...
Alloleval pildil on näha kahekordse pleki kahjustav toime. Ilma roosteta koha pealt võtsin ära tarbetud plekid. Alt avanes roostes vaade. Natukene puhastamist/värvimist ja see koht enam ei roosteta.
Küll oleks hea, kui auto oleks keevitatud kokku plekkidest serv-serva vastu. Seda aga ei võimalda tehase tehnoloogia. Ise uusi plekke pannes kasutan võimalusel serv-servaga tehnoloogiat.
C
-
kkrister
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 249
- Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
- Asukoht: Tallinn, Lilleküla
- Autod: 2101 '80
Uste katteplekkide vahetuse kajastamist ootan suure huviga, kuna endalgi sama tegevus pooleli.
Mul tuli kattepleki valtsiserv väga kergelt ära - oli vaid kaks pisikest punkti (tagumisel uksel). Kruvikeeraja vahele ja ava nagu konservi. Pärast aitasin tangidega pisut kaasa. Ülemine serv oli aga punkte tihedalt täis.
Loodan, et saan oma uitmõtetele kah kinnitust. http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=11339
Mul tuli kattepleki valtsiserv väga kergelt ära - oli vaid kaks pisikest punkti (tagumisel uksel). Kruvikeeraja vahele ja ava nagu konservi. Pärast aitasin tangidega pisut kaasa. Ülemine serv oli aga punkte tihedalt täis.
Loodan, et saan oma uitmõtetele kah kinnitust. http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=11339
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
Uuemate 07-te ja 04-de neljal uksel turvatalad sees. Asuvad umbes ukseluku kõrgusel. Tegu 2-3 cm läbimõõduga toruga, mille mõlemad otsad laiaks pressitud. Kinnitust pole lähemalt uurinud, kuid midagi kühmu moodi esiuste lukustuse poolelt paistab, keevitus?Algselt postitas: logman
Aga nüüd on ju hea võimalus natuke seda ust igaks juhuks seestpoolt tugevdada (turvatala). Või ei lähe sellise riskantse omaloomingu peale?
Tasub ehk mõelda ,uurida uuemate '07-te ehitust (neil olla vist juba olemas kuulu järgi ,ise nii kindel pole) ,sest tala võib palju päästa ja samas valesti paigaldatuna ka hoopis pahandust teha.
...noh nii kõhklev nõuanne siitpoolt väina siis
Kui soovi on, siis võin pilte ka teha, kuigi ukse siseküljelt vist õiget aimu ei saa.
Iga ilmaga aktsioonis!
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Kristeri soovil (ehk ka teistel kasu) kajastan siis ukse teemat detailsemalt.
Kõigepealt räägime lahti selle turvatala teema.
Turvatala asukoht ei kuulu arutamise alla. Kui panna, siis sinna, kuhu see on võimalik. Võimalik on seda panna ainult ühte kohta. Kui tahetakse jätta ka võtme võimalus, siis mahub sinna max tolline toru.
Punase ringiga märgitud toru võimalik asukoht.
Leidsin ühe tänapäeva auto tagastange tugevdusraua (plastiku all, ilmselt jäänud järgi seoses konksu paigaldusega). Mõtlesin selle panna turvatalaks. Töötlemise käigus selgus, et see on vedruterasest tehtud. Sellisel juhul pean loobuma juhipoolsest (on ainult üks tala ja see on juhiukse jaoks lõigatud) võtmeaugust. See pole ka probleem, nagunii panen keskluku ka. Kunde poole jätan igaks juhuks lukuaugu (kui aku läheb tühjaks). See on märgitud joonisel sinisega. Kui hästi lõikuda seda rauda, võibolla saab ka luku jätta.
Kõigepealt räägime lahti selle turvatala teema.
Turvatala asukoht ei kuulu arutamise alla. Kui panna, siis sinna, kuhu see on võimalik. Võimalik on seda panna ainult ühte kohta. Kui tahetakse jätta ka võtme võimalus, siis mahub sinna max tolline toru.
Punase ringiga märgitud toru võimalik asukoht.
Leidsin ühe tänapäeva auto tagastange tugevdusraua (plastiku all, ilmselt jäänud järgi seoses konksu paigaldusega). Mõtlesin selle panna turvatalaks. Töötlemise käigus selgus, et see on vedruterasest tehtud. Sellisel juhul pean loobuma juhipoolsest (on ainult üks tala ja see on juhiukse jaoks lõigatud) võtmeaugust. See pole ka probleem, nagunii panen keskluku ka. Kunde poole jätan igaks juhuks lukuaugu (kui aku läheb tühjaks). See on märgitud joonisel sinisega. Kui hästi lõikuda seda rauda, võibolla saab ka luku jätta.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Turvatala panekust on kasu ka muuks otstarbeks. 05 akna äär (kolmnurkakna puudumise tõttu) on liialt pikk ja lodev. Seda plekiäärt saab nüüd tugevdada, keevitades need ülalt alla jooksvad kattepleki toed tala külge. Sellega lüheneb tunduvalt nende tugede toestamata pikkus ja akna äär muutub sellega jäigemaks.
Nagu pildilt näha , pesin ma ukse raami vanast pasast/õlist puhtaks. Nii on lõbusam seal kallal nokkida.
Pean ka kinni keevitama ukse avamise tule augu. Just sinna kohta tuleb keskluku mootor.
Nagu pildilt näha , pesin ma ukse raami vanast pasast/õlist puhtaks. Nii on lõbusam seal kallal nokkida.
Pean ka kinni keevitama ukse avamise tule augu. Just sinna kohta tuleb keskluku mootor.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Ust lahti võttes oli katki keeratud üks ukse käepidet kinni hoidev polt. Seespoolt oli jäänud poldi ots välja. Keerasin sinna mutri otsa ja keevitasin otsast kinni. Peale keevitust (poldi ots koos mutriga üleni punane) jahutasin kohe poldi veega maha. Niiviisi polti karastades "ehmatab" ta lahti. Vaja ainult polt välja keerta. Nii ka seekord.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Peale ukse kattepleki eemaldamist olid tugitalad paksult pigiga koos. Lasin talad fööniga soojaks ja lükkasin pigi noaga maha. Liiga soojaks ei tohi lasta, siis hakkab pigi igale poole külge. Mootoripesu vedelikuga ust seespoolt pestes tuli ka viimane pigi talade küljest ära.Algselt postitas: Suska
Oskate soovitada millega seda tõrva lihtsalt maha saada? Mis sinna sisse kleebitud..
...........................................................
Ukse hing on ette nähtud liikuma poldi peal keskmisest osast. Tavaliselt aga liigub polt just äärmiste osade sees. Seal aga on kandepinda vähe ja loks tuleb kiiremini sisse.
Nii oli ka sellel uksel. Hinged loksusid. Keevitasin poldi otsad hinge külge kinni. Nii ei saa nad enam valest kohast liikuma. Ka likvideeris keevitus selle loksuva koha ära. Pärast keevitust arvasin juba, et olen teinud suure vea. Keskmine hinge osa oli poldi külge nii kõvasti kinni roostetanud, et üldse ei liikunud. Peale mõningast koputamist sain aga hinge liikuma. Ilmselt aitas ka siin liikumahakkamisele kaasa kuumutus/jahutus protsess. Nüüd hinged nagu uued.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Kindlasti tuleb üle vaadata kõik aknatõstuki trossi rullid. Need peavad vabalt liikuma - tähendab tuleb kindlasti määrida. Jälgida tuleks, et ratas ikka võlli peal liigub, mitte võll kronsteini sees.
Selle ukse üks ratas oli kinni roostetanud. Tangidega seda keerates täheldasin ka võlli liikumist. Võtsin ratta maha (vaja üks poppneet lahti puurida) ja neetisin võlli kronsteini külge uuesti üle.
Ja ärge arvake, et need rattad väga vähe töötavad ja neid ei ole vajagi hooldada. Olen näinud sellist rulli, millel üle poole võlli oli juba ära kulunud.
Näitan teile ka.
Selle ukse üks ratas oli kinni roostetanud. Tangidega seda keerates täheldasin ka võlli liikumist. Võtsin ratta maha (vaja üks poppneet lahti puurida) ja neetisin võlli kronsteini külge uuesti üle.
Ja ärge arvake, et need rattad väga vähe töötavad ja neid ei ole vajagi hooldada. Olen näinud sellist rulli, millel üle poole võlli oli juba ära kulunud.
Näitan teile ka.
C
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1390
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Väga hea, et see hinge keevitamine on nüüd näitlikult. Tavaliselt hakatakse hinge pulka/polti vahetama, aga piisab vaid keevitusest. Enda autol tegin sedasi kolm ust korda. Ja ainult üks hing liikus keskmise osa peal. Sellel sai siis keevitusega keskmine osa punaseks lastud ning algselt mõtlesin, et löön hinge kokku, kuid seda polnud vajagi. Tõmbas ise väiksemaks ja jäi ilusti tihkelt liikuma.
Tõsi ühel varasemal autol vahetasin ka rõõmsalt polte:P
Tõsi ühel varasemal autol vahetasin ka rõõmsalt polte:P
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Nii täna söön oma sõnu.Algselt postitas: motamees
Turvatala asukoht ei kuulu arutamise alla. Kui panna, siis sinna, kuhu see on võimalik. Võimalik on seda panna ainult ühte kohta. Kui tahetakse jätta ka võtme võimalus, siis mahub sinna max tolline toru.
Peale pikka uurimist/mõõtmist/katsetamist tulin mõttele panna ikkagi kaks toru. Stangest tehtud turvatala viskasin kõrvale. Võtsin 24mm välismõõduga roostevaba toru ja peksin otsad laiaks. Välispleki püsttugede jaoks lõin ka mõlgikohad toru sisse. Takistasin otsad keevitusega kinni ja asi valma (enne lõpplikku keevitamist tuleb uks korra ette panna ja kontrollida ega ta keere ei ole).
Muidugi ei käinud see nii kähku, kui siin kirjutamine. Peksmist, mõõtmist , paenutamist jätkus tükiks ajaks. Lõpuks sain ikkagi kaks toru ukse sisse ja võtmekoht jäi ka alles. Loodan, et tegelikkuses hakkab ka klaas liikuma.
Sellest mõtte värskendamisest oli kasu.Algselt postitas: IceStorm
Tegu 2-3 cm läbimõõduga toruga, mille mõlemad otsad laiaks pressitud.
PS: Mina ei nimeta neid torujuppe seal sees turvataladeks. Need on kattepleki tugede lisatoestus.
Kes teab, mille jaoks nii parem on.
C